Szövegírás | Ezért működik a pontokba szedett felsorolás
16177
post-template-default,single,single-post,postid-16177,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Ezért működik a pontokba szedett felsorolás

A cikkek webszövegek tagolására, olvashatóbbá tételére remek eszköz, ha használsz felsorolásokat. A pontokba, listába szedett gondolatok vezetik az olvasó figyelmét és kiemelhető vele a lényeg. Felsorolást eddig is sokan alkalmaztak, ám ha szövegíróként jól csinálod, a tartalom életre kel vele. 

 

Nézzük a pontokba szedett szövegírás főbb előnyeit:

  • megbontással tagolni tudsz
  • értelmesebb és átláthatóbb
  • kiemelheted a jellemzőket
  • lazíthatod a szöveget
  • seo szempontból is ajánlatos

 

Nézzük át a fenti listát még egyszer. Unalmas kicsit, gyorsan leírtam a gondolataimat, mit, miért.. Vajon csak ennyi az előnye és nem több? Egy okosan felépített marketing szövegben elhelyezett felsorolás számos szövegírói eszközt enged használni.

 

Attól, ha valami unalmas és lapos, még nem lesz jobb, ha pontokba szedem.

Sőt, ha egy túl hosszú szöveget szedek pontokba – írok belőle 20-30 pontot, akkor épp ugyanott tartok, mintha folyó szöveget írnék. A pontokba szedés elveszti az újdonság varázsát, befárad a szem és a figyelem is lankad. Persze itt most marketing szövegírásról beszélek: a hivatalos szövegek, netán jogszabályok, szerződések, stb. pontokba szedve lesznek igazán értelmesek és hasznosak. de az más téma.

 

 A bulletpontos, esetleg számozott  tagolás mindenképpen jobbá tehet egy marketing szöveget, ha okosan élünk vele. 

A legfontosabb a sorrendiség. Ne úgy írjunk, ami először eszünkbe jut, hanem úgy, ahogy az kereskedelmileg fontos. Lehet először megírni, majd a pontok sorrendjével “kisúlyozni” a szöveget.

Tudni kell azt, hogy a szem olvasás közben kapkod, így az első sort biztos olvassa, a másodikat félig, majd az utolsó pont lesz megint hangsúlyos. 

Nézzük meg tehát egy példaszövegen, mondjuk egy szőnyeg webshop termékleírásából vett részleten, hogyan is működtethető a felsorolás, mint marketing eszköz. 

 

Ez volt az eredeti szöveg:

  • Csúszásmentes hátoldal
  • Folttaszító
  • Színtartósság 3 év

 

Ez nem túl sok, ennyit mond a címkén a gyártó. De nézzük mi van akkor, ha marketing szövegírói eszköztárunkat elővéve kicsit felturbózzuk érzelmekkel, jelzőkkel:

  • Szőnyege stabilan a helyén fog maradni, biztonságosan ráléphet, hiszen a hátoldalába beépített tartós csúszásgátló bevonat megvédi Önt és családját. Spórolhat is, mert nem kell külön csúszásgátlót tenni alá!
  • Lepereg róla a szennyeződés, így gyermek- és kisállatbiztos megoldás. Mindig makulátlanul tiszta és szép marad. Folttaszító anyagkezelése töredékére csökkenti a tisztítási idejét, elég csak letörölni.
  • Bátran használhatja az erkélyen, teraszon is, három év múlva is ugyanilyen élénk marad a színe, mint amikor megtetszett Önnek!

 

Ebben a marketing szövegírói példában látható, hogy mennyi előny fér bele egy rövid, pontokba szedett felsorolásos termékleírásba. Kerüljük a negatív jelzőket, például: nem szívja ki a nap, nem marad piszkos, stb.

 

Arra azonban mindig figyelni kell, hogy az előny mindig az első 1-2 szó legyen, akkor garantáltan elolvassák.

 

  • Az első pont mindig legyen a leghangsúlyosabb, a fő előny, amit a vevőnek tudnia kell a döntéshez
  • A második pont ami még fontos, de már nem annyira
  • A harmadik-negyedik pont  is kell, de nem itt fog eldőlni a dolog
  • Az utolsó megint fontos, itt kell egy “löketet adni”, ide tegyük azt, amit egyébként a második helyre tettünk volna.

 

Ennek a cikknek az “utolsó pontja” a végső lökete az, hogyha felsorolást használsz, azzal egyben egy tartalmi SEO eszközzel is élsz. 

 

A felsorolás az oldal HTML kódjában kiemelt  lista elemként meg fog jelenni és ezzel javítja szöveg minőségét. A felsorolásban jól tudunk kulcsszavakat, keresőkifejezéseket használni. 

 

Egy tökéletes termékleírás, hírlevél, blogcikk, vagy webszöveg nehezen képzelhető el szerintem jól összeállított felsorolás, pontokba szedés nélkül.