A jó bemutatkozó szöveg a brand kulcsfontosságú eleme. A weboldalon egy jól megfogalmazott értékorientált szöveg segít cégének kiemelkedni a tömegből és megragadni a potenciális vásárlók figyelmét. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogyan lehet elkerülni a üres frázisokat, és mi alapján készülhet egyedi bemutatkozó szöveg akár 10 perc alatt is.
Láss a célcsoport szemével és hallgass a kasszádra
A marketing üzenetünket mindig a célcsoport szemszögéből kell megfogalmazni. Egy cipőt például egy családanya és egy tinilány más-más okokból vásárolhat meg, és egy üzletember is eltérő jellemzőket preferál. De mindegyiküket ki tudja szolgálni a a bolt. Ezért fontos, hogy a saját vállalkozásunkról is külső szemmel tekintsünk, és igazítsuk az üzenetünket a célcsoportunk igényeihez. Így növelhető az eladások száma és értéke.
A hatékony online bemutatkozás titka
Első lépésként azt kell tudni, hogy legtöbb esetben maga a címsor a lényeg, ami lehet:
- bulváros, botrányvadász
- problémát feszegető
- mesés ígéret a célcsoportnak
- megoldást kínáló
- vagy éppen egészen más…
A jó cím soha nem lehet sablonos. De gondold végig, őszintén, szerinted létezhet egy konkrét, szó szerint leírható varázsige, formula, ami megoldja mindenki bemutatkozási és értékesítési problémáját?
Legyen szó vásárlásról, letöltésről, kitöltésről vagy bármilyen más tevékenységről (marketinges nyelven konverzióról), az üzenetnek meggyőzőnek és egyedinek kell lennie. Nem létezik olyan kampányszöveg-minta, amely minden helyzetre és célcsoportra alkalmas lenne.
Ha lenne egy séma, mindenki azt használná és pár hónap alatt lenullázódna a hatása
Szóval, ha lenne egy készen használható, csak copy-paste módon beilleszthető szöveg, az már rég elkopott volna. Ez azt jelenti, hogy nem lehet valamilyen varázsige, kiguglizható-e megoldás? – Tartok tőle, hogy azt.
Hiszen azt akarod, hogy felfigyeljenek rád a reklámzajban
Majdnem azt írtam, hogy „reklámjajban” – mert a legfájdalmasabb dolgok egyike a közöny. Szeretnél több vevőt, több figyelmet, de nem tudod hogyan kellene ezt elérned. Szeretnél frappáns, egyedi és meggyőző lenni, de a többiek is pont ugyanezeket mondják, amiket te?
Bemutatkozó szöveg weboldalra, prezentációhoz, kampányhoz
Tegezős, vagy magázós legyen?
Ez attól függ mit képvisel a céged és mit várnak a vevőid. Vannak olyan szakmák, hivatások, ahol a magázás alaphang: ilyen az orvos, jogász, ügyvéd, bank, pénzügy és a legtöbb mérnöki és ipari terület. Máshol pedig a tegezés hatásosabb, például egy személyi edző, szépségipar, divat, vagy copywriter. De ezek általánosságok, mindig egyéni mérlegelés során dől el.
Ha sikerül megtalálni a megfelelő hangnemet, akkor felkeltheted a vevők figyelmét és bízalmát, mert megszólítva érzik magukat és gyorsan eldől, hogy szimpatikus vagy-e vagy sem?
Érezze az olvasó, hogy megszólítják
Ha nincs óriási költési keret a kampányodhoz, akkor a leleményesség és a figyelem odaítélése az ára a hatékony bemutatkozó szövegnek. Fontos, hogy az ötletedet megfelelően kommunikáld, és hatékonyan célozd meg a vevőidet. Az üzenetnek személyre szabottnak kell lennie a vevőid által kedvelt stílusban.
A jó cégbemutató szöveg profitot hoz
Ha nincs hatalmas költési keret a kampányodhoz, akkor az ötletesség, a szív és az odafigyelés a figyelem (és a bevétel) megszerzésének kulcsa. Ma egy vállalkozásnak okosan és hatékonyan kell kommunikálnia. Nézzünk pár fontos dolgot:
Strukturált és mobilbarát tartalom
Fontos, hogy a bemutatkozó szöveg könnyen olvasható legyen mobil eszközökön is. Az emberek általában gyorsan szkennelik a szemükkel a szövegeket, ezért fontos, hogy a lényeges információk kiemelten szerepeljenek.
Gondolj arra, hogy te hogyan olvasol el egy szöveget – pont ezt fogja tenni a weboldalad látogatója is. Sőt: sokkal kevésbé figyelmesen olvas, mint ahogy te a saját szövegedet írtad, vagy írattad. Ez nem bagatellizálás, hanem sajnos tény. Ezért kell előre tenni a lényeget.
A tagolás jelentősége
Bemutatkozó szövegedben, de minden egyéb marketinganyagodban is használj címsorokat, alpontokat és listákat, hogy könnyen áttekinthető legyen. ha illik hozzá, akkor alkalmazz képeket, táblázatokat és linkeket, hogy további információkat nyújts a vevőidnek. Csak a jól formázott szöveg tudja átadni mindazt, amit mondani akarsz.
SEO szempontból is pont ugyanaz fontos
A tagolás és a többféle címtípus, tartalomtípus használata a Google szempontjából is előnyös. De ne feledd, soha nem a keresőnek írsz, hanem az olvasóidnak. Vagis, a kereső azt “szereti” amit az emberek szeretnek. Egyszerű, nem?
A bemutatkozó szövegminták buktatói
Bár léteznek olyan szövegminták, mint az AIDA modell (Figyelem, Érdeklődés, Vágy, Felhívás a cselekvésre), amelyek segítségével hatékony szöveget lehet írni, ám ezeket sem használhatjuk minden esetben.
Hogyan kezdjük el?
A címsor a lényeg, amely soha nem lehet sablonos. Többféle címsor-típus van és lehet bulváros, problémát feszegető vagy éppen közvetlen, ami a céged és a közönséged viszonyára leginkább jelellemző.
Nem létezik univerzális varázsige
Nincs olyan szöveg minta, amely minden helyzetben és minden vállalkozásra működne. Ha lenne ilyen, mindenki azt használná, és hamar elveszítené hatását.
Egyedi és hiteles hangvétel
Az emberek a személyes és autentikus kommunikációt kedvelik, ezért fontos, hogy a szöveg tükrözze a vállalkozásod személyiségét és értékeit. Legyenek benne olyan elemek, amelyek megmutatják, hogy mi tesz téged és a vállalkozásodat különlegessé.
Tesztelni szükséges
Nagyon ritka az, hogy elsőre tökéletes minden. Vagy ha jó is, lehet még jobb, hiszen egészen apró dolgok, hangsúlyeltolódás, vagy jelző is számít. Mindig érdemes variációkt készíteni
Emelj ki néhány pozitívumot, amelyek relevánsak a célcsoportod számára, és bíztasd a vevőidet a közös munkára. Itt sokan nagy és különleges dolgokra gondolnak és éppen ez hat bénítóan az írásra. Neked, mint szakembernek sok minden magától értetődő, ám annak, aki most találkozik veled, lehet, hogy nem az.
Gondold végig, hogy mi lehet előny, milyen végeredményt vár el az, aki az ideális vevőd. Vagy milyen értéket keres benned?
Cégbemutató szöveg – Ötlet, ami bevételt hoz
Ha nincs óriási szórható költéskeret, akkor viszont lelemény, szív és odafigyelés az ára a figyelemnek. Többet ésszel, mit erővel, ahogy a mondás tartja. Ennek eszköze a kampány marketing szövege, amihez nincs hatásos minta készen. A szövegírás kézműves termék, sablonként és frázisgyűjteményként hatástalan.
Összefoglalás: bemutatkozó szöveg 10 perc alatt
- Adj neki beszédes címet
- Mondd el, miért vagy az olvasó számára hasznos.
- Derüljön ki gyorsan, milyen értékeket képviselsz
- Legyen aránylag rövid: a túl hosszú szöveg riasztó lehet.
- A jól strukturált és mobilbarát felépítés nélkülözhetetlen.
- Az univerzális minta szövegek nem működnek, mert minden vállalkozásnak saját, egyedi üzenetre van szüksége.
Az eredmények garantáltak
Ha úgy látod, hogy a weboldalad szövegável elakadtál, vagy egy külső szem jobban meg tudná fogalmazni azt, amit mondani szeretnél, akkor beszéljünk.
Garantálom, hogy nem sablonos válaszokat fogsz kapni a kérdéseidre, és ha megtaláljuk számodra azt a hangnemet amit szeretnek a vevőid, akkor felfigyelnek rád. Egy hatásos cégbemutató szöveg marketing szempontból sokat nyom a latban.