szovegiras-szenvedellyel-es-laptop

Marketing szöveg ár kisokos: addig ne is válassz szövegírót, amíg ezt nem olvastad.

Tartalomjegyzék

A marketing szöveg ár a reklámköltség fontos része. Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy mi alapján lehet árazni egy szöveg megírását, illetve mi alapján tudod megmondani, hogy egy szövegíró munkája drága-e vagy olcsó? – de kezdjük az elején.

A marketing szövegírás különös dolog…

Sokszor hallottam már, hogy azért nem vesznek igénybe külsős szövegírót mert az drága. A tartalommarketing idő és energiaigényes, majd a jövő hónapban, a következő szezonban elkezdjük, kellene, de épp nincs rá keret.

Lehet, hogy van, akinek drága, de ez azt jelenti, hogy az ő munkaideje olcsóbb, mint a szövegíró ideje. OK. De az is lehet, hogy nyomasztónak találja azt a gondolatot, hogy fizessen másnak olyasvalamiért, amit véleménye szerint ő is el tud készíteni, csak neki kellene látni. Mivel a reklámszövegírás egyik legjobb eszköze a storytelling, így elmesélem erre a saját esetemet, amikor drágálltam valamit

Jópár éve történt, hogy láttam egy szép üzleti blézert a kirakatban, de az ára borsosnak tűnt. Otthon nekem megvan a nagyi varrógépe, veszek anyagot, bélést, miegymást, a negyedéből kihozom. A szabásmintához böngésztem az antikváriumban egy német szabásmintás magazint, amiben egy pont hasonló volt. Egy hétig állva ettünk, mert az étkezőasztalon ment a szabászat. A végeredmény leginkább egy nyolcvanas évek-beli békávéellenőr egyenruhájára hasonlított. Nem vettem fel…

A marketingszövegedhez nem kapható szabásminta

Weboldal szöveget rendelni talán a blézernél is nehezebb dolog, ugyanis itt nincs meg a lehetőséged, hogy bemenj a boltba: “Jónapot egy kék,  egysoros, zsebes tartalmat szeretnék felpróbálni. Vagy egy pár 38-as női blogcikket kérek alkalomra.” –  Vicces is lenne, nem?

Szabásminták helyett is csak “tudásanyagokat” találhatsz ingyen, vagy pénzért. Saját szöveget, saját cégedre, iparágadra, piacodra itt és most szabott marketinget nem.  Hatalmas szakadék tátong a marketingbeli elvárásaid és a házilag “varrt” szöveg között.

Mennyibe kerül egy weboldal szöveg megírása?

Ez a kérdés az elsők között szerepel és több szövegírói árazási stratégia is van.

Karakteráras szövegírás

Itt a leütéseket árazzák be. Az a gond vele, hogy nem lehet minőséget várni érte. Hogyan is lehetne ugyanannyiért írni különböző tudásszintet igénylő témákról? Erre is van egy sztorim: régen egyszer valakinek karakteráras szövegírás ajánlatot adtam és az illető vissszakérdezett. “A leütés árában a szóközöket is számolom vagy csak a szavakat?” – Erre azt válaszoltam, hogy természetesen, ha a szóközöket nem kéri, akkor nem kell kifizetni. Leadáskor kiveszem a szövegből valamennyit, kap egy szép nagy tömör szövegtömböt és majd utána ő maga oda és annyit space-t tesz be a betűk közé, amennyit jónak lát. Erről ennyit 🙂

A karakterárban elég nagy a szórás a 0,3 Ft-tól akár 10 forint is lehet. De gondoljuk azt is végig, hogy milyen minőséget kaphat ezért? Egy balett előadást sem a táncosok lépéseinek számával értékelünk. Sőt…

Cikkírás ár, egy oldal szöveg ára

Itt a terjedelmet árazza be a szövegíró. Vagyis mégsem annyira. Itt már változik az ár a témák szerint jobb esetben. Ha megkérdezik, mennyibe kerül egy cikk, akkor a terjedelem és a téma ismeretében már pontos árat lehet adni. De mi alapján kalkulálható? – nagyjából a ráfordított időmennyiség alapján. És innen már csak egy lépés az, hogy a szövegírás ár a ráfordított idővel és tudásszinttel arányos. Okos vagy,  szakember, jó cégnél – akkor szerintem a számodra elérhető legjobb szövegírót kell megtalálnod, hogy ezt elmondja a nagyvilágnak.

Ha nem legalább annyi az óradíja, mint a tied, akkor kezd el gyanakodni. Egy kisebb cikk is 1-2 óra. Egy nagyobb lélegzetű, normális cornerstone SEO cikk elkészítése (8 oldalas) cikk kb. 4-5-6 órás rendes munka. Ha valaki ennél kevesebbet mond, ott valami nem stimmel. 10+ év szerkesztőségi és reklámszövegírói gyakorlat mondatja mindezt.

Mennyi a reális szövegíró óradíj?

A szövegíró expertek óradíjának felső határa nemzetközi piacon a csillagos ég. Viszont azért ennyi, mert valamiért mégiscsak megéri, nem? – de ne szaladjunk el túlzottan, maradjunk hazai  vizeken.

A marketing szövegírás ára mindig a belefektetett időről és tudásról szól, illetve a téma nehézségével arányos. Óránként 10.000 -20.000 forint reális hazai KKV ár a témától függően. Mi mindig fix időkerettel és árral dolgozunk, amit nem lépünk túl. ha előre látszik, hogy több a feladat a kalkuláltnál, akkor azt mindig külön egyeztetjük.

Mennyi a blogírás ára?

Ha szövegíró egyben kiszervezett céges blogger is, akkor az rendszeres megbízás esetén több és jobb tartalmat jelenthet. Nyilván beletanul, kiismeri a piacot, a célközönséget.

Mennyibe kerül egy weboldal szövegének a megírása?

Annyiban drága, hogy nem lehet gépesíteni, ez egyedi és tiszta élőmunka és kemény agyi teljesítményt, ötleteket és képzettséget igényel. Annyiban viszont cseppet sem az, hogyha ezzel növelni lehet a bevételt, piacot teremteni, hódítani, bizalmat és márkát építeni, visszajáró ügyfélkört kialakítani lehet, akkor a szövegírásra kiadott költség bőven része lesz a sikeres üzletmenetnek.

A marketing szövegírás kiszervezhető?

Igen, de csak akkor tudod hatékonyan kiadni külsősnek a marketing szövegírást, ha van már hozzá koncepciód. Ha nincs, vagy épp másolnál innen-onnan (turkálóból vennél, hogy képben maradjunk) akkor szövegíró helyett először egy vérbeli marketingesre van szükséged, aki az alapokat fekteti le, összeszedi és rendszerezi a dogokat, hogy minél előbb eljuthass a célodhoz.

szövegírás előtt érdemes konzultálnod, beszéljük át a kommunikációs és marketingterved, vagy készítsük el közösen, mert ez lesz az alapja a későbbi hatékony tartalommarketingnek.

Az a kérdés, hogy van-e olyan terméked, szolgáltatásod, koncepciód, üzleti terved, ami esélyes a sikerre? Mert a semmiről marketingszöveget nem lehet varázsolni…

Előfordulhat, hogy most még azt mondod, hogy nem kell szövegíró.

Rendben van ez is, de segítettem átgondolni a helyzetet egy kevésbé ijesztő perspektívában. Ha itt az időd, akkor keress!

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

SEO cikkírás: 10 egyszerű tipp

Frissítve 2020. Ebben a cikkben részletesen, tíz pontban kielemzem, mire érdemes figyelni ha SEO cikkírást tervez.  Nem titok, hogy a SEO és a tartalommarketing szorosan összefügg SEO nélkül elkallódik a tartalom a keresési eredmények 50.

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot