SEO szövegírás 3 pontban felhasználóbarát módon

  • -

SEO szövegírás 3 pontban felhasználóbarát módon

Ha SEO szövegírásról beszélünk, akkor elsőre mindenkinek a kulcsszavak helyes használata, a szigorú kulcsszóarány jut elsőre az eszébe. Azt hiszem, ez egy kicsit túl egyszerű lenne, ha létezne olyan mágikus varázsige, amit kellő számmal és intenzitással ismételgetve előre varázsolná az oldalt. De ilyen nincs, az meg főképp fontos, hogy ne csak elöl legyen, hanem el is adjon az oldal szövege.

A SEO webszövegírás felhasználóbarát tartalom

El kell érni, hogy megtalálják a szöveget, és ott is maradjanak, olvassák el, sőt reakciót is váltson ki. Ez csak úgy lehetséges, ha a szöveg felhasználóbarát, életszerű, izgalmas, érzelmes akár.

Az értékes kulcsszavak közül tartalmazzon annyit, amennyit csak lehet, és ez relevánsan illeszkedjen is a mondanivalónkhoz. Mivel a Google algoritmusai egyre jobban közelítenek az emberi gondolkodás és viselkedés leképezéséhez, az a jó tartalom a kereső számára, amit az emberek is szeretnek.

A SEO szövegírás 3 főbb pontja, amit érdemes figyelemmel kísérni minden esetben, ha tartalmat publikálunk:

  1. Írj részletesen, gazdagon, frissen

Nincs az az algoritmus frissítés, legyen az Pingvin, Panda, vagy bármi egyéb, amelyik arról szólna, hogy ne tegyél fel sok és jó anyagot. ha látják, hogy számodra fontos a weboldal, ha a látogatók szeretik, akkor a keresők is szeretni fogják, vagyis hoznak újabb és újabb érdeklődőket. Írj rendszeresen, adj meg minden információt, járd körül több szempontból is a témát. Ne feledd, a részletes tartalom nem jelent hosszú és unalmas szöveget. A minőségre ügyelj, a mennyiség adni fogja magát, ne görcsöljünk azon, hány szót kell még odatenni, hogy úgymond „optimális legyen.

  1. Tégy mondanivalót, hírértéket a cikkeidbe

Gondolkozz úgy, hogy megtiszteled vele azokat az embereket, akik olvassák. Soha ne csak a kereső kedvéért végezz szövegírást. Gyakran emberek csak azért írnak, hogy tartalmat kerítsenek a drága kulcsszavaik köré. Lehet ezt is jól csinálni, de soha ne érződjön rajta a „seo-szag”. Az olvasó kifinomult, intelligens érzéke azonnal felfedezi, hogy ez nem életszerű, „ember ezt így nem mondaná”, tehát hiába kifogástalan SEO szempontból, mégsem lesz hatásos. Meg kell találni azt a keskeny ösvényt, a középutat, ahol a technikai kivitelezés és az emberi érzelmek, stílusok összetalálkoznak

  1. Légy életszerű, ne zsúfold tele kulcsszavakkal a cikket.

Régebben a kulcsszóhalmozás hozott némi eredményt, azonban ez mára már nem így van. Ha jó stílusban, fordulatosan, érdekesen írsz, akkor tovább olvas, vagyis az oldalon eltöltött idő növekszik. Ez pedig egyre fontosabb besorolási tényező. A SEO szövegírás nevében kulcsszavakkal zsúfolt, gyakran rossz minőségű weboldalak elavultak.

Igen, van optimális kulcsszóarány, éppen ezért kell hosszabban írni. A 2-4% rövid szövegben sokkal feltűnőbb, mint mondjuk egy fél oldalas anyagban. ne ismételgesd minden mondatban papagájszerűen a kulcsszavad, keress longtaileket, szinonímákat is. Tedd a kulcsszavakat a lényegi helyekre, a látogatód tudni fogja, hogy miről beszélsz.

Ha szeretnél ilyen oldalt, de nem akarod egyedül megírni, akkor segítünk mind tanácsadásban, mind szövegírásban.

 


  • -
SEO_szovegiras-tartalomiras

A SEO-ban mennyit számít a szövegírás?

Egy marketingkampány megbeszélése során tették fel nekem a címbeli kérdést. A válaszom röviden az, hogy meglehetősen nagy részben, de ezt a témát több irányból is körül kell járni. Legfontosabb megérteni azt, hogy a keresőoptimalizálás egy folyamat, nem egyszeri, rövid történet.

Egy oldalt nem lehet “jól megseózni” aztán magára hagyni, hogy termeljen folyamatosan. Ki kell alakítani a megfelelő feltételeket, és fent is kell tartani a változások közepette. Ez ideális esetben csapatmunka, melyben részt vesz a webmester, a SEO szakember, a tartalomkészítő, a marketinges, és még sorolhatnám.

SEO szövegíráskor azt kell megértenünk, hogy kínálati piacon mozgunk.

Minden van, mindenből sok van és a Google első találati oldalának csupán 10 helye van. Az is igaz, hogy arra a 10-re, azon belül is az elől lévőkre megy a kattintások, vagyis a látogatók zöme. Az is nagyon fontos, hogy mire akarunk elöl lenni? Az a szó hoz-e majd nekünk annyi és olyan látogatót, akiből vevő lesz? De erről, vagyis a megfelelő kulcsszavakról máskor beszélünk.

Mi akkor a szövegírás célja?

Tehát, a SEO feladata az, hogy az adott kérdésre a lehető legjobb választ tudjuk adni, és azt gyorsan és könnyen találják meg a látogatók. Fontos, hogy ha odajutottak, ott megtalálják azt, amit keresnek, és nyilván az is, hogy beteljesítsék az oldal célját (vásároljanak, feliratkozzanak, vagy akár egy adott útvonalat bejárjanak). A cél, nevezzük nevén, a konverzió, tehát sokféle lehet, lényeg az, hogy hasznot hozzon az oldal tulajdonosának.

De akkor mi a kérdés, amire a legjobb választ kell adni? Bármi lehet, amit az adott témával kapcsolatban az emberek belegépelnek a kereső ablakába. Ez a kulcsszó, vagyis keresőkifejezés, mert ma már egyre szofisztikáltabban keresnek az emberek. Minél jobb, összetettebb a keresési technikája, annál jobb válaszokat kaphat rövid idő alatt. Az egészhez alap a technikai SEO, vagyis a gyorsan betöltődő, keresőbarát oldalfelépítés, oldalszerkezet.

A SEO szövegírás feladata, hogy a még fel nem tett kérdésekre adja meg a legjobb választ. Az, hogy mit fognak keresni az adott témában, azt a kulcsszókutatással, trendkutatással és a konkurencia elemzésével lehet a legjobban megtudni.
A SEO szövegírás nem a lánglelkű kreatívok ötletbörzéje.
A szövegírónak jóban kell lennie az excel-táblázatokkal, megérteni a látogatók, a keresőmotorok viselkedését és ennek alapján kell létrehozni a tartalmat. Nem csak úgy kitalálni, hanem minden egyes részét tudatosan, adatokkal alátámasztani, utána jön csak az alkotás. Az igazi kreativitás itt abban áll, hogy az adott adatokból információt állítson elő, amit utána hasznos tartalommá farag. Nem lélektelen ez? Nem öli meg a tartalmat? Cseppet sem!

A szövegíráson nem szabad érződnie ennek a technikai háttérnek, nem lehet ismétlő, unalmas, vagy lapos, viszont kőkeményen kell tartani magunkat a kulcsszólistához és a marketing szempontokhoz egyaránt. A legfontosabb, hogy életszerű legyen, és jó felhasználói élményt adjon. Egyedi és releváns, a témát több oldalról is bemutató tartalmat kell adni, izgalmasan, fordulatosan és rendszeresen.

Kulcsszavas szövegírás?

Nem csak egy kulcsszó van, (igen ritka kivételektől eltekintve), tehát használjuk azon szavak, kifejezések, fordulatok teljes skáláját, ahogyan az emberek keresnek. Ne lankadjon a lelkesedés a kezdeti eredmények (vagy kudarcok) után, a folyamatos munka meghozza majd a gyümölcsét. Közben folyamatosan mérni, tesztelni, javítani kell, bátran eldobni azt, ami nem sikeres és energiát tenni abba, ami igen.

A rendszeres szövegírás, a friss, új hírek, cikkek, leírások megjelenítése éppoly fontos, ha nem fontosabb, mint az oldal tartalmának egyszeri kialakítása. Ez már az oldalon belüli keresőoptimalizálás fontos része, amit nem lehet elhanyagolni. Egy szót megismétlek “része”, tehát a teljes folyamat nem merülhet ki a szövegezésben, kellenek külső kapcsolatok, kell közösségi jelenlét, szóval több dolog.

A helyzet nem reménytelen, akár régi, akár friss oldalról van szó.

Nincs kőbe vésett hely senki számára a találati listákon, kis, családi cég oldalával is előztünk már le óriási portálokat. Nem a puszta versenyszellem hajt, a lényeg, hogy annyi konverziót, eredményt hozzunk, hogy minél jobban megtérüljön a befektetett energia, mert a bevétel a legfontosabb.


  • -
reklámszöveg-példa

Miért jött el és vette meg?

Online marketing szövegírás szempontból is érdekes a történet az elmúlt héten egy kézműves sajtokat árusító cég vezetőjével szövegírásról, hirdetésről beszélgettem, aki azt mondta, hogy ezeket a különleges sajtokat, házias készítményeket piacokon, vásárokon lehet élőben, kóstoltatással értékesíteni. Vajon leírható egy íz, vagy éppen más a fő vásárlási szempont?

A sajtokkal rendszeresen járnak rendezvényekre, többek között a Vajdahunyadvárba is, ahol fesztiválok, ilyen-olyan napok szoktak lenni hétvégén.

A rendezvényekre ők is hirdetnek, több irányból is, de egyszer gondoltak egy nagyot, és egy kis sajtkóstolásért cserébe megtudakolták, hogy honnan tudtak a programról a látogatók. Miért jöttek el? A válaszadók több,mint 70%-arról számolt be, hogy nem hallott a rendezvényről, azért van itt, mert sétált a Ligetben és bejött a Vajdahunyadvárba, mert ott volt. Most ez azt jelentené, hogy nem kell hirdetni, marketingszövegeket kiagyalni, csak jó helyen jó időben lenni? Szerintem nem ilyen egyszerű.

Az online marketingszövegek világában is van néha hasonló tendencia, de ott minden látogató jól követhető, látod, honnan jött. Kérdezni sem direktben kell, arra ott az analitika. Az igaz, hogy vannak jó helyek, más, látogatott oldalak, amelyekről ha kapsz egy hivatkozást az oldaladra, akkor jöhet sok látogató.

Az, hogy a weben jó helyen legyen az oldal, az kulcskérdés. Erről szól a keresőoptimalizált szövegírás és erről az is, hogy azonnal a címlapon lehess fizetett Adwordssal akár. Miért? – Mert ott van. Mert arra jár és az emberek egyre kevésbé mennek utána a dolgoknak – ritka kivétellel – és ha az orruk előtt van valami érdekes, akkor belekóstolnak, mint a gusztusos sajtba, vagyis elolvassák, mondjuk a blogbejegyzésünket, megnézik a webáruház akcióját, hogy a hasonlatnál maradjak.

Marketing szövegírás szempontjából van még egy dolog: akkor is szem előtt leszel a weben, ha olyan dologgal foglalkozol és úgy tálalod, ahogy az emberek szeretik, megértik, és akár meg is tudják kívánni. Ebben az esetben is lehet konkurencia, de ha a kézműves vásár példájánál maradok, akkor a sajtos jól megférhet a mézessel meg a fazekassal is.

Szövegírással a weben azt érheted el, hogy megkívánható, érdekes és hiteles legyélanélkül, hogy megkóstolnák, megszagolnák, vagy külön program keretében élveznék azt, amit csinálsz. Vagyis kicsit másképp állunk hozzá, de a végeredmény ugyanaz. Egy jól felépített és következetes rendszerbe rakott kampánnyal nem csak egyszer tudunk odacsábítani valakit az oldaladra: ha jó szövegírással hitelessé és érthetővé teszünk, akkor az kifizetődő is lesz.

Az a lényeg, hogy egyéniség legyél, más legyél, de ne annyira, hogy ne tudnának hova tenni magukban a látogatók. A különcöket sem szeretik. Szövegíróként abban tudunk segíteni, hogy megláttassuk benned az egyedit, és ezt elmondjuk, megmutassuk a vevőidnek, hogy ne csak azért vegyenek, mert épp arra jártak, hanem ha keresnek, akkor téged találjanak meg.


  • -
szovegiras-prezi-bemutato

Bemutatkozó prezentáció szövegírás 5 pontban

cegbemutato-szovegírasMit tehetsz, ha nem akarsz ásító arcokat látni a pódiumról?

Itt az új év, itt az ideje, hogy erre is figyeljünk, hiszen minden prezentációs lehetőség remek alkalom arra, hogy ismertebbek lehessünk, használjuk személyes marketingeszközként.

Menjünk el minél több helyre, lássanak, ismerjenek! De hogyan, és hol legyünk hatékonyabbak?

Szövegírás szempontjából egy jó prezentáció elkészítése, nevezzük cégbemutató szövegnek, termékismertetőnek, folyamat ismertetőnek, mindenképpen átgondoltságot és szerkesztést kíván.

Figyeljük a lehetőségeket, a rendezvénynaptárakat, vagy éppen kapcsolódjunk be rendezvények szervezésébe, menjünk üzleti találkozókra. Ne feledjük, az emberek azt szeretik, amit ismernek, amit meg tudnak érteni, ehhez egy jó cégbemutató remek eszköz.

cegbemutato-szovegírasVágjunk bele, nézzük mik a legfontosabb szempontok, függetlenül attól, hogy milyen prezentációs alkalmazást használunk, ez éppúgy érvényes a Prezi,com-os dolgokra, mint eg PPT-re, vagy bármi hasonlóra. De nézzük az alapszabályokat:

1. Legyünk tisztában a prezentációra szánt idővel, semmiképpen ne akarjuk telezsúfolni az időkeretünket, ne „pörgessük csak a diákat, ne hadarjunk” de éppolyan hiba a lassú, elhúzódó körülményeskedés is.

Saját beszédritmusunkban töltsük ki az időt, tartsunk előtte egy próbát, hogy pontosan beállhassunk. Ennek nyomán inkább húzzuk meg az anyagot, többet fognak megérteni belőle, mintha mindenről egyzserre akarunk beszélni, ami sajnos gyakori hiba. Készüljünk fel előre! Legyen egy 5 perces, egy 10 perces, amit begyakorolunk.

Ezt praktikusan úgy oldjuk meg, hogy diaszerkezetet írunk, számoljunk percenként 1 diát, tehát az 5 perces nyitólap + 5 dia. A 10 peres anyag 10 dia maximum! Ha csak arra figyelünk, hogy végigpörgessük a diákat, nem marad időnk magunkra, holott ez a lényeg, a személyessség átvitele, hiszen a prezentációt levetíteni közel sem annyira hatásos, mint élőben hallgatni valakit. (Ritka kivétel, ha valaki nagyon nem tud beszélni.)


2. Találjuk meg magunkban az átadni való információ mennyiséghez való írott és képes anyag, valamint a személyesen átadott információk arányát.
Az a prezi lebilincselő, amiben az élőszó, kép, animáció, szöveg aránya jól el van találva, persze ez a témától és az előadótól is függ.
Ne akarjunk mindent írásos formában „leadni”, sőt annál rémesebb nincs, amikor csak felolvassuk a sűrűn szedett kivetített szöveget. Tegyük bele magunkat is kicsit, adjunk arculatot a dolognak.


cegbemutato-szovegíras3. Használjunk világos, éles, jól látható illusztrációkat, szerkesszünk színes, értelmes grafikonokat, akár egy nagyon rövid videóval is indíthatunk, de ne legyen több 2 percnél. Ennyi ideig garantált a figyelem.
Tagoljuk a szöveget, szedjük pontba, alcímekbe! (Ez egyébként a webszövegekre is igaz.)


4. Készítsünk a diákon kívüli jegyzeteket, erre a program is lehetőséget ad többnyire, de sokkal jobb, ha nem kapaszkodunk a laptop szélébe, kis jegyzeteint hívjuk segítségül, és inkább a közönségre figyelünk.


5. Végül, minden diába tegyünk valami kis pluszt – egy meghökkentő képet, egy szemléltető grafikont. Az emberek többsége vizuális típus, sokkal jobban át fog így jönni a mondanivaló, jobban tudják kötni valamihez a dolgokat. Legyen egy íve a dolognak, a prezentációnál is alkalmazható az A.I.D.A. modell.

Ritka, hogy már az elején maradéktalan a figyelem, amit meg kell szerezni, és meg kell tartani. Kezdjünk valami személyessel, és valami olyannal, amivel a közönség figyelmét meg tudjuk ragadni, fontos, hogy odanézzenek és érdeklődjenek. Vegyünk elő hírt, problémát.

Az érdeklődőknek ehhez kötve el tudjuk mondani a saját magunknak fontos dolgot úgy, hogy tudják valami módon magukhoz kötni. Használhatjuk azt a sémát is probléma felvetése-elfogadtatása, majd a megoldás bemutatása és elfogadtatása. A megoldás a termékünk, szolgáltatásunk.

+1 fontos! A prezentáció vége legyen mindig egy felhívás, hogy mire figyeljenek, mit tegyenek, hova menjenek, esetleg utána hol tudnak közvetlenül elérni. „ Pl. a szünetben a tizenkettes standon egy további meglepetés vár Önökre, feltétlenül nézzék meg, találkozunk ott…”, „ …ha Ön szeretné, hogy a gyermeke ne küszködjön annnyit a némettanulással, van egy jó ötletem, keressenek a szünetben.”

Ott és akkor kell leütni a labdát, a webcím és az elköszönés nem elég!

Itt az új év, készítsd el új cégbemutató szöveged, prezentációd is, írd meg, gondold át az eddigieket, tedd bele terveidet, eddigi eredményeidet.

Ehhez kívánok sok sikert!


  • -
szovegiras-minta-csekklista

Szövegírás minta csekklista

reklamszovegiras mintaVajon az oldaladat csak Te szereted, a Te büszkeséged, vagy mások is így gondolják, és ez bevételt is hoz neked?
Ha azt hiszed online könnyebb eladni, mint egy valódi üzletben, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy amíg a „sarki plázába” betérők átlagosan fele vesz is valamit, addig egy webáruház látogatóinak jó, ha átlagosan 2 %-a jut el a fizetésig…

Ezzel a hatpontos webes marketing szövegírás ellenőrző listával a legtipikusabb hibákat és tévedéseket tudod ellenőrizni a weboldaladon:

1. KÖZÉRTHETŐ SZÖVEGÍRÁS

szovegiras-csekklistaA vevőnek írtad-e az oldalt, hogy megértse, Róla szóljon, vagy olyan szaknyelvet használsz, amit csak a szakmabeliek értenek pontosan? A címsorok legyenek figyelemfelkeltőek, hiszen ez adja el a tartalmat. Gondold át, hogy a Te címsoraiddal megvennék-e az emberek mondjuk a napilapjukat? Nézesd át minél több kívülálló emberrel, ha valaki nem ért valamit, akkor gondold át, hogy lehet javítani rajta!

2. ELADÁS, KAPCSOLAT

szovegiras-csekklistaHa eladsz, ott van-e a jól látható megrendelőgomb a termék közelében, vagy külön kell keresgélni a kapcsolat oldalon, hogyan is lehet hozzájutni? Ha közvetlen telefonhívásra vársz, akkor minden oldalon ott van-e a számod, pl. a fejlécben, vagy egyéb jól látható helyen?

3. OLVASHATÓSÁG (a szövegírás alapja)

szovegiras-csekklistaUgye szabad szemmel is jól lehet olvasni az oldalad? Használj megfelelő betűmértet. Folyamatos szöveget ne írj díszes, talpas betűkkel. Kerüld el a fél képernyőnél hosszabb sorokat, a sűrű szedésű, ömlesztett szöveget, a színes alapon alig eltérő másik színnel szedett szövegeket. (pl. világoskék alapon halványzöld betűk…)

4. EGYEDISÉG

szovegiras-csekklistaNe használj máshonnan vett szöveget, még akkor sem, ha tetszik. Ha jó vagy, azt saját magadnak kell elmondanod. Ellenőrizd, hogy minden tartalmad egyedi legyen. Másolj be a Google keresőablakába egy-két mondatos részt a kérdéses szövegből középtájról. Ha szó szerinti több találatot kapsz, akkor sürgősen cseréld le.

5. ÖSSZEILLŐ DOLGOK (relevancia)

szovegiras-csekklistaEgy weboldal egy témáról szóljon. Ha foglalkozik a család pl. ingatlanközvetítéssel és klímaszereléssel is, akkor csinálj erre két, vagy több külön oldalt. Ügyelj arra, hogy ne legyenek nem összeillő dolgok egy weboldalon belül. Ha blogolsz, akkor is tartsd magad a témához, mert elpártolnak az érdeklődők, akik csak a fő témára jönnek. Nézd át az oldalad és szelektálj a tartalomban!

6. CÉL: Mi a legfontosabb üzeneted?

szovegiras-csekklistaVajon azzal találkozik-e az olvasó azonnal, vagy eldugtad egy aloldalra, és a főoldalon sablonos köszöntő frázisokat és a céged történetét taglalod-e? Tudd, hogy mit akarsz tőle, és egyszerre, egy oldalon csak egy dolgot kérj! Nézd meg, van-e olyan oldalad, ahol egyszerre akarsz eladni, hírlevélre feliratkoztatni, e-bookot letöltetni, klubkártyát árulni, akciós napra meghívót küldeni, stb…

Összefoglalás
Ha ezt a hat pontot komolyan végiggondolod, átnézed a weboldalad, akkor máris nagyon sokat tettél a hatékony kommunikációd felé. Van azonban még valami: az oldalt magát is át kell nézni, hogy technikai akadály se álljon a látogatók útjába, mert hiába szuper a szöveg, ha mondjuk lassan tölt be az oldal, és elunja magát közben a vevő és odébbáll.

Szövegíráskor csak egy szeletről beszélünk, de mindig a kampány teljességét kell nézzük.
A sikered érdekében érdemes lépned most. Ha ez kevés, akkor személyesen is kérdezhetsz marketing tanácsadás keretében.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.