Kolibri Hummingbird algoritmus – a Google újabb feltételei a keresésban

  • -
kolibri-hummingbitr-algoritmus

Kolibri Hummingbird algoritmus – a Google újabb feltételei a keresésban

kolibri algoritmusA 15 éves születésnapját ünneplő Google új keresési feltételrendszert helyezett üzembe. Az algoritmus frissítésekről, ezek mennyiségéről már írtam, a Pingvin és a Panda több oldal számára hozott jelentős változásokat.
De vajon miben is más az új kis kolibri, a “hummingbird algorithm”?

Megváltozott a keresés

A világban az internetes keresések 90%-ban a Google felületén történnek, így ami itt történik , az határozza meg, hová, milyen irányban megy a keresés fejlődése. Mint tudjuk, a látogatói élmény a meghatározó, így a keresések nyomán is a kérdésünkre a legjobb választ adó oldalak minőség szerint kerülnek listázásra, hogy a kereső megbirkózhasson az összetettebb keresési lekérdezésekkel.

Az emberek megtanultak egyre jobban és pontosabban keresni, így a válaszok is összetettbbek lettek. Már régesrég túl vagyunk az egy-két kulcsszavas kereséseken, a felhasználó már konkrét kérdéseket ütnek be, illetve témákat keresnek és az azzal összefüggő ötleteket, kapcsolódó tartalmakat is szívesen veszik. A Kolibri az összetett keresésekre próbál jobb válaszokat sorozni a keresőkben.

Vajon mit jelent mindez szövegírás szempontjából?

A tartalom szerepe kiemelkedően megnő, hisz nem pusztán a kulcszavas tartalom, hanem az olvasóknak írt értékes, informatív és összetett tartalomtípusok hozzák talán majd a jobb eredményt. Megnő az eddig csak longtailként használt kulcsszavak jelentősége, és komplett kifejezések, több szavas formulák kerülnek előtérbe, sokkal jobban, mint eddig.

Mit tehetünk, hogyan tovább a kolibri algoritmus után?

A marketing stratégiába jobban bele kell integrálni a SEO folyamatokat, hisz minden tartalmat, ami online közzé teszünk érdemes jobban és precízebben formázni, jobban odafigyelni a szövegezésre.

A kulcsszóválasztás szerepe összetettebb folyamat lesz, és azt hiszem az analitikák gyakoribb és pontosabb használata is kiemelt szerephez jut, ha olyan tartalmat szeretnénk előállítani, ami hatásos lesz.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.