Szövegírás | A karakteráras SEO szövegírásról, blogról
16184
post-template-default,single,single-post,postid-16184,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

A karakteráras SEO szövegírásról, blogról

Az online marketingben mindig vannak hullámok, van olyan eszköz, amit felkapnak és van, ami  “elavul, ami halott”. A SEO szövegírás, vagyis a keresőoptimalizált cikkírás egyike ezeknek. Hol mindenható csodafegyver, hogy mosolyogva lenézik. El fogok mondani eről egy megtörtént esetet, de addig is nézzük a fő kérdést:

 

Létezik olyan, hogy aktuális marketing divat? 

Nekem erre egy véleményem van, ami nem mindig népszerű: vagyis nem divatból élünk, hanem a bevételből. Azt kell csinálni, ami optimális bevételt termel.

 

A  content marketing és a content stratégia a marketingesek legkedveltebb szavai manapság, pedig egyáltalán nem új keletű dologról van szó. 

A SEO szakemberek évek óta arra biztatják ügyfeleiket, hogy készítsenek a látogatók számára is érdekes, izgalmas tartalmat, és használják a keresőoptimalizálás számtalan lehetőségét a különböző tartalmakban. Itt azonban sok tévedés történik.

 

Az, hogy teletűzdeled a marketing szövegeket a kulcsszavaiddal, önmagában nem lesz elég. Ha csak a leütést nézed, az sem. Nézd, ez a cikk így festene, ha csak a leütésszámot nézzük.

 

 

 

 

 

Elmesélek egy rövid esetet. 

 

Egy blogot vettünk át, mert nem jól teljesített a tulajdonosa szerint. Tele volt 5000 karakteres, vagy még hosszabb cikkekkel.  Olvastam a szöveget és majdnem bealudtam a képernyő előtt. 

 

Tele volt kötőszavakkal, hosszú, cifra mondatokkal, értelmetlen ismétlésekkel, mintha valaki kifogyott volna a gondolataiból és egymás után körbesöprögette volna vagy ötször ugyanazt a témát. Érződött a küzdelem minden mondaton. Nem csoda, hogy az, kinek szánták volna, a második bekezdés után elkattintott az oldalról.

 

 Megkérdeztem a tulajdonost, hogyan készültek a cikkek, mi alapján íródott a blog? 

 

Kiderült, hogy karakteráras volt a szerző és a hosszát a szövegnek a SEO ügynökség mondta meg, ennyit kellett minimum írnia a kereső számára.

 

Aha. Szóval nem a látogatónak szólt, hanem a keresőnek. 

 

Javasoltam, hogy fordítsuk meg a helyzetet. 

Találjuk ki, mi az, ami a vevőit foglalkoztatja, amivel a vevőnek adunk értéket, előnyt, olyan tartalmat, ami segíti őt a döntésben. Bizalmat építő online marketing cikkeket, ami hiteles, első kézből jövő és még érdekes is. 

 

A marketing bloghoz információ és betanulás kell, ezért nem lehet karakterárasan írni. 

Innen szereztem a lényeget, nem titok:

 

  • Elmentem, megnéztem a termékeket, a boltot. 
  • Megkérdeztem, mi a víziója a tulajdonosnak
  • Átböngésztem a hazai  és a külhoni konkurens oldalakat, 
  • Beszéltem a boltvezetővel, hogy mit szoktak kérdezni vétel előtt a vevők
  • A gyártók oldalát is átnéztem

 

A minőségi SEO tartalom az időbe is kerül – vagy a marketing szövegíró idejébe, vagy a vállalkozás vezetőjének idebe, de nem spórolható meg. Igazi érték csak akkor születik, ha úgy tudjuk elmondani a közönségnek az információt ahogy az keresi és utána pozitívan meg tudjuk vele változtatni a véleményét és a viselkedését. 

Igen, abban a blogban nagyon is használtam kulcsszavakat, hiszen együttműködtem a SEO-s kollégájukkal. 

 

Így lett egy kényszerpályás blog prémium onsite seo eszköz

 

Az Onsite SEO biztosítja, hogy az oldal úgy legyen felépítve, úgy legyenek rajta elhelyezve a szükséges információk és menüpontok, hogy az olvasók megtalálják, amit keresnek, míg a keresőmotorok számára az legyen kiemelve, ami nekik igazán fontos.

Mindegy, hogy az olvasóid információ után kutatnak, vagy vásárolni szeretnének, ha izgalmas tartalmat kínálsz nekik, amibe őket is bevonod, vissza fognak térni az oldaladra, és másokkal is megosztják. A marketing szövegírás lényege, hogy olyan értékes tartalmat kínálj nekik, ami a potenciális látogatóid számára fontos.

 

Beindult a natív linkelés

 

Ha a látogatók hasznosnak találják az oldaladat, másokkal is megosztják, akik szintén az oldaladra látogatnak, és újból megosztják azt – tulajdonképpen ez a linképítés alapja, ezek a natív, vagyis nem mesterségesen épített linkek.  Minél több site-on van a te oldaladra mutató link, a Google annál értékesebbnek fogja azt látni a internetezők szemüvegén keresztül nézve, és annál előnyösebb helyre sorolja. Nem csak az oldal maga lesz elől, hanem a blogcikk lesz elöl! – de ez igényel egy kis időt.

 

A blog a content marketing és a SEO egyik legfontosabb eleme

 

A blog az egyik legfontosabb elem a content marketing stratégia építésekor. Azok, amiket fentebb felsoroltam a legfontosabb információforrások. Ötlet: iratkozz fel a Google News-ra, állíts be Alertet a témára, így mindig lesznek friss, hírjellegű infóid, amikről beszámolhatsz, ami azért fontos, mert a folyamatosan frissülő oldalakat a Google is jobb helyre sorolja..

Persze fontos, hogy ne csak másokat utánozz: az olvasók a friss és egyedi tartalom miatt jönnek majd vissza hozzád. Ha pedig egy hírt elsőként, vagy az elsők között írsz meg, a többi site a te oldaladat jelöli meg forrásként – ez több átmutató linket és jobb Google helyezést jelent.

 

Visszatérve a fenti esethez, a régebbi blogcikkekből a legfontosabb 15 cikket átszerkesztettük, újraírtuk ugyanazon URL alatt hagyva. Kicsit összefogtuk, megtagoltuk, kapott pár új képet és egyből javult a helyzet. 

 

Ne napokra gondoljunk, de most, hogy túl vagyunk az első negyedévi követéseken, a helyzet sokkal jobb, a helyezése az oldalnak emelkedett is, a látogatók több időt töltenek olvasással.

A Google Analytics-ban is megjelennek egyes blogcikkek a konverziókhoz vezető látogatói utvonalakon. Ennél többet pedig egyelőre nem is kívánhatunk. A jövő mindenesetre feladatokkal teli és most már van miről beszélni.

 

Ezt viszont csak óradíjas, vagy projektáras módon lehet vállalni, ahol a lényeget figyeljük, nem a karakterszámláló eszközt. Így lehet olyan tartalmat alkotni, ami a márka hangja lesz, ami hivatkozási alappá válik a vevő számára és épp ettől nem az ár lesz az elsődleges döntési alapja. 

 

Szövegíró munkánk nem karakteráras, mert az értéket nem a puszta leütésszám határozza meg. Ha csak az a mérce, akkor maga a halál.

 

Vajon a Te témádban,mi az, ami a leginkább foglalkoztatja az ügyfeleidet, pácienseidet, vevőidet?  – Marketing szövegíróként azt mondom, van ilyen és meg is lehet találni! 

 

Ha érdekel, beszéljünk a marketing és SEO blogodról!

Nun Monika +3620 3187542