A hashtag útmutató social media kampányokhoz

Hashtag jelentése, használata és 3 ingyenes generátor

Tartalomjegyzék

Ez a cikk egy rövid közösségi média marketing útmutató, melynek segítségével megismerheted, hogyan hozhatsz létre és használhatsz hashtageket az Instagramon, Facebookon, Tiktokon és más helyeken, amelyeket a közönséged néz. A tartalommarketing egyik hatásos kis eszköze arra, hogy növelhesd az eléréseidet. 

Mi az a hashtag és mire használják?

A hashtag magyarul a hash címkézés egy módja annak, hogy szöveges metaadatokat adj hozzá a poszthoz azért, hogy az emberek érdeklődési köréhez igazodhasson és a közösségi oldalak algoritmusai követhessék. A képet magát még nem “értik”, de ha címkézed, akkor annak alapján igen. Nem a klasszikus szövegírás része, de ha marketinges vagy, ezt ismerned kell.

Annyira a mindennapok részévé vált, hogy például az Instagram-on akár a tartalom többségi részét is kiteheti. Nézzünk egy jó példát:

Felépítése

Mindig egy kettőskereszt # szimbólummal kezdődik, és szóközök nélkül egy szó vagy szavak követik. (Ha a billentyűzeten nem találod a kettőskeresztet, akkor Windows környezetben Ctrl+Alt+x kombinációval tudod beírni, Macbookon alt+shift+3)

Nem különböztetik meg a kis- és nagybetűket, így a #onlinemarketing ugyanaz, mint a #OnlineMarketing. Számokat is használhasz benne, így a #10naposfogyókúra, vagy a #marketingtrendek2022 már érvényes. 

Lehet használni benne ékezetes betűket is, ez a magyarban nagyon megkönnyíti a szavak használatát.

Kerüld a csupa nagybetűk használatát, mert ez olyan, mintha kiabálnál. Azt pedig senki sem szereti. Sokszor az algoritmusok sem.

Hány hashtag-et lehet használni? az alábbi táblázatban az ajánlott mennyiségek vannak, ennél lehet több is, kevesebb is, ha tovább olvasod, részletesen megtalálod.

Instagram11
Facebook2
TikTok5
YouTube2
LinkedIN3
Pinterest6
Twitter2
Adatok forrása

Akkor ezek lesznek a kulcsszavaim?

Ezt sokan kérdezték már, de nem. A keresőben használatos, a SEO szövegíráshoz, vagy optimalizáláshoz való kulcsszavak más fogalmat jelentenek. Azonban, van némi átfedés annyiban, hogy egy szó lehet egyszerre SEO keresőkifejezés és social media hashtag is. De ez két külön dolog. 

A hashtag-ok használata több előnnyel is járhat

  1. Olyanok is megtalálhatnak, akik eddig még nem a követőid, de érdeklődnek a témáid iránt. Nem csak oldalakat, hanem hashtagokat is lehet követni, így ezek találatai is megjelennek az illető hírfolyamatában, illetve javasolt tartalmak között.

Más szóval, ha népszerű hashtageket használsz a bejegyzéseidben, nagyobb közönséget érhetsz el. De relevánsnak kell lennie, különben könnyen spam lesz!

2. A Twitteren remek módja annak, hogy saját bejegyzéseket, véleményt adj hozzá egy meglévő történethez. Tegyük fel, hogy választ szeretnél adni egy felkapott hírhez, témához. (Sajnos hazánkban ez a platform nem annyira népszerű, de mivel innen indult el az egész, érdemes megemlíteni.)

3. Megkönnyíted velük a közösségi hálózatok számára a posztok, képek kategorizálását, így azok jobban láthatóak lesznek a keresési eredmények között. Például a #konyhatervezéstippek hozzáadásával megjelenik a keresési eredmények között, amikor a felhasználók a lakásuk átalakítására keresnek inspirációt. 

Hogyan készítsünk saját hashtag -et?

Egyszerűen egy # jel és a kívánt szavak hozzáadásával (szóközök nélkül) alkothatod meg.

Elsőként magát a cégnevet és a fő tevékenységet használd a # jelhez. Például: #honlapszövegírás, #pillegyerekcipőbolt, #karmagurutibetshop #Gabifodrászat

Másodszor lehet a fő tevékenység: #álom3Dpillák, #hangtálmeditáció #használtautócegléd

Vagy lehet az, amit a felhasználók kedvelnek #fittanyuka #kedvencékszerem #mutimitveszelfel #instadivat #freecrochetpatterns #beachbody #balayagehair

Sok hír, reklámkampány alkot magának egyedit, ami az üzeneteik, egyes hirdetési kampányuk termék, vagy cégszintű brandjuk része lesz.

Egy mozgalomnak is lehet, jó példa erre a #metoo mozgalom. Ez egy ritka példa arra, hogy a hashtag önálló szóvá, kifejezéssé vált a közbeszédben.

Extra tipp: kombináld a népszerűt a márkással – a népszerű és brendelt címkék keverése a bejegyzésedben segít, hogy a márkás hashtagek nagyobb nyilvánosságot kapjanak. Alakítsd ki a rád jellemző gyűjteményt, vagy gyűjteményeket és használd.

Hashtag keresés lépései

A legegyszerűbben két módon lehet elkezdeni.

Az első: keress rá azokra a szavakra, melyeket magadénak gondolsz és nézd meg, kik jönnek fel rá. Nézd meg, hogy akik feljöttek rá, azok még milyen hashtagokat használnak. Írj egy listát róla. Azokat az ötleteket is szedd össze, melyeket a program ad, miután elkezdtél beírni valamit.

Utána nézd meg azokat a konkurenseket, akiket ismersz. Nézd meg ők miket használnak, Ezt is írd fel. Ha jól és alaposan csinálod, már van miből válogatni.

Ekkor jön a kérdés, hogy jó, de melyiket érdemes használni? -ebben segítenek a kereső programok, közösségi média appok, generátor alkalmazások és persze a marketing tanácsadó szakemberek is.

A legjobb hashtag generátor programok 2022-ben

Sok hashtag kereső program többféle is létezik mutatok párat:

Érdemes többet is megnézni, próbálkozni, hogy melyik az, amelyik a hazai piacon, a magyar szavakkal is működik. melyik az, amelyiket a legkényelmesebben tudod használni. A legtöbben az Instagram fiókjukat akarják felturbózni vele, úgyhogy ezek is erre fókuszálnak elsősorban.

ALL Hashtag Generator

Hashtag generátor 1
Próbáld ki itt.

Azért kedveljük, mert 4 eszközt tartalmaz egyben és van egy ingyenes 30 napos időszaka:

  • Hashtag Generator – az adott témára generál ötleteket
  • Hashtag Creator – segít sajátok megalkotásába
  • Hashtag Analytics – elemzési információkat ad a felhasznált hashtageről.
  • Legnépszerűbb hashtagek – megmondja, melyek a legjobbak és melyek a legnépszerűbbek.

Az INFLACT a másik hasznos program, amit érdemes megnézni

Főleg videós tartalmakhoz ajánlott, de minden tartalomtípust lehet vele menedzselni az Instagramon, de ha nem csak az ingyenes részt használod, komplett social media szerszámosdoboz lehet. Próbáld ki itt.

Ingyenes hashtag generátor app is sokféle van:

Ezeket egyből a telefonra lehet menteni, kipróbálni, hogy mit tudnak, hogy tudod kezelni. Ne ragadj le egynél, próbálkozz, rengeteg van, illetve van amelyik extra funkciókat is ad némi fizetségért.

Sok social media szoftvernek van ilyen kereső, illetve javasló funkciója, ám ezeket inkább ügynökségek, cégek számára tervezték és nagyon limitáltan ingyenesek. Ha több accountot is kezelsz, akkor érdemes megnézni. 

Hashtag-ek a Google keresési eredményeiben

Mondok egy meglepő dolgot: használhatod a Google keresés közben is. Például, ha beírod a #mitvegyekfel szót a Google keresőmezőjébe, akkor linkeket fogsz kapni a fő social média oldalak ezzel a hashtaggal ellátott bejegyzéseinek listájára.

Vagyis a keresési szándék az, hogy ötleteket adjon a szekrény előtt töprengő, vagy ruhát venni készülő nőknek és pontosan ezt is teszi. De ez nem azonos a SEO által használt kulcsszavakkal.

Hashtag használata az Instagramon

Az Instagram a fényképekről, videókról és a hozzájuk tartozó változatos címkézésről, vagyis a szól. Na jó, némi kreatív szövegírás se árt, de nem az van a központban. Ez az igazi terep, ahol a legtöbbet lehet vele kihozni, vagy megfordítva a dolgot, muszáj lesz használnod. Annyira így van ez, hogy sokak fejében él az a tévképzet, hogy csak itt lehet élni vele.

Mennyi az ideális hashtag egy Insta poszthoz? 

Egy Instagram-bejegyzéshez 11 az ajánlott! Ez hatalmas mennyiség, különösen akkor, ha a felhasználók szinte kizárólag mobilon nézik!

A bejegyzésekkel való interakció magas szintre ugrik, ha egy bejegyzésben több mint 10-et használnak. Az Instagram által engedélyezett mennyiség maximum 30.

Használhatsz számokat, de szóközt vagy más speciális karaktert nem (például $ vagy %), Ha rákattintasz , akkor mindazokat a bejegyzéseket látod azokat, akik ugyanazt címkét használják. Ha végignézed, sok jó ötletre tehetsz szert.

Csoportosítás és mentés a META vállalkozáskezelőben

A Meta business oldalon, ahol egyben tudod elkészíteni a posztokat, illetve storykat a Facebook és az Instagram oldalra, van egy funkció. Azt tudod, hogy külön-külön is személyre lehet szabni a csatorna  üzeneteket.  Lent, az emojik mellett van a # ikon:

Így a Facén hagyd meg a 2 legfontosabbat, az Instán pedig bővítsd ki. Ehhez a Vállalkozáskezelő ad statisztikákat és tippeket, például így:

Jelöld ki a kis könyvjezőket és máris a mentettek közé kerülnek!

A következő képen azt mutatom, hogy tudod használni, hiszen ha a mentve fülre kattintasz, máris ott vannak. Ha kijelölöd a pipával, akár többet is lehet, beteszi a posztod végére:

Hashtagek használata a Facebookon

Ez az a platform, ahol nem nagyon jön be a dolog. Lehet próbálkozni, de a felhasználók itt másképp viselkednek. A Facebook 2013-ban kezdte el támogatni a heshtegeket, és bár azóta több év telt el, nem hozott átütő eredményt.

Amit érdemes tudni róla a Facebookon: maga a felépítése pont olyan, mint amit a cikk elején mondtam: nincs szóköz, nem szabad csupa nagybetűvel, extra karaktereket se használjuk. Itt is lehet követni a témákat, de mivel az ismerősök bejegyzései legtöbbször fontosabbak, sok esetben nem is jelenik meg a hírfolyamban.

Ajánlott mennyiség egy Facebook-bejegyzéshez 1 vagy 2 . az 5. után a bejegyzések interakciói csökkenni kezdenek, mert spamnak tűnhet.

A facebook csoportokban jobban használható és elterjedtebb, itt a csoporton belüli témákat kategorizálják vele, így egyszerűbb visszakeresni régebbi, hasznos tartalmakat. okos admin ezt többször is elmondja az új tagoknak.

A hashtagek használata a Twitteren

A Twitter volt az első platform, amelyik használta. Az első hashtaget tartalmazó tweetet 2007-ben tette közzé a Google egy korábbi alkalmazottja, és ekkor indult a kis kettőskereszt hatalmas karrierje.

Felmérések gyorsan kimutatták, hogy a hashtageket tartalmazó tweetek kétszer annyi reakciót kapnak (tweetek, retweetek, kattintások és válaszok), mint a hashtageket nem tartalmazó tweetek.

De bánjunk vele átgondoltan a maximális hatás érdekében egy tweetben kettőnél több ne legyen. Természetesen ha az 1-et vagy a 3-at vagy többet használsz az sem rossz, de a statisztika ennyit ajánl.

Hogy találsz jó ötleteket?

Jelentkezz be a Twitterbe, kattints a #Explore elemre a bal oldali menüben, majd a Felkapott fülre. Egy adott hashtag tweetjeinek megtekintéséhez kattints rá.

Egy adott hashtag összes tweetjének követéséhez írd be a keresőmezőbe, és nyomd meg az Enter billentyűt. A MENTÉS gombra kattintva menthető a keresés, így legközelebb, is megtekintheted a mentett keresést, Vagyis így követhetsz híreket témákat, trendeket.

Ha új tweetet hozol létre, és beírod a # szimbólumot, és elkezded gépelni, a Twitter javaslatokat tesz a hashtag használatára. Kiválaszthatsz egyet a listából, vagy egy jó ötlettel létrehozhatod a  sajátod.

Az a jó, ami rövid és lényegretörő – ha könnyen olvashatóvá és megjegyezhetővé teszed akkor a tartalmad megoszthatóbbá és felfedezhetőbbé válik. Tipp: ha egynél több szót használsz egybeírva, akkor minden szót nagybetűvel írj, hogy könnyebben olvasható legyen.

A hashtagek használata a Pinteresten

A pinek címkézéséhez használhatod a # jelet, majd a betűket szóközök nélkül. Ekkor ez egy linkké válik , és rákattintva kapcsolódó pineket, táblákat jelenít meg.

A legtöbb interakciót (lájkot, megjegyzést, újbóli kitűzést) mutató pinek jelennek meg először, amikor egy adott kifejezésre keresel a Pinteresten. Ez részben lehet ugyanaz, mint amelyet az Instagramon használsz, de ha jobban beleásod magad, lehet specifikus is.

Az ajánlott hashtagek száma egy pinhez maximum 6.

Hashtag használata a LinkedIn-en

A hashtagezést a Linkedin is támogatja, így a szakmai tartalmaid is címkézhetők. Ennek az az egyik legfőbb előnye, hogy azonos érdeklősédű, vagy szakmájú emberekkel léphetsz kapcsolatba. Ha állást keresel, akkor is hasznos, a HR szakértők sok számukra fontos témát követnek. A címkék alapján szakmai csoportokat, esetleg cégeket is ajánl a rendszer, így kapcsolatba kerülhetsz leendő ügyfeleddel, partnereddel, vagy munkaadóddal.

Ha hashtageket szeretnél elhelyezni a Linkedin-bejegyzésekben, arra két megoldás is van:

A # és a kívánt szavak beírásával (szóközök nélkül), vagy használd a hozzáadás funkciót és válassz a felkínált személyre szabott javaslatok közül. Ajánlott számuk egy Linkedin bejegyzéshez három.

TikTok hashtag-ek

Nagyon fontos szerepet játszanak a TikTokon, legalább annyira, mint az Instán, mivel ez is látványközpontú platform. Nincs korlátozás arra, hogy hány hashtaget lehet tenni egy videó alá. Arra azonban figyelj, hogy a címmel együtt legfeljebb 300 karaktered van és ebben minden benne kell hogy legyen. Nem sok – mit érdemes tenni?

Használd relevánsan – figyelve a népszerű videókat. Próbáld ki, hogy egy új szó mennyivel növeli az elérésed.

Hozz létre kifejezetten márkás hashtageket és kihívásokat.

Ez a gyakorlatban olyan marketing kampány létrehozását jelenti, amelyben más felhasználók tartalmat hoznak létre, és megteggelik a megadott módon. Például: Fotózd le magad egy bizonyos termékkel, vagy egy bizonyos helyen és oszd meg, a megadott tag használatával. Erős márkaépítő eszköz lehet bizonyos célcsoportnál, vagy pl. rendezvény és az FMCG piacon. (FMCG jelentése: Fast-moving consumer goods, vagyis gyorsan forgó fogyasztási cikkek)

A TikTok maximum ötöt támogat.

YouTube hashtag használata

Megjeleníthetők  a videók címében és szöveges leírásában is. Jó tudni, hogy ha a videó címébe írod, az első három kattintható linkként jelenik meg a cím felett. A cím ne legyen több 70 leütésnél. Most  találtam egyet, ahol 3 is van, a Meteorológiai Intézet ezt remekül csinálja:

A javasolt szám a YouTube-on a leírási részben kettő. ( A példa oldal csak a felső 3-at használja.)

Összefoglalás

Ez az összefoglaló valószínűleg segített összerendezni a dolgot. Azonban azt is tudni kell, hogy a túl sok, vagy a nem megfelelő használatuk erősen ronthatja a felhasználói élményt és spammá rombolhatja a legjobb tartalmadat is.

Gondolj bele: ha pusztán azért használsz valamit mert népszerű, de semmi köze ahhoz amit a posztod mutat, akkor a felhasználók otthagynak. Sőt, mivel az algoritmus úgy érzékeli, hogy nem vagy megfelelő, a későbbi – immár jobb bejegyzéseidet sem fogja kellő eléréshez juttatni. Amikor social media tartalmat írunk, vagyis posztolunk, stratégiát alkotunk, akkor erre is figyelni kell. 

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A tartalom evolúciója

Marketing szövegíróként is azt látom, hogy a jelen válaszai a múltban felmerült kérdésekre születtek. Nézzük végig a folyamatot, ami a klasszikus újságírástól és reklámszövegírástól a SEO szövegíráson át vezetett a tartalommarketingig. Újságírás A szövegírói munkámat

Elolvasom a bejegyzést »

Releváns szöveg írása

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen. A kulcsszavak használata Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os

Elolvasom a bejegyzést »

Copywriter

frissítve: 2021. Mit jelent a copywriter szó magyarul? – Szövegíró. Marketing szövegek, értékesítési és reklám szövegek, hirdetések, szlogenek kiagyalója. Lehet marketingszakember, újságíró, ötletgazda, akinek a szövegírás a szakmája. (Én is copywriter vagyok). A copywriter szó

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot