Honlap szöveg átfogalmazó tippek 2024., átírás, átszerkesztés

Átfogalmazó, vagy szövegátíró programot keresel?

Ha a marketingszövegeid, blogcikkeid nem teljesítenek megfelelően, érdemes megfontolni a weboldaladon található tartalom szövegének átírását vagy újrafogalmazását. A jelek magukért beszélnek, különösen, ha méred, követed a teljesítményt: a forgalom és az eladások csökkennek, még azoknál is, amelyek korábban jól futottak. Átfogó útmutatónk a legújabb, AI alapú honlap szöveg átfogalmazó eszközöket és magát a folyamatot mutatja be.

A szöveg átfogalmazó munka hasznos lehet

AI szöveg átfogalmazók

Marketingesként tudom, hogy nincs már minden esetben szükség arra, hogy egy élő ember munkaidejét fizesd meg. Ezek a programok segíthetnek neked abban, hogy eredeti és egyedi szövegeket hozz létre, amelyek megőrzik az eredeti szöveg jelentését és hangnemét. Íme néhány példa az ilyen programokra:

  • Smodin: Ez egy többnyelvű írási segítség, amely AI visszajelzést, házi feladatot, márkátartalmat és AI írást kínál. A Smodin parafrazáló eszköze emberek millióinak segíthet átírni és javítani bármilyen mondatot, bekezdést vagy cikket a legmodernebb mesterséges intelligencia segítségével.
  • QuillBot: Ez is egy AI program. A QuillBotal bármilyen szöveget többféleképpen is átfogalmazhat. A QuillBot közvetlenül integrálódik a Google Dokumentumok-ba és a Chrome bővítménybe.
  • Plagi.hu: Ez egy magyar nyelvű alkalmazás, amely szövegek átfogalmazásában nyújt segítséget úgy, hogy szinonima-cseréket ajánl fel. Az így átírt szöveg kimásolható és tovább szerkeszthető, változtatható.
  • Spin Rewriter: Ez egy angol nyelvű program, amely automatikusan átírja a szövegeket úgy, hogy megőrizze az eredeti jelentést, de más szavakat használjon. A Spin Rewriter használja az ENL (English Natural Language) technológiát, amely képes felismerni a szavak jelentését a kontextus alapján. magyar használatra nem annyira ad jó szöveget.
  • Paraphrase Online: A Paraphrase Online használja az NLP (Natural Language Processing) technológiát, amely képes elemzni a szöveg szerkezetét és jelentését.

Melyik a legjobb AI átfogalmazó?

Akármelyik AI szöveg átíró programot is választod, a rendszerre és tudatosságra mindenképpen szükséged lesz, mielőtt nekilátsz a munkának. Az eszközök okosak – sőt egyre inkább azok lesznek, de azt, hogy mit csináljon, neked kell megmondani. Nézd át ezt a rövid listát és kövesd a lépéseit.

  • Kulcsszó kutatás: Először is, meg kell határoznod a legfontosabb kulcsszavakat, amelyekre a honlapodnak rangsorolnia kellene. Ezek a szavak és kifejezések a leginkább relevánsak a vállalkozásod szempontjából, és a potenciális ügyfelek várhatóan ezeket használják majd a keresések során.
  • Szöveg analizálása: Nézd meg a jelenlegi szöveg tartalmát és stílusát. Milyen üzenetet közvetít? Milyen hangnemet használ? Ezek az elemek segíthetnek meghatározni, hogy milyen irányba kell menned az átfogalmazás során.
  • Tartalomtervezés: Tervezd meg, hogy milyen tartalmat szeretnél létrehozni. Milyen témákat szeretnél lefedni? Milyen információkat szeretnél megosztani? Tervezd meg a tartalom struktúráját, hogy logikus és könnyen olvasható legyen.
  • Szöveg átfogalmazása: Kezdj el dolgozni figyelembe véve a kulcsszavakat, a tartalomtervet és a jelenlegi szöveged analízisét. Próbálj meg egyértelmű, közvetlen és vonzó nyelvezetet használni.
  • Optimalizálás és tesztelés: Végül, de nem utolsósorban, optimalizáld a szöveget a SEO szempontjából, és teszteld a hatékonyságát. Figyeld meg, hogy a változtatások hogyan befolyásolják a rangsorolást és a forgalmat, és szükség esetén végezz további módosításokat.

Meglévő weboldal tartalmának átírása, SEO optimalizálása

SEO szövegíróként hasonló problémával gyakran találkozunk.

“A weboldalamat én írtam, de valahogy nem lett az igazi. Át tudnátok írni valahogy jobban, frappánsabb szövegekkel? Nekem nincs erre időm, meg nem is értem, mit kellene pontosan tenni, de több vevőt és jobb eladásokat, jobb Google SEO helyezést is szeretnénk….”

A probléma sokszor összetettebb, mint elsőre tűnik, hiszen ekkor általánosabb online marketing kérdések kerülnek elő. Tulajdonképpen mit is akarunk eladni és kinek? Mi a valódi üzenet, mikor és ki fog találkozni vele?

Egy meglevő szöveg, aloldal, vagyis URL tartalmának átírása nem biztos, hogy komplett törléssel kezdődik, lehet, hogy van benne értékes rész, csak elsikkadt.

Szöveg átfogalmazó szolgáltatás – Weboldal felújításakor, vagy a keresőoptimalizálás során a szöveg rendszres gondozása, felújítása, átírása is fontos.

Weboldal-fejlesztésre szakosodott munkatársam azt állítja, hogy jelenleg a hangsúly egyenlően oszlik meg az új online platformok létrehozása és a meglévő domaineken működő régebbiek felújítása között. Egy weboldal felújításakor azonban nem csak a technikai és dizájn szempontok átdolgozásáról van szó. A szöveg átfogalmazása is fontos szerepet játszik. Szükséges-e ma is olyan tartalmakat megosztani, amelyek 3 évvel ezelőtt is relevánsak voltak?

A weboldal szövegét érdemes átnézni időről időre és javítani azt, ami már nem aktuális De a legtöbben nem erre gondolnak, ha szöveg átíró programot, vagy módszert keresnek. A szöveg átfogalmazó szolgáltatás ennél több és jobb.

Először meg kell érteni, mi történt, vagy nem történt meg az oldalon. Nézzünk pár tipikus hibát:

Nem látjuk a hibáinkat

Friss szemmel nézve sok olyan fogalmazási nehézség jöhet elő, amit az már rég nem lát, aki írta. Saját munkánkkal szemben mindig elfogultak vagyunk. Egyszerűen rááll már a szemünk a saját dolgainkra, belesüppedünk a saját kereteinkbe, fel sem tűnnek a dolgok.

Letisztultan, világosan fogalmazzunk 

Előfordul, hogy bizonytalanságot rejtenek a terjengős megfogalmazások. Ha nem látjuk azonnal, miről van szó, a látogató sem fogja kibogozni. Ekkor kell egy jó marketing szövegíró, aki lehántja a felesleget és a lényeget kapja el.

Túl szakmai a szöveg

Ha a közönségnek kommunikálunk, akkor úgy kell megtenni, hogy érthető legyen az üzenet. Kerüljük a szakszavakat, a belterjes félmondatokat, rejtett utalásokat, áthallásokat. Lehet, hogy  lesznek dolgok, amelyeket meg kell magyarázni az érthetőség kedvéért.

Én kritikusan olvasok: belekérdezek. Ha az a válasz, hogy “Ó, hát azt mindenki tudja” – akkor helyben vagyunk. Mert ha én nem, akkor valószínűleg más sem így a szöveg átfogalmazó tippek sorába a magyarázatokat is érdemes belevenni.

Gyenge, erőtlen, unalmas szöveg

Fontos, hogy kiszabaduljunk a saját kliséink fogságából és képes legyél újat mondani. Az  a marketing szöveg marad emlékezetes, az hat ami más, ami kilóg a megszokott keretekből.

Weboldal szöveg átfogalmazása, átszerkesztése lépésről lépésre

Minden oldalban van valamennyi érték, mivel már van az adott weboldalnak, URL-nek előélete. Ha egy szöveget át kell írni, annak viszont oka van. Lehet, hogy SEO szempontból érdemes csak az URL-t megtartani, ha mutat rá pár link és a tartalmat frissíteni teljesen.

Lehet az is, hogy a tartalom, a céges blog egy része marad és kibővítve, átszerkesztve szárnyra kap. Megmutatom, én mit gondolok arról, ha egy oldal szövegéből többet, jobbat kell kihozni.

Hogyan érdemes nekikezdeni a honlap szöveg átfogalmazó feladatoknak?

1. Először mérünk, utána vágunk – ezt még az egyszeri iparos is tudja.

Az online marketingben is alap, hogy mérünk, hogy először megnézzük adatok szintjén is, mi nem működött az oldalon. A Google Analytics ebben sokat segíthet, így átírás előtt én szoktam kérni betekintést. Egy szöveghez, működő weboldalhoz csak vizsgálat után, célzottan érdemes hozzányúlni.

2. Készítsünk listát azokról az oldalakról, URL-ekről, amit át kell írni

Az adatok nyomán láttuk az adott aloldalak, cikkek, tartalmak teljesítményét. Tegyük mindezt rendszerbe és gondolkozzunk a látogató fejével. Neki mennyire hasznos? – Mivel lehetne még javítani? Írjuk jegyzetet, kis memót, vázlatot erről. Akár néhány konkurens oldalt is nézzünk meg, hiszen a leendő vevőnk is ezt teszi.

3. A szöveg céljának tisztázása

Marketing szövegíróként egy sort sem írok le öncélúan. Minden, ami egy weboldalon jelen van, annak oka és célja van. Nem attól vagyok kreatív, hogy mennyit írok le, hanem attól, hogyan rakom össze a szöveget. Ezért nem pusztán egy szöveg átfogalmazó programra van szükség, hanem jó szókincsre és gondolatokra.

Mert az online marketing szöveget nem írják, hanem összerakják és jól meghúzzák. Addig kell húzni, amíg a lehető legtömörebben adja át az üzenetet.  Sokat írni szinte bárki tud. összeszedetten és frappánsan írni, merni húzni – az már nagyobb kihívás.

4. Világos és tiszta nyelvet használjunk

A szöveg átalakítása óhatatlanul magával hozza a kommunikáció újragondolását is? Vajon pont ezt akarjuk mondani, csak ténylegesen rosszul van leírva, vagy alapvetően hibás a koncepció?

5. Néha jobb, ha hagyod – a szöveg átfogalmazó írás nem kell mindenhová

Előfordul, hogy sokszor alig kell hozzányúlni az oldal szövegéhez. Vagy épp nem a lényeg van elöl, így a sorrendet is meg lehet változtatni. Olyan esetünk is akadt, ahol minden megvolt az oldalon, csak össze kell fogni és rendezni a sorokat. Néha nem árt gazdagítani nyelvileg, jelzőkkel, szinonímákkal, így abszolút új élményt ad.

6. Adjunk rövid, de beszédes címsorokat

A webes szövegírás egyik lényegi eleme, hogy megfelelően tagoljuk. Az is járható út, ha kapjuk ömlesztve az anyagot és szerkesztéssel mi öntjük formába. Ekkor felszabdaljuk a bekezdéseket kisebb gondolatokra és tagoljuk alcímekkel. Ez egyébként nagyon olvasóbarát megoldás és SEO eszköznek sem rossz!

Első a mobil, tehát mobilon is működő szövegek kellenek

Lehet, hogy ez így furcsának tűnik elsőre, de írni, fogalmazni nagy képernyőn szoktunk, olvasni meg kicsin. Ma már a látogatók 80 százaléka mobilos látogató, ami azt jelenti, hogy egy gondolat, egy képernyő – többnyire. vagyis, 2-3 mondatonként minimum kell egy megszakítás. Ez a szöveg is ilyen.

Honlapszöveg átírása, hogy ne tűnjön másolásnak

Sokszor előfordul az, hogy azt a témát, amit mi is szeretnénk elmondani, mások már megírták. Sőt, nagyon jól írták meg. A szöveget szó szerint elvenni nem szabad, lényegileg hasonlót, vagy talán még jobbat írni viszont lehet, sőt kell!

Angol forrásból is

Az angol nyelven megjelenő anyagokat remekül lehet forrásként használni. Vannak olyan szakmák, mint például a minenk, marketingeseké, de sok ipari, vagy szolgáltatási  témában is, ahol alapból érdemes figyelni a nemzetközi szakirodalmat. Ha a weboldal szövegek átírása, átalakítása kerül terítékre, lehet kinti forrásokból is ötleteket meríteni. Mi gyakran ezt tesszük, így az új és friss történetek, lehetőségek aktualizálják az adott weboldalt.

Marketing szöveg átírása, javítása, optimalizálása

A szöveg átfogalmazó munka hasznos lehet

“Jó a szöveg, csak éppen nem ad el” – Ha egy aktuális, aránylag friss weboldal szöveg nem hoz vevőket,. vagy a látogatók túl hamar (konverzió nélkül) otthagyják az oldalt, meg kell vizsgálni ennek az okát is, mert az online marketing folyamatnak csak egyik eleme a jó szöveg.

Weboldal átírás, átszerkesztés ára

Amennyiben csupán frissítés, aktualizálás a célod és te is írtad a szöveget, akkor te magad.

Ha viszont

felpörgetnéd a honlapod teljesítményét

sales oldal készülne egyes tartalmakból, 

új célcsoportok felé nyitnál, 

mobilra optimalizált szöveget szeretnél,

SEO szempontból akarsz jobban teljesíteni,

akkor érdemes marketing szövegíróhoz fordulnod. Tudod, olyat válassz, aki előbb mér és csak aztán vág.

A szöveg átfogalmazó programot pedig felejtsd el: emberekhez beszélünk, így ez nagyon is élőmunka. Bármennyire is fejlődik az AI, magyarul nyögvenyelős lesz. Ha nem akarsz nevetségessé, vagy erőltetetté válni, nem javaslom.

Utóirat:

Weboldal szövegének átírásához tanácsadást is vállalok: ekkor megnézzük mit, hol és hogyan kell javítani: felállítjuk a főbb támpontokat, ennek nyomán te magad láthatsz neki kijavítani az oldaladat.

Ez ugyanúgy marketing tanácsadás, csak célzott kérdések nyomán haladunk. Nemrég végeztem egy több órás segítő auditot egy országos szervezet honlapjához és a tulajdonosnő így szólt: “Már az első öt perc után úgy éreztem, hogy megérte, számomra két újdonságot is mondott. Rádöbbentett, hogy hol akadtak el a látogatóink.”