Szövegírás | 5 lépés a jobb marketing szövegírás felé
A “szófosók” számára a net valóságos Paradicsommá vált, mert a képernyő nem fogy el úgy, mint a papír. A cikk öt lépsben bemutatja a jól felépített és tagolt cikk írását. Nézd meg!
marketing szövegírás, tartalommarketing
15824
post-template-default,single,single-post,postid-15824,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

5 lépés a jobb marketing szövegírás felé

A “szófosók” számára a net valóságos paradicsommá vált, mert a képernyő nem fogy el úgy, mint a papír. Mások számára pedig rémálom az üres képernyőn számonkérően villogó kurzor. Az igazság félúton van. Könnyű sokat beszélni a semmitől, de egy jó és átgondolt tartalommarketing kampány hosszútávon aranybánya is lehet.

Ez a cikk arról szól, mire ügyeljünk a szövegírás során.

 

  1. Egy cikk egy gondolat

 

Még az újságíró iskolában mondták, hogy 2 gondolat még a “nagyoknak” sem szokott sikerülni. Ha valamiről  írsz, azt az egyet bontsd ki, ne csapong a témák között, mert az olvasód elveszti a fonalat (meg az érdeklődését).

Mondd el már az elején, mi az ok arra, hogy elolvassa, mit fog kapni ettől a cikktől. A címsor és az első két mondat vagy akár az első bekezdés döntő fontosságú, ha az azt akarod, hogy elolvassák.

 

  1. Ne beszélj arról, amit már úgyis tudnak

Egyes tartalommarketingesek és a SEO szakemberek a cikkek mennyiségét tartják szem előtt, holott a kevesebb néha több. Az a szövegíró, akit  karakterárban fizetnek, érdekét látja abban, hogy mindent körbeírjon sokszor. Az a marketing szövegíró pedig, akinek viszont a magas eladás – a konverzió és az elköteleződés erősítése a célja, az jobban megfontol minden szót.

A közönségtípusok tudásszintje, vagy preferenciája egy adott témáról értelemszerűen eltérő, ezért kell célcsoportra írt tartalom, hiszen másnak örül az, ami már régóta követ, vett, ismer és megint más tartalom, kommmunikáció kell azoknak, akik épp az imént találkoztak veled az életben először.

 

  1. Legyél szemléletes, mesélj

Az emberek vizuális támogatással gyorsabban követik és értik meg a dolgokat. Tehát támogassuk őket vizuálisan a képi és filmes illusztrációs anyag egyértelmű megtervezésével., illetve a szövegben életszerű, képi hasonlatokkal. Érdemes beleélhető sztorikat is használni, mellyel az olvasóhoz emberközeli helyzetbe kerül a téma. Legyen tagolt a szöveg, húzz ki minden felesleges információt és zárd le értelmesen a bekezdéseket.

Praktikus az is, ha nem teszünk túl sok linket a szövegbe, ha pedig konkrét eladás az elvárt kimenetel, akkor jószerivel minden elterelés ront a dolgon.

A felsorolások és listák segítenek az olvasóknak az információk könnyebb megértésében, mivel így megértik a főbb pontokat, anélkül, hogy túl sok időt töltenének az értelem kihámozásával.

 

  1. Legyél egyszerű, kezdd a lényeggel

Az elején kell nagyon odatenned magad. A jól tagolt, rövidebb mondatokból álló szöveg mondandója jobb eséllyel jut el a felhasználóhoz, mint a barokk körmondatokban előadott. Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy mobilnak a képernyőjén egyszerre 1-2 mondatnál több nem is fér el, illetve a képek, címek, gombok tagolják a szöveget.

A neten az emberek sietnek: a lehető leghamarabb el akarják érni mondatok végét, vagy legalábbis a sorvéget. Ez sajnos a figyelem szétesésével járhat, így a lényeget mindig előre kell venni. Ne reménykedjünk a frappáns “csattanóban” mert az csak a jól felépített szövegnél működik. A végső mondat, bekezdés kritikus pont, itt dől el, hogy mit értél el nála.

 

  1. Foglald össze

Miután olvasóid rengeteg információt kaptak, előnyös a  következtetés levonása, és emlékezteti őket arra, hogy miért olvasták ezt. A szövegszerkezet, a tervezés érdekes tartalmat kell hogy támogasson.

Nos, tehát pár lépésben átnéztük azt hogyan lehet ésszerűbben, rövidebben és tagoltan webes kommunikációt írni. A mennyiség helyét egyre inkább a minőségi tartalomírás veszi át, melyet minden eszközről – így mobilról is  – könnyen lehet olvasni. Az eszközök egyszerűek, de a kivitelezéshez kell némi gyakorlat és ezek tényleg csak az alapok. Ha szeretnéd beindítani a tartalommarketingedet, ha kíváncsi vagy, a te területeden mi működhetne jobban, akkor keress meg, és megbeszéljük!