SEO szövegírás

A seo szövegírás 2022-ben is a leghatékonyabb módja a minőségi látogatószerzésnek. Ezt az útmutató cikket azért hoztam létre, hogy azokat találd meg, akik pont azt keresik, ami számodra üzletileg fontos, ám még nem ismernek.

Azok akik keresésből látogatnak el az oldalra, sokkal több időt töltenek el, mert célzott információt keresnek.

Egy oldal akkor jut el nagy eséllyel előre a keresőben, ha a legjobb választ nyújtja a keresési szándékra

Az a jó tartalom, amely összhangban van a felhasználó szándékával(angolul: search intent) és a lehető legalaposabban elégíti azt ki.  Ez az egyik kulcsa annak, ha jó látogatókat szeretnél a webről. Ehhez természetesen kell

  1. gyors és technikailag kifogástalan webhely
  2. jó felhasználó élmény (UX)
  3. céljaidnak megfelelő tartalom
  4. megfelelő hivatkozások, vagyis releváns linkek

A SEO munka nem technikai része tehát a felhasználók szándékának kutatása, mely nem csupán keresőkifejezésekből áll, hanem egyes témakörök, összefüggések megértéséből is. A legtöbbet a konkurensektől lehet tanulni, vagyis azoktól, akik jelenleg a keresési sor elején vannak.

A SEO szövegírás számomra nem előírt karakterszámot, hanem sokkal inkább egyfajta gondolkodásmódot, folyamatot jelent. Mindig valamihez képest kell jobbnak lenni.

A tartalommarketing hatékonyabb, mint valaha., az emberek szeretnek olvasni, csak nem éppen direkt reklámokat. A figyelmet értékes, tartalmas, olvasmányos cikkekkel lehet és kell is kiérdemelni. Ez egyfajta cserekereskedelem: te értéket adsz, ő pedig figyelmet és talán elköteleződést is. 

Figyelj a tartalomtípusra is, azt nézd meg, milyen fajta a vezető anyag, lehet blogcikk, cornerstone cikk, termékkategória, videós anyag? Amilyen típusú anyag vezet, olyat kell előállítani, ha meg akarunk mérkőzni a helyért.

SEO szövegírás

 

Keresőoptimalizált szövegírást több, mint 10 éve végzek.

Sok ügyfelem volt már, legtöbbjükkel tartós az együttműködés, de csak azokkal, akik folyamatban gondolkoznak és nem a csodát várják egy hónapon belül.

A SEO folyamat általában időbe kerül, míg beindul, kell hozzá üzemanyag, a semmiből nem fog menni, ám cserébe hihetetlen forgalmat hoz és nem lehet lekapcsolni úgy, mint egy Google Ads-et. 

A marketing mix fontos része, de általában nem kizárólagos, inkább egy csatorna a sok közül, melyre érdemes figyelmet fordítani.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen amikor SEO szövegíráson gondolkozol, általában egy problémával kerülsz szembe:

  • A weboldaladat csak kevesen nézik meg?
  • Úgy gondolod, hogy nem áll arányban a beletett munka és idő azzal, amennyi hasznot várnál?
  • Öntöd a pénzt a fizetett hirdetésekbe, de amint leállsz, a forgalmad is behal azonnal?

Miért éri meg a SEO szövegírásra hangsúlyt fektetned?

A weboldalad eredményessége nagyon nagyrészben attól függ, hogyan helyezkedik el az adott cikk, vagy tartalom a találati sorban. Ez azt jelenti, hogy olyan keresőkifejezésekre kell építened a SEO tartalomstratégiát, amit és ahogy az emberek keresnek.

Konkrét leszek: az organikus találati sor első helye előtt van 3-4 fizetett hirdetés, esetleg egy térképtalálat, vagy képtalálat. 

Mivel az emberek többsége ma már mobilon keres, ez legalább egy görgetést jelent. Ez pedig sok. Gondolj abba bele, hogy TE hogyan keresel valamit. Pont úgy csinálják mások is.

A tét pedig nagyobb, mint gondolnád

Az első helyezett viszi el az organikus kattintások legalább felét, a második-harmadik ennek a felét, és a maradék többit az első oldali találatok. A 11. hely után a forgalom szinte nulla.

A SEO tartalomírás 2 nagy kérdése, hogy  lehet eljutni ebbe az első 10-be és utána a top helyek egyikére?

Illetve, ha már ott vagyunk, a tartalomból mennyi és milyen konverzió szolgálja legjobban az üzleti érdeked?

Sokan a helyezésre hajtanak csupán. Mások remek marketing szöveget írnak, de nem jutnak el vele az emberekhez.

Én azt mondom, hogy a kettő együttesen fontos, tehát a te üzleti céljaid tükrében készül SEO terv, többek között a szövegírásról, témákról is.

 

 

A népszerűséged SEO szövegírással is építhető

Ha a rövid távú célt tartod szem előtt, akkor pusztán az azonnali, mennyiségi látogatószerzés a cél. Ha azonban tartós nyeresége vágysz, akkor olvasottságon túl rendszeres olvasókra van szükséged. Ehhez közönséget kell toborozni.

Azért beszélek most a SEO szövegírásról, mert ebből lehet rövid, közepes és hosszabb távon is hasznod.Ezt meg fogom magyarázni, mert lényeges!

Egy rövid SEO szövegírás gyorstalpalónak szánom ezt a cikket, hogy a blogodból, weboldaladból, ismételt olvasókat és leendő vevőket szerezhess.

 

A SEO szövegírás mindig kulcsszókereséssel kezdődik

cikkírás gazdagon a seo cornerstone tartalom

Kép pexels

Amíg nem tudod, hogy mire, milyen kulcsszavakra, keresőkifejezésekre akarsz célozni, addig ne is kezd hozzá. Mert neked neem általában vett nagy elérés kell, hanem a célközönségedet akarod megtalálni. Mire keresnek? Mi érdekli őket?

Mik a problémáik, vágyaik, mi jár a fejükben? – ha tudod mit, mennyien és hogyan keresnek, akkor tudsz olyan ütős SEO cikkeket, anyagokat írni, amivel gyorsabban jó pozícióban lehetsz.

A különböző keresési helyzetekhet különféle kulcszavak, keresési kérdések kapcsolódnak. Vannak a nagyon általános kérdések és ahogy haladunk előre a döntési folyamat mentén, úgy lesz egyre célzottabb a keresés. 

A jó SEO szöveg mindig a keresési szándékra épül: ezt díjazzák a látogatók és természetesen a keresőmotorok is. tehát amikor egy keresőben jól teljesítő tartalmat írsz, tudni kell azt, hogy a keresés melyik fázisát célzod meg vele. Gondold el, hogyan keresel te nyaralást, cipőt vitamint – bármit. 

 

A helyes kulcsszavak kiválasztása – mire érdemes optimalizálni a szöveget?

Alapszabály az, ha SEO szövegírásban akarsz sikereket, hogy figyelned kell a célpiacot: Mit kérdez, miről beszél, milyen témákkal foglalkozik.
Ezek lehetnek konkrét kulcsszavak, de sokszor csak keresési mintázatok – fülelni kell a zajban és ki kell hallani azt, amit valójában akarnak. Ez cseppet sem könnyű, többnyire nem lehet rutinból.

Sokat segítenek a SEO szoftverek is, ilyenekre nálunk is szükség van, mert a marketinges intuíció ma már nem elég.

 

A SEO cikkírás csúcsa a sikeres cornerstone tartalom

Meg kell találni azt a témát, azt a kérdést, melynek megválaszolása érdekli őket a legeslegjobban. Azt szoktam mondani, hogy meg kell adni a legjobb választ arra a kérdésre, amit ő még fel sem tett, de nagy valószínűséggel fel fog. Vagyis megadom vele az AHA! élményt, hiszen pont ezt akarta megtudni.
cikkírás gazdagon a seo cornerstone tartalom

 

A cornerstone jelentése angolul: sarokkő

SEO kifejezésként inkább sarkalatos témák a tartalomban. Támpillérek, melyekre a keresőben való minél jobb megjelenést segítő stratégiánk épül. Ha ezeket az oldalakat, cikkeket jól írjuk meg, akkor sokkalta erősebb lesz az oldalunk. Ezek a tartalmak mindig értékesek, egyediek, így esélyes, hogy organikusan is sok linket fognak kapni.

Sok sikeres cornerstone tartalom címe egy kérdés, ami ezek valamelyikével kezdődik:

A jó címsor adja el a tartamat

Mivel a kulcsszó helyett ma már a keresési lekérdezés kifejezést használjuk sokszor, értelemszerű, hogy kérdés is lehet egy jó cím. ha rezolál azzal, amit ő akar megtalálni, akkor jobb esély van arra, hogy értékesnek tartja nem csupán a Google, hanem a felhasználó is.

A fő keresési kifejezésed mindig legyen a címsor része

Ha most ezek után beírod a fő kulcsszavad, máris megvan 1-2 jó címed. Hasznos kis trükk, nem? Erre még rá tudsz segíteni azzal, hogy beírod a kérdést és hagyod, hogy a Google önmagától javasolja a kiegészítését. Kapsz így egy csomó releváns ötletet azonnal.

 

A SEO szövegírás sorvezetője a kulcsszólista, jobban mondva a keresési kifejezések listája, illetve a keresések száma

Mivel, milyen eszközökkel szoktam SEO szövegírás előtt keresési kifejezéseket, kulcsszavakat szűrni? A legjobb keresési kifejezéseket be tudod gyűjteni a SEMrush, az Ahrefs programokkal, illetve részben az ingyenes Google Ads kulcsszóválasztó eszközével is. Ezek középtájon, vagy annál kicsit feljebb helyezkedhetnek el.

 

SEO szövegíró tipp:

A SEO szövegírás és a kulcsszavak rendezése

Ezekből mindig rengeteg van, kevés látogatottsággal, de nagyon specifikusan hoz látogatót. Ha olyan terméked, vagy szolgáltatásod van, ahol a kevesebb, de szűrt, minőségi látogatók elérése a cél, akkor a logtail kifejezések a SEO szövegírásod alapjai.

 

De van más előnye is a mélyebb, összetettebb kulcsszókereséseknek:

A megfelelő stílus, érzelmi ráhangolódáselősegítése! Ahogy olvasom a kulcsszólistát, illetve ezek nyomán a vezető tartalmakat – azok az információk nagyban segítenek abban, hogy megmutassák a közönségünk nyelvhasználatát.

Sok esetben akadnak közöttük igazi rejtett gyöngyszemek is, melyekkel könnyen lehet keresőoptimalizálási sikereket elérni.
Ezt néha “könnyű kulcsszónak is nevezik” – nincs rá sok találat, mégis van rá keresés. Akkor itt a hiány, melyet érdemes betölteni!

 

Hány kulcsszó kell egy szövegbe?

Persze, hogy mekkora méretű egy kulcsszólista, az nagyban függ az adott téma összetettségétől, de mondjuk 50 – 3000 között bármi lehet. De ki kell ebből választani azt, amelyek a legfontosabbak. Régebben voltak mérőszámok a kulcsszóarányra 2%-3%-ig, de én nem tapasztalom, hogy pusztán azzal, hogy ismételhetjük, eredményesebb is lesz. Néha kimondottan zavaróvá is válhat, ha túlzásba viszik. 

Célcsoport igényei szerinti SEO szövegírás

 

A lényeg a keresési szándék megértése

A keresési szándék angolul search intent – nagyon fontos dolog. A SEO szövegírás a kölcsönos előnyökről szól. Te adsz célzott tartalmat, ő pedig figyelmet és talán majd mást is, de ne szaladjunk előre. Ha megérted, hogy ő a kereső ember mit akar, akkor elébe tudsz menni és lám, a legjobb válasz lehetsz.

 

Milyen a jó SEO cikk? – négy fő tipp

  1. Nagyon hasznos tartalom, nem reklámszöveg (kérdésekre ad választ)
  2. Átfogó és alapos (több szempontot is körbejár)
  3. Legalább 1000-1500 szó hosszú.(Ez persze függ a témától is, nem aranyszabály, a lényeg az, hogy a közönség képes lesz-e elolvasni.)
  4. A SEO és a marketing szabályai szerint tagolva épül fel.

A SEO szövegírás a látogatóknak szól, de a kereső szempontjait is figyelembe veszi

Elképesztően sok időt képesek emberek egy jó oldalon tölteni, szóval nem igaz az, hogy nem olvasnak, épp ezért van helye a nagyobb lélegzetű tartalmak megjelentetésének is, ami a SEO szövegírás szempontjából jó hír!

Az utolsó, pontról, a szöveg tagolásáról muszáj kicsit bővebben szólni

A tagolás megbontja a szöveget és ettől olvashatóbbá válik. Elmondod vele mi fontos és mi nem annyira. Mi a cím és mi a szövegtest. Összességében a címsor/szövegtest arány minimum 1:5 legyen. Praktikusan ez azt jelenti, hogy legalább 5 soronként történjen valami.

A SEO szövegírás közben a keresőmotorok működését is részben érteni kell

Ha kiemelsz egy címsort, akkor tegyél rá H-tag-et, heading -et. a H tagoknak száma van, 1-6-ig, így tudod elmondani a botoknak, mi fontos és mennyire.

Ha a kulcsszavakat ezekbe a címsorokba ügyesen beleteszed, ezzel növeled a szöveg relevanciáját. nem mellesleg a látogatók is jobban tudják érzékelni.

Amit a H tagokról tudni kell – voltak változások

Régebben volt egy olyan szabály – ma már csak hiedelemnek mondják, hogy annyi H tag használható egy szövegben, amennyi a száma. Ezt cáfolták meg, hiszen egy szövegben, ma már lehet akár több H1 tag-is.

Ennek oka  amobilos olvasmányosságban rejlik. A nagy értékű H tag-ek jól olvashatók, jól tagolnak és ez inkább pozitív élmény. Szóval, használjuk bátran. Erről a teljes cikk itt olvasható.

Lista és olvasóközönség építése SEO szövegírás eszközökkel

Elég hamar el fog jönni az a pont, amikor nem lehet mindig csak új és új olvasókra támaszkodni, sokkal jobb, ha lesznek visszatérők. Kellenek visszatérő látogatók! Mint tudjuk, a visszatérőket sokkal könnyebb megszólítani, mint teljesen újakat találni. Az ideális az, ha ez is van és az is van.

 

Mit tegyen ilyenkor egy jó marketinges?

Nézzük meg először, mire jöttek organikus SEO -ból az oldalra. Ezt a legpraktikusabb az ingyenes Google Webmestereszközökkel, a Search Console -lal nézni.

Figyeljünk az oldalon töltött idő hosszára és a visszafordulási arányra az analyticsben, ez mutatja, mennyire volt számukra érdekes, releváns a tartalom.

Ha a látogatóktól el tudjuk kérni az email címüket, mondjuk egy kis azonnali, extra előny, csali, vagy egyéb lehetőséggel, akkor ha legközelebb írunk valamit, akkor egy email kampánnyal a közönséget azonnal értesíteni tudjuk.

Mennyire SEO eszköz ez az egyéb marketinghasznon túl?

Annyiban, hogy azonnal van forgalom az oldalon, sőt minőségi, hiszen már ismerik az oldalt, így a keresőmotoroknak is az az első információ, hogy ez bizony jó és hasznos. Ekkor nagyobb eséllyel indul az adott url karrierje a keresőkben.

 

Jó, de mikor és hogyan hoz hasznot a SEO szövegírás?

Ha jól csináljuk, akkor egy tartalomnak legalább két életciklusa van

1.
A friss megjelenés után mindig van egy “tüske”, a kiugró látogatószám
A hírlevél kiküldés, social, megosztások, esetleg egy kis kiemelt poszt után aktiv a cikk. Sokan azt hiszik, hogy ennyi, azonnal írni kell újabbat bármi áron, mert “zuhan a látogatottság”

Ez a mókuskerék, amiből nincs kiszállás. Sok időbe, pénzbe és energiába kerül fenntartani a figyelmet. Sokszor hallom amikor megkeresnek: “Mi nem vagyunk médiavállalatok” hogy folyamatosan, heti több alkalommal is szórakoztassunk! – és ebben mélyen igazuk is van.

Kevés cégnek van erre kapacitása és ha okosan csináljuk a SEO tartalomstratégiát, akkor nem is a mennyiség a lényeg. De nézzük tovább, hogyan dolgozik neked egy jó seo cikk:

Amikor a “tüske” csökkenni kezd, vagyis pár nap, pár hét után, akkor szép lassan emelkedni kezd az organikus látogatókból jövő forgalom ugyanazon a cikken, oldalon, ha jól írtuk meg!

2.
Elkezdődik egy lassabb ütemű, ám tartós emelkedés, ahogy a kereső beindexálta és a helyezésében a cikk elkezd dolgozni.

Ha jó a tartalom, akkor ez lehet rövidebb idő, ha nagy a verseny rá, akkor lehet hosszabb. Ekkortól beszélünk arról, hogy a cikk életre kelt a keresőben és organikus találatokat hoz, melyek sokkal nagyobb volumenűek lehetnek, mint amit mi el tudnánk magunktól érni. Mert olyanokat segít az oldalra, akik még nem hallottak rólunk!

A SEO szövegírás mérhető haszna

Van olyan cikkünk, ami 4 éve top 1-ben van. Van olyan cikkünk is, amit tízezrek olvastak 2 év alatt és több milliós bevételt hozott a webshopnak. 

Ehhez az kell, hogy be legyen állítva az Analytics-ben az e-commerce mérése és a célok között legyen vásárlás is. Ha tehát megnézzük a vásárlási útvonalat, sok esetben találkozunk benne a cikkel. Magyarán szólva, nem a cikk fog eladni, hanem a webshop, ám a bizalmat megerősíti, illetve a keresési szándékra jó választ ad, ami vásárláshoz vezet.

Olyat is írtunk, amely az egyik leglátogatottabb hírportál blogjai között címlapon volt 3 napig organikusan, döbbenetes, ám nem túl releváns forgalmat generálva.

 

Hogyan mérhető le egy SEO cikk haszna?

A Google Analytics segítségével láthatjuk, mint organikus céloldalt,és az onnan induló konverzióval végződő munkameneteket. Vagy az is lehet, hogy a vásárlási útvonal egyik fontos eleme, hogy eljut a cikkhez, majd tovább halad a konvertálás felé. A seo cikkek szerepét sose becsüljük le.

A webmestereszközök segítségével a keresési lekérdezéseknél látható, hogy az adott oldal hányadik helyen van az adott keresési kifejezésre. Szóval nagyon jól mérhető, forintosítható egy jól megírt SEO szöveg, cikk, blog, vagy akár teljes weboldal.

sikeres és hatékony tartalom -SEO szövegírás

Webshop SEO szövegírás nélkül nehezen képzelhető el.

A webshop tartalmának kialakításakor elképzelhetetlen hogy ne vegyük figyelembe a keresőoptimalizálás szempontjait is. 

Címlapszöveg, fő és alkategóriák, esetleg még terméklapok is, illetve a kő keresési kifejezésekre épített blogbejegyzések, vagy GYIK -szövegek megírása lesz fontos feladat. A webáruház seo esetében komplex, kategóriákra bontott, akár nagyon nagy számú kulcsszólistával dolgozunk.

Persze, ez nem megy egyik napról a másikra, több hetes, vagy akár hónapos munka, miközben a webshop egy része, vagy egésze ezalatt már működik. Inkább folyamatról beszélünk, mintsem egyszeri projektről, hiszen mindig lesz tennivaló.

Főbb tartalomtípusok szövegíró szempontból

Egy jó webshop seo tartamának megírása a termékek, kategóriák megírásán túl a blogot, a híreket, illetve a külső linkek szövegeit is tartalmazhatja.: pixab

Szeretnék bővebb információt kérni a SEO szövegírásról!

Beszéljük meg, mi lenne az az eredmény, amire vágysz. Korrekt feltételeket kínálunk: minőségi, egyedi keresőoptimalizált szöveget írunk elérhető áron több javítási körrel, garanciával, titoktartással. SEO cikkek, Cornerstone cikkek, webshop seo anyagok akár egy héten belül.


Kattints ide

Mennyibe kerül? – SEO szövegírás árak

A SEO szövegírás ára a témától és a beletett energiától függ. Egy ütős cikk, egy cornerstone tartalom megírása időbe kerül – kiválasztani a stratégiát, a keresési kifejezést, utánajárni, realizálni a keresési szándékot – nem megy fél óra alatt.

Ha pedig abból indulok ki, hogy jól képzett SEO szövegíró szakember fog rajta dolgozni, aki nem azért ír, hogy kevesebbet keressen, mint egy gyorséttermi krumplisütő, akkor máris képben vagyunk.

A SEO szövegírás tulajdonképpen tudatos szövegépítés, tartalomfejlesztés, tartalommarketing, nem pusztán “egy cikkcsomag akciós áron”. Óradíjas alapú, vagy projektalapú tartalomfejlesztés árat szoktunk adni. A hitelesség és a minőség fontos. 2022-es árainkról egy összefoglalót találsz listákkal itt.

Összefoglalás

Most ide a végére kellene egy jó kis kasszarobbantó Call to action-t valami szenzációs igéretet mondani. De inkább a valóságot mondom el, mert az úgy hitelesebb.

A szövegírás a seo munka egyik nagyon fontos elem, de önmagávban kevés ahhoz, hogy az oldal előre jusson. A technikai részek és a külső linkek ugyanúgy nélkülözhetetlenek.

Azt hiszem, ha eddig eljutottál az olvasásban, megérted, hogy nem üres ígéretek, hanem tények mentén lehet itt csak dolgozni.

A keresőoptimalizált szövegírás befektetés a weboldal jövőjébe, a stabil forgalomnövelésbe.

Abban segítünk, hogy a jók között is a legjobb lehess, elöl a keresési listán.

SEO szövegírás a hatékonyabb tartalommarketing kappányokért