Bemutatkozó prezentáció szövegírás 5 pontban

Mit tehetsz, ha nem akarsz ásító arcokat látni a pódiumról?

A prezentáció lényege az üzenetünk átadása. A legrövidebben ezt úgy tudnám mondani, hogy nem diákat tervezünk egymás után, hanem egy üzenetet bontunk szét befogadható részekre. Hihetetlenül nagy a különbség a kettő között! A prezentáció készítés elején ki se nyisd programot, (mert be fog zavarni) – tervezz szövegesen, akár papíron, vagy egy sima szövegszerkesztővel.

Osszuk be az időt és a figyelmet

Szövegírás szempontjából egy jó prezentáció elkészítése, nevezzük cégbemutató szövegnek, termékismertetőnek, folyamat ismertetőnek, mindenképpen átgondoltságot igényel. A legfontosabb, hogy tudd, kinek és milyen célból, mit akarsz mondani és erre mennyi időd van.

Egy jó b2b marketing prezentáció elkészítése egy GONDOLAT átadása, nem pusztán diasor. Ne diákat készíts, hanem az ötletedet add elő!

Vágjunk bele, nézzük mik a prezentáció készítés szempontjai, függetlenül attól, hogy milyen prezentációs alkalmazást használunk. Amit most elmondok az elindulást fogja segíteni, mindegy, hogy milyen eszközöd van: igaz ez Prezi -re, Windows Powerpoint-ra, vagy Google diák-ra. Bármiben dolgozhatsz, a lényeg a mondanivalód, nem a prezentációs szoftver..

Cégbemutató minta személyre szabva

Sokan keresnek valamiféle kiinduló szöveget. Szerintem nem kell cégbemutató szöveg minta, mert attól sablonos leszel. Gondold el, ha lenne ilyen, mindenki azt használná és alig lenne különbség. Olvasd el ezt a pár gondolatot egy marketing szövegírótől és menni fog neked is!
A cégbemutató anyagnál arra figyelj, hogy a hallgatóságnak miért lenne jó veled üzletelni. Ne magadon izgulj, hogy el tudtál-e pár percben mindent mondani,gyorsan felsporolni hanem azon, hogy valóban azt mondtad-e amire a hallgatóság kíváncsi?

Ne akarj MINDENT elmondani, a kevesebbre jobban emlékezni fognak!

Vannak modellek a reklámszövegírás eszköztárában:
A.I.D.A. modell -itt is működik. Figyelem, Érdeklődés, vágy, cselekvés
Vagy egy másik: probléma bemutatása, elfogadtatása, hogy ez létezik, a megoldás bemutatása és efogadtatása, végül cselekvésre buzdítás.

Bármivel is foglalkozik a céged, bemutató anyag, mindig kell

Így készíts sikeres cégbemutató anyagot:

1. Tartsd magad az időhöz

Saját beszédritmusban töltsük ki az időt, tartsunk előtte egy próbát, hogy pontosan beállhassunk. Ennek nyomán inkább húzzuk meg az anyagot, többet fognak megérteni belőle, mintha mindenről egyszerre akarunk beszélni, ami sajnos gyakori hiba. Céges előadás előtt készüljünk fel! Semmiképpen ne akarjuk telezsúfolni az időkeretünket, ne „pörgessük csak a diákat, ne hadarjunk” de éppolyan hiba a lassú, elhúzódó maszatolás is. hogy lehet kiszámolni, mennyi dia és mennyi szöveg az ideális?

Írj a mondanivalódra jegyzetet, írd meg a szöveget mintha élőbeszéd lenne,- Ez lesz az előadói jegyzeteted. Használhatsz mondatokat, de akár csak szavakat, memóket is. Utána ebből készíts egy másolatot és kezdd el szétszedi kisebb gondolati egységekre. Tervezd meg adiaszerkezetet még az előtt, hogy a prezentációs programot bekapcsolnád.

Mennyi dia kell, hogy kitöltse az időt?

Számoljunk percenként 1 diát, tehát az 5 perces előadás, az a nyitólap + 4 dia. A 10 perces anyag összesen 10 dia maximum! Ha csak arra figyelünk, hogy végigpörgessük a diákat, nem marad időnk magunkra, holott ez a lényeg, a személyessség átvitele, hiszen a cégbemutató prezentációt levetíteni közel sem annyira hatásos, mint élőben hallgatni valakit. (Ritka kivétel, ha valaki nagyon nem tud beszélni.)
Ha a prezentáció pl. kis videót, filmet is tartalmaz, akkor annak a pontos idejét, plusz 5 másodpercet számoljunk. Inkább legyen eggyel kevesebb – nem lesz hiányérzeted tőle!

Praktikus tanács: ha van valaki a közönségből, aki méri az időt és kb. a felénél és a vége előtt jelez. Mivel tudod, hogy hol a prezentációd közepe, vége, így tartani tudod a tempódat.

2. Kép, szöveg-élőbeszéd arány

Találd meg az átadni való információ mennyiséghez való írott és képes anyag, valamint a személyesen átadott információk arányát.
Az a prezentáció lebilincselő, amiben az élőszó, kép, animáció, szöveg aránya jól el van találva, persze ez a témától és az előadótól is függ.

Mesélj! A marketing egyik fontos eleme, az üzleti történetmesélés, storytelling – egy jól felépített sztorival azonosulni lehet, de rövid legyen és világos!

Ne akarjunk mindent írásos formában „leadni”, sőt annál rémesebb nincs, amikor csak felolvassuk a sűrűn szedett kivetített szöveget. Tegyük bele magunkat is kicsit, adjunk arculatot a dolognak.

Ritka, hogy már az elején maradéktalan a figyelem, amit meg kell szerezni, és meg kell tartani. Kezdjünk valami személyessel, és valami olyannal, amivel a közönség figyelmét meg tudjuk ragadni, fontos, hogy odanézzenek és érdeklődjenek. Vegyünk elő hírt, problémát.

Az érdeklődőknek ehhez kötve el tudjuk mondani a saját magunknak fontos dolgot úgy, hogy tudják valami módon magukhoz kötni. Használhatjuk azt a sémát is probléma felvetése-elfogadtatása, majd a megoldás bemutatása és elfogadtatása. A megoldás a termékünk, szolgáltatásunk.

3. Használj jól látható illusztrációkat

Szerkessz színes, értelmes grafikonokat, vagy akár egy nagyon rövid videóval is indíthatsz, de ne legyen több egy percnél. Ennyi ideig garantált a figyelem.
Soha ne olvass fel a diát – ez a leggyakoribb előadói hiba. A dia, a prezentáció illusztrálja az, amit mondasz, de nem helyettesíti.

Vizualizáld az adatokat! – tegyél be egyszerű chartokat, vagy használj érzékletes hasonlatokat. „hatszázötven ügyfelünk volt a logiszikai üzletágunk idei teljesítménye…” Helyett: hatszázötven ügyfelünknek annyit fuvaroztunk, hogy autóink kétszer megkerülték a Földet…” Valami képes, kimozdító hasonlatot találj.

Vizualizáld a változásokat, a mozgásokat, növekedéseket: nyilak, oszlopok, görbék, összehasonlító vonalak – de csak egyszerűen! Akár egy szófelhő generátor programmal is készíthetsz illusztrációt, csak ne vidd túlzásba.

4. Készíts előadói jegyzeteket

Ha az elején írtak szerint készíted el először hosszabb, majd rövidebbre húzott formában az előadásod, akkor már szinte meg is van az előadói jegyzet. Erre a prezentációs program egy kis ablakban a dia alatt lehetőséget ad többnyire, de sokkal jobb, ha nem kapaszkodsz a laptop szélébe és inkább a közönségre figyelsz. Lehet papíron is, kézben a jegyzet, ha ez jobban megnyugtat. ha a közönségre és a mondanivalód okozta hatásra is figyelsz, az a kis segítségeid nem a gyengeség jelei.

Aki kezdő előadó, az annyira izgul, hogy ritkán tud egyszerre sokfelé figyelni, ezzel nagyon sok ember van így. A lámpaláz leküzdésére a legjobb módszer, ha minél többet adsz elő, mert rutint szerzel benne. E sorok íróját is kiverte párszor a víz, ha nagyobb közönség előtt kellett beszélnem. Most már úgy-ahogy megy.

5. Ügyelj az utolsó diára!

Legyen egy íve a mondanivalódnak: egy frappáns jó lezárás nagyot emel, elfeledteti a menet közben előbukkant kis nehézségeidet is. Mutasd be, hogy mit vársz a hallgatóságtól, foglald össze röviden pár pontban. Az elején kapsz egy kis figyelmet, mint újdonság: de az igazi figyelem az a végén jön el, ha jól adtál elő. Ezek a legértékesebb percek, legyen az egy cégen belüli kis prezentálás, vagy életed nagy üzetének nyitánya.

A „köszönöm a figyelmet”- nem külön dia. Azt mondd el szóban, miközben a nézők szeme előtt az ÜZENETED van. Ha mindenképpen kapcsolati adatokkal zárod a cégbemutató prezentációt, akkor is egyszerű legyél, nem kell 3 telefonszám és minden telephely címe, csak egy!

A prezentáció vége legyen mindig egy felhívás

Mire figyeljenek, mit tegyenek, hova menjenek, esetleg utána hol tudnak közvetlenül elérni. Pl. „a szünetben a tizenkettes standon egy további meglepetés vár Önökre, feltétlenül nézzék meg, találkozunk ott…”, „ …ha Ön szeretné, hogy a gyermeke ne küszködjön annyit a némettanulással, van egy jó ötletem, keressenek a szünetben.”„ha az itt bemutatott eljárást az Ön cégénél is szeretnék kipróbálni, akkor a jövő hérte egyeztessünk időpontot.”

A legjobb cégbemutató ötlet, ha tudsz csinálni egy memória horgot, ami megmarad:

X-Y aki a betörésbiztos garázsajtók beszerelője, X. alkalmazás, a vegyipari projektvezetők legnagyobb segítsége, X.Y. szélsebesen az ügyfélkezelésben…

Reklámszövegíró tapasztalatom azt mondja, hogy horog szinte bármi lehet, amiben van egy kis érzelmi plusz. Ha a fenti bemutatkozó horgokat látod, mindegyikben van egy ígéret, egyproblémamegoldás, vagyis a hallgatóság érzelmeit kell megmozgatnod. Ha a végre teszel egy ilyet, akkor nagyobb eséllyel fognak kérdezni, hozzászólni, így jobb esélyed van a figyelem tartós megszerzésére még akkor is, ha csak öt perced volt.

Ha hozzászólnak, az azt jelenti, hogy a bemutatkozó prezentációd érdekelte őket, elkezdtek kapcsolódni. Ez mindenképpen nagy lehetőség, hagyni kell rá egy kis időt még akkor is, ha feszes a program. Éppen ezért, szokták jelezni hogy az előadás után van mondjuk 5 perc erre. Ha nehezen indulnak neki, a kínos csendet és egymásra nézést ki kell kerülni egy – a hallgatókhoz intézett kérdéssel. Ez legyen talonban, írd meg előre és tedd fel nekik, ha nem akarnak megmozdulni a kezek.

Készítsd el új cégbemutató szöveged, prezentációd is, írd meg, gondold át az eddigieket, tedd bele terveidet, eddigi eredményeidet, de legfőképpen azt, hogy MÁSOKNAK miért éri meg veled beszélni.

Szövegíróként vállaljuk cégbemutató anyagaid, vagy akár a hírleveleid elkészítését is

Végül, ha nagyon nem megy egyedül, ha tétje van a dolognak, akkor keress minket, marketing szövegíróként számos prezentációt, cégbemutatót, bemutató anyagot,illetve termékismertetőt írtunk már. Megtaláljuk a céged legjobb hangját!