Marketingszöveg a legjobb ha szövegíró ügynökséget keresel

Hogyan dolgozik a marketingszöveg írója?

Tartalomjegyzék

A marketingszöveg külsős szakértővel történő megíratása érdekes szolgáltatás: sokan művészetnek, sokan egyszerű iparnak tartják, de olyanok is vannak, akik elképednek azon, hogy ilyesmivel  emberek foglalkoznak. Ebben a cikkben elmondom, milyen szempontok szerint és hogyan lehet a marketingszöveget megíratni.

Miért jobb, ha üzleti szövegíró írja meg a weboldal tartalmát?

Nos, azt hiszem, akiknek már megfordult a fejében, hogy weboldaluk, marketing anyagaik szövegét nem saját maguk, vagy valamely kollégájuk, írja meg, de reklámügynökségekhez sem tudnak, vagy akarnak fordulni – azok számára ez a pár gondolat hasznos mentőövként szolgálhat.

Megmondom őszintén és magam még soha nem vettem igénybe külsős szövegíró segítségét – mindig magam írtam – de bele kell magam most élni ebbe a helyzetbe is. A beleélésről még ejtek pár szót, hiszen ez a dolgok kulcsa.

A marketingszöveg nagyfokú beleélést kíván

A legfontosabb, hogy meglegyen a probléma érzékelése, azaz tisztában legyünk azzal, hogy a saját írás gyökeresen eltér a szakember általitól. Objektíven kívülről sok minden másképpen látszik, egy külsős látásmódja más, és ne felejtsük el, hogy a célcsoport is „külsős emberekből” áll.

Nem az a kérdés, hogy kell-e szövegíró, és az mennyibe kerül, hanem az, ha nem maga írja, akkor mennyi időt és energiát spórolhat, illetve a hatékonysága mennyivel tér el? Ezt mindenképpen érdemes mérlegre tenni.

A szövegíró mennyit tud lendíteni a dolgokon?

Egy kampány, vagy egy weboldal árának töredéke csak a szövegírás, de mégis az a lelke! Ha nem jó a szöveg, ha nem hiteles, meggyőző, akkor hiába a szép dizájn, a drága programozás, a tárhely, a médiavásárlás, stb. együtt mehet a levesbe az egész!


Öszintén szólva egy weboldalt szerintem egy marketingessel és egy szövegíróval kellene kezdeni kitalálni, felépíteni és amikor „papíron kész”, felállt a koncepció és az üzenet, akkor kellene a webmestert, meg a dizájnert belevonni.


Gyakorlatban sajnos többnyire pont fordítva van, már elköltöttek jelentős összegeket a formára, míg a tartalom sehol – viszont az egész projekt sikerességét az utólag belevont szövegírón kérik számon, tőle remélvén a megváltást. Sok felesleges kiadást és időt spórolhat meg azzal, ha a szövegírót már a legelejétől belevonja!

De akkor hogyan dolgozik egy szövegíró ügynökség?

Nekem a leendő vevő helyzetébe kell beleélnem magam, hogy a megrendelőm által kért dolgot a a legelőnyösebb színben tüntethessem fel.. Ehhez nagyon sok információra és kommunikációra van szükség.

Csak úgy tudok írni a legkülönfélébb témákról, ha van anyagom. Felkészülök belőle, utánanézek, mint amikor újságíróként riportalanyom tevékenységét kellett megismerni, hogy jól tudjak kérdezni. Enélkül nem megy a szövegírás egyelenegy weboldalra sem!

A hatékony marketingszöveg titka a beleélés

Hogy mitől hatékony mégis? Onnan, hogy a szövegíró az emberekből, az emberi érzelmekből készül elsősorban: csak akkor tudja közvetíteni megfelelő módon az információkat. Embereknek írok, még akkor is, ha céges a célcsoport, embereknek, akiknek vannak problémái, vágyai, igényei, akik hiúk, vagy éppen szeretnének elkerülni valamit.

Teljesen független ez a formátumtól. lehet céges blog írása, weboldalszöveg, hírlevél…

Segítek megírni magától értetődő dolgokat is – például azt, hogy ha valaki szövegírót hív weboldala tartalmának írásához, frissítéséhez, akkor őt fogják jobban szeretni, ő lesz sikeresebb, hiszen az ügynökség csupán a háttérmunkát végzi hozzá.

Jó marketingszöveg csak alapos kérdések után írható

A legfontosabb az, ha jó válaszokat akarunk, jól kell kérdezni. Ezt az újságíró iskolában már a legelején elmondták. A marketing szakmában ez pontosan így is van. Akkor jó egy szövegíró, ha kérdez. Kérdez a szövegírás ár kiajánlása előtt és kérdez a munka során is. Akkor jó egy megrendelői kapcsolat, ha folyamatos és kölcsönös a kommunikáció.

 
 
Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot