Szövegírás | Releváns szöveg
44
post-template-default,single,single-post,postid-44,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Releváns szöveg

Releváns szöveg

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen.

Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os sűrűségben szerepelnek. A kevesebb több. Tisztázzuk – mire is jött a látogatónk?

Az olvasó azért van ott, mert a témára keres információt, amit megadunk neki, és ha ennél többet is kap, akkor már beszélhetünk a honlap eredeti céljáról, vagyis akkor beindulhat mondjuk a sales-folyamat.

Mi nem releváns szöveg? Ami nem függ össze szorosan a mondanivalóval. Jóhiszemű esetben ez puszta szószátyárkodás, amatőrizmus, ami nem okoz kárt, csak nem teljesíti az elvárásokat.

Rosszhiszemű esetben megtévesztés: népszerű témákkal nyomulunk, amikre “keresés van”, és az ilyen körítéssel odacsábított közönségnek nem odaillő bóvlit akarunk elsózni.

A relevancia a keresőoptimalizálás alapvető része. A keresők ma már a szöveg tartalmát elemzik, hangzatos címekkel, metákkal nem sokra jutunk! Az analitikában is látni: ha nem releváns a tartalom, a látogató pár másodperc alatt eliszkol oldalunkról. A nagyarányú visszafordulás hosszú távon szintén rontja az oldalunk helyezését.

Vagyis: nemcsak odahívni kell a látogatót, hanem hasznos, releváns szöveget kell adni neki, amilyenre már akkor számít, amikor az oldalunkra kattint.