Egyedi szöveg – mit jelent ez valójában?

  • -

Egyedi szöveg – mit jelent ez valójában?

Egy szövegről sok minden eszébe jut az embernek, de ez a jelző aligha – kivéve, ha valaki keresőoptimalizált szövegírásra adja a fejét.
Weboldalunk szövegét nem lehet jó ötletek lementett és összemásolt darabkáiból összerakni. Az olvasónak információt, élményt adhat, de a weboldalnak olyan kárt okoz, ami nem éri meg. Miféle kárt?

Röviden arról van szó, hogy mindennek, de mindennek nyoma van, ami felkerült a webre. A kivételekre visszatérek. Tehát ami egyszer valahol már megjelent, akár csak részleges formában, az már nem számít egyedinek. A szerzői jog megsértése is ide tartozhat, de induljunk ki abból, hogy a szerző beleegyezett.
Amit egyszer a guglibotok elovastak valahol – és még hozzáférhető -, az máshol már nem használható. Erre a keresőrobotok nagyon kényesek. A duplikált tartalom rosszpont az oldalnak, vagyis a keresőoptimalizálásnál nagyon negatív minősítést lehet szerezni vele. Lehet, hogy az olvasók számára releváns, hatásos és jól összerakott a szöveg, de ez túl nagy ár érte.

Sok helyen a tartalmat ellenőrzik is. Ez a legyszerűbben úgy történik, hogy egy darabot, mondjuk egy 10-15 szavas részt bemásolnak a kereső ablakába. Ha szó szerinti másolat, akkor azonnal kibukik a rostán, ha gyanús, a bizonyosság kedvéért ajánlatos egy másik részt is megnézni.

Mik a kivételek? Ott, ahol direkt jelezzük ezt, pl. idézetek esetében, de ha hosszabb anyagot kell szó szerint használnunk, akkor azt az oldalt kapcsoljuk ki a keresésből a nofollow funkcióval. Az emberi olvasók ettől még fogják látni, csak a robotok nem. Webáruházak oldalain is vannak az ismétlést jelző megengedett eszközök arra az esetre, ha több nagyon hasonló cikkünk van.

Egyedi szövegírás: ez az egyik legfontosabb feladat a honlapszövegírásban. Szerencsére az emberi elme van annyira kreatív, hogy véletlenül nem tud pontosan lemásolni szövegeket. Ezért írjunk le bátran, ami eszünkbe jut, és az egyediséggel nem lesz hiba.



Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.