Bemutatkozó prezentáció szövegírás 5 pontban

  • -
szovegiras-prezi-bemutato

Bemutatkozó prezentáció szövegírás 5 pontban

cegbemutato-szovegírasMit tehetsz, ha nem akarsz ásító arcokat látni a pódiumról?

Itt az új év, itt az ideje, hogy erre is figyeljünk, hiszen minden prezentációs lehetőség remek alkalom arra, hogy ismertebbek lehessünk, használjuk személyes marketingeszközként.

Menjünk el minél több helyre, lássanak, ismerjenek! De hogyan, és hol legyünk hatékonyabbak?

Szövegírás szempontjából egy jó prezentáció elkészítése, nevezzük cégbemutató szövegnek, termékismertetőnek, folyamat ismertetőnek, mindenképpen átgondoltságot és szerkesztést kíván.

Figyeljük a lehetőségeket, a rendezvénynaptárakat, vagy éppen kapcsolódjunk be rendezvények szervezésébe, menjünk üzleti találkozókra. Ne feledjük, az emberek azt szeretik, amit ismernek, amit meg tudnak érteni, ehhez egy jó cégbemutató remek eszköz.

cegbemutato-szovegírasVágjunk bele, nézzük mik a legfontosabb szempontok, függetlenül attól, hogy milyen prezentációs alkalmazást használunk, ez éppúgy érvényes a Prezi,com-os dolgokra, mint eg PPT-re, vagy bármi hasonlóra. De nézzük az alapszabályokat:

1. Legyünk tisztában a prezentációra szánt idővel, semmiképpen ne akarjuk telezsúfolni az időkeretünket, ne „pörgessük csak a diákat, ne hadarjunk” de éppolyan hiba a lassú, elhúzódó körülményeskedés is.

Saját beszédritmusunkban töltsük ki az időt, tartsunk előtte egy próbát, hogy pontosan beállhassunk. Ennek nyomán inkább húzzuk meg az anyagot, többet fognak megérteni belőle, mintha mindenről egyzserre akarunk beszélni, ami sajnos gyakori hiba. Készüljünk fel előre! Legyen egy 5 perces, egy 10 perces, amit begyakorolunk.

Ezt praktikusan úgy oldjuk meg, hogy diaszerkezetet írunk, számoljunk percenként 1 diát, tehát az 5 perces nyitólap + 5 dia. A 10 peres anyag 10 dia maximum! Ha csak arra figyelünk, hogy végigpörgessük a diákat, nem marad időnk magunkra, holott ez a lényeg, a személyessség átvitele, hiszen a prezentációt levetíteni közel sem annyira hatásos, mint élőben hallgatni valakit. (Ritka kivétel, ha valaki nagyon nem tud beszélni.)


2. Találjuk meg magunkban az átadni való információ mennyiséghez való írott és képes anyag, valamint a személyesen átadott információk arányát.
Az a prezi lebilincselő, amiben az élőszó, kép, animáció, szöveg aránya jól el van találva, persze ez a témától és az előadótól is függ.
Ne akarjunk mindent írásos formában „leadni”, sőt annál rémesebb nincs, amikor csak felolvassuk a sűrűn szedett kivetített szöveget. Tegyük bele magunkat is kicsit, adjunk arculatot a dolognak.


cegbemutato-szovegíras3. Használjunk világos, éles, jól látható illusztrációkat, szerkesszünk színes, értelmes grafikonokat, akár egy nagyon rövid videóval is indíthatunk, de ne legyen több 2 percnél. Ennyi ideig garantált a figyelem.
Tagoljuk a szöveget, szedjük pontba, alcímekbe! (Ez egyébként a webszövegekre is igaz.)


4. Készítsünk a diákon kívüli jegyzeteket, erre a program is lehetőséget ad többnyire, de sokkal jobb, ha nem kapaszkodunk a laptop szélébe, kis jegyzeteint hívjuk segítségül, és inkább a közönségre figyelünk.


5. Végül, minden diába tegyünk valami kis pluszt – egy meghökkentő képet, egy szemléltető grafikont. Az emberek többsége vizuális típus, sokkal jobban át fog így jönni a mondanivaló, jobban tudják kötni valamihez a dolgokat. Legyen egy íve a dolognak, a prezentációnál is alkalmazható az A.I.D.A. modell.

Ritka, hogy már az elején maradéktalan a figyelem, amit meg kell szerezni, és meg kell tartani. Kezdjünk valami személyessel, és valami olyannal, amivel a közönség figyelmét meg tudjuk ragadni, fontos, hogy odanézzenek és érdeklődjenek. Vegyünk elő hírt, problémát.

Az érdeklődőknek ehhez kötve el tudjuk mondani a saját magunknak fontos dolgot úgy, hogy tudják valami módon magukhoz kötni. Használhatjuk azt a sémát is probléma felvetése-elfogadtatása, majd a megoldás bemutatása és elfogadtatása. A megoldás a termékünk, szolgáltatásunk.

+1 fontos! A prezentáció vége legyen mindig egy felhívás, hogy mire figyeljenek, mit tegyenek, hova menjenek, esetleg utána hol tudnak közvetlenül elérni. „ Pl. a szünetben a tizenkettes standon egy további meglepetés vár Önökre, feltétlenül nézzék meg, találkozunk ott…”, „ …ha Ön szeretné, hogy a gyermeke ne küszködjön annnyit a némettanulással, van egy jó ötletem, keressenek a szünetben.”

Ott és akkor kell leütni a labdát, a webcím és az elköszönés nem elég!

Itt az új év, készítsd el új cégbemutató szöveged, prezentációd is, írd meg, gondold át az eddigieket, tedd bele terveidet, eddigi eredményeidet.

Ehhez kívánok sok sikert!


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.