Szövegírás mobilra optimalizált oldalakra

  • -

Szövegírás mobilra optimalizált oldalakra

szövegirás mobilos oldalakraA hatékony szövegírás aranyszabálya mobilra – a kevesebb több! Egyre több felhasználó zsebében lapul nagyképernyős okostelefon, és közösségi oldalak mellett egyre nagyobb arányban internetes böngészésre is használják. Ez azonban megváltozott szövegírás technikákat kíván. Mik a mobil szövegírás kritériumai?

Legfontosabb a tömörség és a nagyon precíz szerkezet.

A képernyő mérete korlátokat szab

Gondoljuk át az üzenet lényegét, és mindig a legfontosabb kerüljön előre.A kicsi képernyőn nem olvassák el a hosszú mondatokat, tehát mindenképpen csak a fontos és lényegretörő oldal a nyerő. A mobil szövegírás nem lehet dagályos. Semmiképpen sem a cég történetével és részletes filozófiájával kell kezdeni, bár ezeket én a normál weboldalakon is a második, harmadik vonalba szoktam javasolni. A felhasználók kevesebbet kattintanak, inkább görgessük a szöveget.

Átlátható tagolás

Fontos a kis képek, vonalak szerepe, amik tagolják a tartalmat. Jobban át lehet adni az üzenetet, ha nem sűrűn teleírt oldalról kell kisilabizálni a mondanivalót. Lazán tördeljünk, hogy aki keres, az a linket egyértelműen meg tudja nyitni az ujjhegyével.

A fő akadály, amivel meg kell küzdeni, az az idő.

A szövegírást mindenképpen annak az embernek a szemével kell látni, aki mondjuk sorbanállás közben, buszon, kávészünetben előkapja a készülékét, hogy eltöltse az időt, illetve gyorsan megtaláljon egy neki éppen ott kellő információt.
Menet közben, társaságban bármi történhet, hirtelen zsebrevágja. Ez nem a szövegíró és nem a weboldal hibája, fel kell készülni arra, hogy az oldalakon töltött idő és a konverzió lényegesen eltérő adatokat fog mutatni, mint az asztali gépek, laptopok esetén. Ezt az információvesztést leginkább azzal tudjuk kiküszöbölni, hogy a lényeget a mobilos oldalon mindig a leges legelejére kell tenni. Nem biztos hogy szép és elegáns, de hatékony.

Most akkor kell-e külön szöveg a mobilra optimalizált oldalakra, vagy sem?

Szokták azt is mondani, hogy nem minden témát kell mobilra optimalizálni, nem kell kétféle szövegírás. Aki erre gondol, az még nem látja be, hogy a felhasználók szokásai merőben mást mutatnak, igaz, hogy a fiatalabbaknak szánt témák vezetik a mai mezőnyt, de a felhasználás sokszínűsége szinte mindenhová elért már! Úgyhogy az én válaszom egyértelmű IGEN.

Fontos a jó szövegírás, a jó tördelés, hogy a lehető leghatékonyabban átadjuk az üzenetünket itt és most, akár a telefon képernyőjén is.


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.