Szövegírás | A szövegírás ára drága, vagy házilagosan is kihozható?
Annyiban drága, hogy nem lehet gépesíteni, ez egyedi és tiszta élőmunka és ötleteket igényel. Annyiban nem, hogy növelni lehet a bevételt, piacot teremteni, bizalmat és márkát építeni, ügyfélkört kialakítani, bőven része a sikeres üzletnek. Nézd meg!
szövegírás ár, marketing szövegírás, szövegíró
15854
post-template-default,single,single-post,postid-15854,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

A szövegírás ára drága, vagy házilagosan is kihozható?

Sokszor hallottam már, hogy azért nem vesznek igénybe külsős szövegírót mert az drága. A tartalommarketing idő és energiaigényes, majd a jövő hónapban, a következő szezonban elkezdjük, kellene, de épp nincs rá keret. Lehet, hogy van, akinek drága, de ez azt jelenti, hogy az ő munkaideje olcsóbb, mint a szövegíró ideje. OK. De az is lehet, hogy nyomasztónak találja azt a gondolatot, hogy fizessen másnak olyasvalamiért, amit véleménye szerint ő is el tud készíteni, csak neki kellene látni.

Elmondom erre a saját esetemet egy kék rövidujjas üzleti blézerrel:

Jópár éve történt, hogy láttam egyet a kirakatban, de nagyon drágálltam. Otthon nekem megvan a nagyi varrógépe, veszek anyagot, bélést, miegymást, a negyedéből kihozom.

A szabásmintához böngésztem az antikváriumban egy német szabásminta-mellékletes magazint, amiben egy pont hasonló volt. Egy hétig állva ettünk, mert az étkezőasztalon ment a szabászat.

A végeredmény leginkább egy nyolcvanas évek beli békávéellenőr egyenruhájára hasonlított. Nem vettem fel…

 

A szövegíráshoz nem kapható szabásminta

A weboldal szöveg viszont még a blézernél is nehezebb dolog, ugyanis itt nincs meg a lehetőséged, hogy bemenj a boltba: “Jónapot egy kék,  egysoros, zsebes tartalmat szeretnék felpróbálni. Vagy egy pár 38-as blogcikket kérek alkalomra.” –  Vicces is lenne, nem? Szabásminták helyett is csak “tudásanyagokat” találhatsz ingyen, vagy pénzért. Saját szöveget, saját cégedre, iparágadra, piacodra itt és most szabott marketinget nem.

Hatalmas szakadék tátong a marketingbeli elvárásaid és a házilag “varrt” szöveg között

Viszont akkor tudod hatékonyan kiadni a marketing szövegírást, ha van már hozzá koncepciód. Ha nincs, vagy épp másolnál innen-onnan (turkálóból vennél, hogy képben maradjunk) akkor szövegíró helyett először egy marketingesre van szükséged.

A szövegírás előtt érdemes konzultálnod, beszéljük át a kommunikációs és marketingterved, vagy készítsük el közösen, mert ez lesz az alapja a későbbi hatékony tartalommarketingnek.

Hogy drága-e a szövegírás? – annyiban igen, hogy nem lehet gépesíteni, ez egyedi és tiszta élőmunka és kemény agyi teljesítményt, ötleteket és képzettséget igényel. Annyiban viszont nem, hogyha ezzel növelni lehet a bevételt, piacot teremteni, hódítani, bizalmat és márkát építeni, visszajáró ügyfélkört kialakítani lehet, akkor bőven része a sikeres üzletmenetnek. Előfordulhat, hogy most még azt mondod, hogy nem kell szövegíró. Rendben van ez is, de segítettem átgondolni a helyzetet egy kevésbé ijesztő perspektívában. Ha itt az időd, akkor keress!