Reklámszövegírás

A reklámszövegíró feladata, hogy olyan szöveget írjon, ami elad. Ha jól ír, akkor az eladások az egekig is nőhetnek. Gyakran kérdezik tőlem, hogy mi a titka annak a szövegnek, ami elad? Kezdjük az elején:

A reklámszövegírás egyben felelősség is

Hitelesnek, megbízhatónak lenni szerintem fontos, mert ez fizetődik ki hosszú távon, erre lehet stabil üzletmenetet építeni.
Stratégiai gondolkozással, érzelmekkel, tudással, tesztelésekkel kell megtalálni azt, ami működik. Okot kell adni a vásárlásra, megtalálni azt a stílust és hangnemet, ami ismerős és szimpatikus a célpiacodnak.
Nem mindig és nem mindenáron nyomulni – de az adott pillanatban az elérhető legjobb alternatívának lenni – ez a reklámszövegírás titka!

Milyen jó egy reklámszövegíró?

Sokan hiszik azt, hogy a reklámszövegíró egy misztikus, tulajdonságokkal megáldott valaki pedig egyszerűen problémákról és megoldásokról, vágyakról és célokról van szó. A reklámszövegírás szempontjából az EMPÁTIA, a beleélés a legfontosabb.

A jó reklám akkor zseniális, ha nem tűnik annak
A világ ebbe az irányba halad, hiszen a reklámok ma már a személyesnek vélt térben is megjelennek. Igen, pont ezért utálják is sokan, ha rossz, idegesítő. A jó reklám nem unalmas, hiszen pont annak szól, akit célzunk.

Ha lehetséges olyan értékesítési levelet, vagy egyéb reklámot írni, amely többmilliós hasznot hoz aránylag rövid idő alatt, akkor ott valami plusznak lennie kell. Elmondom, nekem mi a titkom:

A világ legérdekesebb témáját kell megtalálni és jól megírni
Tudod melyik az? – A tied!
Ezért vállalkozol, ezért csinálod, mert neked ez fontos. Azért vannak, vagy lesznek vevőid, mert nekik is kell, nekik is ez lesz fontos. A reklámszövegírás feladata, hogy a te legérdekesebb témád a piacodnak is az legyen!

Azt és úgy mondom, amit a célcsoport hallani akar
Bele kell élni magunkat a vevő helyzetébe. A piac süket arra,amit nem ismer, viszont éles a füle arra, amit keres, amit szeretne. Akár kimondja ezt, akár nem. Ha arról írok, amiről ő hallani akar, akkor érdekes lesz.

Reklámszövegíróként a megbízóm hangja vagyok
Minden, amit leírok, azt Te mondod, a te céged mondja. Te beszélsz a vevődhöz, a vendégeidhez, a pácienseidhez. Épp ezért a reklámszövegírás roppant személyes, mondhatnám intim dolog közted és a leendő vevőid között.
A jó marketing szövegírás soha nem manipuláció, vagy tukmálás.

Milyen a jó reklámszöveg?

Hatásos, frappáns címsora van, így azonnal felkelti a célcsoport figyelmét. Nem mindenkihez szól, de akit célzunk, annak fel kell rá kapnia a fejét. Lehet ez előny, hír, célcsoport megnevezése, ígéret, vagy egy probléma megoldása.
Érzelmekre hat. Minden döntésünk érzelmi alapon megy, ez így van a B2B és a B2C piacon is. Ebben nincs különbség.
Kreatív, nem használ elcsépelt közhelyeket. Friss szemmel, odafigyeléssel kell megírni, mivel a szavak nagyon hamar “elkopnak”. Ami tegnap még működött, ma már egyáltalán nem biztos, hogy fog.
Világos, tiszta üzenete van – az olvasó nem fogja kitalálni. Inkább legyen egy lépéssel egyszerűbb. Használj rövidebb mondatokat, ha a hatékony reklámszövegírás a cél.
A márka hangja – a brand üzenetét is közvetíti, túllépve a direkt eladások, konverziók világán, szintet emel, tartós szimpátiát ér el.

A sales szöveg érzelmeken alapul

Nincs univerzális reklámszöveg minta készen, ami minden esetben működik, bár léteznek szövegszerkezetek: a klasszikus AIDA modellről biztos hallottál, de van több más is. Nem ez a lényeg.

Akik vevők lesznek,hisznek benned. Hinni pedig az fog, aki hinni akar, ehhez pedig tudnunk kell, milyen motivációi lehetnek a célpiacnak. Az a lényeg, hogy te mit tudsz adni neki. Ehhez meg kell találni az érzelmi horgokat:

Mi fontos neki, mi a probléma, mitől fél, mit szeretne elérni, mire keres megoldást?
Akkor lehet jól írni egy termékről, vagy egy szolgáltatásról, ha nagyon alaposan körvonalazzuk hogy kinek, mikor és miért hasznos.

Sikeres reklámszöveg – sikeres cég
Még egy tipp: tudd meg meg, kik a fő versenytársaid, akár több területen is. Vizsgáld meg a szövegeiket, reklámjaikat, sales oldalaikat abból az egyszerű szempontból, hogy mit mondanak ők jobban, mint te, ha sikeresebbek.

Mindig abban a “súlycsoportban” nézd, ahol te is mozogsz: kisvállalatként nem a multik kampányait, lokális üzletként ne az országosat vedd példának. Azt is tudnod kell, mivel találkozik a keresései során a célcsoportod

Van egy érdekes témád? Mondd el nekem és legyél te a legjobb választás a vevőid szemében!

Szeretnék bővebb információt kérni a szövegírásról!
A szövegírás ára nem leütésszámra megy, hanem mindig az adott projektet árazzuk be. Korrekt feltételeket kínálunk: minőségi, egyedi szöveget írunk elérhető áron több javítási körrel, garanciával, titoktartással.