A Facebook szövegírás 5 buktatója

  • -

A Facebook szövegírás 5 buktatója

facebook szovegirasEgyre többet hallani arról, hogy az internet sokak számára szinte csak a közösségi oldalakon való részvételt jelenti. Nosza, ha ott vannak az emberek, akkor a cégünknek is ott kell lenni! Ez igaz lehet, de nem minden esetben.
Vegyük sorra a jellemzőbb hibákat:

1. A stratégia és a cél hiánya. Célozzunk pontosan, tervezzük meg itt is a hozzászólások rendszerességét, témáját, építsük fel a párbeszédünk vonalát. A szövegírás legyen rövid és céltudatos. A legtöbb megosztást az aktuális, érdekes és tanulságos, valamint a kedves tartalmak hozzák. Ha kommenteket akarunk, akor legyünk rövidek. Max. 200 karakter legyen és végződjön kérdésre. A felszólítás, kérés is hatásos lehet. A képes megosztások is sikeresebbek a puszta szövegnél.

2. Csak akkor kezdjük el, ha rendszeresen van rá időnk! Jobban járunk, ha először csak figyelünk, kipuhatoljuk, hogy az emberek mire is lennének kíváncsiak, és a mondanivalónkaz is ehhez kell igazítani. A szövegírás csak akkor hatásos, ha a célcsoport nyelvén szól. A rendszerességre, (frequency) hihetetlenül nagy hangsúlyt kell fektetni. Ha elárasztjuk a rajongóink üzenőfalát akkor leiratkoznak, ha meg hetekig meg se mukkanunk, akkor elfelejtenek minket!

3. A Facebook használatakor belép a marketinges életébe a játékbolt szindróma. Össze vissza kapkod, ez is tetszik, az is tetszik, ott is csinál valaki valamit – nosza, essünk neki mi is, le ne maradjunk valamiről. A posztok és a statisztika állandó figyelésébe belefáradás elkerülhetetlen. A szövegírás is egyre széttagoltabbá válhat.

4. A Facebook elsősorban nem sales oldal! Először oda kell figyeni, hogy mit is keres a közönség, mit akar hallani, mire lenne igény. Nagy hiba – és ez Magyarországra különösen érvényes, hogy azonnal árusítani akarnak. A vigécnek pedig nincs helye jobb társaságban!

5 A Facebook jelenlétet hosszú távra kell berendezni, remekül ki fogja egészíteni a céges blogunkat. A minőségi tartalom, a jó szöveg pedig meg fogja hozni a gyümölcsét. Nem jó siettetni a dolgokat. Sokan nagy várakozásokkal jönnek és hamar feladják, utána mérgesen fújnak a partvonalról.

A legfontosabb, hogy értékes és friss tartalmat adjunk, figyeljünk oda a közönségünkre, halljuk meg az ő hangjukat. A belefektetett munka – és itt nem csak a szövegírásra gondolok – meg fogja hozni az eredményt. Ha jól választottuk ki a célcsoportot, folyamatosan és hasznosan jelen vagyunk az életükben, akkor ez a marketingünk sikerén meg fog látszani. Facebook szövegírás ajánlatkérés



Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.