A marketing egyik legkényelmetlenebb kérdése

Tartalomjegyzék

A piackutatásban és a marketing felmérésekben van egy kérdés, amitől viszketni kezdek. Ebben a cikkben a személyes véleményemet mondom el arról, miért nem tenném fel ezt soha senkinek. Az az érzésem, hogy valahogy belekerült a szakmai köztudatba, és azóta kiirthatatlan részét képezi a kérdőíveknek.  Kiváncsi vagy rá most már hogy melyik kérdésről van szó:

Ajánlaná Ön ezt a valamit/terméket/helyet a barátainak, ismerőseinek?

A válaszon rövid és határozott NEM. Nem ajánlom. Senkinek. Sem ezt, sem mást.  Ekkor szokott a személyes kérdező megdöbbenni. Hiszen jó volt, ez volt, az volt, ilyen csillagos a dolog, akkor miért nem?

Azért, mert a kérdés nem jelen idejű.

Ami most van, vagy volt, az rám vonatkozik, ebből határozott előny nem biztos, hogy van másoknak. Ott és akkor jól éreztem magam, tetszett, elégedetté is tett. Engem ne okoljon senki, ha mégis odamegy és neki más lesz.

Ezért én idejekorán leszoktam arról, hogy ajánlgassak. orvost, vagy személyi szolgáltatót, masszőrt, pszichológust, manikűröst, copywritert vagy bárkit. Ha meg terméket ajánlgatunk azonnal motoz a gyanú, hogy mi érdeke van ebben?  vannak tipikus kapcsolatok:

1 Szerintem jó, neki nem az, én vagyok az oka, minek mondtam, noha a dolgokra ráhatáson nincs és azt se tudom, milyen elvárásai voltak.

2 Szerintem jó, neki is, de utána attól akit ajánlottam jön vissza, hogy neki nem annyira.

Viszont a külsős minősítések lehetnek vonzók a közönség szemében

A testimonial, vagy ajánlás lehet marketingeszköz

Én ebben is kritikus vagyok, tehát azok az ajánlások értékesek, amit az ajánlott nem tud törölni, vagy szerkeszteni. Ilyen lehet a Facebook oldal minősítése, vagy ami különösen jó és gyors segítség a Google térképen adott értékelés. De ez szerintem nem direkt ajánlás, hanem az adott  pillanat, helyzet értékelése. Mindezzel együtt talán jobb, mint a semmi.

Szóval a piackutató kérdőívek ilyen kérdése meglehetősen csalóka, mert már udvariasságból is azt mondanák legtöbben, hogy igen, ők bizony ajánlanák.

Sokkalta érdekesebb a minősítés, amit telefonon, online adnak egy helyről.

Hol lehet ezt látni?

A cégem oldal adataiból egyre gyakrabban készül úgynevezett kártya, amin a vállalkozás főbb adatai, elérhetősége, esetleg egy olyan cikk szerepel, amit ő oda feltölt. De vajon hogyan lehet rávenni arra az embereket, hogy adjanak minősítést? Mi veszi rá őket arra, hogy a véleményüket megosszák? Szövegíróként vannak erre hatékony eszközeink.

Ha ezt a fontos információt szeretnéd a marketingstratégiádba is beleépíteni, akkor keress.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A tartalommarketing hét titka

Bizonyos értelemben, úgy tűnik, hogy UFO vagyok, ha tartalom marketingról beszélek szimpla újságírás, vagy webszövegírás helyett. Pedig állítólag mindig a nagyobb olvasottság, az érdekesség lenne a cél – nem lehet minden sorral direktben eladni. Újságíró

Elolvasom a bejegyzést »

Az álláshirdetés szövegírás titka

Jobmarketing képzés a gyakorlatban Marketing ügynökségként értéket kell teremtenünk  a cégek számára. Jelenleg a legnagyobb értékek egyike a jó munkavállaló, ahogy mondani szokták, a megfelelő ember a megfelelő feladatra. A termékek és a szolgáltatások hirdetésén

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot