Szövegírás cikkíró, SEO szövegírás

Honlap szöveg átírása, átszerkesztése

Tartalomjegyzék

A honlap szöveg átírása, újraírása akkor jön szóba, ha a  marketing szöveged nem úgy teljesít, ahogy elvárnád. Régen valahogy jobb volt a teljesítmény, mára azonban zuhan a látogatottság és az eladás? Mi lehet a baj? – ez a cikk arról szól, hogyan kell hozzányúlni egy meglevő honlap szövegéhez, hogy az jobban teljesíthessen.

Better copy = better sales. Vagyis a jó szöveg jobb eladásokat hoz. Induljunk ki ebből.

Tartalomjegyzék

Egy meglévő weboldal átírása, javítása a marketing szövegírás fontos területe.

 

Őszintén szólva, sokszor keresnek meg szövegíróként hasonló problémával. Ez az üzenet nemrég jött, szó szerint bemásolom:

 “A weboldalamat én írtam, de valahogy nem lett az igazi. Át tudnátok írni valahogy jobban, frappánsabb szövegekkel? Nekem nincs erre időm, meg nem is értem, mit kellene pontosan tenni, de több vevőt és jobb eladásokat, jobb Google SEO helyezést is szeretnénk….”

A probléma sokszor összetettebb, mint elsőre tűnik, hiszen ekkor általánosabb online marketing kérdések kerülnek elő. Tulajdonképpen mit is akarunk eladni és kinek? Mi a valódi üzenet, mikor és ki fog találkozni vele?

Egy meglevő szöveg, aloldal, vagyis URL tartalmának átírása nem biztos, hogy a delete gombbal kezdődik.

Weboldal felújításakor a szöveg felújítása, átírása is fontos

Weboldalkészítő kollégám szerint ma már az új oldalak készítése mellett legalább akkora hangsúlyt kap a már meglévő domaineken futó régebbi weboldalak felújítása, vagy egy új landing oldal készítés mondjuk egy aldomainen.Azonban a honlap átalakítása során a technikai és design részeken túl a szövegeket is át kell(ene) nézni. Vajon tényleg ma is azt kell kommunikálni, mit 3 évvel ezelőtt?

Ha nem is készül új oldal, akkor is ráférhet a szövegre némi frissítés, átszerkesztés

Először meg kell érteni, mi történt, vagy nem történt meg az oldalon. Nézzünk pár tipikus hibát:

Nem látjuk saját magunk hibáit

Friss szemmel nézve sok olyan hiba, fogalmazási nehézség jöhet elő, amit az már rég nem lát, aki írta. Saját munkánkkal szemben mindig elfogultak vagyunk. Egyszerűen rááll már a szemünk a saját dolgainkra, belesüppedünk a saját kereteinkbe, fel sem tűnnek a dolgok.

A weboldal szövegírást sokan egy hivatali-irat stílusában fogalmazzák meg

Előfordul, hogy bizonytalanságot rejtenek a terjengős megfogalmazások. Ha nem látjuk azonnal, miről van szó, a látogató sem fogja kibogozni. Ekkor kell egy jó marketing szövegíró, aki lehántja a felesleget és a lényeget kapja el.

Túl szakmai a szöveg

Ha a közönségnek kommunikálunk, akkor úgy kell megtenni, hogy érthető legyen az üzenet. Kerüljük a szakszavakat, a belterjes félmondatokat, rejtett utalásokat, áthallásokat. Lehet, hogy  lesznek dolgok, amelyeket meg kell magyarázni az érthetőség kedvéért. Én kritikusan olvasok: belekérdezek. Ha az a válasz, hogy “Ó, hát azt mindenki tudja” – akkor helyben vagyunk. Mert ha én nem, akkor valószínűleg más sem.

Gyenge, erőtlen, unalmas szöveg

Sablonos szóhasználat, óvatoskodó, körülményeskedő stílus – garantált unalom. Ha egy élő, lüktető, emóciókat kiváltó marketing szövegre van szükség, akkor a sémáktól el kell szakadni. Az marad emlékezetes, az hat ami más, ami kilóg a megszokott keretekből.

Weboldal szöveg átírása, átszerkesztése lépésről lépésre

Minden oldalban van valamennyi érték, mivel már van az adott weboldalnak, URL-nek előélete. Ha egy szöveget át kell írni, annak viszont oka van. Lehet, hogy SEO szempontból érdemes csak az URL-t megtartani, ha mutat rá pár link és a tartalmat frissíteni teljesen. 

Lehet az is, hogy a tartalom egy része marad és kibővítve, átszerkesztve szárnyra kap. Megmutatom, én mit gondolok arról, ha egy oldal szövegéből többet, jobbat kell kihozni.

Hogyan érdemes nekikezdeni a honlap szöveg átalakításnak, átszerkesztésének?

1

Először mérünk, utána vágunk – ezt még az egyszeri iparos is tudja. 

Az online marketingben is alap, hogy mérünk, hogy először megnézzük adatok szintjén is, mi nem működött az oldalon. A Google Analytics ebben sokat segíthet, így átírás előtt én szoktam kérni betekintést. Egy szöveghez, működő weboldalhoz csak vizsgálat után, célzottan érdemes hozzányúlni.

2

Készítsünk listát azokról az oldalakról, URL-ekről, amit át kell írni

Az adatok nyomán láttuk az adott aloldalak, cikkek, tartalmak teljesítményét. Tegyük mindezt rendszerbe és gondolkozzunk a látogató fejével. Neki mennyire hasznos? – Mivel lehetne még javítani? Írjuk jegyzetet, kis memót, vázlatot erről. Akár néhány konkurens oldalt is nézzünk meg, hiszen a leendő vevőnk is ezt teszi.

3

A szöveg céljának tisztázása

Marketing szövegíróként egy sort sem írok le öncélúan. Minden, ami egy weboldalon jelen van, annak oka és célja van. Nem attól vagyok kreatív, hogy mennyit írok le, hanem attól, hogyan rakom össze a szöveget. Mert az online marketing szöveget nem írják, hanem összerakják és jól meghúzzák. Addig kell húzni, amíg a lehető legtömörebben adja át az üzenetet.  Sokat írni szinte bárki tud. összeszedetten és frappánsan írni, merni húzni – az már nagyobb kihívás.

4

A marketing üzenetek megfogalmazása, letisztázása

A szöveg átalakítása óhatatlanul magával hozza a kommunikáció újragondolását is? Vajon pont ezt akarjuk mondani, csak ténylegesen rosszul van leírva, vagy alapvetően hibás a koncepció?

5

Átírás, átszerkesztés

Sokszor alig kell hozzányúlni az oldal szövegéhez. Máskor pedig inkább a tartalmak sorrendjével van gond. Olyan esetünk is akadt, ahol minden megvolt az oldalon, csak össze kell fogni és rendezni a sorokat.

6

Új címsorok, szövegformázás

A webes szövegírás egyik lényegi eleme, hogy megfelelően tagoljuk,. Az is járható út, ha kapjuk ömlesztve az anyagot és szerkesztéssel mi öntjük formába. Ekkor felszabdaljuk a bekezdéseket kisebb gondolatokra és tagoljuk alcímekkel. Ez egyébként nagyon olvasóbarát megoldás és SEO eszköznek sem rossz!

Első a mobil, tehát mobilon is működő szövegek kellenek

Lehet, hogy ez így furcsának tűnik elsőre, de írni, fogalmazni nagy képernyőn szoktunk, olvasni meg kicsin. A régebbi weboldalaknál ez még nem jelentett gondot, de ma már a webhelyek 80 százaléka mobilon kerül olvasásra.

Honlapszöveg átírása, hogy ne tűnjön másolásnak

Sokszor előfordul az, hogy azt a témát, amit mi is szeretnénk elmondani, mások már megírták. Sőt, nagyon jól írták meg. A szöveget szó szerint elvenni nem szabad, lényegileg hasonlót, vagy talán még jobbat írni viszont lehet, sőt kell!

Angol forrásból is 

Az angol nyelven megjelenő anyagokat remekül lehet forrásként használni. Vannak olyan szakmák, mint például a minenk, marketingeseké, de sok ipari, vagy szolgáltatási  témában is, ahol alapból érdemes figyelni a nemzetközi szakirodalmat. Ha a weboldal szövegek átírása, átalakítása kerül terítékre, lehet kinti forrásokból is ötleteket meríteni. Mi gyakran ezt tesszük, így az új és friss történetek, lehetőségek aktualizálják az adott weboldalt.

Marketing szöveg átírása, javítása, optimalizálása

“Jó a szöveg, csak éppen nem ad el” – Ha egy aktuális, aránylag friss weboldal szöveg nem hoz vevőket,. vagy a látogatók túl hamar (konverzió nélkül) otthagyják az oldalt, meg kell vizsgálni ennek az okát is, mert az online marketing folyamatnak csak egyik eleme a jó szöveg.

Weboldal átírás, átszerkesztés ára

Ugyanolyan óradíjas árban van, mint a marketing szövegírás. Munka szempontjából az átírás, webszöveg frissítés, cikk aktualizálás kb. ugyanannyi idő. Sőt, nehéz, vagy nagyon rossz, kusza alapanyag esetén több is lehet. Nem az a lényeg, hogy mennyi mondjuk 1000 leütés ára, hanem az, hogy értelmes, vevőszerző, céged hitelességét, kommunikációját erősítő honlapod legyen.

Ki végezze a marketing szövegek átírását?

Amennyiben csupán frissítés, aktualizálás a célod és te is írtad a szöveget, akkor te magad. 

Ha viszont

  • felpörgetnéd a honlapod teljesítményét
  • sales oldal készülne egyes tartalmakból, 
  • új célcsoportok felé nyitnál, 
  • mobilra optimalizált szöveget szeretnél,
  • SEO szempontból akarsz jobban teljesíteni, 

akkor érdemes marketing szövegíróhoz fordulnod. Tudod, olyat válassz, aki előbb mér és csak aztán vág.

Utóirat: 

Weboldal szövegének átírásához tanácsadást is vállalok: ekkor megnézzük mit, hol és hogyan kell javítani: felállítjuk a főbb támpontokat, ennek nyomán te magad láthatsz neki kijavítani az oldaladat. 

Ez ugyanúgy marketing tanácsadás, csak célzott kérdések nyomán haladunk. Nemrég végeztem egy több órás segítő auditot egy országos szervezet honlapjához és a tulajdonosnő így szólt: “Már az első öt perc után úgy éreztem, hogy megérte, számomra két újdonságot is mondott. Rádöbbentett, hogy hol akadtak el a látogatóink.”

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A honlap tartalma nem csak szövegből áll

Szövegíróként eddig szinte csak a szövegírásról beszéltem, pedig roppant fontos a tartalommarketing, vagyis egyéb tartalmi elemek rendszere is, hiszen látogatóinkat informálni akarjuk elsősorban. Azt szeretjük, és abban bízunk, amit ismerünk, tehát a webes tartalom létrehozásakor alkalmazkodnunk kell

Elolvasom a bejegyzést »

Az álláshirdetés szövegírás titka

Jobmarketing képzés a gyakorlatban Marketing ügynökségként értéket kell teremtenünk  a cégek számára. Jelenleg a legnagyobb értékek egyike a jó munkavállaló, ahogy mondani szokták, a megfelelő ember a megfelelő feladatra. A termékek és a szolgáltatások hirdetésén

Elolvasom a bejegyzést »

Content

Tartalom. Szöveg, képi elemek, videók, letölthető fájlok. A jó tartalom vonzóvá és hatékonnyá tesz. Tartalom létrehozása a webszövegírás is.

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot