SEO cikkírás: 10 egyszerű tipp a cikkíró bakik ellen

Frissítve 2021. Ebben a cikkben részletesen, tíz pontban kielemzem, mire érdemes figyelni ha SEO cikkírás által remélsz több és jobb forgalmat a honlapodra. Elmondom röviden mit tegyél és mi az, ami már sajnos kiment a divatból, bármennyire is szeretnéd még használni. Egy jó cikk sokszor bemutatkozó funkciót is elláthat.

Nem titok, hogy a célzott SEO cikkírás szorosan összefügg a sikerrel

Minőségi tartalom nélkül elkallódik a tartalom a keresési eredmények 50. oldalán; és mindannyian tudjuk, hogy a második, illetve további találati oldalak forgalma finoman szólva kevésbé kielégítő. Hasonlóképpen, az első oldalra történő rangsorolás jelentős mennyiségű organikus látogatót vonz és ez ma már gyakran csak egy céges blog írás keretében valósítható meg.

Mutatok 10 tippet a hatékony seo cikkíráshoz írni, hogy a életrekeljen a weboldal és hozza azt, amit elvárunk tőle.

Keresőoptimalizált beállítások nélkül elkallódik a tartalom a Google találati eredmények 50. oldalán; és mindannyian tudjuk, hogy a második, illetve további találati oldalak forgalma finoman szólva kevésbé kielégítő. Hasonlóképpen, az első oldalra történő rangsorolás jelentős mennyiségű organikus látogatót vonz.

Ezért elengedhetetlen a SEO és a tervezett tartalommarketing közötti jó kapcsolat! Íme mutatok 10 tippet, hogyan kell jól keresőoptimalizált cikket írni, hogy a életrekeljen a weboldal és hozza azt, amit elvárunk tőle.

SEO cikkírás, tartalommarketing

1. Először is írj a közönségnek, ezt jelenti az én szlogenem is a „Vevőül beszélünk.”

Ez a SEO cikkírás alapvető szempontja. Elég könnyűnek tűnik, mégis oly sok cég készít(tet) ócska tartalmat rossz megközelítésből. Írj olyan tartalmat, amely vonzza a célpiac figyelmét, vagy válaszol kérdéseire. Nem minden üzenetnek kell a termékkel vagy a szolgáltatás értékesítésével foglalkoznia, ám mindegyiknek kapcsolódnia kell valami módon azokhoz, akiket célzol. A lergjobb, ha tanítod a piacot. Ha sikeres akarsz lenni, tedd magad és vállalkozásod az iparág szakértőjének, írj érdekes és informatív cikkeket jobbat, mint a versenytársaid.

2. A tartalmaidat tartsd egyben, azon az oldalon, amit seózol

Szerezz érdemi, hiteles és jó hírnevet az oldaladnak, saját domain név alatt tartva. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy elfelejted szépen az ingyenes cuccokat, mint például a WordPress vagy a Blogger általi free tárhelyet, és a blogot a saját domained almappájában tárolod.

Ez nem csak a cikkírásra, hanem minden tartalomtípusra él, az eredeti tartalom más formáinak bemutatására, mint például videók, infografikák, landingok vagy háttérképek, feltétlenül ágyazd be őket a webhelyedre is, és onnan oszd meg.

Kivéve talán a videót, mivel azt talán jobb a Youtube csatornádról beágyazni, így nem fogja lassítani az oldalt. Persze okosan, ne engedd, hogy utána más is betöltődhessen, ezt a beágyazáskor egy pipával kizárhatod. Sokan nem ügyelnek erre és ez gáz.

3. A jó címsor a cikkírás alapja

Nagyon kevés időd van arra hogy jó benyomást kelts. Tehát ne becsüljed alá a hatékony címsor erejét! Írj egyértelmű, érdekes címsorokat, és variáld gazdagon a kulcsszavakat. A cím, az oldal H1 tag-ja, de győződj meg arról is, hogy a metaleírások érdekesek-e, és kifejezzék tömören és izgalmasan a SEO cikk témáját.

Ne feledd, hogy a cím és a meta leírás megjelenik a keresési eredmények között, ezért ez olyan, mintha egy apróhirdetésben adnád el magad! Fogalmazd meg jól azt a 160 karaktert, mert ez élet-halál kérdése abból a szempontból, hogy rákattintsanak.

4. Használj a cikkírás során kulcsszóban gazdag keresőkifejezéseket

Egy cikkíró legyen tájékozott, használjon változatos, gazdag nyelvezetet. Fogalmazz tisztán a tartalom egészében, hogy mind az olvasók, mind a keresőmotorok megismerjék az üzeneted. Vigyázni kell, mert a kulcsszóhalmozás nem csak taszítja az olvasókat, hanem a keresőmotorok is szankcionálhatják az erőszakos nyomulást.

A jó cikkíró a kulcsszavakat elgondolkodva és takarékosan,  a természetesebb érzéshez ragaszkodva alkalmazza. Amellett, hogy kulcsszavakat használsz a bejegyzés teljes szövegében, vedd igénybe a blogcímkék, kategóriák eszköztárát is, az egyes bejegyzéshez néhány releváns kulcsszó megcímkézésével; hiszen a legtöbb általános blog rendelkezik címkézési lehetőséggel.

5. Strukturáld a cikk tartalmát

Lehet, hogy a cikked nagyszerű, de ha rendezetlen, ömlesztett, nem hatékony formátumban tagolod, könnyen elveszíthető az olvasó. A tartalom apróbb bekezdésekre osztása a címsorokkal könnyen olvashatóvá tesz bármely anyagot. Ez egy olyan praktika, melyet nem csak a cikkíró üzemmódben tudsz használni, hanem például egy email megírásakor is. Jobbat át fog menni az üzeneted.

A keresőmotorok számára a minőségi cikkírás mögött a háttérszervezés is kulcsfontosságú. A megfelelő címkehierarchia használata a címsorok címkézésekor (H1 a címeknél, H2 a feliratoknál, illetve a H-tag-ek sora egészen a H6-ig akár) fontos. lehet, hogy aprózódásnak haz, mégis azzól leszel jó CEO cikkíró, ha ez alapból megy.

6. Képek optimalizálása a cikkhez

Az emberek vizuálisak. Nagyszerű benyomást kelthet néhány jól kiválasztott kép beszúrása a blogbejegyzésbe. Van Pinterest fiókod? Ötletelj belőle! Amellett, hogy blogod tartalmát közösségi média csatornáin keresztül hirdeted, a képeket tartalmazó posztok mindig több látogatót fognak vonzani. Gondolj arra cikkírás során, hogy mi érdekli azt, akibeek írod. mi a keresési szándék, amire válasz lesz a tartalom. 

A képek Alt tag-ját mindig töltsd ki értelmesen, illetve magát a képet fájlnéven is nevezd el. A term-foto11 . jpeg helyett eleve a terméknév/cégnév/fő kulcsszó legyen a kép neve is!

7. Hozz forgalmat a közösségi médiával is!

A közösségi média hatékony eszköz, amely elősegítheti cikkeid, tartalmaid elérhetőségét, és elősegítheti a megosztást. Minden új cikket tegyél közzé a Facebook közösségi média csatornáidon, fórumokon, vonzó leírások és cselekvésre ösztönző elemek felhasználásával.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Írd oda, hogy olvassa el, hogy miről fog még szólni, hogy kinek és miért épp most? – csak pár működő ötlet kell.

8. Szabályozd, hogy a cikk hogyan jelenik meg!

Mivel a közösségi média hatalma a megosztásban rejlik, az is fontos, hogy megosztási gombok legyenek minden blogbejegyzés végén. ha ez alapból nincs benne akkor a cikkíró teszi be feltöltés során.

Ha jobban szereted ellenőrizni, hogyan jelennek meg linkek, amikor megosztják őket, akkor egyes WordPress és egyéb SEO eszközök, pl, All-in-one-seo, Yoast és társai engedik a social megosztási szöveg és kép külön szerkesztését is. Élj vele, hiszen a SEO cikkírás része ez is!

9. Növeld a természetes kapcsolatokat – natív linképítés

A seo tudományában a linképítés hosszú utat tett meg: a linkvásárlás és a linkfarmok napja rég leáldozott, ám a linkek továbbra is fontos rangsorolási tényezõk maradtak. A saját cikkhez vagy a webhelyre mutató rendszeres és friss hivatkozások biztosítják a bejövő linkeket.

Ha gazdagítod a cikkírás munkádat más típusú tartalmakkal, például infografikákkal és videókkal annak a webhely beágyazási kódja elősegíti a tartalom megosztását, és egyben linket is felvesz az eredeti forráshoz.

Egy vonzó, hasznos tartalom létrehozása növeli a megoszthatóságot és annak valószínűségét, hogy más webhelyek is hajlandóak kapcsolódni hozzád, tehát törekedj a minőségre!

Ha jó vagy, akkor meghivatkoznak és kapsz jó helyekről linkeket, ami előrébb visz a keresőben: lám, itt hasznos, hiteles jó dolog van, ez másoknak is kellhet!

10. A SEO cikkírás, a keresőoptimalizálás élethosszig tartó folyamat

Soha ne állj le a tartalmaid mérésével, figyelemmel kísérésével. A Google Analytics egyszerű és ingyenes módja az oldalmegtekintések és az oldalon töltött átlagos idő nyomon követésének.

Mi mutatja azt az Analyticsban, hogy jó-e a cikk?

Ellenőrizd többek között a visszafordulási arányt és a webhelyen töltött időt, hogy képet kapj arról, hogy a felhasználók mit csináltak az oldaladon.

Ha az oldalon eltöltött alacsony átlagidő mellett magas visszaesést látsz, ez azt jelzi, hogy a cikk nem releváns abban, amire keresett a júzer, vagy ami még rosszabb, nem volt érdekes.

Vess egy pillantást a társadalmi interakciók számára is (megosztások, kedvelések, stb.), hogy képet kapj az anyagod virális jellegéről. Ha csak ezeket az egyszerű mutatókat nézed, akkor máris van pár jó ötlet arról, hogy mely cikkeidet fogadják jól és kedvelik.

A SEO szövegírás, tartalomírás olyan mint a puzzle

A jó cikkírás sok esetben hasonlít egy kirakós játékhoz – sokszor nem a kreativitásunkból élünk csak, hanem a keresési eredmények exceljeiből…

Fontos, hogy mind a minőségi témaválasztással a cikkírás technikákat jól alkalmazva a nagyobb forgalom és az elkötelezettség biztosítása érdekében a weboldaladon.

Ha bármilyen kérdésed van a SEO-ról, a jó tartalomírásról, témaválasztásról vagy az együttműködésről, kérjük, vedd fel velem a kapcsolatot, hogy további személyre szabott SEO tippeket adhassak!