Szövegírás | Mit kezdjünk az akcióvadász ügyféllel?
Az akciózás olyan, mint a drog, ahogy egy régebbi tanárom mondta, nehéz lejönni róla, ha rászoktattuk a vevőket és a végén tönkretesz. Acikkben ennek a kivédéséről írok, olvasd el:
szövegírás, akció, sales
16020
post-template-default,single,single-post,postid-16020,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Mit kezdjünk az akcióvadász ügyféllel?

Szövegíróként az akciós ajánlatok írása, jó megfogalmazása egy mesés és különös világ.  A sales szövegek a figyelem és a vágy felkeltése a vevői viselkedés befolyásolása, a kassza (vagyis a megszerzés) felé való csábítás változatos eszköztárat kíván.

Sokan hiszik , hogy csak akcióval lehet hatni

Az akciózás olyan, mint a drog, ahogy egy régebbi tanárom mondta, nehéz lejönni róla, ha rászoktattuk a vevőket és a végén tönkretesz.

Sokszor hallom, hogy “nálunk ez nem működik, csak akkor lódul meg a forgalom, ha akció van.” Pedig akció s akció között óriási különbség van. Vannak a szimplán árból adott kedvezmények – lássuk be, ebben nincs nagy fantázia. Az okosabb rendszerben adott módszereket szeretem jobban, amikkel folyamatosan jól jár a vevő is, meg az eladó is. A vevő kedvezően vásárol, úgy érzi megérte, az eladó pedig nem tarolja le maga körül a piacot és nem is roppan bele.

A hazai piac fele 

Az ügyféltípusoktól már többször írtam, ezek között az egyik leggyakoribb az akcióvadász. nemtől és kortól független, jellemző rá, hogy mindig egy jó alkalomra vár. Rá utaznak a fizikai üzletek akciós pultjai, a leértékelések, szeme mint a sasé, úgy szúrja ki, hogy mit hol lehet éppen jó áron beszerezni.

Roppant mozgékony, gyors marketingtaktika kell

A webshopoknál a címlapról a leárazások felé megy még akkor is, ha ezért le kell görgetnie az oldal aljáig. Az látszik a nemzetközi felmérések szerint is, hogy ők igen aktívak, sok oldalt néznek meg, sok weboldalt böngésznek át, mire választanak. Rájuk épülnek az árösszehasonlító oldalak és gyakran használják a kuponos, törzsvevőkártyás lehetőségeket is. Pedig ez a vevő is információt keres, akárcsak a többi.

Jó, ha vannak ilyen vevőink, mert ki lehet elégíteni a kíváncsiágukat és ki lehet használni az aktivitásukat. Egy jól becsomagolt ajánlat, egy megfelelő stratégiával kiválasztott akciós marketingszöveg roppant hatásos lehet náluk.

Az ár mellett az előnyök is hatnak 

Nem igaz az, hogy csak a legalacsonyabb áron vennének meg bármit is , hiszen az emberek jól öltözöttek, nem csak kenyéren és vízen élnek, és az utak a legkülönfélébb autókkal vannak tele. Az ár nem a tényleges értéket takarja, hanem azt az összeget, amit hajlandó valaki kifizetni, hogy a státusza szerint élhessen, hiszen a döntés mindig érzelmekből fakad.

Jó hírem van: az akcióvadász ügyfelek rettentően szeretnének költeni.

Ha valóban spórolnának, akkor a többség nem venne semmit. De vesznek, méghozzá nem is keveset!  Egy jól megfogalmazott ajánlat okot ad arra, hogy előkapja a bankkártyáját.

Ha ezt az okot csak a pénz jelentené, az régen rossz lenne.

Közeledik az év vége, az ünnepi szezon és mindig kell találni még egy plusz szempontot ahhoz, hogy jó vételt csinálhasson az akcióvadász ügyfél is. Reklámszövegíróként ezt a plusz szempontot, előnyt taktikát tudjuk adni.

Nekünk az a fontos, hogy ne csak akciós időszakban legyen forgalma az ügyfeleinknek, hanem az év többi részében is jól menjen a bolt.

Beszéljük meg, mi tenne elégedetté, hogy ne csak az ártáblákat kelljen folyton átírnod!