Hogyan dolgozik a szövegíró?

  • -

Hogyan dolgozik a szövegíró?

a szövegíró segít weboldalánA szövegírás érdekes szolgáltatás, sokan művészetnek, sokan egyszerű iparnak tartják, de olyanok is vannak, akik elképednek azon, hogy ilyesmivel egyátalán emberek foglalkoznak.
Nos, azt hiszem, akiknek már megfordult a fejében, hogy weboldaluk, marketing anyagaik szövegét nem saját maguk, vagy valamely kollégájuk, írja meg, de reklámügynökségekhez sem tudnak, vagy akarnak fordulni – azok számára ez a pár gondolat hasznos mentőövként szolgálhat.

Megmondom őszintén és magam még soha nem vettem igénybe külsős szövegíró segítségét – mindig magam írtam – de bele kell magam most élni ebbe a helyzetbe is. A beleélésről még ejtek pár szót, hiszen ez a dolgok kulcsa.

A legfontosabb, hogy meglegyen a probléma érzékelése, azaz tisztában legyünk azzal, hogy a saját írás gyökeresen eltér a szakember általitól. Objektíven kívülről sok minden másképpen látszik, egy külsős látásmódja más, és ne felejtsük el, hogy a célcsoport is „külsős emberekből” áll. Nem az a kérdés, hogy kell-e szövegíró, és az mennyibe kerül, hanem az, ha nem maga írja, akkor mennyi időt és energiát spórolhat, illetve a hatékonysága mennyivel tér el? Ezt mindenképpen érdemes mérlegre tenni.

A szövegíró mennyit tud lendíteni a dolgokon?

Egy kampány, vagy egy weboldal árának töredéke csak a szövegírás, de mégis az a lelke! Ha nem jó a szöveg, ha nem hiteles, meggyőző, akkor hiába a szép dizájn, a drága programozás, a tárhely, a médiavásárlás, stb. együtt mehet a levesbe az egész!
Öszintén szólva egy weboldalt szerintem egy marketingessel és egy szövegíróval kellene kezdeni kitalálni, felépíteni és amikor „papíron kész”, felállt a koncepció és az üzenet, akkor kellene a webmestert, meg a dizájnert belevonni.
Gyakorlatban sajnos többnyire pont fordítva van, már elköltöttek jelentős összegeket a formára, míg a tartalom sehol – viszont az egész projekt sikerességét az utólag belevont szövegírón kérik számon, tőle remélvén a megváltást. Sok felesleges kiadást és időt spórolhat meg azzal, ha a szövegírót már a legelejétől belevonja!

A szövegíró dolga a beleélés.

Nekem a leendő vevő helyzetébe kell beleélnem magam, hogy a megrendelőm által kért dolgot a a legelőnyösebb színben tüntethessem fel.. Ehhez nagyon sok információra és kommunikációra van szükség. Csak úgy tudok írni a legkülönfélébb témákról, ha van anyagom. Felkészülök belőle, utánanézek, mint amikor újságíróként riportalanyom tevékenységét kellett megismerni, hogy jól tudjak kérdezni. Enélkül nem megy a szövegírás a weboldalra sem!

Hogy mitől hatékony mégis? Onnan, hogy a szövegíró az emberekből, az emberi érzelmekből készül elsősorban: csak akkor tudja közvetíteni megfelelő módon az információkat. Embereknek írok, még akkor is, ha céges a célcsoport, embereknek, akiknek vannak problémái, vágyai, igényei, akik hiúk, vagy éppen szeretnének elkerülni valamit.

Segítek elhinni magától értetődő dolgokat is – például azt, hogy ha valaki szövegírót hív weboldala tartalmának írásához, frissítéséhez, akkor őt fogják jobban szeretni, ő lesz sikeresebb, hiszen én csupán a háttérmunkát végzem hozzá.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.