Egyedi szövegírás – mit jelent ez valójában?

Tartalomjegyzék

Egy szövegről sok minden eszébe jut az embernek, de az egyedi a jelző aligha – kivéve, ha valaki keresőoptimalizált szövegírásra adja a fejét. Weboldalunk szövegét nem lehet jó ötletek lementett és összemásolt darabkáiból összerakni. Az olvasónak információt, élményt adhat, de a weboldalnak olyan kárt okoz, ami nem éri meg. Miféle kárt?

Röviden arról van szó, hogy mindennek, de mindennek nyoma van, ami felkerült a webre. A kivételekre visszatérek. Tehát ami egyszer valahol már megjelent, akár csak részleges formában, az már nem számít egyedinek. A szerzői jog megsértése is ide tartozhat, de induljunk ki abból, hogy a szerző beleegyezett.

Az a szöveg a mienk a kereső szerint, ami nálunk jelenik meg először

Amit egyszer a guglibotok elovastak valahol – és még hozzáférhető -, az máshol már nem használható. Erre a keresőrobotok nagyon kényesek. A duplikált tartalom rosszpont az oldalnak, vagyis a keresőoptimalizálásnál nagyon negatív minősítést lehet szerezni vele. Lehet, hogy az olvasók számára releváns, hatásos és jól összerakott a szöveg, de ez túl nagy ár érte.

Hogyan tudom megnézni, hogy egyedi-e a szöveg?

Ez a legyszerűbben úgy történik, hogy egy darabot, mondjuk egy 10-15 szavas részt bemásolnak a kereső ablakába. Ha szó szerinti másolat, akkor azonnal kibukik a rostán, ha gyanús, a bizonyosság kedvéért ajánlatos egy másik részt is megnézni.

A marketing szövegírásban vannak a kivételek?

Ott, ahol direkt jelezzük ezt, pl. idézetek esetében, de ha hosszabb anyagot kell szó szerint használnunk, akkor azt az oldalt kapcsoljuk ki a keresésből a nofollow funkcióval. Az emberi olvasók ettől még fogják látni, csak a robotok nem. Webáruházak oldalain is vannak az ismétlést jelző megengedett eszközök arra az esetre, ha több nagyon hasonló cikkünk van.

Egyedi honlap szövegírás

ez az egyik legfontosabb feladat a hatásosságon túl. Szerencsére az emberi elme van annyira kreatív, hogy véletlenül nem tud pontosan lemásolni szövegeket. Ezért írjunk le bátran, ami eszünkbe jut, és az egyediséggel nem lesz hiba. Én nem szoktam foglalkozni azzal, hogy másoljak, amit írok, az folyamatosan jön és biztos, hogy egyedi lesz.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A tartalommarketing hét titka

Bizonyos értelemben, úgy tűnik, hogy UFO vagyok, ha tartalom marketingról beszélek szimpla újságírás, vagy webszövegírás helyett. Pedig állítólag mindig a nagyobb olvasottság, az érdekesség lenne a cél – nem lehet minden sorral direktben eladni. Újságíró

Elolvasom a bejegyzést »

Cikkmarketing

Az a cél, hogy rólunk szóló cikkek olvasott helyeken jelenjenek meg, és lehetőleg tartalmazzanak kulcsszavas linket a weboldalunkra. A cikkmarketing segítségével nagyon értékes, érdeklődő látogatókat kaphatunk. Hogyan kezdjünk cikket írni? A cikkmarketing problémája a legtöbb

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot