Szövegírás | Kulcsszótérkép készítés és tartalmi SEO
16196
post-template-default,single,single-post,postid-16196,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Kulcsszótérkép készítés és tartalmi SEO

A SEO szövegírás egyik alapja, hogy a szövegben a megfelelő kulcsszavakat, keresőkifejezéseket szerepeltetni kell. Az elsők között kezdtem el  ezzel itthon foglalkozni, mondjuk úgy, még a hőskorban. Egy tartalom attól lesz sikeres, hogy meg kell találni, milyen srófra jár annak az esze, aki épp keres, vagyis értelmezni kell tudni a kulcsszószűrés eredményét.

Nem elég tudni azt, hogy mire, mikor és hányan keresnek, azt is ki kell deríteni, milyen szándék áll a keresések mögött és ezt hogyan tudjuk hasznosítani marketingcéljainkra.

A kulcsszavak mögött az emberi szándékot kell megismerni

Sokan esnek abba a hibába, hogy az elvégzett kulcsszószűrést úgy ahogy van, átadják a szövegírónak, amiből sokszor lehet fura végeredmény. Ha kulcsszavakat kapok (vagy én magam szűrök) akkor térképet, rendszert szoktam belőle készíteni. Nézzük, mit is jelent ez a napi szövegírói munkafolyamat szintjén:

A marketing szövegírás a szándékokra épül.

 

 

 

Vegyünk először egy összetett esetet, egy weboldal szövegírást

A kulcsszószűrés során, a relevánsnak látszó kulcsszavakat hozzárendelem az oldal szerkezetéhez a potenciális keresések szándéka és témája alapján. Adott esetben ötleteket is kapok innen a célzott tartalomfejlesztéshez.

Először “kereskedőül” nézem – nagyon pontosan tudnom kell mit és kinek akarok eladni

A webhely felépítési terve először tükrözi a tulajdonos marketingszándékait, Pl. rólunk oldal, címoldal, pár főbb szolgáltatás és kapcsolati oldal. (Webshop marketingről majd egy másik cikkben lesz szó.) Ehhez elkezdek keresési kifejezéseket  keresni, olyan kulcsszavakat , amelyeknél hasznos lenne a találati listán előkelő helyezést elérni.

Ez lesz a keresőmarketing főirányunk, SEO szakszóval a “big head”. Utána ezeket tovább bontva több aloldali lista lesz, ahol tovább árnyaljuk a képet, vagyis bejönnek a szintén SEO szakszóval “long tail”-ek, olyan kifejezések, melyek nagyon relevánsak, összetettek, változatosak de alacsony keresési számmal.

Második lépésben “vevőül” nézem – hiszen a marketing szövegírás mindig a szándékról és a cselekvésről szól

Egyszerűen az témára kezdek mélyebben rámenni, illetve a javasolt keresőkifejezéseket is felveszem egy listára. Ekkor már árnyaltabb a kép, vagyis kiderül, hogyan keresnek az emberek. Ezzel még tovább bővül a long tail kulcsszólista.

Előfordul az is, hogy maga az előkészület több időt vesz igénybe, mint maga a szöveg megírása. (Ezért szoktam óradíjat mondani, nem karakterárat, mivel lehet, hogy fél oldal szövegben több munka van, mint egy 1000 szavas cikkben.) Röviden és hatásosan, célzottan nehezebb jól írni.

SEO és tartalommarketing itt és most

Akik ezeket a kulcsszavakat kifejezéseket használják, azok releváns tartalmat állítanak elő: a tartalommarketing lés SEO stratégiájuk tudatosan, vagy sem, de ezek köré épül. Tehát, az én feladatom az, hogy JOBBAT és/vagy KOMPLEXEBBET írjak ennél.

Hogyan tudhatom meg melyik a hasznos kulcsszó marketing szempontból és mi nem az?

A főbb keresési kifejezések találatait is át szoktam nézni a weboldal szövegírása előtt. Igen, konkrétan beírom a keresőbe és nézem, hogy milyen találatokat ad ki. Igyekszem több módszerrel is kiszűrni a személyre szabott találati listát. Hogy mennyit és milyen irányban keresek, az nagyban függ az alap weboldal témájától és összetettségétől.

Egy szoftver, vagy vállalatirányítás, gazdasági téma lehet, hogy hosszabb utánajárást igényel, mint egy lakásfelújítás. De ez is csak nagy vonalakban igaz, hiszen minden a megrendelő igényétől függ: összefoglalva, el kell helyeznek a jelenlegi kínálati, találati listán a szöveget.

Pontosan ezt segíti  a tartalomírás előtti  kulcsszótérkép! 

A legtisztább formában ez csak egy exceltábla, amelyben lényeges keresőkifejezések és néhol a konkurencia is szerepel. Tartalmazhat “kulcsszavakat” a kulcsszavakhoz – kiegészítő megjegyzéseket, információkat a keresési mennyiségről, témakörnyezetről, a kulcsszó nehézségeiről, stb.

Miért hasznos ez szövegírás szempontjából?

A megfelelően felépített kulcsszótérkép a keresőoptimalizálás mellett számos felhasználási célra jó, például:

  • Segít összefésülni egy kerek egésszé azt, hogy mit kínál a megrendelő és  megérteni, mit vár el a piac.
  • Segít célozni, hogy az adott célcsoport az adott szóhasználattal, milyen eredményt vár, vagy épp mit értünk az adott kifejezés alatt, 
  • megtudhatjuk, hogy milyen téma sajátít ki egy bizonyos területet (Itt bőven vannak meglepő eredmények!)
  • Megláthatjuk az emberi szándékot az adatok mögött.

Érzelem, figyelem, technika

A lista segít pontosítani, így a tartalom címei, alcímei is kikerekednek, gyakorlatilag, ha jól és odafigyelésel csináljuk, a “téma egyszerűen elkezdi adni magát”. De csak akkor, ha levetjük az előítéleteinket és figyelünk a hangsúlyokra, a szövegekre, képekre, benyomásokra. Gondoljuk el, hogy aki keres, az mivel fogy találkozni, mik között kell nekünk a lehető legjobb alternatívának lenni! 

A legjobb választ kell megalkotni – nem egóból írni

Nekem, mint szövegírónak az a feladatom, hogy a lehető legjobb választ, a legjobb alternatívát írjam, így legyek az ügyfeleim közönsége számára hasznos. Sokszor kérdezik, hogy ez nem zavar-e? – Erre egy válaszom van: majd ha zavar, akkor elhagyom a copywriter szakmát és regényt fogok írni. De tegyük félre a személyeskedést:

A keresőoptimalizált tartalommarketing sorrendisége

A sikeres munkához a prioritások pontos meghatározására van szükség. Ehhez pontos mérések és adatok kellenek, mert a webhely működése során az oldalak és a kulcsszavak nem egyenlők. lesznek kiemelkedő sarokkövei a tartalomnak és lesznek kevésbé népszerű oldalak. De egy nagyon fontos dologról sohasem szabad megfeledkezni: mindennek az eladást kell ilyen, vagy olyan formában segíteni. 

A long tail kulcsszólista igen nagy lehet

Felmerül az a kérdés is, hogy mi lesz azokkal a “long tail” szavakkal, kifejezésekkel, melyeket nem használok fel a weboldal főbb URL-jeinek megírásakor. Nos, ez remek alapja lesz a későbbi blognak. Már akkor lehet 10-20 releváns témám, mikor a weboldal még el sem indult!

Később az ezekre a témákra írt tartalommarketing anyagok az On Site SEO fontos  részét fogják képezni. Csak nagyságrendileg: egy pénzügyi, egészségügyi vagy egy IT téma esetén százas nagyságrendekről beszélek! De nézzük a másik oldalát is:

 

Áttekinthető lesz, nincs benne semmi varázslat

Ha egy helyen látjuk az oldalakra és a hozzájuk tartozó kulcsszavakra vonatkozó táblázatosan elrendezett adatokat, melyekhez később az Analytics és egyéb SEO statisztikák is megjelennek, könnyebb dolgunk lesz.

Ha látjuk mi működik, mi hasznos, akkor  jobban rangsorolhatjuk a feladatokat látva, hogy mit kell optimalizálni. Ez a működő tartalmi SEO titka.

Tartalom és marketing

A másik nagy célunk pedig a konverzió optimalizálása: mivel meghallottuk a keresési fázisban, mit vár a piac, egy jól felépített, bizalomgerjesztő kínálatot tudunk a látogató elé helyezni. Olyan ez az egész, mint egy kirakósjáték: sok kisebb darabból áll össze az egész, vagyis egy jó tartalom több marketingcélt képes párhuzamosan kiszolgálni.

Emlékszel, hogyan beszéltem korábban az összegyűjtött kulcsszavak mögötti szándék meghatározásáról ?

Itt kifizetődik! Miután alaposan megvizsgáltuk, hogy milyen kulcsszavak, keresési kifejezések állnak a leszűrt ​​kulcsszavak mögött, meglehetősen könnyű hozzáigazítani a tartalmat a konverziós útvonalakhoz.

Egy információban gazdag blogbejegyzés vonzza az embereket, információt, szórakozást keresnek hogy valamit megtanuljanak, vagy összehasonlítsanak. Elsőként nem cél, hogy feltétlenül vásároljanak valamit. Ebben a helyzetben információs szándékú kulcsszavakat keresünk, itt jóval szélesebb, nagyobb a paletta. Innen szűkül befelé a folyamat a konverziós cél, a kapcsolatfelvétel, vagy a megrendelés felé.

Ott tudok szövegíróként a legnagyobb sikereket elérni, ahol látom a keresési adatokat a webmestereszközökben, illetve látom a  látogatók interakciót, vagyis az Analyticst.

Röviden ennyi a nagy SEO szövegírás titok. De ha az adott oldaladra, helyzetedre kérsz ötletet, vagy tanácsot, keress bátran!