Mit jelent a brand kifejezés?
Céges márkaépítés, egyedi, megkülönböztető érték, arculat kialakítása. Egyszerűen a hírneved.
„A márkád az, amit mások mondanak rólad, amikor épp nem vagy a teremben.”
Jeff Bezos az Amazon alapítója
Az egyedi, jól felismerhető és kedvelt márka az egyik legértékesebb eszköz, amelyet egy vállalkozás birtokolhat. Ebben a cikkben röviden és pontokba szedve mondjuk el, mit érdemes tenned akkor, ha nem áll korlátlan eszköz és kapacitás a rendelkezésedre. Lehet, hogy magad próbálod. Lehet, hogy már rég elkezdtétek de elakadtál. Nézzük sorra:
Hogyan építhetsz saját brandet?
Egy jó brand sokkal több, mint egy klassz logó vagy egy jól elhelyezett frappáns reklám. A jó brand az, amely hatalmas növekedést és elkötelezett követőket, vevőket, bérlőket, ügyfeleket hoz hosszú távon is. A NielsenIQ felmérése szerint a fogyasztók 59% -a inkább új termékeket vásárol a számukra ismerős márkáktól, mintsem ismeretlenre váltana.
Kisebb hazai vállalkozásként viszont nem versenyezhetsz egy súlycsoportban a szinte korlátlan marketingköltségvetéssel rendelkező világmárkák ellen. Ezért meg kell találni a módját annak, hogy kitűnhess – egy saját szilárd márkaépítési folyamattal.
A tartalommarketing és a márka
A brandépítés kulisszái mögött rejlik az a titokzatos folyamat, amelynek során egy termék vagy szolgáltatás branddé válik. A cikkünkben bemutatjuk, hogy a tartalommarketing milyen szerepet játszik ebben a folyamatban, és hogyan segít elérni a vállalkozásoknak a sikeres brandépítést.
A brandépítés fontossága
A brand nem csupán egy címke vagy név egy terméken vagy szolgáltatáson. A brand mögött egy történet áll, amelyet először meg kell alkotni, majd folyamatosan építeni és megerősíteni. Ha a brand erős és jól pozicionált, akkor a termék sikere már nem értelmezhető a brand nélkül.
A brandépítés célja az, hogy a vállalkozás részévé tegye a brandet, és a vásárlók számára értéket képviseljen. A brandépítés során egy következetes és pozitív képet építünk, amelyben a vásárlók megbíznak, és amely hosszú távon a legjövedelmezőbb tényezővé válik. A bizalom ugyanis egy erős érzelem, és fontos alapja a hosszú távú üzleti kapcsolatoknak.
Tartalommarketing és brandépítés
A személyre szabott tartalommarketing az online világban az inbound marketing része, amely segít végigvezetni a vásárlót egy úton, amely a vásárláshoz vezet. A tartalommarketing segítségével értékes és hasznos tartalmakkal vezetjük végig a vásárlót a vásárlási úton, és elősegítjük a termékhez való lojalitást. A személyre szabás kulcsfontosságú, mivel az ügyfelek, vevők 72%-a csak a személyre szabott üzenetekre reagál. Forrás
Egy jól kidolgozott tartalmi felépítésel biztos pontot nyújtunk az online információtengerben elveszett vásárlónak. A tartalom és a szöveg stílusa pontosan mutatja azt, hogy mentálisan hova pozicionáljuk az adott brandet, melynek a története, a storytelling része az érzelmi kapocs. A márka hangja megszólítás, amit annak kell meghallania, akinek szól, hiszen nem mindenkinek akarunk eladni.
Ha pontosan célozunk és bizalmat építünk, akkor hűséges vásárlót, hosszabb vevőélettartamot kapunk. Az értékes, hasznos tartalom alapján kialakuló bizalom és kötődés hosszú távon a legjövedelmezőbb faktor, hiszen ezek erős érzelmek.
A brandépítés lépései
A brandépítés során olyan érzésekre és vágyakra játszunk, mint az „oda tartozás” vagy a vágyakozás és a vágyottság érzése. A brand épít egy képet, amelyhez egy valós vagy virtuális közösség tartozik.
A tartalommarketing mindig is jövedelmező befektetés volt, de a legtöbb kisvállalkozás úgy gondolja, hogy ez a nagy cégek luxusa. Azonban a tartalommarketing lehetőséget nyújt a brandépítésre mikroszinten is, különösen a hatékony copywriting segítségével.
A közösségi média lehetőséget nyújt arra, hogy olcsón és célzottan eljuttassuk a tartalmainkat a megfelelő közönséghez. A minőségi tartalmak önálló életre kelnek, építik a brandet és ideális felületet nyújtanak a rajongók megszerzésére és megőrzésére.
Azonban a tartalommarketing időigényes műfaj. Tartalomgyártást, online tesztelést, finomhangolást és kreativitást igényel, ráadásul a verseny is nagy. Naponta jelennek meg új tartalmak szinte minden témában. Ha mégis nekikezdenél a saját brandépítésednek, íme néhány tanács:
Az online márkaépítés alapjai
- A piackutatás fontos eleme a brandépítésnek, azonban ez a terület megtizedelheti az anyagi erőforrásokat. A versenytárselemzés segítségével könnyen kikutathatod, hogy melyek azok a paraméterek, amelyek a közönségedet leginkább jellemzik. Ez az információ nagyon értékes lehet, ha brandépítésről van szó.
- A „valahova tartozás” vágyának megteremtése: A brand kicsit olyan, mintha egy valós személy lenne. Ahhoz, hogy valaki a brand közelében akarjon lenni, szimpatikusnak kell lennie, és azonosulni kell vele. Amerikai statisztikák szerint az embereknek többször (általában 7-9 alkalommal) találkozniuk kell a branddel ahhoz, hogy megjegyezzék.
- Az első néhány irányvonalat tesztelned kell: Néha a legfurcsább dolgok is rezonálnak bizonyos fogyasztói csoportoknál. Azonban amíg nem találod meg a az összhangot, folyamatosan tesztelni kell. Az A/B tesztek használata finomítani fogja a képet
- A marketing tevcékenység sikerességének nyomon követése: Megfelelő KPI-k kiválasztásával nyomon tudod követni, milyen hatékonysággal haladsz a brandépítés terén. Ez lehet például az, hogy a forgalmad mekkora aránya jön brandelt keresésből. Ezt SEO munka során is szoktuk nézni.
A brandépítés megterüléséről
A brandépítés hosszú távú befektetés, amelynek eredménye hosszú távon mutatkozik meg.
A brandépítés során a visszatérő vásárlók, az ügyfélérték növekedése és az ajánlások mérik a sikerességet. A fogyasztók döntő hányada közelebb érzi magát egy márkához a tartalommarketingnek köszönhetően. Ha a brand kommunikációjában következetesen megosztja tudását és szakértelmét, az erősítheti a vásárlóival való kapcsolatát.
Felmérések szerint a fogyasztók 46%-a hajlandó többet is fizetni a megbízható márkák termékeiért és szolgáltatásaiért. Minél inkább felismerik és hisznek a márkában, annál többször és annál többet hajlandóak költeni.
A brandépítés folyamata theát nem csak hónapokról vagy évekről szól, hanem évtizedekről. Azonban nincs más választásunk, ha nagyra akarunk nőni egy vállalkozás. Vagy tudatos brandépítésbe kezd, vagy hosszú időre megreked a középszer szintjén.
összefoglaló gondolatok
Mint bármi más, a márkaépítés is hatalmas befektetést jelent mind pénzügyileg, mind egyéb ráfordításban. A brandépítés kritikus döntések folyamata, melyeket időben meg kell hozni. A fogyasztók preferenciáinak vagy a marketingcsatornák használatának megértése segíthet, hogy jobban összpontosítsunk a stratégiára, illetve a megfelelő eszközök és taktikák kiválasztására.
Sosem késő elkezdeni a brandépítés folyamatát! Ha úgy érzed, szükség lenne egy online konkurenciakutatásra, marketing tanácsadásra, akkor beszéljünk!
KAPCSOLAT