Miért jött el és vette meg?

  • -
reklámszöveg-példa

Miért jött el és vette meg?

Online marketing szövegírás szempontból is érdekes a történet az elmúlt héten egy kézműves sajtokat árusító cég vezetőjével szövegírásról, hirdetésről beszélgettem, aki azt mondta, hogy ezeket a különleges sajtokat, házias készítményeket piacokon, vásárokon lehet élőben, kóstoltatással értékesíteni. Vajon leírható egy íz, vagy éppen más a fő vásárlási szempont?

A sajtokkal rendszeresen járnak rendezvényekre, többek között a Vajdahunyadvárba is, ahol fesztiválok, ilyen-olyan napok szoktak lenni hétvégén.

A rendezvényekre ők is hirdetnek, több irányból is, de egyszer gondoltak egy nagyot, és egy kis sajtkóstolásért cserébe megtudakolták, hogy honnan tudtak a programról a látogatók. Miért jöttek el? A válaszadók több,mint 70%-arról számolt be, hogy nem hallott a rendezvényről, azért van itt, mert sétált a Ligetben és bejött a Vajdahunyadvárba, mert ott volt. Most ez azt jelentené, hogy nem kell hirdetni, marketingszövegeket kiagyalni, csak jó helyen jó időben lenni? Szerintem nem ilyen egyszerű.

Az online marketingszövegek világában is van néha hasonló tendencia, de ott minden látogató jól követhető, látod, honnan jött. Kérdezni sem direktben kell, arra ott az analitika. Az igaz, hogy vannak jó helyek, más, látogatott oldalak, amelyekről ha kapsz egy hivatkozást az oldaladra, akkor jöhet sok látogató.

Az, hogy a weben jó helyen legyen az oldal, az kulcskérdés. Erről szól a keresőoptimalizált szövegírás és erről az is, hogy azonnal a címlapon lehess fizetett Adwordssal akár. Miért? – Mert ott van. Mert arra jár és az emberek egyre kevésbé mennek utána a dolgoknak – ritka kivétellel – és ha az orruk előtt van valami érdekes, akkor belekóstolnak, mint a gusztusos sajtba, vagyis elolvassák, mondjuk a blogbejegyzésünket, megnézik a webáruház akcióját, hogy a hasonlatnál maradjak.

Marketing szövegírás szempontjából van még egy dolog: akkor is szem előtt leszel a weben, ha olyan dologgal foglalkozol és úgy tálalod, ahogy az emberek szeretik, megértik, és akár meg is tudják kívánni. Ebben az esetben is lehet konkurencia, de ha a kézműves vásár példájánál maradok, akkor a sajtos jól megférhet a mézessel meg a fazekassal is.

Szövegírással a weben azt érheted el, hogy megkívánható, érdekes és hiteles legyélanélkül, hogy megkóstolnák, megszagolnák, vagy külön program keretében élveznék azt, amit csinálsz. Vagyis kicsit másképp állunk hozzá, de a végeredmény ugyanaz. Egy jól felépített és következetes rendszerbe rakott kampánnyal nem csak egyszer tudunk odacsábítani valakit az oldaladra: ha jó szövegírással hitelessé és érthetővé teszünk, akkor az kifizetődő is lesz.

Az a lényeg, hogy egyéniség legyél, más legyél, de ne annyira, hogy ne tudnának hova tenni magukban a látogatók. A különcöket sem szeretik. Szövegíróként abban tudunk segíteni, hogy megláttassuk benned az egyedit, és ezt elmondjuk, megmutassuk a vevőidnek, hogy ne csak azért vegyenek, mert épp arra jártak, hanem ha keresnek, akkor téged találjanak meg.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.