Keresőoptimalizált szövegírás

A keresőoptimalizált szövegírás 2020-ban is a leghatékonyabb módja a minőségi látogatószerzésnek.
A weboldaladat csak kevesen nézik meg? Úgy gondolod, hogy nem áll arányban a beletett munka és idő azzal, amennyi hasznot várnál?
Öntöd a pénzt a fizetett hirdetésekbe, de amint leállsz, a forgalmad is behal azonnal?

A keresőoptimalizált szövegírásról van valami, amit el szeretnék mondani neked:

A weboldalad eredményessége nagyon nagyrészben attól függ, hogyan helyezkedik el az adott cikk, vagy tartalom a találati sorban. Ez azt jelenti, hogy olyan keresőkifejezésekre kell építened a SEO tartalomstratégiát, amit és ahogy az emberek keresnek.

A SEO tartalomírás nagy kérdése, hogy miért nem egyszerű írni egy olyan cikket, vagy posztot, ami majd viráliusan jól elér 10.000 vagy még több embert, akik tolongani fognak az oldalon, hogy feliratkozhassanak mondjuk az email listádra?

A rendszeres olvasóbázis SEO szövegírással is építhető

Ha a rövid távú célt tartod szem előtt, akkor pusztán az azonnali, mennyiségi látogatószerzés a cél. Ha azonban tartós nyeresége vágysz, akkor olvasottságon túl rendszeres olvasókra van szükséged. Ehhez közönséget kell toborozni.

Azért beszélek most a SEO szövegírásról, mert ebből lehet rövid, közepes és hosszabb távon is hasznod.Ezt meg fogom magyarázni, mert lényeges!

Egy rövid SEO szövegírás gyorstalpalónak szánom ezt a cikket, hogy a blogodból, weboldaladból, ismételt olvasókat és leendő vevőket szerezhess.

A SEO szövegírás mindig kulcsszókereséssel kezdődik

Amíg nem tudod, hogy mire, milyen kulcsszavakra, keresőkifejezésekre akarsz célozni, addig ne is kezd hozzá. Mert neked neem általában vett nagy elérés kell, hanem a célközönségedet akarod megtalálni. Mire keresnek? Mi érdekli őket?

Mik a problémáik, vágyaik, mi jár a fejükben? – ha tudod mit, mennyien és hogyan keresnek, akkor tudsz olyan ütős SEO szövegeket, cikkeket, anyagokat írni, amivel gyorsabban jó pozícióban lehetsz.

A helyes kulcsszavak kiválasztása – mire érdemes optimalizálni a szöveget?

Alapszabály az, ha SEO szövegírásban akarsz sikereket, hogy figyelned kell a célpiacot: Mit kérdez, miről beszél, milyen témákkal foglalkozik. Ezek lehetnek konkrét kulcsszavak, de sokszor csak keresési mintázatok – fülelni kell a zajban és ki kell hallani azt, amit valójában akarnak. Ez cseppet sem könnyű, többnyire nem lehet rutinból.

A SEO szövegírás csúcsa a sikeres cornerstone tartalom

Meg kell találni azt a témát, azt a kérdést, melynek megválaszolása érdekli őket a legeslegjobban. Azt szoktam mondani, hogy meg kell adni a legjobb választ arra a kérdésre, amit ő még fel sem tett, de nagy valószínűséggel fel fog. Vagyis megadom vele az AHA! élményt, hiszen pont ezt akarta megtudni.

A cornerstone jelentése angolul: sarokkő

SEO kifejezésként inkább sarkalatos témák a tartalomban. Támpillérek, melyekre a SEO stratégiánk épül. ha ezeket az oldalakat, ccikkeket jól írjuk meg, akkor sokkalta erősebb lesz az oldalunk. ezek a tartalmak mindig értékesek, egyediek, így esélyes, hogy organikusan is sok linket fognak kapni.

Sok sikeres cornerstone tartalom címe egy kérdés, ami ezek valamelyikével kezdődik:

Mit jelent a…
Hogyan kell…
Meddig érdemes…
Miért…
Mennyit…

Ha most ezek után beírod a fő kulcsszavad, máris megvan 5 jó címed. Hasznos kis trükk, nem? Erre még rá tudsz segíteni azzal, hogy beírod a kérdést és hagyod, hogy a Google önmagától javasolja a kiegészítését. Kapsz így egy csomó releváns ötletet azonnal.

A SEO szövegírás sorvezetője a kulcsszólista, jobban mondva a keresési kifejezések listája, illetve a keresések száma

Mivel szoktam SEO szövegírás előtt keresési kifejezéseket, kulcsszavakat szűrni? A legjobb keresési kifejezéseket be tudod gyűjteni a SEMrush, az ahrefs programokkal, illetve részben az ingyenes Google Ads kulcsszóválasztó eszközével is. Ezek középtájon, vagy annál kicsit feljebb helyezkedhetnek el.

SEO szövegíró tipp:

Ha a leszűrt kulcsszólistát keresési mennyiség szerint rendezed, akkor a legfelső sorok lesznek a fő head kulcsszavak, amikre nehéz gyorsan helyezést elérni utána jönnek a másodlagosak, de az igazi, gyors eredményt és nagyobb látogatást hozó témák az úgynevezett longtail keresőkifejezések.

Ezekből mindig rengeteg van, kevés látogatottsággal, de nagyon specifikusan hoz látogatót. Ha olyan terméked, vagy szolgáltatásod van, ahol a kevesebb, de szűrt, minőségi látogatók elérése a cél, akkor a logtail kifejezések a SEO szövegírásod alapjai.

De van más előnye is a mélyebb, összetettebb kulcsszókereséseknek:

A megfelelő stílus, érzelmi ráhangolódás! Nagyban segítenek abban, hogy megmutassák a közönségünk nyelvhasználatát és akadnak közöttük igazi rejtett gyöngyszemek is, melyekkel könnyen lehet keresőoptimalizálási sikereket elérni.

Hány kulcsszó kell egy szövegbe?

Persze, hogy mekkora méretű egy kulcsszólista, az nagyban függ az adott téma összetettségétől, de mondjuk 50 – 3000 között bármi lehet. De ki kell ebből választani azt, amelyek a legfontosabbak. Régebben voltak mérőszámok a kulcsszóarányra 2%-5%-ig, de én nem tapasztalom, hogy pusztán azzal, hogy ismételhetjük, eredményesebb is lesz. Néha kimondottan zavaróvá is válhat, ha túlzásba viszik. A minőség, a mondanivaló, az értékközvetítő szöveg a lényeg. Így máris elérkeztünk egy kifejezéshez, ami az egész seo munka lényegi eleme.

A keresési szándék megértése

A SEO szövegírás a kölcsönos előnyökről szól. te adsz célzott tartalmat, ő pedig figyelmet és talán majd mást is, de ne szaladjunk előre. Ha megérted, hogy ő mit akar, akkor elébe tudsz menni és lám, a legjobb válasz lehetsz.

Milyen a jó SEO cikk? – négy fő tipp

  1. Nagyon hasznos tartalom, nem reklámszöveg (kérdésekre ad választ)
  2. Átfogó és alapos (több szempontot is körbejár)
  3. Legalább 1000-1500 szó hosszú.(Ez persze függ a témától is, nem aranyszabály, a lényeg az, hogy a közönség képes lesz-e elolvasni.)
  4. A SEO és a marketing szabályai szerint tagolva épül fel.

A SEO szövegírás a látogatóknak szól, de a kereső szempontjait is figyelembe veszi

Elképesztően sok időt képesek emberek egy jó oldalon tölteni, szóval nem igaz az, hogy nem olvasnak, épp ezért van helye a nagyobb lélegzetű tartalmak megjelentetésének is, ami a SEO szövegírás szempontjából jó hír!

Az utolsó, pontról, a szöveg tagolásáról muszáj kicsit bővebben szólni

A tagolás megbontja a szöveget és ettől olvashatóbbá válik. Elmondod vele mi fontos és mi nem annyira. Mi a cím és mi a szövegtest. Összességében a címsor/szövegtest arány minimum 1:5 legyen. Praktikusan ez azt jelenti, hogy legalább 5 soronként történjen valami.

A SEO szövegírás közben a keresőmotorok működését is részben érteni kell

Ha kiemelsz egy címsort, akkor tegyél rá H-tag-et, heading -et. a H tagoknak száma van, 1-6-ig, így tudod elmondani a botoknak, mi fontos és mennyire. Ha a kulcsszavakat ezekbe a címsorokba ügyesen beleteszed, ezzel növeled a szöveg relevanciáját. nem mellesleg a látogatók is jobban tudják érzékelni.

Lista és olvasóközönség építése SEO szövegírás eszközökkel

Elég hamar el fog jönni az a pont, amikor nem lehet mindig csak új és új olvasókra támaszkodni, sokkal jobb, ha lesznek visszatérők. Kellenek visszatérő látogatók! Mint tudjuk, a visszatérőket sokkal könnyebb megszólítani, mint teljesen újakat találni. Az ideális az, ha ez is van és az is van.

Mit tegyen ilyenkor egy jó marketinges?

Nézzük meg először, mire jöttek organikus SEO -ból az oldalra. Figyeljünk az oldalon töltött idő hosszára és a visszafordulási arányra az analyticsben, ez mutatja, mennyire volt számukra érdekes, releváns a tartalom.

Ha a látogatóktól el tudjuk kérni az email címüket, mondjuk egy kis azonnali, extra előny, csali, vagy egyéb lehetőséggel, akkor ha legközelebb írunk valamit, a közönséget azonnal értesíteni tudjuk.

Mennyire SEO eszköz ez az egyéb marketinghasznon túl? – annyiban, hogy azonnal van forgalom az oldalon, sőt minőségi, hiszen már ismerik az oldalt, így a keresőmotoroknak is az az első információ, hogy ez bizony jó és hasznos. Ekkor nagyobb eséllyel indul az adott url karrierje a keresőkben.

Jó, de mikor és hogyan hoz hasznot a SEO szövegírás?

Ha jól csináljuk, akkor egy tartalomnak legalább két életciklusa van

1.
A friss megjelenés után mindig van egy “tüske”, a kiugró látogatószám
A hírlevél kiküldés, social, megosztások, esetleg egy kis kiemelt poszt után aktiv a cikk. Sokan azt hiszik, hogy ennyi, azonnal írni kell újabbat bármi áron, mert “zuhan a látogatottság”

Ez a mókuskerék, amiből nincs kiszállás. Sok időbe, pénzbe és energiába kerül fenntartani a figyelmet. Sokszor hallom amikor megkeresnek:: “Mi nem vagyunk médiavállalatok” hogy folyamatosan, heti több alkalommal is szórakoztassunk! – és ebben mélyen igazuk is van. Kevés cégnek van erre kapacitása és ha okosan csináljuk a SEO tartalomstratégiát, akkor nem is a mennyiség a lényeg. De nézzük tovább, hogyan dolgozik egy jó seo cikk:

Amikor a “tüske” csökkenni kezd, vagyis pár nap, pár hét után, akkor szép lassan emelkedni kezd az organikus látogatókból jövő forgalom ugyanazon a cikken, oldalon, ha jól írtuk meg!

2.
Elkezdődik egy lassabb ütemű, án tartós emelkedés, ahogy a kereső beindexálta és a helyezésében a cikk elkezd dolgozni.

Ha jó a tartalom, akkor ez lehet rövidebb idő, ha nagy a verseny rá, akkor lehet hosszabb. Ekkortól beszélünk arról, hogy a cikk életre kelt a keresőben és organikus találatokat hoz, melyek sokkal nagyobb volumenűek lehetbnek, mint amit mi el tudnánk magunktól érni. Mert olyanokat segít az oldalra, akik még nem hallottak rólunk!

A SEO szövegírás haszna

Van olyan cikkünk, ami 4 éve top 1-ben van. Van olyan cikkünk is, amit tízezrek olvastak 2 év alatt és több milliós bevételt hozott a webshopnak. Olyat is írtunk, amely az egyik leglátogatottabb hírportál blogjai között címlapon volt 3 napig organikusan, döbbenetes, ám nem túl releváns forgalmat generálva.

Hogyan mérhető le egy SEO cikk haszna?

A Google Analytics segítségével láthatjuk, mint organikus céloldalt,és az onnan induló konverzióval végződő munkameneteket. Vagy az is lehet, hogy a vásárlási útvonal egyik fontos eleme, hogy eljut a cikkhez, majd tovább halad a konvetálás felé. A webmestereszközök segítségével a keresési lekérdezéseknél látható, hogy az adott oldal hányadik helyen van az adott keresési kifejezésre. Szóval nagyon jól mérhető, forintosítható egy jól megírt SEO szöveg, cikk, blog, vagy akár teljes weboldal.

Nem minden egyes cikk hoz darabra mérhető hasznot, de mind hozzájárulhat ahhoz, hogy egyes tartalmak a weboldalon, illetve az egész webhely maga kiemelkedő sikereket érjen el.

Mennyibe kerül – SEO szövegírás árak

Egy ütős cikk, egy cornerstone tartalom megírása időbe kerül – kiválasztani a stratégiát, a keresési kifejezést, utánajárni, realizálni a keresési szándékot – nem megy fél óra alatt. Ha pedig abból indulok ki, hogy jól képzett SEO szövegíró szakember fog rajta dolgozni, aki nem azért az, hogy kevesebbet keressen, mint egy gyorséttermi krumplisütő, akkor máris képben vagyunk.

A SEO szövegírás tulajdonképpen tudatos szövegépítés, tartalomfejlesztés, nem pusztán “egy cikkcsomag akciós áron”. Óradíjas alapú, vagy projektalapú tartalomfejlesztés árat szoktunk adni. A hitelesség és a minőség fontos.

Most ide a végére kellene egy jó kis kasszarobbantó Call to actiont valami szenzációs igéretet mondani.

Azt hiszem, ha eddig eljutottál az olvasásban, megérted, hogy nem üres ígéretek, hanem tények mentén lehet itt csak dolgozni.

A keresőoptimalizált szövegírás befektetés a weboldal jövőjébe, a stabil forgalomnövelésbe

Akár cégen belül csinálod, akár kiszervezed valakinek a SEO szövegírást, akkor legyen szempont, hogy a szövegíró képben legyen az adott területtel és olyan anyagot adjon, amire te, mint az adott terület szakértője azt mondod: “Hú, pont ezt akartam mondani, de nem tudtam volna ilyen jól összerakni!”

Mert jók között kell a legobbnak lenned.

Szeretnék bővebb információt kérni a szövegírásról!
A szövegírás ára nem leütésszámra megy, hanem mindig az adott projektet árazzuk be. Korrekt feltételeket kínálunk: minőségi, egyedi szöveget írunk elérhető áron több javítási körrel, garanciával, titoktartással.