A szövegírás alapkérdései – Nos, mit is akart eladni nekem?

  • -

A szövegírás alapkérdései – Nos, mit is akart eladni nekem?

klasszikus reklámszövegírás példaAmikor szöveget írok weboldalakra, vagy DM levelek írásával foglalkozom, hajlamos vagyok néha elkóborolni az online marketing és a keresőoptimalizálás részleteiben. Az alapokhoz azonban érdemes visszanyúlni, hiszen a hatékony szövegírás a nyomtatott hirdetések világában kezdődött. Most egy klasszikust idéznék: 1958-ban, McGraw-Hill alkotta meg ezt a mára már legendássá vált hirdetést.

Érdemes lenne nap, mint nap szem előtt tartani minden marketing szövegírónak, meg bárkinek, aki értékesítési szöveget ír, vagy kapcsolatot akar kialakítani vevőivel. Az emberek alapvetően szkeptikusak és ezzel sajátos feladat elé állítanak.

Nézzük azt a hirdetést, aminek magyarul a szövege így hangzik:

klasszikus reklámszövegírás példa
• Nem tudom, ki vagy.
• Nem ismerem a cégedet
• Nem ismerem a termékeidet
• Azt sem tudom, hogy mit képviselsz
• Nem ismerem az ügyfeleidet
• Nem ismerem a céged eredményeit.
• Nem ismerem a céged hírnevét.

Nos, mit is akart eladni nekem?

Egyetlen letisztult és nagyon erősen megfogalmazott oldalon sűríti össze a B2B reklámszövegírás lényeges elemeit. A morc és keményfejű ügyfél, a nehéz eset, aki nem hajlandó akármit elfogadni.

Hozzáteszem, ettől a helyzet mára még többet romlott, hiszen amíg ezt a hirdetést kinyomtatták és kézbevették, addig a mi szövegeinknek elég egy kattintás és máris el lesz felejtve örökre!

Ezt a hirdetést egy megbízható és jóhírű üzleti magazin hozta le, amely mértékadónak számított üzleti körökben, így olyan hátteret adott, ami eleve hitelessé tette az olvasók szemében. Ezek a lapok segítették intelligens módon a vevőket, az üzletemberek döntéseit. De most kérdem én, mennyivel nehezebb dolga van mondjuk egy nemrég indult weboldal tulajdonosának, ha vevőket akar szerezni?

A marketing szövegírás a web korában is sok egyéb mellett ugyanezekkel a kérdésekkel szembesül.

Rendkívül erős versenyhelyzetben, nagyon kemény környezetben mozgunk, a vevők kegyeiért. Van viszont egy óriási előnyünk a régiekkel szemben: sokkal hatékonyabban, gyorsabban és olcsóbban tudunk tartalmat előállítani, mint a reklámszövegírás hőskorában! Sokkal jobb visszajelzéseink vannak a gyors reagáláshoz!

Ma már bárki rendelkezhet olyan eszközökkel, amivel lehet üzemeltetni egy hatékony üzleti weboldalt. Nincs szükség szerkesztőségre, nyomdára, terjesztésre – csak meggyőző és kreatív szövegírásra, és egy jól teljesítő webhelyre.

Lehetőségünk van meggyőző és erősen fókuszált üzleti oldalak létrehozására, írhatunk infotermékeket, küldhetünk DM leveleket percek alatt, melyek segítenek ledönteni a vevőjelöltek fejében azokat a szkeptikus gondolatokat, amelyek mindannyiunkban ott motoszkálnak.

Weboldalunk látogatója valószínűleg nem hasonlít a jó öreg McGraw-Hill –re, de hasonló szkeptikus gondolatai biztosan vannak, mikor először kattint az oldalunkra.

A leendő vásárlók válaszokat keresnek és a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy képesek legyenek bízni benned. Ha megadod nekik azt, amit szeretnének, elsősorban hiteles és tartalmas információt – nos, csak azután adhatsz további számodra fontos dolgot, cégedről, termékeidről, hírnevedről, ügyfeleidről.

Szerencsénkre ma már viszonylag olcsón létre lehet hozni tartalomban gazdag, értékes weboldalakat, releváns és meggyőző információkkal folyamatosan frissítve. Lehetünk legalább annyira vonzóak, mint a nyomtatott reklámok fénykorában egy nagyobb cég.
A hirdetés alsó sora is megszívlelendő: Az eladás már az értékesítő telefonhívása előtt elkezdődik azzal, amikor leközöljük a reklámot.

Azt hiszem, ezt a muzeális hirdetést ki fogom nyomtatni, és szem előtt fogom tartani az asztalomon mindig, ha szöveget írok. Lehet, hogy segít megőrizni azt a látásmódot, ami szükséges azokhoz az alapvető gondolatokhoz, ami a leendő olvasóim fejében is megfordul, ha ellátogat egy olyan weboldalra, aminek én írom a szövegét.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.