Szövegírás | Hány kulcsszó kell egy SEO cikkbe?
Tapasztalt szövegíróként több jó válaszunk is van ebben a cikkben. Nem ígérünk csodát, csak őszinteséget, szakértelmet, pozitív hozzáállást. Ha benne vagy, keress meg!
SEO szövegírás, szövegíró
15861
post-template-default,single,single-post,postid-15861,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Hány kulcsszó kell egy SEO cikkbe?

Amikor keresőoptimalizált szövegírás a téma, ez a kérdés az elsők között merül fel, így erről fog szólni ez a cikk. Amikor egy honlap, vagy webshop tartalomírását vállaljuk el, az egyik fő kérdés részünkről a célok ismertetése után, hogy vajon honnan fognak jönni a látogatók az oldalra? A keresőből érkező látogatók aránya új honlapnál, vagy kevésé ismert oldalnál rendszerint alacsonyabb az elvártnál, és ahhoz, hogy ez több legyen találkoznia kell a célközönsége ízlésével.

Szövegírás és élményteremtés egyben

A Google kereső a felhasználói élményt helyezi fókuszba, így az az oldal lesz sikeres, amelyik a legjobb választ adja a keresési kifejezésre. Ez pedig legtöbbször szofisztikáltabb, összetettebb dolog, mintsem egyszerűen “egy kulcsszóról” legyen szó.

A SEO kulcsszavas szövegírás evolúciója

SEO szövegírás és tartalommarketing A fő kulcsszavak aránya, ha nagyon ki akarom centizni a 2% körül mozog, de ennél még fontos az is, hogy lehetőleg a releváns szókapcsolatok, a téma egyéb kifejezései is helyet kapjanak a szövegben. Ez a rövid válaszom a címbeli kérdésre. De a szövegírói munkám során ennek a szakmának a fejlődését is végig tudtam követni az elmúlt kb. 10 évben.

A SEO szövegírás 1.0 volt a kulcsszavak papagájszerű ismétlése. Ez a hőskor, a tapogatózás ideje, de működött, mert még kevés weboldal és arányaiban kevés keresésé volt. Arra döbbentünk rá, hogy szinte mindenki lehet szövegíró.

A tartalommarketing indulása

A 2.0 amikor már kifejezésekkel tettük ugyanezt, a keresések egyre összetettebbé váltak, egyre több lett minden témában a konkurencia. Ekkor jött el a blogok ideje, megírjuk mindazt, amit a közönség keres, minden témában meg kellett találni az érdekeset, a frisset, a piacot edukáltuk. Ez a módszer természetesen ma is sikeres.

A hiteles hang több, mint a SEO szövegírás

A 3.0 pedig az, amikor már eszközre és célcsoportra hangolt SEO tartalmat hozunk létre. Kicsit közvetettebb, finomabb, így nehezedett a pálya. Mi ebben az előny? Az, hogy ma már nem elég pusztán elöl lenni egy kifejezésre, oktatni a piacot, hanem bizalmat is kell építeni a látogatóban azzal, hogy hiteles hang vagyunk, ez igazi szövegíró munka. Sőt, a tartalomnak el is kell tudni adni amellett, hogy előre vihet a keresőben. Tapasztalatom, Analytics vásárlási folyamatok megfigyelése szerint egy jó blogcikk fontos szerepet kap a vásárlási folyamatban.

Az idő fogságában

Azt látom, hogy egyre gyorsulunk, a látogató egyre több információt akar, de azonnal. Az idő lett a kulcskérés. Míg egy keresés, böngészési folyamat, információgyűjtés eltarthat akár 10 napig is, mire vásárolni fog, (sőt, összetett B2B szolgáltatások esetében akár egy évig is!) ezzel szemben maga az eladási folyamat hihetetlenül felgyorsult. Vagyis sokat keresünk pl ideális hűtőt, könyvelőt, mobiltelefont, vagy épp szövegírót, de amikor döntöttünk, akkor azonnal akarjuk a kiszállítást, vagy a szolgáltatást. Ez már azonban túl mutat a SEO témán, majd a megváltozott eladásokról is lesz külön cikk.

Olyan tartalom lesz a sikeres SEO-ban is, ami jól és gyorsan befogadható, vagy éppen annyi és olyan módon tálalt mondanivalója van, amire a közönség kíváncsi. Ennek fontos része a kulcsszó, ami legyen a főcímben és a szövegben egyaránt. Mindig az embernek írunk.
Ez most így soknak tűnik arra a kérdésre, hogy mekkora az ideális kulcsszó arány, hány kulcsszó kell egy cikkbe?

Tudatosan felépített SEO stratégia, marketingstratégia részeként meghatározott kifejezésekre fűzött tartalommal igen jó eredményeket lehet elérni. Ezt tapasztalatból mondom, de a legtöbb esetben ez nem kreatív szikra bepattanásával, hanem tudatos építkezéssel, marketing adatok ismeretével és használatával érhető el.

Nem ígérünk csodát, csak őszinteséget, szakértelmet, pozitív hozzáállást és kihozzuk a piacodból azt, ami elérhető, sőt egy kicsit ki is toljuk a határokat. Ha benne vagy, keress meg!