Cégbemutató minta, bemutatkozás, prezentáció

Bemutatkozó prezentáció szövegírás 5 pontban

Tartalomjegyzék

Frissítve 2020.

Mit tehetsz, ha nem akarsz ásító arcokat látni a pódiumról?

Ideje, hogy erre is figyeljünk, hiszen minden prezentációs lehetőség remek alkalom arra, hogy ismertebbek lehessünk, használjuk személyes marketingeszközként.

Hogyan,legyünk hatékonyabbak, hogyan osszuk be a figyelmet és a rendelkezésre álló időt?

Szövegírás szempontjából egy jó prezentáció elkészítése, nevezzük cégbemutató szövegnek, termékismertetőnek, folyamat ismertetőnek, mindenképpen átgondoltságot és szerkesztést kíván.

Egy prezentáció elkészítése egy gondolat átadása, nem pusztán diasor. Ne diákat készíts, hanem az ötletedet add elő!

Vágjunk bele, nézzük mik a legfontosabb szempontok, függetlenül attól, hogy milyen prezentációs alkalmazást használunk, ez éppúgy érvényes a Prezi -re, mint egy Windows Powerpoint-ra, vagy Google diák-ra. Bármiben dolgozhatsz, a lényeg a mondanivaló.

Cégbemutató minta sokféle van, igazán akkor jár jól valaki, ha személyre tudja szabni.

Nem kell cégbemutató szöveg minta, mert attól sablonos leszel. Gondold el, ha lenne ilyen, mindenki azt használná és alig lenne különbség. Olvasd el ezt a pár gondolatot egy marketing szövegírótől és menni fog neked is!
A cégbemutató anyagnál arra figyelj, hogy a hallgatóságnak miért lenne jó veled üzletelni. Ne magadon izgulj, hogy el tudtál-e pár percben mindent mondani,gyorsan felsporolni hanem azon, hogy valóban azt mondtad-e amire a hallgatóság kíváncsi?

Vannak erre modellek a reklámszövegírásban:
A.I.D.A. -itt is működi. Figyelem, Érdeklődés, vágy, cselekvés
Vagy egy másik: probléma bemutatása, elfogadtatása, hogy ez létezik, a megoldás bemutatása és efogadtatása, végül cselekvésre buzdítás.

Így készíts sikeres bemutatkozást:

1. Legyél tisztában a prezentációra szánt idővel

Semmiképpen ne akarjuk telezsúfolni az időkeretünket, ne „pörgessük csak a diákat, ne hadarjunk” de éppolyan hiba a lassú, elhúzódó körülményeskedés is.

Saját beszédritmusunkban töltsük ki az időt, tartsunk előtte egy próbát, hogy pontosan beállhassunk. Ennek nyomán inkább húzzuk meg az anyagot, többet fognak megérteni belőle, mintha mindenről egyzserre akarunk beszélni, ami sajnos gyakori hiba. Készüljünk fel előre!

Írj a mondanivalóra jegyzetet, diaszerkezetet még az előtt, hogy a prezentációs programot bekapcsolnád.

Számoljunk percenként 1 diát, tehát az 5 perces előadás, az a nyitólap + 5 dia. A 10 perces anyag összesen 10 dia maximum! Ha csak arra figyelünk, hogy végigpörgessük a diákat, nem marad időnk magunkra, holott ez a lényeg, a személyessség átvitele, hiszen a prezentációt levetíteni közel sem annyira hatásos, mint élőben hallgatni valakit. (Ritka kivétel, ha valaki nagyon nem tud beszélni.)
Ha a prezentáció pl. kis videót, filmet is tartalmaz, akkor annak a pontos idejét, plusz 5 másodpercet számoljunk.

2. Ügyelj a kép-szöveg-élőbeszéd arányra

Találjuk meg magunkban az átadni való információ mennyiséghez való írott és képes anyag, valamint a személyesen átadott információk arányát.
Az a prezentáció lebilincselő, amiben az élőszó, kép, animáció, szöveg aránya jól el van találva, persze ez a témától és az előadótól is függ.

Ne akarjunk mindent írásos formában „leadni”, sőt annál rémesebb nincs, amikor csak felolvassuk a sűrűn szedett kivetített szöveget. Tegyük bele magunkat is kicsit, adjunk arculatot a dolognak.

Ritka, hogy már az elején maradéktalan a figyelem, amit meg kell szerezni, és meg kell tartani. Kezdjünk valami személyessel, és valami olyannal, amivel a közönség figyelmét meg tudjuk ragadni, fontos, hogy odanézzenek és érdeklődjenek. Vegyünk elő hírt, problémát.

Az érdeklődőknek ehhez kötve el tudjuk mondani a saját magunknak fontos dolgot úgy, hogy tudják valami módon magukhoz kötni. Használhatjuk azt a sémát is probléma felvetése-elfogadtatása, majd a megoldás bemutatása és elfogadtatása. A megoldás a termékünk, szolgáltatásunk.

3. Használj világos, éles, jól látható illusztrációkat

Szerkessz színes, értelmes grafikonokat, vagy akár egy nagyon rövid videóval is indíthatsz, de ne legyen több egy percnél. Ennyi ideig garantált a figyelem.
Soha ne olvass fel a diát – ez a leggyakoribb előadói hiba. A dia, a prezentáció illusztrálja az, amit mondasz, de nem helyettesíti.

Vizualizáld az adatokat! – tegyél be egyszerű chartokat, vagy használj érzékletes hasonlatokat. “hatszázötven ügyfelünk volt a logiszikai üzletágunk idei teljesítménye…” Helyett hatszázötven ügyfelünknek annyit fuvaroztunk, hogy autóink kétszer megkerülték a Földet…” Valami képes, kimozdító hasonlatot találj.

Vizualizáld a változásokat, a mozgásokat, növekedéseket: nyilak, oszlopok, görbék, összehasonlító vonalak – de csak egyszerűen!

4. Készíts magadnak a diákon kívüli előadói jegyzeteket

Erre a program is lehetőséget ad többnyire, de sokkal jobb, ha nem kapaszkodsz a laptop szélébe és inkább a közönségre figyelsz. Lehet papíron is, kézben a jegyzet, ha ez jobban megnyugtat. Ha arra figyelek, amit és ahogy mondod, a kis segítségeid nem a gyengeség jelei.

5. Végül, nagyon ügyelj az utolsó diára

Legyen egy íve a mondanivalódnak: egy frappáns jó lezárás nagyot emel, elfeledteti a menet közben előbukkant kis nehézségeidet is. Mutasd be, hogy mit vársz a hallgatóságtól, foglald össze röviden pár pontban.

A “köszönöm a figyelmet”- nem külön dia. Azt mondd el szóban, miközben a nézők szeme előtt az ÜZENETED van. Ha mindenképpen kapcsolati adatokkal zársz, akkor is egyszerű legyél, nem kell 3 telefonszám és minden telephely címe, csak egy!

A prezentáció vége legyen mindig egy felhívás

Mire figyeljenek, mit tegyenek, hova menjenek, esetleg utána hol tudnak közvetlenül elérni. Pl. “a szünetben a tizenkettes standon egy további meglepetés vár Önökre, feltétlenül nézzék meg, találkozunk ott…”, „ …ha Ön szeretné, hogy a gyermeke ne küszködjön annyit a némettanulással, van egy jó ötletem, keressenek a szünetben.”

A legjobb, ha tudsz csinálni egy memória horgot, ami megmarad:

X-Y aki a betörésbiztos garázsajtók beszerelője, X. alkalmazás, a vegyipari projektvezetők legnagyobb segítsége, X.Y. szélsebesen az ügyfélkezelésben…

Bármi, amiben van egy kis érzelmi plusz. Ha a végre teszel egy ilyet, akkor nagyobb eséllyel fognak kérdezni, hozzászólni, így jobb esélyed van a figyelem tartós megszerzésére még akkor is, ha csak öt perced volt.

Készítsd el új cégbemutató szöveged, prezentációd is, írd meg, gondold át az eddigieket, tedd bele terveidet, eddigi eredményeidet, de legfőképpen azt, hogy MÁSOKNAK miért éri meg veled beszélni.

Szövegíróként vállaljuk cégbemutató anyagaid elkészítését is

Végül, ha nagyon nem megy egyedül, ha tétje van a dolognak, akkor keress minket, marketing szövegíróként kedvező áron számos prezentációt, cégbemutatót, rólunk oldalt, vagy termékismertetőt írtunk már. Megtaláljuk a céged legjobb hangját!

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

Négy fő ok a blogírásra

A vállalkozások részéről egész sor érvet hallani, miért nem írnak blogot. Némelyik első hallásra ésszerűnek tűnhet, mások badarságnak. Van, aki nem olvas blogot, így nem látja, mekkora előnye származhatna belőle, más egyszerűen nem tudja elképzelni,

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan dolgozik a marketingszöveg írója?

A marketingszöveg külsős szakértővel történő megíratása érdekes szolgáltatás: sokan művészetnek, sokan egyszerű iparnak tartják, de olyanok is vannak, akik elképednek azon, hogy ilyesmivel  emberek foglalkoznak. Ebben a cikkben elmondom, milyen szempontok szerint és hogyan lehet

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot