AdWords

  • -

AdWords

A Google hirdetési alkalmazása. Többnyire csak akkor kell fizetni, ha rákattintanak a hirdetésre, de lehet megjelenésalapú beállítás is. Alkalmazása egyszerűnek tűnik, de nagy körültekintést és gyakorlatot kíván, hogy valóban gazdaságos legyen.
Szövegírása sebészi pontosságot kíván. Csak megfelelő landing oldallal együtt hatásos!


  • -

SEO

Search Engine Optimalization
Keresőoptimalizálás. Olyan tevékenység sorozat, amin a weblap találati előnyét javítja.


  • -

Releváns szöveg

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen.

Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os sűrűségben szerepelnek. A kevesebb több. Tisztázzuk – mire is jött a látogatónk?

Az olvasó azért van ott, mert a témára keres információt, amit megadunk neki, és ha ennél többet is kap, akkor már beszélhetünk a honlap eredeti céljáról, vagyis akkor beindulhat mondjuk a sales-folyamat.

Mi nem releváns szöveg? Ami nem függ össze szorosan a mondanivalóval. Jóhiszemű esetben ez puszta szószátyárkodás, amatőrizmus, ami nem okoz kárt, csak nem teljesíti az elvárásokat.

Rosszhiszemű esetben megtévesztés: népszerű témákkal nyomulunk, amikre “keresés van”, és az ilyen körítéssel odacsábított közönségnek nem odaillő bóvlit akarunk elsózni.

A relevancia a keresőoptimalizálás alapvető része. A keresők ma már a szöveg tartalmát elemzik, hangzatos címekkel, metákkal nem sokra jutunk! Az analitikában is látni: ha nem releváns a tartalom, a látogató pár másodperc alatt eliszkol oldalunkról. A nagyarányú visszafordulás hosszú távon szintén rontja az oldalunk helyezését.

Vagyis: nemcsak odahívni kell a látogatót, hanem hasznos, releváns szöveget kell adni neki, amilyenre már akkor számít, amikor az oldalunkra kattint.



  • -

Egyedi szöveg – mit jelent ez valójában?

Egy szövegről sok minden eszébe jut az embernek, de ez a jelző aligha – kivéve, ha valaki keresőoptimalizált szövegírásra adja a fejét.
Weboldalunk szövegét nem lehet jó ötletek lementett és összemásolt darabkáiból összerakni. Az olvasónak információt, élményt adhat, de a weboldalnak olyan kárt okoz, ami nem éri meg. Miféle kárt?

Röviden arról van szó, hogy mindennek, de mindennek nyoma van, ami felkerült a webre. A kivételekre visszatérek. Tehát ami egyszer valahol már megjelent, akár csak részleges formában, az már nem számít egyedinek. A szerzői jog megsértése is ide tartozhat, de induljunk ki abból, hogy a szerző beleegyezett.
Amit egyszer a guglibotok elovastak valahol – és még hozzáférhető -, az máshol már nem használható. Erre a keresőrobotok nagyon kényesek. A duplikált tartalom rosszpont az oldalnak, vagyis a keresőoptimalizálásnál nagyon negatív minősítést lehet szerezni vele. Lehet, hogy az olvasók számára releváns, hatásos és jól összerakott a szöveg, de ez túl nagy ár érte.

Sok helyen a tartalmat ellenőrzik is. Ez a legyszerűbben úgy történik, hogy egy darabot, mondjuk egy 10-15 szavas részt bemásolnak a kereső ablakába. Ha szó szerinti másolat, akkor azonnal kibukik a rostán, ha gyanús, a bizonyosság kedvéért ajánlatos egy másik részt is megnézni.

Mik a kivételek? Ott, ahol direkt jelezzük ezt, pl. idézetek esetében, de ha hosszabb anyagot kell szó szerint használnunk, akkor azt az oldalt kapcsoljuk ki a keresésből a nofollow funkcióval. Az emberi olvasók ettől még fogják látni, csak a robotok nem. Webáruházak oldalain is vannak az ismétlést jelző megengedett eszközök arra az esetre, ha több nagyon hasonló cikkünk van.

Egyedi szövegírás: ez az egyik legfontosabb feladat a honlapszövegírásban. Szerencsére az emberi elme van annyira kreatív, hogy véletlenül nem tud pontosan lemásolni szövegeket. Ezért írjunk le bátran, ami eszünkbe jut, és az egyediséggel nem lesz hiba.



Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.