reklámtábla és rollup offline marketing zés

Ötletek és 3 szempont reklámtábla és rollup szövegezéséhez

Tartalomjegyzék

Ebben a cikkben röviden elmondom, mi alapján lehet jól reklámtáblára, rollup-ra, molinóra, nyomtatott reklámhordozóra szöveget írni. Hogyan álljunk neki és mik a leggyakoribb hibák a szövegezésben.

Ebben a cikkben röviden elmondom, mi alapján lehet jól reklámtáblára, rollup-ra, molinóra, nyomtatott reklámhordozóra szöveget írni. Hogyan álljunk neki és mik a leggyakoribb hibák a szövegezésben.

Hatékony marketing létezett a digitális eszközök előtt is, csak akkor még nem kapta meg az offline marketing jelzőt, mert magától értetődött, hogy ez “maga a reklám”.

Én 10+ éve marketing szövegíró vagyok, de, azt talán kevesen tudják,hogy előtte sokáig grafikus és dekoratőr voltam, ez az egyik eredeti szakmám. Tudom, mit él át az a grafikus, akinek azt mondják csináld meg a komplett bolti nyitás, vagy kiállítás  anyagait és nem kap hozzá szöveget.

Mi legyen egy plakáton, egy reklámtáblán, cégtáblán, mi egy óriásplakáton, vagy épp milyen egy jó kiállítási rollup szövegezés?

Ha üzleted, bemutatótermed van, vagy épp kihelyezetten árusítasz, akkor ezeket érdemes tudnod, mielőtt a grafikushoz, vagy a nyomdába mész. Gyakorlati oldalról közelítem meg a dolgot és nem megyek bele a reklámszövegírás mélységeibe.

Mi kerüljön rá és mi ne?

A hazai boltok, kisvállalkozások, cégek számára egy nyomtatott reklám elkészítése nagy költség, sokat remélnek tőle, akár az üzlet fennmaradása is tét lehet.

Ha valamit nyomtatnak, azt már utólag javítani nem lehet, (vagy nehézkes és drága) így a tervnek, a szövegezés tartalmának kell jónak lenni.

Aki még sosem nyitott boltot, nem ment kiállításra, rendezvényre, annak nagy kihívás elmenni egy nyomdába és elmondani azt, hogy mit és hogyan szeretne. Ha megvan a méret és az, hogy hova, hány tábla, vagy molinó kerül, mekkora lesz a rollup, akkor jön képbe a grafikus. Ezen szerintem nem szabad spórolni. Vagy a nyomda kínálja fel a tervezési lehetőséget, vagy eleve van erre emberünk, grafikusunk aki a tervet elkészíti. 

 De egy grafikus csak akkor tud igazán jót alkotni, ha tudja, mi kerüljön fel a nyomatra. Kérni fogja a szöveget, az elképzelést.

Milyen a jó cégtábla szöveg?

Informatív és márkaépítő. Jól látszódjon, mivel foglalkozol, illetve mi a neved. 1-2 fő hívószó, termék, szolgáltatás, vagy fő előny.

A cégtábla szövegek legnagyobb hibái

Zsúfolt szövegezés

Ne írd rá mindazt, amit árulsz, nem kell felsorolni az összes termékfajtát. Gyakori, hogy a táblán ott van egymás alatt, mellett a (sör, bor, kávé, üdítő, tejtermék, hűtött italok, mirelit, tészták, kisgépek, papíráru, zöldség, gyümölcs, fagylalt, akármi… Fodrász, hajvágás, dauerolás, melír, festés, műköröm, csillámtetoválás, műszempilla, szolárium, kozmetika, gépi kezelések, pedikűr, manikűr…)  – ok. ez mind van. De senki sem megy be csak azért, mert el is olvassa. 

Logóhalmozás

A zsúfolás másik fajtája, ha a logókat zsúfolod egymás mellé-alá – igen, ezeket most mind forgalmazod, de mit? Mi a lényeg? – ha ezt szövegezés helyett teszed, akkor hibát követsz el. Kellenek logók, de kell pár szó is.

Miért hajlamosak sokan a zsúfolásra? – az ok a bizonytalanság. Jaj, csak ki ne maradjon, le ne maradjon. Írjuk ki, írjuk rá még ezt is, azt is, hátha pont arra jönnek be. Minél kisebb az üzlet, annál nagyobb a tét számára. Biztos, ami biztos alapon kiíratja, a grafikus meg beleszuszakolja a felületbe.

De azt kell észrevenni, hogy az emberek NEM OLVASSÁK EL és csak zavaros betűtenger lesz, nem marad meg belőle semmi. ha van egy üzeneted, ami lehet, hogy csak kép, vagy érzésvilág, ha van 2-3 szó, amibe konkrétan bele tud kapaszkodni, értelmezni, akkor jó.

Multik, nagy brand-ek másolása

Ami olyan “ikeás, burgerkingnes vagy loreálos”, az nem való annak, akinek nincs meg hozzá a háttere és a több évtizedes kiépített arca. Egy kisbolt táblája ne másolja a Nike szaküzletet, ahol csak a logó körvolala sejlik elő. Szép, letisztult, de neki még ennél több kell, igenis ki kell írni mit árul, hogy ő egy sportbolt, vagy kozmetika, vagy szoliszalon. A vevő nem fog találgatni.

Minden vállalkozás számára fontos a brand, a márkaüzenet közvetítése, a saját képi világ és szövegezés megtalálása. Ez a jó marketinges egyik feladata, ennek része a tábla, a molinó, a nyomtatott anyag. De az üzenet csak akkor fog hatni, ha a hordozó sajátosságait figyelembevesszük. Mondjuk egy 1/1, Vagy ¼ sajtóhirdetésben, bemutatkozó cikkben, szórólapon, vagy egy prospektusban lehet és kell is több szöveg. Ott más a befogadás módja.

Rövid és letisztult szövegezés

Minél rövidebb és világosabb vagy, annál nagyobb az esélyed a sikerre. Ez a reklámtáblák esetén fokozottan így van.

Csak a legfontosabbat tedd rá. 

Gondolkozz annak a fejével, aki arra jár, mi a fontos neki, hogy eljusson, eljöjjön hozzád?

Amikor engem kérnek meg egy tábla, vagy molinó szövegírására, az a legtöbb esetben a szöveg meghúzását jelenti, a legritkább esetben kell valami nagyon frappánsat alkotni. Vagy ha igen, az nagyon nehéz, mert minél rövidebb, annál nehezebb a lényeget megfogalmazni. De nem lehetetlen, erről van egy rövid történetem::

A Nordsee tengeri gyorsétterem hálózat magyar szlogenjét egy pályázaton keresték, melyet végül én nyertem meg. A többiek versikét, 4-5 szavas reklámszövegeket írtak többnyire a halakról. Gondoltam, hogy extra rövidet akarnak, ami a logó alá fér.

Ennyi lett: “TENGERNYI ÍZ”. Évekig használták a reklámanyagaikon. Úgy született, hogy végignéztem, hogy a világ különböző országaiban, különböző nyelveken mit mond magáról a cég és innen jött ez a két szó. Ez a legnehezebb műfaj a reklámszövegírásban, mert vagy beugrik az embernek, vagy nem. De térjünk vissza a Te tábládhoz:

Mennyi időd is van arra, hogy átadd az üzeneted?

Reklámtábla, molinó esetén – másodpercek. Gondold el azt, mi fér bele neked 2-3 másodpercbe? Fogsz nagyon olvasni?  –  nos, pont ezt teszik a leendő ügyfelek, vevők is. Ha “túlírod”, akkor túltolod a befogadó képességét és az agya ösztönösen leáll. 

Hova ne tegyél szöveget egy rollupon, vagy megállítótáblán?

Ha túl alacsonyra, vagy túl magasra teszed, az emberek “vakká válnak az üzenetre”. – Egy ember átlagosan 160-180 cm közötti magasságú.Szemmagasságban van a legerősebb hely. Az ember a látványt felülről lefelé fogadja be, ez a fontossági sorrendünk alapja.

Ami derékmagasság alá esik, az elveszti a hangsúlyt. Egy rollupon, vagy álló táblán, álló plakáton a szöveget soha ne tedd az alsó felébe. Itt találsz néhány jó ötletet.

A hatékony reklámtábla titka 3 pontban

  • Tehát, kevés szöveg, tiszta világos üzenettel
  • Olvasható betűk, jó design
  • Minőségi alapanyag és tartós nyomtatás

Ha marketing szöveget szeretnél, de vannak offline anyagaid is, akkor kérj marketing tanácsadást, sőt akár egy jó nyomda megtalálásában is tudok segíteni.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A tartalommarketing hét titka

Bizonyos értelemben, úgy tűnik, hogy UFO vagyok, ha tartalom marketingról beszélek szimpla újságírás, vagy webszövegírás helyett. Pedig állítólag mindig a nagyobb olvasottság, az érdekesség lenne a cél – nem lehet minden sorral direktben eladni. Újságíró

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot