Releváns szöveg írása

Tartalomjegyzék

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen.

A kulcsszavak használata

Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os sűrűségben szerepelnek. A kevesebb több. Tisztázzuk – mire is jött a látogatónk?

Az olvasó azért van ott, mert a témára keres információt, amit megadunk neki, és ha ennél többet is kap, akkor már beszélhetünk a honlap eredeti céljáról, vagyis akkor beindulhat mondjuk a sales-folyamat.

Mi nem releváns szöveg? Ami nem függ össze szorosan a mondanivalóval. Jóhiszemű esetben ez puszta szószátyárkodás, amatőrizmus, ami nem okoz kárt, csak nem teljesíti az elvárásokat.

A clickbait címek gyakran ezért okoznak csalódást

Rosszhiszemű esetben megtévesztés: népszerű témákkal nyomulunk, amikre “keresés van”, és az ilyen körítéssel odacsábított közönségnek nem odaillő bóvlit akarunk elsózni.

A relevancia a keresőoptimalizált szövegírás kindulópontja.

A keresők ma már a szöveg tartalmát elemzik, hangzatos címekkel, metákkal nem sokra jutunk! Az analitikában is látni: ha nem releváns a tartalom, a látogató pár másodperc alatt eliszkol oldalunkról. A nagyarányú visszafordulás hosszú távon szintén rontja az oldalunk helyezését.

A jó szövegíró az olvasóknak ír elsősorban

Vagyis: nemcsak odahívni kell a látogatót, hanem hasznos, releváns szöveget kell adni neki, amilyenre már akkor számít, amikor az oldalunkra kattint. Ha szeretnéd megtudni, hogy az oldalad szövege mennyire releváns azzal, ahogy az emberek keresnek a neten, érdemes egy rövid tartalomauditot végeztetned, vagy legalábbis keress rá a témáidra időről-időre a Google-ban. Nézd meg mi jön ki az első pár helyen és ha nem te vagy az, akkor tanulj azoktól, akik valami jobban csinálnak, mint te.
Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

3 működő keresőmarketing varázsszó

Megosztok egy rövid és gyors titkot, amivel kimutathatóan hatékonyabb egy webshop kategória leírása, illetve Google AD hirdetése, keresőmarketing kampánya. Egy rövid formula, ami bárhol működik, ahol terméket, termékkört, pótalkatrészt hirdetünk, például dinamikus kulcsszó beillesztéssel. VARÁZSSZÓ

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot