A tartalommarketing hét titka

  • -
Content Marketing folyamat

A tartalommarketing hét titka

content marketing szövegírás folyamatábraBizonyos értelemben, úgy tűnik, hogy UFO vagyok, ha tartalom marketingról beszélek szimpla újságírás, vagy webszövegírás helyett. Pedig állítólag mindig a nagyobb olvasottság, az érdekesség lenne a cél – nem lehet minden sorral direktben eladni.

Újságíró kollégák régebben néha rossz szemmel néznek, ha a tartalomírás kerül szóba: de vajon miért „ciki”, ha a hasznos szöveget a kereskedelmi információkkal összekapcsoljuk?

Én is dolgoztam szerkesztőségi újságíróként évekig, de a marketing célú szövegírásnak volt egy „stikkje” ahogy mondani szokták, amiről bizonyos körökben nem eshetett szó. Na, ennek lett vége az online világban. De mi jött helyette?

Nézzük kicsit a dolgok gyakorlati oldalát, a PR cikkírás, a webszövegírás egyre nagyobb és publikusabb lett sokkal gyorsabban avulnak a szövegek, mint papíron.
Az is igaz, hogy egyre többen írunk – nem csak újságírók. Ma már bárki bármit bárhol előadhat, ha van közönsége, sikeres is lehet. Nagy az információs zaj, de ezt fordíthatjuk a cég hasznára is. Ne feledjük, a figyelem a legnagyobb érték!

Első pont: Legyünk tisztában azzal, kinek is írunk

Mindenkinek nem lehet megfelelni. Célozzuk meg a közönségünket, tanuljuk ki az ízlését, és ha kell, inkább több, de specifikusabb anyagunk legyen! Találjuk meg a márkánk, a cégünk hangját, ami a megfelelő közönséget vonzza, kerüljük a szakzsargont. Vevőül mondjuk, ne gyártóul. A jelszó: úgy beszélek, ahogy neked ismerős.

Második pont: Tartsuk frissen az anyagainkat

Nincs lehangolóbb egy tegnapi hírnél, egy lejárt akciónál. A weboldalon felejtett akció olyan, mint egy poros karácsonyfa a kirakatban amint a tavaszi napfényben kókad. Kerülendő! A jelszó: megtisztellek azzal, hogy naprakész vagyok.

Harmadik pont. A tartalom is termék!

content marketing szövegírás a figyelemértNe legyünk felületesek. Az emberek nagyon is tisztában vannak azzal, ha hülyének akarják nézni őket. De azt is értsük meg, hogy nem elsősorban venni akarnak, ha neteznek. Egyes kutatások szerint vásárlással a gép előtt töltött idejük 2%-át töltik. A többi információcsere, közösségi élet, munka, keresés,”legelészés”. Vagyis, ha küzdeni akarunk azért a cseppnyi kis figyelemért, ami ránk jut, szabályosan el kell adni a tartalmat is.

Negyedik pont: A stílus te magad vagy

Egy cég tartalma leképezi a filozófiáját, a vevői felé mutatott figyelmét. (itt visszautalnék az egyes pontra) A stílus viszont tanulható és alakítható. Ezért is szánunk az indulásra akkora figyelmet, ha új ügyfelünk tartalmat rendel. Ha szövegírót, online újságírót biz meg az adott cég, azt senki nem tudja, hogy a szöveget más adta a szájába. Őket látja és slussz. Kulcsszó: szövegíróként én ott és akkor Te vagyok.

Ötödik pont: Segítsünk a látogatóknak, hogy jobb ügyfelek lehessenek

Hasznos, informatív, és alapos ismeretekkel bemutatott éleslátó, szórakoztató, vagy produktív módon, mondjuk el azt, ami fontos a döntések meghozatalához, és általában a cégünkről való jó kép kialakításához. Ha a tartalom nem hiteles, vagy csak puszta habverés, akkor szolgálja sem a vállalat, sem az ügyfél igényeit . Jelszó: megkíméllek a fölös köröktől, az unalomtól.

Hatodik pont: tanítsunk.

A tartalommarketingnek csak pirinyó szelete a direkt sales. Az első feladat az érdeklődés és a szimpátia megszerzése, aminek kiváló eszköze, ha újdonságokról, új összefüggésekről mesélünk: lehet ez egy magával ragadó történet, más, érdekes források bevonása, képek, videók közlése, interakció a közönséggel. Jelszó: Tanítsuk őket és tanuljuk az ízlésüket.

Hetedik pont: stratégiában gondolkozzunk és mérjünk.

Egy sikeres tartalom mögött hatalmas erő feszül. A az online marketing stratégia, és azon belül a tartalom marketing rendszer felállítása és végigvitele nem kis munka. Viszont minden eddiginél pontosabban tudjuk mérni, hogy mi sikeres és mi nem az. Azonnal tudunk reagálni, javítani. Az analitika megmutatja weboldalunk, blogunk, Facebook oldalunk erős és gyenge pontjait. Jelszó: Csak azon lehet javítani, amit mérünk, tehát sose felejtsük el folyamatosan figyelni a statisztikákat.

Összegezve: Nagyon nagy lehetőség van a kezünkben, hogy megszerettessük cégünket az olvasókkal, elérjük őket, célozzunk és valós idejű visszajelzéseket kaphassunk.
A jósok és az öncélú kreatívkodás ideje lejárt. A tartalom áru, mellyel figyelemmel fizetnek az olvasók. A figyelem az, ami ma már szinte minden pénzt megér, és amit érdemes profin kezelni.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.