szovegiras-szenvedellyel-es-laptop

Marketing szöveg ár kisokos: addig ne is válassz szövegírót, amíg ezt nem olvastad.

Tartalomjegyzék

A marketing szövegírás árak a honlapkésztés költség fontos elemei. Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy mi alapján lehet árazni egy szöveg megírását, illetve mi alapján tudod megmondani, hogy egy szövegíró munkája drága-e vagy olcsó? – de kezdjük az elején. Szövegírás árak 2021.

A marketing szövegírás különös dolog…

Sokszor hallottam már, hogy azért nem vesznek igénybe külsős szövegírót mert az drága. A tartalommarketing idő és energiaigényes, majd a jövő hónapban, a következő szezonban elkezdjük, kellene, de épp nincs rá keret.

Lehet, hogy van, akinek drága, de ez azt jelenti, hogy az ő munkaideje olcsóbb, mint a szövegíró ideje. OK. De az is lehet, hogy nyomasztónak találja azt a gondolatot, hogy fizessen másnak olyasvalamiért, amit véleménye szerint ő is el tud készíteni, csak neki kellene látni. Mivel a reklámszövegírás egyik legjobb eszköze a storytelling, így elmesélem erre a saját esetemet, amikor drágálltam valamit

Jópár éve történt, hogy láttam egy szép üzleti blézert a kirakatban, de az ára borsosnak tűnt. Otthon nekem megvan a nagyi varrógépe, veszek anyagot, bélést, miegymást, a negyedéből kihozom. A szabásmintához böngésztem az antikváriumban egy német szabásmintás magazint, amiben egy pont hasonló volt. Egy hétig állva ettünk, mert az étkezőasztalon ment a szabászat. A végeredmény leginkább egy nyolcvanas évek-beli békávéellenőr egyenruhájára hasonlított. Nem vettem fel…

A marketingszövegedhez nem kapható szabásminta

Weboldal szöveget rendelni talán a blézernél is nehezebb dolog, ugyanis itt nincs meg a lehetőséged, hogy bemenj a boltba: “Jónapot egy kék,  egysoros, zsebes tartalmat szeretnék felpróbálni. Vagy egy pár 38-as női blogcikket kérek alkalomra.” –  Vicces is lenne, nem?

Szabásminták helyett is csak “tudásanyagokat” találhatsz ingyen, vagy pénzért. Saját szöveget, saját cégedre, iparágadra, piacodra itt és most szabott marketinget nem.  Hatalmas szakadék tátong a marketingbeli elvárásaid és a házilag “varrt” szöveg között.

Mennyibe kerül egy weboldal szöveg megírása?

Ez a kérdés az elsők között szerepel és több szövegírói stratégia is van a szövegírás árak megadására.

Karakteráras szövegírás

Itt a leütéseket árazzák be. Az a gond vele, hogy nem lehet minőséget várni érte. Hogyan is lehetne ugyanannyiért írni különböző tudásszintet igénylő témákról? Erre is van egy sztorim: régen egyszer valakinek karakteráras szövegírás ajánlatot adtam és az illető vissszakérdezett. “A leütés árában a szóközöket is számolom vagy csak a szavakat?” – Erre azt válaszoltam, hogy természetesen, ha a szóközöket nem kéri, akkor nem kell kifizetni. Leadáskor kiveszem a szövegből valamennyit, kap egy szép nagy tömör szövegtömböt és majd utána ő maga oda és annyit space-t tesz be a betűk közé, amennyit jónak lát. Erről ennyit 🙂

A karakterárban elég nagy a szórás a 0,3 Ft-tól akár 10 forint is lehet. De gondoljuk azt is végig, hogy milyen minőséget kaphat ezért? Egy balett előadást sem a táncosok lépéseinek számával értékelünk. Sőt…

Cikkírás ár, egy oldal szöveg ára

Itt a terjedelmet árazza be a szövegíró. Vagyis mégsem annyira. Itt már változik az ár a témák szerint jobb esetben. Ha megkérdezik, mennyibe kerül egy cikk, akkor a terjedelem és a téma ismeretében már pontos árat lehet adni. De mi alapján kalkulálható? – nagyjából a ráfordított időmennyiség alapján. És innen már csak egy lépés az, hogy a szövegírás ár a ráfordított idővel és tudásszinttel arányos. Okos vagy,  szakember, jó cégnél – akkor szerintem a számodra elérhető legjobb szövegírót kell megtalálnod, hogy ezt elmondja a nagyvilágnak.

Ha nem legalább annyi az óradíja, mint a tied, akkor kezd el gyanakodni. Egy kisebb cikk is 1-2 óra. Egy nagyobb lélegzetű, normális cornerstone SEO cikk elkészítése (8 oldalas) cikk kb. 4-5-6 órás rendes munka. Ha valaki ennél kevesebbet mond, ott valami nem stimmel. 10+ év szerkesztőségi és reklámszövegírói gyakorlat mondatja mindezt.

Mennyi a reális szövegíró óradíj?

A szövegíró expertek óradíjának felső határa nemzetközi piacon a csillagos ég. Viszont azért ennyi, mert valamiért mégiscsak megéri, nem? – de ne szaladjunk el túlzottan, maradjunk hazai  vizeken.

A marketing szövegírás ára mindig a belefektetett időről és tudásról szól, illetve a téma nehézségével arányos. Óránként 10.000 -20.000 forint reális hazai KKV ár a témától függően. Mi mindig fix időkerettel és árral dolgozunk, amit nem lépünk túl. ha előre látszik, hogy több a feladat a kalkuláltnál, akkor azt mindig külön egyeztetjük.

Mennyi a blog írás ára?

Ha szövegíró egyben kiszervezett céges blogger is, akkor az rendszeres megbízás esetén több és jobb tartalmat jelenthet. Nyilván beletanul, kiismeri a piacot, a célközönséget.

Mennyibe kerül egy weboldal szövegének a megírása?

Annyiban drága, hogy nem lehet gépesíteni, ez egyedi és tiszta élőmunka és kemény agyi teljesítményt, ötleteket és képzettséget igényel. Annyiban viszont cseppet sem az, hogyha ezzel növelni lehet a bevételt, piacot teremteni, hódítani, bizalmat és márkát építeni, visszajáró ügyfélkört kialakítani lehet, akkor a reklámszövegírás költsége bőven része lesz a sikeres üzletmenetnek.

A marketing szövegírás kiszervezhető?

Igen, de csak akkor tudod hatékonyan kiadni külsősnek a marketing szövegírást, ha van már hozzá koncepciód. Ha nincs, vagy épp másolnál innen-onnan (turkálóból vennél, hogy képben maradjunk) akkor szövegíró helyett először egy vérbeli marketingesre van szükséged, aki az alapokat fekteti le, összeszedi és rendszerezi a dogokat, hogy minél előbb eljuthass a célodhoz.

szövegírás előtt érdemes konzultálnod, beszéljük át a kommunikációs és marketingterved, vagy készítsük el közösen, mert ez lesz az alapja a későbbi hatékony tartalommarketingnek.

Az a kérdés, hogy van-e olyan terméked, szolgáltatásod, koncepciód, üzleti terved, ami esélyes a sikerre? Mert a semmiről marketingszöveget nem lehet varázsolni…

Előfordulhat, hogy most még azt mondod, hogy nem kell szövegíró.

Rendben van ez is, de segítettem átgondolni a helyzetet egy kevésbé ijesztő perspektívában. Ha itt az időd, akkor keress!

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

Konverzió

A weboldal tulajdonosa által megfogalmazott cél, ami lehet a vásárláson túl, feliratkozás, továbbküldés, bizonyos számú aloldal megtekintése. Itt jut óriási szerephez a jó szöveg, ami elvezeti a célig a látogatót!

Elolvasom a bejegyzést »

Releváns szöveg írása

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen. A kulcsszavak használata Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os

Elolvasom a bejegyzést »

Négy fő ok a blogírásra

A vállalkozások részéről egész sor érvet hallani, miért nem írnak blogot. Némelyik első hallásra ésszerűnek tűnhet, mások badarságnak. Van, aki nem olvas blogot, így nem látja, mekkora előnye származhatna belőle, más egyszerűen nem tudja elképzelni,

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot