Szövegírás | A SEO szövegírás is technikai sport lett?
A cikkből kiderül mi kell akkor ahhoz, hogy sikeres legyen az oldal. Merre halad a piac, mit lehet és kell is tenni minél előbb? A jól megírt SEO cikk, webszövegírás pénzt keres a megbízóinknak.
SEO szövegírás, webszövegírás, szövegíró, cikk
15877
post-template-default,single,single-post,postid-15877,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

A SEO szövegírás is technikai sport lett?

Szövegíró segítségével jutni a TOP 10 találat közé

A SEO szövegírás is technikai sport lett?

Úgy tűnik, hogy a SEO, a  keresésben való organikus előrejutás egyre összetettebb folyamat lett. A Google technikai feltétele mellett sokan vélik azt, ha egy oldal gyors, biztonságos , kap elég minőségi linket, stb. akkor elég pusztán valami egyedi tartalmat küldeni rá. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy miért nem mindegy, hogy ki ír és mit ír. Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen az oldal a top 10 ben?

Nemrégiben kaptunk egy olyan felkérést, hogy elkészült egy tökéletes oldal, csak írjunk már valami SEO szöveget a képek közé… Ez nem is túl extrém eset. De vajon hogy akarnak ezzel az oldallal eladni? Ha csak a kereső számára készül a webszövegírás, mi lesz a vevőkkel, az emberekkel, akiket az oldalra várunk? Mielőtt erre válaszolok, van pár dolog, amire valóban szükség van a SEO-hoz, ám kívül esik a SEO szövegíró munkaköréből.

Amikor egy cikk beindul, a tartalommarketing mérhető eredményt produkál

Amikor egy cikk beindul

A technikai SEO dolgok, például a https protokoll, vagy az oldal megfelelő betöltődési sebessége, mobileszközön való felhasználói élménye teljesen és nyilvánvalóan kell. A világ legjobb tartalma lehet az oldalon, de ha nem biztonságos a webhely (vagy technikai probléma), lassú betöltődés lép fel, soha senki meg nem tudja, mit akart a szövegíró, vagy épp mi az oldal célja. Türelmetlenek vagyunk – és hozzáteszem, joggal.

Tartalommarketing – Sokan temetni készültek a tartalmat, a webszövegírást, mondván az emberek úgyis a közösségi médiában mozognak, senki nem ér rá weboldalakat böngészni. Ok. ez részben így is van, de bizonyos esetekben viszont, amikor érdemi döntést kell hozni, vagy B2B tartalmaknál a kulcs a weboldal meggyőző képességében rejlik.

 

Mondok egy esetet:

Ügyfelünk főleg lakosságnak értékesít lakberendezési presztízstermékeket. A közösségi média, pontosabban a Facebook rendkívül jó terep, hogy elérjük az érdeklődőket és megtörténhessen az első interakció. Nézi a képeket, lájkol, még kérdez is alatta, néha megosztja. Egy jobb “vágyott élet” típusú kép akár 200-300 lájkot is kaphat organikusan. Vevő azonban a weboldalon lesz, főképp azután, hogy be tudjuk vonni őt egy folyamatba.

Tehát a jobban lájkolt tartalmak útmutatót adnak arra, mire érzékenyek, mire vágynak. Erre vonatkozóan már a weboldal adott részére lehet vinni őket, ahol bővebb információ vár a termék előnyeiről, sőt a hozzájutás módjáról is.

Tapasztalatunkat az Analytics is alátámasztja, hogy az adott oldalon eltöltött (illetve eltölthető idő) a minőségi és számukra nagyon is releváns tartalom mennyire fontos. Ezt a mennyiséget és minőséget a közösségi médiában egyszerűen nem lehet közzétenni, mert nagy hozzá a zaj. Ráír a kolléga, jön egy új kép, csevegés, stb.

Azt is hozzá kell tennem, hogy a döntési folyamat 90%-ban több lépcsős, vagyis több eszközről több alkalommal eljön, utánanéz, valószínűleg össze is hasonlítja más, hasonló oldalakkal. Mivel rákeres az adott termékkörre, gyártóra, a keresésben elfoglalt hely, vagyis a SEO is sokat számít.

Végül vesz, sőt gyakran személyesen jön el akár az ország távolabbi részéből is. Amikor a vásárlókat utánkövetik, hogy volt megelégedve, miért választotta az adott céget, a weboldal tartalma, a pontos és jó stílusú, alapos és érthető cikkek, az oldalon végzett kommunikáció előkelő helyen végzett.

Itt visszatérek arra a momentumra, hogy rákeres arra, amit látott. Az adott oldal nyilván a márkanévre első, illetve a hozzá köthető 5-6 kulcsszóra is top 10- ben van. Ez növeli a hitelességét és így a vevő hozzájuthat olyan tartalmakhoz is, ami számára érdekes. De ehhez hetente egy cikk legalább kell, saját tartalom, ami a márkát építi, erősíti, sokoldalúvá teszi. Ezeket a marketing tartalmakat viszont SEO szövegíró írja.

A social témában tudjuk tesztelni milyen képek, ötletek lehetnek sikeresek az adott pillanatban, ám ehhez jön még a kulcsszószűrés, trendszűrés és ebből kerül “felépítésre” az adott cikk. Vagyis a SEO szövegírás nem pusztán a kulcsszavakkal jól kitömött szöveg, hanem  egy pontos szerkezet és terv szerint összerakott dolog. A cikkek hangneme is illeszkedjen a célközönség elvárásához.

Mi kell akkor ahhoz a technikai SEO-n túl, hogy sikeres legyen az oldal?

Folyamatos és érzékeny jelenlét. A Google dönthet úgy, hogy minden webhelynek valahogy változtatnia kell, hogy megfelelő maradjon , megőrizze, vagy emelje a helyét a keresési rangsorban. Néha történnek fura dolgok, egyes oldalak érthetetlen módon elöl vannak. Néha meg előre kerülnek 5-6 éves anyagok is… Vagy egy három éves cikk hozza még mindig a vevők jelentős részét, ami a vevő fő gondjáról szól: “Mit tegyek, ha elvesztettem a számlatömböm?”  – Írhatunk sok mást is, akkor is ezt keresik. Van ilyen. De ha most nem írsz, később biztos hátrányba kerülsz azokkal szemben, akik akár összeszorított szájjal küzdve, akár másokra bízva, akár csak megérzéssel, de tartalmat adnak.

A SEO szövegírás szerintem egyre fontosabb

Számomra a legígéretesebb dolog az, hogy a Google kiemelt hangsúlyt fektet a minőségi tartalmakra. Ez azt mutatja, hogy egy jó szövegíró munkája még mindig dobogós helyen áll a SEO módszerek tabelláján.

Korábban a top 10 eredmények között számos spam oldalt láttunk.

Talán még most is vannak, de egyre kevesebb. Amit a Google minőségi tartalomnak tekint, az egyre jobban hasonlít az emberek igényeihez. A tartalom minősége tehát nagyon fontos eszköz. A Google Minőségbiztosítási Irányelvei jelentős része a tartalom minőségének értékeléséről szól. Nem aggódom a saját pályaorientációm miatt, mert  azt gondolom, hogy a SEO szövegírásra való igény, a minőségi tartalomírás hosszú időn át fog tartani. Persze felmerül a kérdés:

De akkor miért nem vagyok azonnal elöl, ha íratok 10-20 cikket?

A sok iparág számára a tartalommarketing világában hatalmas a verseny. Pusztán 10 blogbejegyzés írása ezt nem tudja megoldani, megszüntetni, bár lehet, hogy “betalál “ egy cikk és sokáig lehet top helyezésen. (lásd fent a három éves cikk)

Mérni s elemezni kell a weboldal eredményét a látogatók szemével (Analytics) és a Google keresőmotorok szemével ( Search Console)  hogy meghatározzuk az egyedi irányt és stratégiát válasszunk.

A szövegírás sikere nem csak a szerző íráskészségén múlik.

Ezért fontos, hogy a SEO szövegíró ne pusztán újságíró legyen, hanem megtanuljon mindent, amit csak lehet a  SEO-ról és a SEO írás technikai fogásairól. A dolog már rég nem arról szól, hogy kell néhány 500 szavas cikk, amiben tizenkétszer szerepeljen X és hússzor Y kulcsszó. A hiteles hang megtalálása is fontos az őrületes piaci zajban.

A jól megírt cikkek – a webanalitika, a marketing tudásunk az íráskészség mögött pénzt keres a megbízóinknak. Igen, nevezzük tehát “technikai sportnak” a SEO szövegírást. 

Ha sikeres versenyző szeretnél lenni, keress és beszéljük meg, mi lenne a cél!