Releváns szöveg írása

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen.

A kulcsszavak használata

Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os sűrűségben szerepelnek. A kevesebb több. Tisztázzuk – mire is jött a látogatónk?

Az olvasó azért van ott, mert a témára keres információt, amit megadunk neki, és ha ennél többet is kap, akkor már beszélhetünk a honlap eredeti céljáról, vagyis akkor beindulhat mondjuk a sales-folyamat.

Mi nem releváns szöveg? Ami nem függ össze szorosan a mondanivalóval. Jóhiszemű esetben ez puszta szószátyárkodás, amatőrizmus, ami nem okoz kárt, csak nem teljesíti az elvárásokat.

A clickbait címek gyakran ezért okoznak csalódást

Rosszhiszemű esetben megtévesztés: népszerű témákkal nyomulunk, amikre „keresés van”, és az ilyen körítéssel odacsábított közönségnek nem odaillő bóvlit akarunk elsózni.

A relevancia a keresőoptimalizált szövegírás kindulópontja.

A keresők ma már a szöveg tartalmát elemzik, hangzatos címekkel, metákkal nem sokra jutunk! Az analitikában is látni: ha nem releváns a tartalom, a látogató pár másodperc alatt eliszkol oldalunkról. A nagyarányú visszafordulás hosszú távon szintén rontja az oldalunk helyezését.

A jó szövegíró az olvasóknak ír elsősorban

Vagyis: nemcsak odahívni kell a látogatót, hanem hasznos, releváns szöveget kell adni neki, amilyenre már akkor számít, amikor az oldalunkra kattint. Ha szeretnéd megtudni, hogy az oldalad szövege mennyire releváns azzal, ahogy az emberek keresnek a neten, érdemes egy rövid tartalomauditot végeztetned, vagy legalábbis keress rá a témáidra időről-időre a Google-ban. Nézd meg mi jön ki az első pár helyen és ha nem te vagy az, akkor tanulj azoktól, akik valami jobban csinálnak, mint te.