Szövegírás árak

  • -

Szövegírás árak

A szövegírás-szolgáltatást nem túl sokféle módon lehet mérni, összesen három lehetőségről tennék említést. Karakterárban, óradíjban vagy projekt sikerdíjban. Bármelyiket is vesszük alapul, ott tartunk, hogy a megrendelő részére végső soron az igazi eredmény a lényeges. A szövegírói szolgáltatásról írtam az előző bejegyzésben és sok kérdést kaptam azóta, hogy vajon ez a felkészülés és a ráhangolódás a témára mennyire látszik meg a szövegem minőségén. Mit és mennyiért lehet elvárni?

Sokan vélik úgy, hogy maguk is meg fognak birkózni a szövegírással, ha vesznek egy-két tudásanyagot vagy egy rövidebb szemináriumot. Tapasztalat szerint azonban a legnagyobb hibát az íráskészség hiánya jelenti, hiába tudná, hogy mit és hogyan kell írni a weboldalra, legtöbbször a gyakorlat hiánya visszatartó tényező, illetve tudja, hogyan kellene, mégsem úgy csinálja, de lehet, hogy az egyszerű időhiány is szerephez jut.

Ekkor keres egy szövegírót a neten –de vajon mi alapján választ?
Leggyakrabban az ár a mérvadó, az tűnik elsőre biztosnak, hogy stabil árlista van fent az oldalon. Sajnos, ezzel az a baj, hogy a szövegírás nem olyan fix árú, mint egy termék, amiből lehet darabáron, vagy kilóra venni valamennyit. Nem is fix szolgáltatás, mint a fodrászé, vagy a duguláselhárító szakemberé. Nekem gyanús lenne, ha kínálnának „cikket fix áron, szöveget akciós áron”, hiszen egy kulcsszóra szöveget írni szerintem bárki tud, de az igazi olvasmányosság, a webszöveg lényege ennél jóval több.

Mitől függ a szöveg minősége és ára?

A marketingszöveg minősége nagyban függ a témára hangolódástól, az utánajárástól, az iparág és a szolgáltatás ismeretétől. Ezt kell hozzátenni az íráshoz, nem csak a karaktermennyiség meglétét. Senki sem mondhatja, hogy az egy nap alatt prezentált alacsony fix áras cikkmarketing-tartalom értékes és hasznos. Itt egyszerűen nincs idő értékes és egyedi információra, a szöveg ugyan nem másolt szó szerint, de a netről összeszedett morzsákból áll, egyediséget ne keressenek benne. Sokak számára ez jelenti a mindennapi betevőt, mint a parizer.

A szövegírás nem csak a beírt karakterekből áll

A különlegesebb témák, a speciális elvárások időt és többletet is igényelnek, és még többet ér az, ha a szövegíró teljesen tud azonosulni a feladatával és olyan tartalmat ír, hogy a megrendelőnek felcsillan a tekintete, „Nnnna, pontosan ezt akartam mondani, ez én vagyok!” –ez különösen személyes honlapok esetében fontos, mint egy lakberendező, divattervező, tanácsadó, de bármely szolgáltatás, vagy termék esetében is jó ár-érték arányt hoz létre, azaz a minőségi szövegírás nem drága! Gondolja át, hogy mennyit költ a weblapja elkészítésére és mennyit a tartalmára, amivel igazán azonosítani fogják, ami tulajdonképpen a lényeg maga!

A minőségi szöveg érdekében egy kicsit „együtt kell élni” a szövegíróval, másképp nem fog menni. Ezért viszont olyan imázs kialakításában segítséget kap, amit egyedül nem biztos hogy úgy és olyan gyorsan tudna felépíteni. Lehet, hogy nem is csak egy cikk lesz, lehet, hogy a téma megér többet is, kutatni, utánanézni alázattal és érdeklődéssel fordulni a téma iránt, ezt viszont a látogatók meggyőzésében, a hivatkozások megosztásaiban, a hűséges visszatérésben érdeklődésben és végső soron a vásárlásokban mindenképpen érzékelni lehet.

Ezt nevezném a szövegíró szakmában a „bélszín minőségű” tartalomnak, amivel biztos nem égünk le a vendégek, a honlap látogatói előtt. Nos, mit szeretne tálalni nekik?


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.