SEO szövegírás – betekintés a Google állatkertjébe

Tartalomjegyzék

Egy elég gyakori kéréssel szoktam találkozni szövegírói munkám során: „ Seózd meg az oldalamat, mert jön a Panda meg a Pingvin vagy mi, hogy szeressék majd…”.

Ennek én szoktam örülni, mert látszik az, hogy foglalkozik vele az illető, meg aggaszt kicsit, mert az ő olvasatában ez azt jelenti, hogy egyszer kell tenni valami varázslást és akkor máris minden szép és jó lesz. De valamit most muszáj megmutatnom:

Minden folyamatosan változik, és ez befolyásolja az oldalak helyezését

A Google keresését nagyon bonyolult matematikai algoritmusok szabályozzák, és fejlesztők százai dolgoznak rajta folyamatosan. Az algoritmusok kapták a népszerű neveket az állatokról úgy, mint a Panda, ami a spam tartalmakat, tartalomfarmokat hivatott kiszűrni, valamint a Pingvin, aki a túlságosan linképített oldalakra jelentett veszélyt, hiszen ezt manipulációnak tekinti. Ezt idáig nagyon sokan tudják, ehhez nem is kell szövegírónak lenni.

De figyelem, nem egy Panda és nem egy Pingvin van!

Erre a posztra kissé aggodalmasan szántam rá magam, mert olyan dolgot akarok mutatni, ami kissé le fogja rombolni a kis kényelmes világképet!
A keresési preferenciák változnak, a szempontok nem ugyanazok mint régebben. Sőt, hogy mennyire nem, azt az alábbi idővonalra feltett algoritmus változások sora mutatja, jól látszik a folyamat, a változások sora és azzal, hogy 1-2-ról konkrétan tudunk, nem jelenti azt, hogy megülhetünk a babérjainkon.

Nézzük végig az elmúlt időszak változásainak sztoriját:

Szövegíróként csak azt mondhatom, hogy értékes, érdekes és folyamatosan frissülő tartalmat kell az oldalra tenni, még akkor is, ha ez nem mindig kézenfekvő. A jó tartalommarketinggel nem csak a Google állatkertjét szelídítjük meg, hanem lelkes olvasótábort, vevőket, követőket szerzünk.
Ha ez megvan, akkor akár – ide nekem az oroszlánt is!

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A tartalom minősége

Szövegírást rendelni elsőre különösnek tűnik. A napokban beszélgettem egy cégvezetővel, aki eddig házon belül oldotta meg a szövegeit, de erre egyre kevesebb ideje maradt, így kerültünk mi a képbe. A hölgy megosztotta velem az aggodalmait,

Elolvasom a bejegyzést »

DM levél, hírlevél

A hatékony hírlevél még mindig az egyik legerősebb marketing eszközünk. Az elmúlt csaknem 10 évben több ezer hírlevelet írtunk és szerkesztettünk, így a hírlevelezés evolúcióját is végigkövettem. A kezdeti “mindegy hogy mit de írni kell”

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot