KÜLD ÉRDEKES, JÓ ÜZENETEKET
Email marketing: Hírlevelek, amelyek hatnak a piacodra
Segítek olyan hírleveleket készíteni, amelyek növelik a márkahűséget és kapcsolatot építenek.
Releváns üzenetek, amik visszahozzák az érdeklődőket
A célzott email marketing kulcs a tartós kapcsolatokhoz és az újra vásárlókhoz. Gondosan megtervezett üzenetekkel segítek elérni, hogy minden küldött email építse a bizalmat, ösztönözze a visszatérést, és valódi eredményeket hozzon.
Kérj visszahívást
Email marketing: teljeskörű útmutató kezdéshez és optimalizáláshoz
Az email marketing ma már a digitális marketing szerves részét képezi, és rendkívül hatékony eszköz a célok elérésében. A hírlevelezés stratégiai lépés, melynek számos eleme van. Hírlevelek írása és küldése előtt pontosan meg kell határoznod, hogy mi a célod vele, illetve hogyan fog ez az egész illeszkedni a meglevő marketing eszközeidhez.
Marketing tanácsadás során az a célunk, hogy listádból a lehető legtöbb és legjobb minőségű konverziót/leadet/eladásokat generáljuk. Kezdjük az elején:
Mi az email marketing?
A célzott emailek küldése olyan marketing eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a célközönségükkel. Ennek őse a kereskedelmi levelek voltak, de ma már ez technikailag egyszerűbb és mérhető. A hírlevélküldés lehetővé teszi a cégek számára, hogy információt osszanak meg, termékeket és szolgáltatásokat hirdessenek, és kapcsolatot tarthassanak a vásárlóikkal.
Miért jó az email marketing?
- Közvetlenül elérhető a célközönség anélkül, hogy közvetítőkre lenne szükség.
- Bármikor használható, kiküldése optimalizálható.
- Relatíve költséghatékony, mivel az email kampányok létrehozása és kiküldése viszonylag olcsó.
- Pontosan mérhető, ami azt jelenti, hogy nyomon követhető a levelek hatékonysága.
Hírlevél készítés, e-mail marketing kampány kezdése
Első lépés az, hogy kiválasszuk a megfelelő email marketing platformot. A hírlevélküldő alkalmazás lehetővé teszi , hogy email kampányokat hozz létre és kövesd a levelek teljesítményét.
Itt álljunk meg egy pillanatra: sokan az email marketinget a saját céges levelezőjükből kezdik, hiszen amíg nincs sok cím, kézzel is megy. Ez nagyon mikroszinten fog csak működni. Célszerű már a kezdetektől fogva egy csak hírlevélküldésre létrehozott címről küldeni és nem keverni a „hagyományos” emailezéssel. Ennek az az előnye, hogyha már van egy címed erre, akkor be tudod álítani a hírlevélküldőbe. Nem kell útközben kapkodva átállni.
A hírlevélküldő program kiválasztása
Számos különböző email marketing alkalmazás létezik , így fontos, hogy olyat válassz amely megfelel a vállalkozásod igényeinek. Fontos szempontok, amelyeket figyelembe kell venni::
- Könnyű használat – A felületnek könnyen érthetőnek kell lennie, különösen, ha nincs tapasztalatod az email marketingben. A hírlevélküldők logikája más, mint az általános levelezésé.
- Megfizethetőség – Az ár fontos tényező. Néhány hírlevelező program kínál ingyenes verziót , de ezek gyakran korlátozott funkciókat tartalmaznak, vagy időben, felhasználószámban, kiküldött levélszámban limitáltak. Kezdetnek jó.
- Funkciók – A platformnak rendelkeznie kell olyan funkciókkal, amelyek megkönnyítik az email kampányok létrehozását, kiküldését és nyomon követését. Ilyen funkciók lehetnek például a sablonok, a szegmentálás, az automatizált levelek és a mérési eszközök.
Ingyenes hírlevélküldő vagy fizetős?
Marketing tanácsadóként én a biztonságra és a minőségre törekszzem, így többnyire valamelyik fizetős email marketing szoftver lesz a nyerő. Véleményem szerint, akkor lehetnek elvárások, ha valamiért fizetünk, megvesszük annak a munkáját, aki üzemelteti. Ez persze sokak szemében nem túl népszerű hozzáállás. A másik szempont az, hogy pénzt akarsz keresni vele: akkor a biztosabb felé kell fordulnod.
Listák létrehozása és hozzáadása
Miután kiválasztottuk az email marketing platformot, a következő lépés a lista létrehozása. A lista azoknak az embereknek az email címét tartalmazza, akiknek szeretnénk marketing üzeneteket küldeni. A lista létrehozása során fontos, hogy csak azoknak az embereknek küldjünk emailt, akik beleegyeztek abba, hogy marketing anyagokat kapjanak tőlünk. Ez nemcsak etikus, de a legtöbb országban a GDPR törvényileg is kötelező.
A listát, listákat fel kell töltened a hírlevélküldőbe, vagy össze kell kötnöd egy API-val a weboldaladdal, webshopoddal. Ez utóbbinak a beállítása általában webmesteri feladat. Ha listát manuálisan töltesz fel, kövesd az adott program útmutatóját, valószínűleg eg CSV fájl fog kelleni, melyet Excelben tudsz készíteni adott oszlopokkal és paraméterekkel.
De mit tehetsz akkor, ha nincs még listád, vagy szeretnéd megnövelni a feliratkozóid számát? A legtöbb hírlevélküldőből tudsz feliratkozási formot is generálni, melyet be kell ágyaznod a weboldaladba, egy landing oldalba, vagy popup ablakba.
Utána rá kell venned valamivel a látogatóidat, hogy megadják az email címüket. A hírlevél feliratkozás szöveg titka az egyszerűség és az, hogy okot adj neki a bizalomra. Adj neki egy kis azonnali előnyt, noszogatást.
Ha a legegyszerűbb hírlevél feliratkoztató kis oldalt vesszük alapul, ahhoz semmi más nem kell, mint egy jó cím, egy azt megerősítő rövid alcím, és mondjuk 3 előny, felsorolásban, vagy egy közvetlen lehetőség, mondjuk ajándék, vagy kupon. Olyan, amely szoros kapcsolatban áll azzal, amivel foglalkozol és ÉRTÉKET AD. Szándékosan nagybetűvel írtam.
Ennél több feliratkozási szöveg többnyire csak zavaró. Ennyi el is fér még egy popup ablakban is.
Az email marketingen belül a hírlevelek fajtái:
- Cégbemutató levél, amellyel kapcsolatot építesz, nyitsz.
- Klasszikus formájú sales levél (ma is működik!)
- Teaser levél – lényege, hogy a weboldalra kattintson belőle (ez a leggyakoribb)
- Trigger levélsor (beállított aktív levelek, amikor más-más levelet kap, ha valamilyen cselekvést hajt végre, a trigger nyomáspontot jelent ez esetben)
- Oktató levélkampány (bevezető promó.)
- Csalikampány, csalilevelek (rossz szó, nem csalunk!) de bevezetünk vele kampányt.
- Hírlevél – heti, havi stb. rendszerességgel kiküldött levél.
- DM levél – papíron (!) igen postai hírlevél is él még, drága, de épp ritkasága miatt hatásos.
Soknak tűnik? – azt is el kell mondjam, hogy mindegyik más-más szerkezetet, stílust, írásmódot követel meg még célcsoportok szerint is. Mivel több, mint 10 éve foglalkozom copywriter feladatként hírlevél készítéssel tudom, hogy óriási a különbség. Mind a nyolc hírlevél fajtával dolgoztam, dolgozom.
A jó hírlevél tartalma rövid
A hírlevél tartalmának érdekesnek és relevánsnak kell lennie a célközönség számára. Ez azt jelenti, hogy információt kell szolgáltatnia a vállalkozásról, új termékekről vagy szolgáltatásokról, eseményekről, vagy bármilyen más információról, amely érdekes lehet A tartalomnak rövidnek és könnyen érthetőnek kell lennie, és a legfontosabb információknak a levél elején kell elhelyezkedniük.
A hírlevél formázása segíti az üzenet átadását
A hírlevélnek jól kell kinéznie, mobilon olvasva. Ez azt jelenti, hogy a szövegnek világosnak és könnyen olvashatónak kell lennie. Rövid bekezdésekkel, tagolássalvezessük a szemet.
Képek az email marketing szemszögéből
A kiküldött képek legyenek élesek, világosak, vonzóak és könnyen áttekinthetők. A képnek mindig legyen funkciója, Csak úgy ne tedd bele. A képfájlokat mindig a lehető legkisebbre kell venni. Hiba , ha full HD képet akarsz beilleszteni. Először egy képszerkesztővel méretezd át, körbevágással emeld ki azt, ami fontos.
A képre soha ne tegyél szöveget grafikai programmal: öreg hiba, hogy egy nyomdai kivitelre szánt „prospektus fejlécet” akar valaki hírlevélhez használni. Olvashatatlan lesz. Képre szöveget csak a hírlevélküldő szerkesztőjével tegyél, mert akkor a képen levő szöveg is reszponzívan követi a képernyő felbontását.
A hírlevél stílusa legyen összhangban a küldő cég brandjével.
Minden marketing levél lényege a mérhető eredmény.
Egy email marketing kampány során a kimenő linkeket megcímkézzük, URL paraméterezéssel látjuk el. Ennek a felületét látod a képen. Ezek után az Analyticsben után tudjuk követni a hírlevél, mint forgalmi forrás adatait, vagyis hogyan viselkedtek, mit vettek, hol léptek ki az oldalból a látogatók.
Az email marketing fő mérőszámai
Megnyitási arány open rate. Mit mutat meg?
A megnyitási arány azoknak az embereknek az aránya, akik megnyitották az emailt az összes küldött emailhez képest. Ez egy fontos százalékban megadott mutató. Azt látjuk meg belőle, hogy mennyire vonzó az email tárgysora, és mennyire releváns az email a címzett számára. Én még azt is hozzáteszem, hogy mennyire tartja érdekesnek és hitelesnek a címzett magát a feladót. (piros kör)
(Ha előzőleg lejárattad magad egy nyomulós, vagy rossz kampánnyal, akkor attól a feladótól már a legjobb levél is rosszabbul fog teljesíteni.)
Átkattintási arány click through rate. Mit mutat meg?
Az átkattintási arány azoknak az embereknek az aránya, akik rákattintottak az emailben lévő linkekre. Ez a mutató azt mutatja meg, hogy mennyire volt érdekes és vonzó az email tartalma a címzett számára. (kék kör)
Egyes gombok, vagy linkek átkattintási teljesítménye. Mit mutat meg?
Ezt is édemes mérni, mert megtudjuk, melyik gomb hogyan teljesített. Van olyan hírlevélküldő, amelyik automatikusan ad erről statisztikát. De jobban jár az, aki magának paraméterezi be, mert akkor nem csak azt látjuk, hogy rákattintott, hanem a webhelyen tett útján nyomon lehet követni az Analyticsban – végső soron azt tudjuk meg, hogy melyik gomb, vagy link hozott több konverziót.
Konverziós arány, conversion rate. Mit mutat meg?
A konverziós arány azoknak az embereknek az aránya, akik vásároltak vagy befejeztek egy másik kívánt cselekvést (például letöltöttek egy katalógust, válaszoltak egy kérdőívre, stb.) az emailben lévő linkre kattintás után. Ez a mutató azt mutatja meg, hogy mennyire hatékony volt az email a vállalkozás céljainak elérésében.
Ezt az adatot csak akkor fogjuk látni, ha összekötjük a hírlevélküldőt az Analytics programmal és ott jól vannak beállítva a célok. Vagy nincs összekötve, de be van állítva a cél – webshopnál az e-commerce is – és forgalmi forrásként felcímkéztük a levelünket.
Mik a jó számok az email marketingben a fentiek közül? – erre a kérdésre csak egy jó válasz van. Attól függ…
Attól függ, hogy ki küldi, mi a levél célja, milyen iparágban, időszakban, milyen listára, mit akar eladni, kinek és még sorolahom. Az első három arány az optimalizálásról szól, hogy a negyedik, a konverzió végül jó legyen. Ez pedig már stratégiai kérdés. Az email marketingeszköz csupán. A végső cél a bevételed.
Akkor beszélhetünk „jó számokról” ha az összbevételed forgalmi forrásai közül az email marketing által generált bevétel egyre nagyobb százalékos arányt produkál. Vagy akkor, ha szignifikánsan több hasznot hoz annál, mint amennyit időben és pénzben beletettél. Ez pedig mindenkinél mást jelent.
Email marketing, hírlevél írás tippek
Végül, de nem utolsósorban, szeretnénk megosztani néhány hasznos tippet a sikeres hemail marketing kapcsán. A hírlevél készítés szinte már külön ága lett az online marketingnek, így minden egyes pontról akár egy önálló, ennél hosszabb cikk is készülhetne. De nézzük a legfontosabbakat:
1. Ismerd meg a célközönséged
A hatékony email marketinghez elengedhetetlen, hogy ismerjük a célközönségünket. Mi érdekli őket? Mit szeretnek? Mire van szükségük? Milyen problémákkal küzdenek? Az ezen kérdésekkel kapcsolatos információk segítenek abban, hogy olyan email tartalmat hozz létre, ami valóban releváns és értékes a címzettek számára.
2. Készíts vonzó tárgysorokat és teszteld
A tárgysor az email első dolog, amit a címzettek látnak, ezért elengedhetetlen, hogy vonzó és érdekes legyen. A jó tárgysor felkelti az emberek érdeklődését, és arra ösztönzi őket, hogy megnyissák az emailt.
3. Küldj rendszeresen emaileket
Az email marketingben a következetesség kulcsfontosságú. Küldj rendszeresen üzeneteketa listádon lévő embereknek, hogy folyamatosan kapcsolatban legyél velük, és emlékeztesd őket a vállalkozásodra.
4. Használj személyre, célcsoportra szabott üzeneteket
A személyre szabás növeli az email marketing hatékonyságát. Próbáld meg személyre szabni az emailjeidet a címzett nevének, érdeklődési körének vagy korábbi vásárlásainak felhasználásával.
5. Építsd fel és gondozd a feladó hitelességét
Az emberek nagy része először azt nézi, hogy KITŐL jött az üzenet és csak aztán, hogy MIT írt a tárgysorban. Ne rombold a hiteled ostobaságokkal, nyomulással, vagy azzal, hogy elárasztod a postaládáját! Érd el, hogy fontos legyél nekik!
6. Mérj és optimalizálj
Végül, de nem utolsósorban, fontos, hogy mérd és optimalizáld az email marketing tevékenységed. Használj analitikai eszközöket a kampányok teljesítményének nyomon követéséhez, és folyamatosan keresd azokat a módokat, amelyekkel javíthatod az eredményeket.
Nagyjából mindent elmondtam röviden – de még így is sok és összetett feladatnak tűnik. A céges hírlevél egy speciális és nagyon személyre szabott csatorna, amin marketing kommunikáció folyik, így összhangban kell lennie az összes többi marketingeszközöddel. Viszont jobban kiszervezhető, mint gondolnád:
Kiszervezett email marketing, AI segítséggel is
A hírlevél készítés pontosan mérhető és definiálható. Ez azonban csak úgy megy, ha partnerként tekintesz ránk. Látatlanban nem ígérhetünk semmit, de ha már vannak adatok, a hírlevél marketing javítható, célozható, alakítható. Hírlevél optimalizálás: mi nagyon szeretünk tesztelni, hogy a jónál is jobbat hozzunk ki egy kampányból.
Pusztán egy levél helyett marketing rendszerekben gondolkodunk.
Mit fogunk kérdezni, ha megkeresel minket hírlevél írás kapcsán?
- Van-e már hírlevél listád és kommunikálsz-e a feliratkozóiddal?
- Van-e terved a hírlevél feliratkozatási szöveg írásához, vannak-e speciális előnyeid? Csoportosítva, szegmentálva van-e, vagy csak egyben minden cím?
- Mikor épült a lista?
- Milyen hírlevélküldőt használtál eddig?
Az sem baj, ha ezekre nem tudsz nyomban válaszolni, akkor is el lehet kezdeni a hírlevél marketinget. Spamelést, jogtalan adatkezelést nem vállalunk, ezért nincs eladó listánk sem.
Ha szeretnéd jobban csinálni és email marketinggel növelni a bevételed, akkor beszéljünk:
Az email marketing, a céges hírlevél készítés, bizalmi szolgáltatás így árat, eszközöket, technikai részleteket csakis egyénileg beszélhetünk meg.