SEO változás: a Google megnövelte a címsorok hosszát

  • -

SEO változás: a Google megnövelte a címsorok hosszát

Jelentős változás várható, igaz, egyelőre csak teszteli a kereső, hogy a találati oldalra részletesebb, több tartalom kerül ki. Ezt úgy érik el, hogy az eddigi max. 50-60 leütés hosszú címsorok (title) helyett ezentúl kb. 70 karakternyi cím is megjelenik. Eddig, ha hosszabb volt a címsor, vagyis az oldal Title tag -je egyszerűen elvágta. Most esélyünk lesz pár szóval többet is írni, elmondani, ami még fontos.
A találat szöveges leírása, vagyis az oldal description része is meghosszabbodik egy sorral is akár, így eddig a kb. 160 karakternyi szöveg akár 278 karakter hosszúságig is elmehet.
Mindez mobilos kereséseknél is meg fog jelenni, vagyis, ha jól látom, egy találat így majd fél képernyő hosszú lesz (attól függ, milyen felbontással nézzük).

Kísérlet alatt van, nem biztos, hogy végleges lesz

Ám a dolog mindenesetre ígéretes azoknak, akik az első oldalon vannak, vagy oda szeretnének kerülni. Ha hosszabbak lesznek a leírások, vagyis a felhasználó részletesebb információt kap, nem fog tovább keresni.
SEO tartalom optimalizálás szempontjából biztos lesz hatása, tehát még inkább megnő az első oldal, és a jobb helyezések szerepe. Az eredeti cikket itt találod angolul:

Mi lesz ennek a haszna?
Az egész arról szól, hogy egy jobb felhasználói élményt szeretnének nyújtani, amiben több dolog tudható meg a keresésekor az adott oldalról. Ettől remélik, hogy emelkedni fog a jobb oldalak CTR-je, vagyis átkattintási aránya. A felhasználót már első pillanattól kezdve jobb és részletesebb tartalommal, információval kell ellátni.
Tudatosabb címválasztás, jobb és pontosabb leírás adható ezáltal. Ha a terméknév hosszú volt, gyakran ki se fért, most ennél javulás várható.

Nem érdemes azonnal fejest ugrani az összes címsorunk kibővítésébe.

Teszteljük, nézzük meg, megjelenik-e ez nálunk is, illetve próbáljunk meg pár tartalomnak hosszabb metákat megadni.
Szövegíró szempontból én ennek örülök, hiszen a keresési megjelenés az oldal “reklámja”, ennek alapján dönti el az, aki keres, hogy mire érdemes kattintania, hogy fogja kapni a legjobb válaszokat a kérdésére. Nos, ha van +100 karakterünk, akkor ez egy hatalmas esély, hogy ide is jó tartalmat, releváns, akár több mondatos csábítóan érdekes szöveget írjunk.
Ha hivatalosan is közzéteszik, véglegesítik, akkor aki eddig elhanyagolta a a meta leírásokat, annak most érdemes összeszednie a gondolatait és kihasználni a találati listán megjelenő szöveg marketingerejét is. Mert hiába gyönyörű az oldal, ha nem jók a találati szövegek, vagy ki sincsenek töltve az erre vonatkozó meta leírások, és a kereső maga emel be szövegrészt (amit eddig is néha megtett, és szerintem ezután is meg fog tenni) – akkor a böngésző emberek nem fogják meglátogatni, nem kattintanak rá.

Itt látszik az, hogy a SEO egyre inkább a jó tartalom irányába halad, már a legeslegelejétől kezdve.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.