DM levél, hírlevél statisztikák egy szövegíró szempontjából

Friss adatok: ennyien olvasnak ma egy átlagos hírlevelet

Érdekes és friss felmérés eredményeihez jutottunk hozzá az e-mail marketinggel kapcsolatban. A felmérés készítőjének Krem Attilának külön köszönet!
Egy Webgalambot használók részére kiküldött kérdőív segítségével nem csak arra vonatkozóan kaphatunk adatokat, hogy a kis- és középvállalkozások mennyire tudatosan használják a hírlevél marketing erejét, de az is kiderül, átlagosan hányan nyitnak meg egy ilyen levelet.

A felmérés egyébként nem reprezentatív, de a cikk írásakor már 99-en kitöltötték a kérdőívet, amit kitölthettek
Ti is itt:
https://docs.google.com/forms/d/1V_7VNuc9QDUW5al0jDdiXtFI8AQh3Puc7ZYCHIl8iis/viewform?pli=1

Illetve, ha csak az eredményeket szeretnétek látni, akkor itt:
https://docs.google.com/forms/d/1V_7VNuc9QDUW5al0jDdiXtFI8AQh3Puc7ZYCHIl8iis/viewanalytics?pli=1

A kisvállalkozások is hírlevélküldő szoftvert használnak

A kérdőívet kitöltők többsége a Webgalambot használja, igaz, ezt nagyban befolyásolta a válaszadók köre. Így is valószínű azonban, hogy a hírlevélküldő szoftverek használata általános, hiszen a válaszadók mindössze 10 százaléka nyilatkozta azt, hogy nem használ ilyen szoftvert. Ők valószínűleg kisebb listákra küldik a leveleiket, hiszen az a 23 százalék, akinek a feliratkozói 2001 és 5000 fő között vannak, valószínűleg nehezen boldogulna program nélkül.

A válaszadók 10 százaléka egyébként 20 001 és 50 000 ezer közötti létszámú csoportnak küldi a hírleveleit. Bár 5 százalék úgy nyilatkozott, hogy a címlistáján 500 000-nél is több név szerepelt, a számokból az látszik, hogy a kérdőívet inkább kis- és középvállalkozások töltötték ki. Ezt bizonyítja az is, hogy a legtöbb cégnél – 62 százalék – ötnél kevesebb ember dolgozik.

30%-os megnyitással már jók vagyunk

A legtöbben – 26 százalék – úgy nyilatkoztak, hogy a kiküldött hírlevelek 11-20 százalékát nyitják meg a címzettek, de 11 százalék még a 10 százalékos megnyitási arányt sem éri el. Ugyan csak egy százalék, de volt, aki azt mondta, hogy a hírleveleit 91-100 százalékos hatékonysággal nyitják meg. Ő valószínűleg egy kisebb, specifikusabb csoportnak küldte ki a hírlevelét. Bár a hírlevelek megnyitását illetően többen sikeresek, egyértelmű, hogy van még hová fejlődni.

Egy másik kérdés azonban nyitva maradt, amire a felmérés nem terjedhetett ki, hogy a megnyitási arányon belül mekkora az átkattintások, sőt- utam bocsá’ – a konverziós arány, ez külön kutatási téma lehetne.

Van, aki egyáltalán nem tudatos szövegíró

A számok azt mutatják, hogy a hírlevelet, hiába van hatalmas marketing ereje, sokan még mindig nem használják tudatosan – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a válaszadók 10 százaléka egyáltalán nem is tudja, hány kiküldött levelet nyitottak meg.
Egyedi céges sablont vagy fejlécet is csak meglepően kevesen használnak, összesen 19 százalék. A feliratkozók személyes adatait is csak 30 százalék tartja számon, a specifikusabb adatokat pedig (érdeklődési kör, mit vásárolt) még ennél is kevesebben.

A tartalomfejlesztés, szövegírás terén is van hová fejlődni

Egészen meglepő, de mindössze 23 százalék használja arra a hírlevelet, hogy reklámot, ajánlatokat küldjön ki. Ezzel együtt még mindig ez a legelterjedtebb tartalom Ez annál is érdekesebb, mivel a válaszolók 33%-a kereskedelmi cég. Kiemelkedően vannak jelen még a hírlevélküldő felmérés résztvevői között a tanácsadásal és a médiával, kommunikációveal foglalkozó vállalkozások.

Valamivel biztatóbb képet fest, hogy egyre többen fedezik fel a content marketing erejét, és küldenek céges híreket – 10 százalék –, szórakoztató, humoros tartalmakat – 4 százalék –, vagy éppen más szakértők tartalmait, interjúkat – 4 százalék.

A legtöbbször havonta – 33 százalék – vagy hetente – 30 százalék – kiküldött leveleket nem mindig egyszerű érdekes és izgalmas tartalommal megtölteni.

A nem reprezentatív mintából is sok minden kiderül a mai kisvállalati hírlevélküldési szokásokról, esetleges hibákról és mindenki gondolkodjon el azon, hova szeretne eljutni és milyen eszközökkel.
A hírlevélküldés biztos nem fog még kimenni egy jó darabig a divatból.