Gyakori kérdések

Amit meg kellene kérdezned, és azok is, amit már kérdeztek tőlünk:
Ha nem találtad meg, amire kíváncsi vagy, akkor kérdezd meg ITT:

Hogyan lehetek sikeresebb a szövegíró ügynökség segítségével?
A mindennapi élet folyamán sokat írunk, de a weboldal megírása mégis alapvetően különbözik mindattól, amit a hétköznapi kommunikáció során teszünk: nem üzleti levél, nem termékismertető. Úgy lehet egy kampány – és egy cég sikeres, ha figyelembe veszi a sajátosságokat, amikre a weben figyelni kell.

Teljes kampányban gondolkodunk a tervezéstől a kivitelezésen át az utókövetésig
A legfontosabb az, hogy megkapjunk minden olyan információt, ami a sikeres marketingszöveghez kell. Honnan és hova akarunk eljutni, mindig a célhoz választjuk ki az eszközöket.
Mivel nincs saját termékünk, alkalmazásaink, stb. így választunk a kipróbált és már működő dolgok közül, legyen az hírlevélküldő szoftver, weboldal motor, fotós, videós, grafikus, bármi. Az a lényeg, hogy jól működjön, és a Te kampányod sikeres lehessen.

Kulcsrakész kampányokat kérhetsz tőlünk, ezzel garantálva, hogy nem kerül homokszem a gépezetbe, nem lesz olyan kívülálló feltétel, vagy hiányosság, ami végül nem hozza az elvárásokat.


Önállóan is dolgoztok, mint szövegírók?

Tudni kell, hogy csapatjátékosok vagyunk, együtt kell, hogy dolgozzunk Veled, a webmesterrel, a marketingessel, a dizájnerrel, hogy a végén egy harmonikus és hasznos végeredményt kapjunk. Önállóan nem jutnánk sokra, és ez csalódáshoz vezetne. Gondold el, végül is a kész szöveg a „TE HANGOD”!


Hányan és kik dolgoznak egy szövegen?

A szövegírás témájától és mennyiségétől függ. Többnyire egy ember dolgozik egy témán, jobban beleássa magát a részletekbe, tanulmányozza a piacot, a reklámjaid előéletét, hogy tudjuk, honnan és hová tartunk. Igény szerint van olvasószerkesztő, vagy korrektor munkatársunk is, illetve angol fordítónk segítségét is kérheted.


Mi van akkor, ha javítást kérek, mert nem tetszik a szöveg?

A javítás természetes, garanciát vállalunk minden szóért, helyesírásért. A munkafolyamat alatt az átdolgozásokat verziószámmal mentjük le, így nyomon követhető a folyamat. Az a jó, ha aktívan részt veszel, véleményezel.
Tudni kell azonban, hogy a szövegírás nem neked szól, bár a véleményed nagyon fontos és igyekszünk maximálisan megfelelni.
Rólad szól, de nem neked. A piacodnak kell, hogy tessen. Erre mondta egy pecás ismerősünk, „én a tejszínes epret szeretem, de a halak kukoricát kapnak”. A levelek sikere, a cikkek olvasottsága, az Analytics adatok – végső soron a reakciók, az eladások döntik el a sikerességet.


Mi a szövegírási garancia nálatok?

Csak az jelenik meg, amit jóváhagysz. Ezen túl 14 nap, vagy megállapodás szerint akár hosszabb extra garancia él, ami alatt ingyenesen javítunk, hogy elégedett légy és a szöveg teljesítménye hasznos legyen a számodra.


Ugye vállaltok titoktartást?

Igen. Erre a megállapodásunkban van egy külön titoktartási záradék. Titok lehet: kulcsszólista, analitics adatok, Adwords adatok és árak, kampánytitkok, konkurencia titkok, stb. Ha kéred, akkor az egész kapcsolatunkra is teljes titoktartást vállalunk, így ha az általunk írt anyagot, blogcikket a saját neved alatt jelenteted meg, senki nem fogja a Te szerzőségedet kétségbe vonni. Referenciáink között sem fogsz szerepelni, ha ezt kéred.


Számlára dolgoztok? – Igen, Kft. vagyunk állandó irodával és munkatársakkal.


Mi a szövegíró megbízás folyamata, hogy dolgoztok egy kampányon?

1. Kapcsolatba lépsz velünk, felhívsz, írsz a kapcsolati űrlapon
2. Megbeszéljük mi a cél, honnan hová kell lejutni, mik az elvárásaid.
3. Ha kell szövegírás próbamunkát és referenciát mutatunk, ezzel egyidőben árajánlatot is kapsz, mindig egyedit, csak arra, amire kéred, részletesen, pontosan, érthetően.
4. Megállapodást kötünk és kérünk kb. 20% előleget számlával
5. Elvégezzük a munkát, korrektúra, javítás, minden, amit vállaltunk. A munkafolyamat alatt aktív és folyamatos kommunikáció.
6. Átadáskor, leadáskor végszámlázunk, levonva az előlegszámlá(ka)t.
7. Folyamatos kapcsolatban maradva a következő lépés, kampány előtt a visszaméréseket, statisztikákat nézve tökéletesítjük a következő kampány előkészületét.


Vállaltok komplett weboldalkészítést is?

Igen, vannak kiváló weboldal készítő partnereink, akiknek ismerjük a munkáit és a megbízhatóságukat. A munka méretétől és jellegétől függően válasszuk ki azt a szakembert, aki elkészíti az oldalt. Így sokkal gyorsabban és pontosabban halad a dolog, mivel megismerjük az igényeid és a weboldal programozási rész, grafika, és a szöveges tartalom egyben mozog. Minden a tied marad, saját néven lesz a domainod, tárhelyed, minden.
Te elmondod, mit szeretnél, és kulcsrakészen veheted át, így akár a későbbiekben saját magad is szerkesztheted, betanítunk rá.
Így a weboldalt kész kampánnyal együtt kapod.


Mi a bérblogírás menete?

Ez attól függ, hogy már működő blogot veszünk át, (pl. mert nincs rá időd), vagy egy meglévő témájú weboldalhoz készítünk blogcikkeket. Mind a két megoldás lehetséges. Próbamunkával kiválasztjuk a hozzád leginkább illő stílust és megállapodunk a posztok méretében és gyakoriságában. Ha kell, képet is veszünk (csinálunk) hozzá. A bérblogírás havi megállapodással történik.
Alkalmi vendég bejegyzéseket is vállalunk, hogy színesítsük a tartalmad, vagy más oldalak számára akarsz vendégposztot megjelentetni. Erre darabáras megállapodást adunk.


Mi a DM levél szövegírás folyamata?

Ez egy stratégia folyamat, hatékony eredményt csak így lehet alkotni, az egyszer-kétszer szólóban kiküldött levelek messze nem hoznak olyan eredményt, amit elvárnánk tőlük, így mindenképpen érdemes kampányban gondolkodni.

Teljes kampányt dolgozunk ki, melyet folyamatosan követünk, amiben meghatározzuk a célt, hogy milyen jelenlegi állapotról hová szeretne eljutni, kinek és mit és mikor, milyen gyakran mondunk.

Ennek része egy DM levél forgatókönyv, témákkal, határidőkkel, és amit folyamatosan kiegészítünk a megnyitási, átkattintási, eladási, visszapattanási adatokkal, illetve minden olyan észrevétellel, ami fontos az eredményes kommunikáció mérésére.
Csak ott tudunk javítani, amit mérni is tudunk. A levelek hatását dokumentálva jutunk olyan következtetésekre, amiket felhasználva sokkal pontosabban és eredményesebben növelhetők a levél generálta forgalmi adatok. Csak a mérhető eredményeknek van értelme.

A DM levél szövegírás menete: előzetes stratégiai megbeszélés után megírjuk a forgatókönyvet, utána ennek nyomán a levelek szövegét, ebben két módosítás, átszerkesztés benne van. A folyamat során a megnyitási-átkattintási arány figyelembevételével fog alakulni a tartalom tálalása.

DM levél téma és forrásanyag: az megrendelő által adott jegyzetek, weboldal, interjúkérdések és netes keresések, valamint előző aktivitás alapján Leadás : word fájlban. A DM levél kampány forgatókönyv megírása témákkal, határidőkkel, célokkal és kb. 10 levéllel történik, 2-3 hetes, vagy 1 hónapos kampányidőszakkal. DM levél tesztelés: ugyanazt a témát 2-szer írjuk, tesztelésre, (pl. hosszabb-rövidebb, verzió, vagy különböző szegmentált célcsoportra)


Tudtok szövegíró referenciákat mutatni?

Igen, nagyon sok, több, mint 140 témában vannak mutatható referenciáink, komplett weboldal szövegírás, online marketing kampányok végigvitele, cikkírás, DM levelek írása. Kérd, és mutatjuk az a témát, ami hozzád a legközelebb áll.


Ha én akarom megírni, és ti csak átnézitek, az működik nálatok?

Igen, lehet korrektúrát is kérni, olvasószerkesztést, amiben a helyesírást és a mondatszerkezetet javítjuk, ahol kell. Sok esetben másképp nem is menne, ha nagyon szakmai a szöveg. Ha „csak kissé marketingesebb szöveget” szeretnél, az nem korrektúra, hanem önálló szövegírás anyag, mivel többnyire az egész szerkezetét a szövegnek össze kell fogni.


Elég egy weboldalnál csak a címlapra egy jó kis szöveg?

Ha csak hirdetési érkeztető sales oldalról van szó, akkor talán igen. SEO szempontból a több, értékes, jól megírt tartalom az értékesebb. Fontos tudnod, hogy a látogatók egy jó része valamelyik aloldalra érkezik, lehet, hogy el sem jut a címlapra. Őket is informálni kell, ott is el kell adni.


Hogyan találjátok meg a számomra jó stílust?

Ez cseppet sem egyszerű, gyakorlat kell hozzá. Próbamunkát végzünk, ha kell több stílusban, több szövegíróval, hogy megtaláljuk a hangnemet. Segítség a későbbiekben, ha az analytics adatokat is látjuk, mi sikeres és mi kevésbé és ennek alapján fejlesztjük a szövegírást, sőt tartalom ötleteket is.


Egy szövegíró tényleg mindenről tud írni?

Igen, majdnem mindenről, mert mi a”pult másik oldalán maradunk, a vevő szemszögéből nézünk rád és a dolgaidra. Az emberekről írunk. Persze van olyan, hogy valamelyik szövegírónak nem megy a téma, vagy belefárad. Ezért vagyunk többen.


Van olyan téma, amit szövegírásra nem vállaltok?

Politika, egyház, ezotéria, drog, erőszak, bűncselekmény, rasszizmus, fasizmus, gyűlölet, illegális témák. (erotikát viszont igen)


Van kedvenc témátok?
Nincs, mindenben meg lehet találni az érdekeset és a jót. Több szövegíróval dolgozunk együtt, így annak tudjuk adni a témát, aki jobb benne, akihez közelebb áll.


Miben különbözik a SEO szöveg a Sales szövegtől?

A felépítése nem olyan kötött, és a kulcsszóarányt is tartjuk, valamint a tagolása is erőteljesebb. Ez nem jelenti azt, hogy nem lehetne együtt a kettő, de az elején a preferenciákat tisztázni kell.


Tudtok klasszikus amerikai stílusú sales oldalt is készíteni?

Igen, írunk klasszikus Sales szövegeket, hirdetési és landing oldalakat, több reklámszövegírási modellt is alkalmazunk. Nem csak weboldalakat, hanem sajtóanyagokat, szórólapokat is készítünk.


E book írást, csalianyag készítést is vállaltok?

Igen, sok jól működő e-book és ennek egy rövidebb változata az ún. “whitepaper” referenciánk van, ha úgy kéred tördelve, képekkel, ábrákkal együtt is, amit csak fel kell töltened az oldalra, és mondjuk a címéért cserébe megkap. A szerző neve természetesen a Tied!


Mi a linkszövegírás és miért olcsóbb, mint egy cikk?

A linkszöveg egy-két adott kulcsszóra írt egyedi szöveges tartalom, többnyire katalógusokba, linképítés során használják. Azonos témára 20-30-50 azonos méretű, 300-500 karakter hosszú helyesírásilag kifogástalan, egyedi tartalom, de olvasmányossága nem olyan izgalmas, mint egy normál cikké. Az ára is olcsóbb, csak csomagban rendelhető.


PR cikkírást vállaltok?

Igen, egyedi megállapodás alapján írunk cikket, PR cikket is, ha kell. Igazi klasszikus újságíró munkát is kérhetsz, mint interjú, riport, tudósítás. Oknyomozást viszont nem vállalunk. Fontos azonban tudni, hogy nem foglalkozunk public relation-nal, az külön szakma. Sokan azonban PR cikknek hívják a klasszikus reklámcikket is.


Videoszöveg írást is vállaltok?

Igen, mivel egyre népszerűbbek a videós tartalmak és sokak számára nehéz pl. 3-5-15 percet beszélni folyamatosan és jól felépítve. Az előre megírt szöveggel tudjuk segíteni az előadót a „kameraláz” elkerülésére.


A kulcsszószűrést is ti végzitek?

Kérés szerint igen, végzünk kulcsszószűrést, hogy SEO szempontból hatékonyabb lehessen a weboldal, a szöveg, arról és úgy beszéljünk, ahogy az emberek keresnek. De adhatsz kész kulcsszólistát is, amit az Adwords vagy SEO partnered készített. Így harmonikusan illeszkedik a tartalom az ő munkájukhoz.


Médiaügynökség vagytok?

Nem.Vállalunk megjelentetést is, de ezt a keresőoptimalizálás miatt tesszük. A médiaügynökség hirdetési felületeket ad el, ajánl ki, mi ezzel nem foglalkozunk, se a nyomtatott se a tévé, rádió, mozi és egyéb területeken. Ha erre van szükség, tudunk nagyon jó médiás kollégákat ajánlani.


PR-ral foglalkoztok?

Nem, a PR külön szakma, nyilván van pár terület, ahol lehet átffedés, de mi online marketing, tartalommarketing ügynökség vagyunk. A köznyelvben a píárcikk gyakran a hirdetés szinonímája, holott ez nem így van, bár a cikkírás az egyik fő területünk. Mégis a reklámszövegírás és a keresőoptimalizálás áll közelebb hozzánk, aminek része, hogy jó és látogatott oldalakon helyezünk el anyagokat.


Ha nem találtad meg, amire kíváncsi vagy, akkor kérdezd meg ITT:


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.