Copywriter, copywriting

Mi az a copywriter? Szövegíró, aki a marketinget varázslattá változtatja. Eladási szövegek, reklámok, hirdetések és a legütősebb szlogenek: mind az ő keze munkája. Lehet marketing specialista, újságíró, vagy egy egyszerű ötletember – a lényeg, hogy a szavak mestere. (Én is ezzel foglalkozom!)

A copywriter a szavak erejét használja, hogy értéket teremtsen. Nem csak termékeket ad el, hanem érzelmeket ébreszt, és összekapcsolja a vásárlókat a márkákkal és a küldetésekkel.

A copywriting a cél ismerete nélkül olyan, mint egy hajó iránytű nélkül. Megtévesztő, és nem juttat sehova. A jó szöveg célirányos, és elvezet a sikerhez.”

Beszéljünk arról, hogy mi tenne Téged elégedetté

Ha nincs annyi vevőd, leaded, amennyit szeretnél, ha optimalizálnád az értékesítésed, akkor nézzük meg, mit lehet tenni. Látatlanban nem tudok ígérni semmit, de meg lehet találni azt a megoldást, ami az adott helyzeten javít.

MESTERSÉGES INTELLIGENCIA – ADATOK – TAPASZTALAT

Kattints ide!

A copywriter munka világa átalakult az AI szöveggenerátorok megjelenésével. De ne feledjük: ezek csupán eszközök. Számomra a copywriting nem csak egy szakma, hanem egyfajta szemléletmód a kommunikációban, egy művészet.

Ma már nem a szöveg egyszerű megírása a fő feladat, hanem az emberi faktor hozzáadása, amit a mesterséges intelligencia még nem képes teljes mértékben utánozni. A copywriter feladata, hogy az átlagosnál többet nyújtson, egyedi értéket teremtsen a szavak erejével. Ez a legnagyobb kihívás a mai világban, ez a különbség a jó és a kiváló között.

tartalommarketing írás célcsoportra szabott copywriter írta marketingszöveg

Copywriting, copywriter szó jelentése

A copywriting angol szó, jelentése szövegírás. Marketing eszköz, amelynek célja az emberek meggyőzése valamilyen cselekvésre. A copywriting szövegek lehetnek hirdetések, weboldalak, e-mailek, vagy bármilyen más anyagok. A copywriter pedig az a személy, aki professzionális szövegeket ír ezen anyagokhoz. A jó copywriting kreatív és hatékony, és segít az ügyfeleknek eladni a termékeket vagy szolgáltatásokat. A szöveges tartalom kiemelt szerepet játszik az online marketingben, és fontos elem a kampányok, vagy a brand sikeressé tételében.

A történet régre nyúlik vissza, az angol copy, másolni szóból ered, mivel azokat a reklámcédulákat, szórólapokat nyomtatták, másolták, amit az „ős -szövegírók” írtak a 19. században. Ekkor ez még talán nem is volt külön szakma, de itt is – mint mindenben a tehetséges írókat egyre gyakrabban kérték fel.

Sokan hallják félre és a „copyright”- kifejezésból, a szerzői jogból gondolják eredeztetni, de ez tévedés. Ezzel együtt a copywriter szakmában nagyon is létező dolog a szerzőség, bár a kész munkát jellemzően nem szignálja az írója.

A copywriter munkája alkotás, a szavakkal. Régi igazság, hogy amiről meg jobban írnak, azt jobban is lehet eladni.

A copywriting főbb területei

weboldal és landing oldal szövegekJól struktúrált, szerkezet szerint megírt tartalmak, melyek oktatják a piacot, illetve vágyat keltenek
hírlevelek, e-DM-ekOlyan anyagok, melyeket időről időre a meglévő, vagy frissen regisztrált ügyfelek kapnak.
szlogenek, frappáns márkaüzenetekBrand anyagok – ez talán a szakma csúcsa, hogy tömör és megjegyezhető üzenetet alkossunk.
Cikkek, sajtómegjelenések, Egyedi, vagy rendszeres tartalmak előállítása, mely lehet SEO, vagy PR célú

Röviden, az értékesítés szöveges formája, a reklámszöveg, a SEO, a sales szöveg, a hirdetésszöveg – a sales copy. De ennél sokkal több van benne. Egyfajta művészet, mellyel befolyásolni lehet az emberek viselkedését. Ha jó copywriter akar lenni valaki, akkor ezeket tudnia kell.

A copywriting nem csupán egy szakma, hanem a kulcs a sikerhez a mai rohanó, versennyel teli üzleti világban. Ahogy az üzleti harc egyre élesebbé válik, úgy nő az igény az ütős, eredeti, írott tartalomra. Sokan azt hiszik, hogy a mesterséges intelligencia varázslattá változtathatja a szövegírást, és átveheti a copywriterek szerepét. De ez a gondolat megtévesztő!


A mesterséges intelligencia csupán egy eszköz, de nem a szavak mestere. Nem képes felülmúlni az emberi találékonyságot, érzékenységet és kreativitást, azt az egyedi látásmódot, mely a szövegeket élettel tölti meg. Egy igazi copywriter nem csak termékeket ad el, hanem érzelmeket ébreszt, és összekapcsolja a vásárlókat a márkákkal és küldetésekkel. Az emberi tényező pótolhatatlan, ezért a copywriting a jövőben is nélkülözhetetlen lesz.


Egy átgondolt tartalommarketing stratégia kidolgozása és megvalósítása nem választható ki egyetlen algoritmus által sem. A copywriting olyan, mint egy iránytű a nyílt tengeren: célhoz vezet, de csak akkor, ha a megfelelő emberi kéz irányítja

Melyek a copywriter fontos tulajdonságai?

ipari és kereskedelmi copywriter szolgáltatás

Egy jó copywriter kreatív, hiszen egyedi és figyelemfelkeltő szövegekkel képes megszólítani a célközönséget. Kiemelkedő kommunikációs készségekkel rendelkezik, hogy üzenetei világosan és érthetően jussanak el az olvasókhoz.

Pontosság és részletek iránti figyelem jellemzi, hogy elkerülje a hibákat és növelje a hitelességet. Rugalmas, gyorsan alkalmazkodik az új trendekhez és különböző stílusokhoz. Magas érzelmi intelligenciával rendelkezik, így képes megérteni és rezonálni az olvasók érzéseire, igényeire.

Milyen a jó marketing copywriter?

A leginkább lényeges, hogy merjen és tudjon kérdezni. Legyen kíváncsi, utánajárós típus. Tudja és használja is az érzelmek erejét, tudjon mesélni, legyen gazdag szókincse és lásson bele a célcsoport preferenciáiba.

Fontos az is, hogy legyen affinitása a téma iránt

Sokan szakosodnak valailyen irányba, legyen ez akár egy iparág, egy célcsoport, vagy egy konkrét termékkör. Vannak jó kismama-baba írók, állattartóknak írók, de ipari, nyomdai, B2B copywriterek is, akár külön nyomda, vegyipar, vagy építészet témában.

Sokan szakmájuk kapcsán lesznek bloggerek, vagy szövegírók, így például vannak orvosi szöveg szakértők, vegyipari, vagy kutatási-fejlesztési témában írók. Ők az egytermékes, vagy egy témás copywriterek.

Aztán vannak generalisták is  – főként a kezdő, vagy nagyobb ügynökségi területen, akiknek majdnem mindegy mi a téma, úgy is tudják hozni a papírformát.

A copywriter munkája akkor jó, ha felkelti a célcsoport figyelmét

A mai, figyelemhiányos, reklámzajjal teli világban az emberek szeme és füle már szinte páncélt visel. Ez nem más, mint egy teljesen logikus, önvédelmi reflex – hiszen a reklámok áradata eléri a kritikus szintet, a naponta érkező impulzusok pedig egyre bénítóbbak. Ahhoz, hogy ezt a megszokott mintát valahogyan megtörjük, egy teljesen új, friss nézőpontra van szükség, valami váratlanra, ami áttöri ezt a védőpajzsot.

De milyen eszközökkel rendelkezik ehhez a copywriter? Lehet ez egy merész jelző, egy szövegből kirívó szó, vagy éppen egy rövid, mégis sokkoló szlogen. Sokan ezt nevezik egyszerűen copywritingnek, holott az eszköztár egy igazi copywriternél jóval mélyebb és árnyaltabb. A cél, hogy a szöveg ne csak szavak halmaza legyen, hanem éles lövedék, mely pontosan célba talál, és eléri a célközönség szívét és elméjét. Egy igazi copywriter a szavak mestere, aki az üzenetet nem csak elmondja, hanem át is éli és el is hiteti a hallgatósággal.”

A copywriting értéket teremt a szavakkal

kép forrása: pexels

 A hatékony szövegírás megkönnyíti döntést, inspiráló, vágyat keltő és növeli a vásárlások számát. Ehhez számtalan eszköze van, melyek okos keverése, használata segíti a végső eredmény elérését.

  1. Meghatározott közönséget címez
  2. Felkelti a figyelemet, érzelmekre hat
  3. Egyedi előnyöket vagy ígéreteket kínál
  4. Bizalmat ébreszt, elköteleződést erősít
  5. Cselekvésre ösztönöz

A copywriting és a SEO kapcsolata

Több szálon is szorosan összefügg a két téma. Mivel a keresési találatok a friss és értékes tartalmat részesítik előnyben, így azok a cikkek, blog, hír, vagy épp weboldal tartalom kerül előtérbe, amit az algoritmusok az olvasók viselkedése alapján annak tartanak.

Tehát, ha értéket teremtünk a szavainkkal, az egyben érték a keresőrobotok számára is.

Sosem a keresőknek, hanem a felhasználói szándéknak megfelelően kell írni. Szerintem ez a seo szövegíró egyik legfontosabb jellemzője. Ha pusztán egyedi és kreatív valaki, az nem biztos, hogy eljut azokhoz, akik ezt keresik.

Vannak olyan online kampányok, ahol a SEO nem játszik szerepet, ám aki jó szövegíró akar lenni, annak a tartalmi keresőoptimalizáláshoz is értenie kell valamennyit.

A mai, figyelemhiányos, reklámzajjal teli világban az emberek szeme és füle már szinte páncélt visel. Ez nem más, mint egy teljesen logikus, önvédelmi reflex – hiszen a reklámok áradata eléri a kritikus szintet, a naponta érkező impulzusok pedig egyre bénítóbbak. Ahhoz, hogy ezt a megszokott mintát valahogyan megtörjük, egy teljesen új, friss nézőpontra van szükség, valami váratlanra, ami áttöri ezt a védőpajzsot.

De milyen eszközökkel rendelkezik ehhez a copywriter? Lehet ez egy merész jelző, egy szövegből kirívó szó, vagy éppen egy rövid, mégis sokkoló szlogen. Sokan ezt nevezik egyszerűen copywritingnek, holott az eszköztár egy igazi copywriternél jóval mélyebb és árnyaltabb. A cél, hogy a szöveg ne csak szavak halmaza legyen, hanem éles lövedék, mely pontosan célba talál, és eléri a célközönség szívét és elméjét. Egy igazi copywriter a szavak mestere, aki az üzenetet nem csak elmondja, hanem át is éli és el is hiteti a hallgatósággal.”

A jó copywriter teszteli a szöveget az eredmények javítása érdekében

kép forrása pexels

Néhány egyszerű  módosítás 10%-kal, 20%-kal vagy akár 150%-kal is növelheti a válaszadási, vagy az eladási arányt, ezért érdemes tesztelni a különböző üzeneteket és címsorokat. Fontos mindent nyomon követni, mérni, hogy megértsük, mi működik és mi nem.

Mennyit keres egy copywriter?

A feladat bonyolultságával egyenes arányban változik a szövegírás ára, vannak olcsóbb és drágább projektek. Ez az ár persze a szövegíró tapasztalatát is tükrözi.

Ahhoz, hogy hatékonyak lehessünk, meg kell ismernünk Téged, a célt, és az aktuális piacot. Beszéljük meg, hogyan szerezhetsz több és jobb vevőt a keresőből!