Szórólap minta szöveg készen

Van nektek szórólap minta szövegetek? – Szövegíróként gyakran találkozom az olyan megkereséssel, hogy adjak egy mintaszöveget szórólapra, és a többit majd megoldjuk valahogy.
Elgondolkodtam – vajon létezik olyan szuperszöveg, ami kész sablonként bármire ráhúzható? Amit egyszerűen online szórólap minta szöveg formában le lehet tölteni?

Ideális eset lenne, ha csak bele kell tenni a címemet és telefonszámom és rohanni fognak rá a vevők?  – jó lenne, de a helyzet nem ennyire egyszerű. Ha a reklámszövegírás titka érdekel, akkor ebben a cikkben elmondom, mit érdemes tenned, ha igazán jó szórólapot szeretnél.

Legyél egyedi

Először engedd meg, de erről egy régi, szó szerint szakállas vicc jutott az eszembe:

Kohn egy nagy dobozzal jön, és dicsekszik. Képzeld, ez itt az új találmányom, egy borotválkozó automata! Tiszta svédacél pengékkel! Csak beleteszed a fejed és kész!
Grün csodálkozik: Hiszen hogy működhet jól, hiszen minden arc más?
Mire Kohn büszkén: Ugyan, barátom, csak elsőre!

Hát nem csak összevagdalt arcot, hanem marketing-sérüléseket is lehet így szerezni könnyen, az biztos!
De a viccen túl, a heti szórólap termést nézve az asztalomon azt hiszem, ha meg tudjuk szólítani az embert, ha nem tukmálni és árakciózni akarunk mindenáron, akkor sikeresebb lesz. 

Milyen a jó szórólap minta szöveg?

Világos és egyértelmű üzenete van. A szórólap az egyik legrégebben alkalmazott reklámeszköz. Az a fontos, hogy aki kézbeveszi, egybőúl és jól érthetően lássa, hogy mi is az üzenet. Ehhez kell:

  • Egyértelmű, figyelemfelkeltó címsor. Ne itt akarj jópofizni és az átvitt értelmű kifejezéseket is kerüld. Konkrét példa: Fa ajtó és ablak javítás asztalosmunkával hétvégén is. Amikor ezt leírom, ezzel máris szűrök, mert műanyagot nem, illetve célcsoport a lakosság, aki ugye hétvégén van otthon (általában) – amikor reklámszövegíróként megkeresenk és ennyit adok sokszor megdöbbennek, mivel valami furmántosan kreatív címet képzelnek el. Pedig ez az, ami műkökik.
  • Kerüld a képzavart. A fenti ablakos példánál maradva: „Meggyógyítjuk öregecske kereteit, passzítjuk huzat ellen”… woww. De mit és kinek? A szórólap szövegírás nem IQ teszt, hogy ki kelljen találni mit akar valaki.
  • Használj egyértelmű, a célközönségedre szabott kifejezéseket: A „hornyolt alkalmazások polisztirol profilokkal” – például nem az. „Fa ablakok utólagos szigetelése garanciával” például tökéletesen elég.

A szórólap szöveg mellett hatásos, jó kép is kell

Tiszta, világos képet használj, a kevesebb több itt is. Sokszor látok körömnyi képecskékből összerakott montázst, vagy éppen nem odaillő elemeket a képen. Ez inkább gtrafikai, mintsem szövegíró feladat, de meg kell említeni. A kép és a szöveg összhangja adja mjd a hatást.

Egy szórólapra szerintem nem kell sok szöveg. Sokan rontják el azzal a dolgot, hogy túlírják a szórólapot. A papírlap célja az, hogy felvegye veled a kapcsolatot. Ennyi. Minél hosszabb a szövegblokk, annál kevésbé értik, így annál kevésbé fog működni.

A szórólap minta szöveg szerkezete megegyezik egy alap marketingszöveg felépítésével. Nézzük a jó öreg A.I.D.A. módszert.

Attention, vagyis figyelem felkeltése: ütős címsor és vonzó kép. Mindkét oldalon, mert nem bízzuk a véletlenre, hogy esik épp a kezébe.

Interest, vagyis érdeklődés felkeltése: ez az alcím, ahol az üzeneted megragadja azt, akinek szól. Meg is nevezheted ebben a célcsopoprtot, és a problémát hogy magára ismerjen.Adj neki egy jó ajánlatot, kínálj elérhető megoldást.

Desire – vagyis a vágy felkeltése. Itt az ajánlatodról mondd el 3 pontban, miért jó az neki. Fontos, még egyszer leírom: MIÉRT JÓ ANNAK, aki olvassa a szórólapot? Találj 3 olyan előnyt, amitől akarni fogják. Három ok bőven elég. Ez ne pusztán ár legyen, sőt, akkor jársz a legjobban, ha nem az olcsóságoddal akarsz rá hatni. Mit szeretne? Mit érhet el? Mit kaphat, ami megoldja a problémáját?

Action – vagyis mit tegyen? egy szórólapnál leginkébb a telefonhívás legyen, mivel az a legközvetlenebb. ha már elviszed webhelyre, azt csak nagyon átgondolt marketing folyamatban tedd és a céloldalt is ki kell találnod hozzá.

Milyen a jó szórólap?

Szórólap angolul: flyer

Ha már a marketing szövegírás angol modelljéről beszélek, akkor magát a hordozót is nevezzük meg. A szórólapot angolul flyer – nek mondják ez a leggyakoribb. de használják még néha a leaflet szót, ez inkább röplap, röpcédula, reklámcédula, illetve régiesen még a handbill szó is előfordul.

Érdemes arra is gondolni, hogy a szórólap célcsoportja sokszor nem aktív netező

Idősebbeket, vagy az online marketingre kevésbé fogékonyakat fogod így megtalálni jobb esetben. A szórólap egy klasszikus csatorna, épp ezért a „klasszikus” -ban jobban bízókat, használókat fogod megcélozni. Ezért kell a telefonszám. Vannak olyan szórólapok, melyeket mondjuk kitöltve postán el lehet küldeni, de ez ma már annyira körülményes és rossz hatásfokú, hogy csak nagyon indokolt esetben érdemes ezzel próbálkozni.

Mennyire hatékony egy szórólap?

Ez attól függ kit , mikor és mivel akarsz elérni. Kulcsfontosságú, hogy a szórólap terjesztése célzott legyen. Erre vannak külön szakosodott terjesztő, szórólapozó cégek. A szórólap nyomtatás a nyomdai marketing megint egy külön történet. Erről is sok tapasztalatom van, mivel nyomdára szakosodott szövegíró vagyok, így tudom, mit kell adni egy nyomdának, hogy abból a lehető legjobbat hozza ki. Itt a szórólap minta szöveg szinte lényegtelen, annál inkább a mennyiség és a papírminőség.

Vannak elképesztő lakossági esetek is: egy üzletbe a környékbeli idősebbek még egy évvel a kampány után is hoztak vissza jól megőrzött, összehajtott szórólapot. A szomszédban lakó idős néni pedig gondosan gyűjti, rendezgeti a konyhafiókban, nem dobja ki, innen hív mesterembert, de csak olyat, akinem a képe rajta van a szórólapon és megbízhatónak találja :).

Szórólap rendezvényre – én azt látom, tapasztalom, hogy ez megintcsak célcsoportfüggő, de egy rendezvény, vagy kiállítás uttán a B2B marketing fontos részének tekintett szórólapok soha nem kerülnek kézbe. A konferencián kapott papírtáskában őrzik az irodában, majd jön egy selejzetés.

Szövegíró szempontból a szórólap minta szöveg nagyjából annyi, mint amit feljebb felsoroltam. Még egy kérdés fel szokott merülni a szórólappal kapcsolatban:

Hogyan mérjük a szórólap hatékonyságát online?

Kell a marketing akkor hatásos, ha mérni is tudjuk. A klasszikus, de nem online mérés, hogy olyan telefonszámot adunk meg a szórólapon, amit sehol másutt nem, így annak a híváslistája mutatja a hatékonyságot.

Ha ennél többre vágyunk, lehet közvetetten mérni a hatást, ha megadtunk egy webhelycímet, arra a Google Analytics-ben ránézve, ha megugrik a direkt látogatások száma, az ebből jövő konverziók száma jelenthet sikeres szórólap kampányt. Hátránya, ha mondjuk más helyen hirdetünk, pl apróhirdetés, akkor a számok nem választhatók szét.

Létezik direkt megoldás, csak sajnos a gyakorlatban nem működik. Ez a QR kód

Amikor évekkel ezelőtt megjelent, marketingesként örültünk neki, hogy lám, itt az átjáró az online és az offline között! Látja a szórólapot, vagy a plakátot, beolvassa telefonnal a QR kódot és máris mérhető lesz a júzer. Hát nem. A felhasználók 95%-a képtelen használni. A maradék 5% meg nem célcsoport, vagy szintén marketinges 🙂 . Én a magam részéről nem javaslom.

Megéri szórólapozni? Hasznos a szórólap marketing?

A válasz megint csak „attól függ”. Ha van egy jól kitalált üzeneted, ha megvan rá a célcsoportod és el is tudod juttatni hozzájuk úgy, hogy ne egyből a kukában végezze, akkor igen.

Ha egy megfelelően összeállított marketing mix része, akkor is lehet jó, bár akkor nem szórólap minta szöveg kell készen, hanem stratégiai rendszerbe illesztett kommunikáció. Online marketing tanácsadó -ként nem vetem el egyből az ötletet. Meglehetősen nagy a szórás: van, aki szinte csak szórólappal szerez vevőt és van olyan ötlet, amire kár pazarolni a papírt.