Facebook szövegírás – 11 reakcióvadász ötlet

  • -

Facebook szövegírás – 11 reakcióvadász ötlet

szövegírás közösségi média felületekreSzeretnéd növelni értékesítést? Szeretnél erősebb és tudatosabb márka identitását? Még több feliratkozót a hírlevél listádra? Több rajongót a Facebook oldaladra?
Ez a poszt kissé hosszabbra sikeredett, mit egy hagyományos blogbejegyzés, de remélem megbocsájtjátok, a tartalom sűrűsége kárpótol a vele töltött időért.
A szöveget természetesen több amerikai oldal anyagainak a fordításával készítettem el: külön köszönettel tartozom A Social Media Marketing Mavens LinkedIN csoport tagjainak, írásaik és kommentjeik sok segítséget adnak munkám során.

A felhasználók bevonása többszörös hasznot nyújthat. Például:

• Ráveheted az embereket, hogy a márkádról beszéljenek
• Többet megtudhatsz a vevőidről
• Többet megtudhatsz versenytársaidról

A fentiek alapján, új piaci stratégiákat is kidolgozhatsz a visszajelzések alapján és így a potenciális ügyfeleid szemében sokkal hatékonyabb lehetsz.
Ha ezeket az előnyöket ki akarod aknázni, akkor több taktikával is fel kell készülnöd a közönséged bevonására, az ő szórakoztatásukért és a Te saját érdekedben egyaránt. A közösségi média tervednek a Te céljaidat szem előtt tartva kell megszületnie. Facebook szövegírás ajánlatkérés

Az alábbiakban felvázolunk 11 hatékony reakcióvadász stratégiát, ami növeli a céged iránti elköteleződést:

1. Tegyél fel kérdéseket!
2. Adj különleges ajánlatokat!
3. Tarts versenyt!
4. Indíts játékot!
5. Folytass élő párbeszédet!
6. Használj fotót és videót!
7. Legyen egyedi véleményed! (még ha ez nem is népszerű)
8. Engedd közel magadhoz a legszenvedélyesebb rajongókat!
9. Sztárolj!
10. Hívj vendég hozzászólót!
11. Egyszerűen csak kérj tőlük!

Vegyük sorra ezeket a taktikákat, amit már világszerte használnak sikeresen a nagyobb cégektől kezdve egészen a helyi mikrovállalkozásokig.

1. Tegyél fel kérdéseket!

A stratégia: Tudd meg a a felhasználók véleményét, tegyél fel hasznos és megfelelő kérdéseket. Válaszadással az elköteleződést erősíted. Ennek remek eszköze a Twitter és a Facebook hozzászólás, kérdőívek és más közvéleménykutatási eszközök. A céges blogban is használhatod.

Gyakorlatban: Ne félj kérdezni! Azok a kérdések hasznosak, amelyek kifejezetten a témádhoz kapcsolódnak és az embereknek érdekük, hogy válaszoljanak rá. Ez a válaszadás a te oldaladon csak erősíti a cégbe vetett bizalmukat. Így növekszik elkötelezettség. Használj kulcsszavakat, melyek kiválasztásában van 2 jó eszköz is,a Wordtracker (https://freekeywords.wordtracker.com/keyword /, vagy a Google Adwords kulcsszóválasztó eszköze. Visszafelé is működik, a válaszokban kulcsszavakat fogsz kapni, talán olyanokat is, amire eddig még nem is gondoltál.
Járj körül alaposan egy egy témát. Kérdéseket tehetsz fel a Twitter, Facebook bejegyzések, vagy a közvélemény-kutatások formájában, végezhetsz felméréseket és vetélkedőket, „ki mit tud”, „ki tud többet a….-ról?” . Minél több kérdést teszel fel, annál nagyobb elkötelezettség lehet az eredmény, és ha folyamatosan fel tudsz tenni napi kérdéseket, akkor a felhasználók rendszeresen visszajárnak, hogy ellenőrizzék a válaszaikat és hogy újból válaszolhassanak az újabb kérdésekre.
A felhasználók tudják, hogy érdemes visszajönni, mert minden nap új, érdekes kérdéseket és egymás érdekes válaszait is olvashatják. Így szervezhetünk, építhetünk a rendszeres közönséget, és magas szintű az elkötelezettséget a felhasználók között.

Miért dolgoznának ezen az emberek? Mert könnyű részt venni és egyértelmű lesz a számukra, hogy fontos a véleményük, a válaszadás hosszú távon az ő érdekeiket is szolgálja. Fontos, érdekes és hasznos, naprakész információkhoz jut mindkét fél.

2. Különleges promóciós ajánlat

A stratégia: Létrehozhatsz elkötelezettséget azáltal, hogy adsz nekik valamit. Ez az egyik leggyakrabban használt módszer. Az igazság az, hogy több mint 54%-a közösségi média a felhasználóknak legalább egy márkát követ. A legfontosabb és az első számú oka annak, hogy a legtöbb ember követ egy márkát az, hogy “kapjon egy különleges ajánlatot”. Ez egy igen hatékony mód az elkötelezettség növelésére, hogy játszunk a vágyaikkal.

Gyakorlatban: Kisebb ajánlatokkal folyamatosan építsük a közönségbázisunkat és elérhetjük, hogy folyamatosan visszajárjanak. Nem kell nagy dolgokat adni, de legyen változatos és egyedi.
Nem kell, hogy mindig saját termék legyen, más is lehet vonzó a közönségünk számára. Lényeg az, hogy a mi oldalunkon legyen és a felénk irányuló elköteleződést segítse.

Ez lehet például valamelyik partnerünk kisebb ajánlata, amit keresztbe promotálhatunk, így némi hozzáadott értéket is kap minden fél. Kérjük meg egymás közönségét, hogy látogassanak el a másik fél oldalára is, iratkozzanak fel az ő hírleveleire is, és ha ez kölcsönös, akkor olyan területeket is el tudunk érni, ami eddig nem volt számunkra lehetséges. Írjunk kölcsönösen megjegyzéseket a másik blogjába, oldalára, hogy így is elkötelezettségünket erősítsük.

Milyen eredmény várható: a felhasználók gyakrabban látogatnak el azokra az oldalakra, ahol kaphatnak valamit. Több időt is képesek ott tölteni, és ha visszajelzést is kérünk tőlük az ajánlatért cserébe, vagy azt, hogy ossza meg az ismerőseivel is, az mindenképpen hasznos üzletileg.

3. Tarts versenyt!

A stratégia: Hasonló a fentihez. Adj valamit – általában a nagyobb léptékű, fokozott részvételt és csoportépítést lehet elérni ezzel a módszerrel.
Alig várják a bejelentést, hogy ki a győztes.

Gyakorlatban: Mindig határozott céllal kell kezdeni – például egyre több rajongót és követőt gyűjteni, javítani a márka ismertségét, vagy nagyobb látogatottságot szerezni a webhelyre.
Ebben az esetben is jól használható a kereszt promóciózás ami növeli a verseny láthatóságát és a részvétel arányát. Amikor a tervezed a versenyt, gondolj arra, hogy a díjat nem mindig maguknak a felhasználóknak kell adni.
Sokan, csak saját egyszeri és nagyobb haszonszerzés miatt jönnének, és elpártolnak, ha ez már nem lehetséges. Neked nem ilyen felhasználókra van elsősorban szükséged!
A Facebook médiakampányok gyakran szavazási versenyek egy bizonyos célért, ami lehet nonprofit, vagy jótékonyság is, tehát a díjat olyanok kapják, akiknek valamiért szükségük van a támogatásra. A díjnak lehet küldetése is. Az emberek könnyebben vesznek rész olyan eseményeken, aminek a küldetésével egyetértenek. Igazságosabbnak tartják az egyszemélyi nyertes helyett és úgy érzik, a versenyben való részvétellel egyben adakoznak is.

4. Indíts játékot!

A stratégia: egy meghatározott ügyfélkör, részvételének növelése és / vagy kiemelni egy adott márka üzenetet, személyre szabott online játék használatával.
Gyakorlatban: Mielőtt úgy dönt, ez valós lehetőség a számodra, vizsgáld meg, hogy megéri-e, mert egy játék fejlesztése eléggé költséges is lehet. Itt is érdemes a keresztpromóciós lehetőségeket megvizsgálni.

Ellenőrizd, hogy a kifejlesztett játék valóban a márkádról beszél-e?
Kifejezi, mit akarsz mondani, az üzenetedet a szélesebb közönség felé. A játék lehet olyan, amit az oldaldon is bárki tud játszani,pl egy program, vagy alkalmazás, de lehet egy interaktív játék, melyben a felhasználók a város különböző pontjain való részvétele is beleszámít.Pl. Üzenetek helyekről, fotók bizonyos tárgyakkal stb. Lehet egyénekkel, vagy csapatokkal.

A játékot alaposan meg kell szervezni elő kell készíteni és a várható végeredményt is definiálni kell. Nagyon világosan és egyértelműen kell megszövegeznii a szabályokat és a feltételeket. A várható költségek és a megtérülés arányával is számolni kell.
Eredmény: Nagyobb elkötelezettség a vállalat felé és valószínűleg a generált élmények is hoznak hasznos visszajelzéseket.

5. Élő chat

A stratégia: hirdesd meg a felhasználók számára, hogy csatlakozhat a egy téma köré kapcsolódó élő beszélgetéshez akár mint részvevő, akár csak mint megfigyelő.

Gyakorlatban:Tartalmilag megfelelő, gyors mozgású, tiszta és érdekes lehetőség. Magabiztosságot és némi gyakorlatot igényel. Előnye az, hogy olcsó, nem kell külön szoftvert kísérletezni az élő párbeszédhez, hiszen a lehetőség már eleve adott a nagyobb közösségi média felületeken.
Vagyis felkérjük az embereket, hogy ha jelen vannak egy rendezvényen írják meg véleményüket, kérdezzenek és osszák meg a válaszokat. Ez lehet pl. egy szakmai rendezvény, melyben az iparág néhány ismert résztvevője beszélget,online, vagy kérdés-felelet az ismert szakértő és a közönség között.

Ez a módszer különösen jól speciális hallgatóság részére az emberekbnek, akik általában nincs lehetőségük beszélgetni a való életben, pl. mert földrajzilag messze vannak egymástól.

Lehet webinárium, amit élőben lehet követni. előnye, hogy az élő beszélgetések alatt 25% legalább a lemorzsolódás, ezzel szemben az írásban is közvetítettek sokkal jobb látogatottságot hoznak, még az esemény után is kis idővel. Több reakcióra számíthatunk, illetve a megosztások aránya is nő. Az emberek őszinte és friss forrásként fognak számon tartani.

6. Használj Fotókat és videókat

A stratégia: A közhelyszámba megy, hogy egy kép felér ezer szóval, de igaz. Használhatsz képeket és videókat, hogy mondj valamit a cégről, véleményezz, illusztálj. Az emberek mintegy 65%-a elsősorban a vizuális típus, így, hogy könnyebben jegyzik meg az információkat a szemükkel. A vizualis típusú tanulók gyakran a tanult dolgokat képekhez társítják.

Gyakorlatban: Tanulmányok azt mutatják, hogy a fényképek és videók akár négyszeres megosztási hajlandóságot is hoznak a közösségi oldalakon. Fotók és videók nem csak a nagyobb kölcsönhatásokaz generálnak, hanem elsőbbséget is élveznek amikor Facebook EdgeRank meghatározza, hogy mi legyen a TOP sztori az üzenőfalon.

Több időt töltenek az emberek a képek nézegetésével. A video azért különlegesen jó eszköz a weboldal számára, mert aki nézi az hosszabb időt tölt vele, ahogy megy a film, úgy köti le folyamatosan a felhsználót. Nem tud csak egy rápillantással ítéletet alkotni.

A hírek sokat jelentenek a fogyasztói elkötelezettség megerősítésében.
Itt is használhatod a képeket és videókat, hogy a honlap a megosztható és vonzó legyen a közösségi média számára. A képes tartalom önmagában nem mindig elég, adjunk hozzá szöveges információkat, magyarázatokat! A videót a YouTube-ra is töltsük fel. Ne becsüld le a nézelődés iránti vágyat!

Mutass változatos háttereket a témák mögött, új dekoratív elemeket, vagy akár csak egy új menüsávot és látogatóid egyből úgy érzik, hogy egy különleges élményt kapnak, részesei lehetnek egy változásnak, fontos dolgok történnek.
Szintén fontos: a fotók és videók befogadása jóval egyszerűbb és kevesebb erőfesztítést igényel, mint a hosszadalmas írásos anyagoké. Tartalamidat tartsd frissen és hitelesen, amennyire csak lehetséges, és nagyobb megosztásra, hozzászólási hajlandóságra számíthatsz.
amikor csak lehetséges. A fotó könnyen emészthető, érzelmeket lehet előcsalni vele. A képes posztok háromszor akkora lájkolási arányt hoznak.

Miért is működik ez? Fényképek és videók megosztása, színes információ a cégről szórakoztatóan és egyszerűen. A felhasználók úgy érzik, jobban részesei lehetnek az eseményeknek. A képek rögtön felhívják a figyelmet a és eleve ösztönzik az interakciót.

7. Legyen egyedi véleményed

(még ha ez nem népszerű)
A stratégia: Csepp ellentmondásos vélemény olyan területen, ahol az emberek szilárd megállapításokat és lojalitást várnak el(pl.városok, sportolók) és ezután kérd ki a véleményüket.

Gyakorlatban: Légy óvatos ezzel a módszerrel! Nem akarjuk, hogy kizárólag az üzleti érdekből megbánts egy szeretett helyi sportcsapatot, vagy elővegyél egy népszerűtlen és szükségtelen ellentmondásos politikai kérdést. Ha keményen kitartasz, akkor biztosan nyersz pár elkötelezett hívet, de megkockáztatod mások ellenszenvét.
A legjobb módja annak, hogy komoly szemrehányást ne kapj a megjegyzést csak a márka már bevált megjelenési területén, felületén publikáld. Népszerűek lehetünk vele egy rövid időre, sok megosztás, hozzászólás lehet, de hosszú távú hatása nem jó. Ellentmondásos érzelmekkel nem jutunk messzire.

8. Engedd közel magadhoz a legszenvedélyesebb rajongókat!

A stratégia: Bátoritsd a rajongókat, hogy reklámozzák a márkát a szociális csatornákon.
Legjobb gyakorlatok: Elközelezett egyedi felhasználók, akik úgy fogják érezni, mint egy közösség része lennének. Állíts egy alacsony, de szükséges belépési korlátot, ezzel szűrjd a közönséget. Például, csak névvel és email címmel beregisztráló látogatók férhessenek hozzá bizonyos prémium tartalmakhoz. Bizonyos tevékenység, pl. hozzászólási mennyiség után extra jogokat kaphassanak.

Ösztönözd a felhasználókat, hogy saját „megszállottságukat” ezen a felületen kiélhessék. Ezek a terek ösztönözzék a felhasználókat hasonló gondolkodású egyének közösségének kialakítására.
Ezek a helyek megerősítik tagjaikat,hogy véleményükkel, hobbijukkal nincsenek egyedül, amit csinálnak, vagy szeretnek az teljesen normális és támogatandó dolog.Pl egy bizonyos sportág, tevékenység fanatikus rajongói.

9. Sztárolás

A stratégia: Valódi emberek jelennek meg, mint véleményvezérek a témával kapcsolatban a vállalat üzleti oldalán.
Gyakorlatban: Egy már ismert bajnok, vagy ünnepelt sztár hozhatja a legnagyobb visszhangot az Ön számára. Folyamatosan legyen vele lapcsolatban gyakran, kérd a véleményüket, hozd helyzetbe őket a nyilvánosság számára.

A másik mód, hogy saját felhasználóid közül kiemelsz egy aktív tagot. Ezzel a többiek bizalmát is erősíted, hogy ő, mint a többi felhasználó képviselője hiteles lehessen a többiek számára. Miután a “sztárnak” segítesz kiépíteni a hírnevét saját online tábort is létrehozhat a számodra. Adhatsz neki hivatalos szerepeket, mint például a hozzászólás moderátor vagy vendég posztoló.

Az internet sztárság népszerű cél a közösségi mediafelhasználók között, és az online közösség fel tud emelni a mindennapokból. Példa: Top rajongók, klubok vezetői.

Hogyan működik?Válaszd ki a legnagyobb visszhangot keltő és lelkes felhasználókat. keress közöttük jól ismert és megbízható
személyiségeket, amelyek segítenek, hogy erősítsék a márkád, és minél több felhasználót bevonzzanak. Figyeld például a Facebook oldalad felhasználói aktivitását. Ezeket a felhasználókat hívd meg exkluzív rendezvényre, legyenek egy belső kis elit kör tagjai.

Példájuk nyomán sok felhasználó mindent el fog követni, hogy közéjük tartozhasson, hiszen ez jutalom a számukra. ezetk a felhasználók fokozottan elkötelezetté válhatnak és népszerűek is lehetnek.

10. Vendég Facebook hozzászólás

A stratégia: Keress szakértőt a területeden kollégáid, vagy üzleti partnereid között, akik érdekes és új véleményeket, információkat hoznak. Külső szemmel hitelesebbek tűnsz.

Gyakorlatban:Ez kétféle módon működik, vagy a te oldaladon ír a vendég, vagy a saját oldalán, felületein oszt meg információkat, véleményeket rólad. A releváns hozzászólások is sokat segítenek, sok lájkot lehet gyűjteni vele.

Újabb márkák esetén egy elismertebb, régeben ismert partner véleménye a te hiteledet növeli, régebbi márkák esetében a kölcsönösség mindkét fél számára presztízzsel jár.
Nagyszerű lehetőség, ha ismert bloggereket kérsz fel, hogy véleményezzenek, írjanak rólad. Nagyon sok ilyen lehetőség van, érdemes körülnézned. A vendégek írásaira adott kommentek is sok új információt adhatnak.

11. Egyszerűen csak kérj tőlük!

A stratégia: Légy bátor, és kérd meg a közönségedet, hogy osszák meg, a tartalmadat, szóljanak hozzá! Twitterben kérj választ, vagy retweetet. A blogbejegyzés végén kérj megjegyzéseket. Ennyire egyszerű, csak kérni kell.

Gyakorlatban: Az egyszerű kéréseknek igen jó a hatásfokuk! A Facebook bejegyzés is végződhet kérésre. Többen meg fogják tenni, amit kérsz és a közönséged ezt látva megerősíti az elkötelezettségét. Ez jóval hatásosabb, mint egy egyszerű kijelentés, vagy csak egy link.

Mozgassuk meg az olvasót! Vállaltassunk vele szerepet, szólítsuk fel a válaszolásra (Pl. Mondd el, Te mit gondolsz… ) A blogbejegyzések végén igenis kérjünk hozzászólást, kérdezzünk, hogy ő válaszolhasson! Légy célratörő és különleges, tedd fel úgy a kérdést, hogy szerves folytatása legyen az írásnak, semmi általánosítás ne legyen benne. Légy konkrét!

Mérlegeljen a témában, érveljen, legyen véleménye. Semmi különöset ne kérj, csak éppen annyit, hogy szóljon hozzá… A hozzászólások nagyon érdekes és olvasmányos szöveges tartalommá lesznek a közönség számára. Ha már pár hozzászólás volt, akkor a többiek is jobban nekibátorodnak, párbeszédek is kialakulhatnak akár egymás között is.
Itt kapnak szerepet az aktív felhasználók, hiszen ők figyelnek és az első hangok mindig tőlük jönnek, megalapozva egy hosszabb és sokszereplős párbeszédet.

Twitteren a retweetelés direkt kérése 51%, kérés nélkül mindössze 12% egy amerikai felmérés szerint.
Érdekes módon a rövidített változat “Kérem RT” egy retweet aránya 39%. Ami csak azt mutatja, hogy a cselekvésnél szükség van a világos felhívásra.
Miért is működik ez: Az emberek általában reagálnak a cselekvésre való felhívásra. Akár kéri, hogy retweeteljen, megjegyzést írjon, a válasz reakcioók száma konkrét kérésre sokkal magasabb.

Tehát ha attól félsz, hogy unalmassá válik, vagyis leül a beszélgetés, tudjuk, mit kell tenni. Ezek a fent vázolt stratégiák mind bizonyítottak, mind működőképesek, de nagyon meg kell válogatni, hogy mikor melyiket érdemes használni! Ebből a listából biztos kapsz kiindulópontot.
A választást a cég tevékenysége is befolyásolja, valamit az, hogy mi a Te legfőbb célod. Frissíteni szeretnéd a márka identitását, új vevőket akarsz szerezni, hírlevélre feliratkozókat szeretnél gyűjteni, vagy fejlesztésedhez a közönséged véleményét akarod megtudni.

Összefoglalás

Vannak nagyon egyszerű dolgok, mint például a kérés, a kérdezés, vagy az, hogy használj több képet, ezeket akár már ma is elkezdheted alkalmazni. Valamivel több időt kell szánnod egy megfelelő vendég hozzászóló megtalálására, vagy egy különleges ajánlat kidolgozására. A többi módszer fokozatosan alakítható csak ki, nagyban függ a közönségedtől a tevékenységedtől. Ne kapkodj, egy meggondolatlan lépés hosszútávú problémák forrása lehet.

Egyes szövegírás tippek, stratégiák nyereményakciók rengeteg rajongót hozhatnak, akikből soha nem lesz online közösség, míg mások nem fenntarthatók hosszú távon a
a költségek vagy az idő szempontjából. Van amelyik kisebb, de stabilabb és aktívabb bázist épít neked. Figyeld meg, hogy Nálad mi az, ami működik, milyen taktikákkal lehetsz sikeres egy vagy kettő bőven elég. Időben is tekintetbe kell venni, hiszen van, ami rövid távon hoz eredményt, van amelyik hosszabb távon és tartósabban fejti ki a hatását.
Vigyázz, hogy ne zavard össze a felhasználóidat, illetve illeszkedjen a marketing erőforrásaidhoz.

Remélhetőleg, ez a kis tanulmány segítségedre lesz abban, hogy javítsa a szövegírási stratégiádat és megtaláld a módszereket, mellyel elkötelezettséget ébreszthetsz minél több Facebook felhasználóban. Segít, hogy többet tudj meg a közönségedről és ők is pozitív megerősítést, kellemes időtöltést és információkat kaphassanak Rólad.
Kívánom neked, hogy megtaláld a számodra legjobb módszert és gyakorlatot ezen az úton.

Ezt a szöveget természetesen több amerikai oldal anyagainak a fordításával készítettem el: külön köszönettel tartozom A Social Media Marketing Mavens LinkedIN csoport tagjainak, írásaik és kommentjeik sok segítséget adnak munkám során.
Facebook szövegírás ajánlatkérés


Szövegírás és tartalommarketing árak, információkérés. Ajánlatadás pár órán belül.