A szövegírás árak többféle módon adhatók meg: karakterárban, szavak árában, óradíjban vagy projektdíjban. A kezdők az első kettőt, a tapasztalt szakemberek a második kettőt preferálják. Ha ezt a cikket olvasod, annak két oka lehet:
- Szakembert keresel, aki olyan tartalmat tud készíteni neked, ami elad
- SEO szövegírót, szakembert, aki a keresőkben előre hoz jó tartalmakkal
- Vagy magad is ezzel foglalkozol és a szövegíró árak témában épp piackutatást végzel
Ha a részletekre most nem akarsz figyelmet fordítani, akkor kattints a tartalomjegyzékben az ártáblázat linkjére, vagy görgess le nyugodtan az oldal aljára, ott lesz a komplett és frissített árlista.
Ha már ezt a bekezdést olvasod, az azt is jelenti, hogy érdekel a téma, nem pusztán a számokat keresed. Ebben a cikkben elmondom, hogy több, mint 15 éves tapasztalattal ezen a piacon mit látok és az AI használatával milyen új irány bontakoziik ki.
Karakteráras szövegírás, vagy szavak száma szerinti árazás a jobb?-
Sokan először a szövegírás árak után érdeklődnek, de addig nem tudunk mit mondani, amíg nem ismerjük a projektet. A lényeg az, hogy a szövegírás nem dobozos termék, hanem mindig személyre szabott, tehát karakterárasan szerintem nem lehet pontosan árazni.
Csak annyit írunk, amenyni szakmailag kell, nem vagyunk érdekeltek a hosszú, üres, fecsegésben. A leütéses, vagy szavak szerinti árazás főként a kezdők ismertetőjele. Olyan szövegíró, aki pár hete még teljesen más szakmában dolgozott és anyagi okokból kipróbálja magát, csak a mennyiséget tudja mércének mondani.
A senior szintű szövegírás ár esetében a leütések száma nem jelent többet, mint az adott írás terjedelmének mutatása.
A minőségi marketing szöveg előállítása lényegesen többet jelent, hiszen beletartozik szerintem a kreatív gondolkozás, az összefüggések meglátása, sőt idegen nyelvű forrásanyag megértése, feldolgozása is
A ChatGPT és egyéb AI szoftverek a szövegíró árakra is hatást gyakoroltak
A mesterséges intelligencia használatát inkább egy hatalmas szűrónek tekintjük a minőségi, reklámszövegírás és a géppel is elvégezhető monoton tucatszövegek között. Sokan vélik úgy, hogy maguk is meg fognak birkózni a szövegírással, ha kipróbálják a ChatGPT-t. A legtöbb esetben azonban nem azt fogják kapni, amit várnak.
Miért érdemes marketing és SEO szövegírót felkérned?
Tapasztalat szerint azonban a legnagyobb hibát nem az íráskészség hiánya jelenti, hanem az, hogy belülről látod a céged, túl régóta vagy benne. egy külsős, friss szemmel, vevőközpontúan néz rá.
Használunnk-e AI programot? – Ezt mostanában gyakran megkérdezik. igen, nagyban megkönnyíti a munkánkat, ám ez nem jelenti azt, hogy teljes mértékben a gépre hagyatkoznánk. Az élőmunka nem spórolható meg, így ettől olcsóbb nem lesz a szöveg, ám valamivel gyorsabban készül el.
Cikkírás árak, egy PR cikk ára
A szövegírás ár a ráfordított idővel és tudásszinttel arányos. Okos vagy, jó szakember, jó cégnél – akkor szerintem a számodra elérhető legjobb szövegírót kell megtalálnod, hogy ezt elmondja a nagyvilágnak. Olyat, aki a maga szakmájában épp olyan jó, mint te a tiedben.
Ha túl kevésre jön ki az óradíja, sokkal alacsonyabb, mint a tied, akkor kezdj el gyanakodni. A szövegíró az esetek többségében alkotó, szellemi munkát végez, nem gyorséttermi kisegítő.
Egy kisebb cikk megírása, megszerkesztése is 1-2 órát igényel. Egy nagyobb lélegzetű, normális cornerstone SEO cikk elkészítése (10.000-15.000 leütés terjedelmű, utánajárós, kutatást igényló szöveg) cikk kb. 4-5-6 órás, vagy akár egy teljes napi rendes, kreatív munka. 10+ év szerkesztőségi és reklámszövegírói gyakorlat mondatja mindezt.
A szövegíró árak hogyan mérhetők időben?
A marketing szövegírás ára mindig a belefektetett időről és tudásról szól, illetve a téma nehézségével arányos. Mi mindig fix időkerettel és árral dolgozunk, amit nem lépünk túl. Ha előre látszik, hogy több a feladat a kalkuláltnál, akkor azt mindig külön egyeztetjük.
Mennyi a céges blogírás ára?
Ha szövegíró egyben kiszervezett céges blogger is, akkor az rendszeres megbízás esetén több és jobb tartalmat fog jelenteni a megbízójának. Nyilván beletanul, kiismeri a piacot, a célközönséget és ez a szövegek javuló minőségén ez meg fog látszani.
Folyamatos munka mellett az ilyen típusú marketing szövegírás keretösszegben történik, ekkor mindkét félnek nagyobb mozgástere van. Tapasztalatunk szerint a blogírás ára bőségesen megtérül. Van olyan cikkünk, amely pár hónap alatt vezető organikus forgalmat hozott a webshopnak és több milliós árbevétel generálásában vesz részt mind a mai napig!
Egy blog heti 1-2 cikke, vagy havi pár cikk ára könnyen és gyorsan kalkulálható.
Nem lehet a kettőt egy árban mérni. A blogírás ára tehát attól függ mi az elvárásod, mennyi munkát kell beletenni: lehet egy egyedi vállalatirányítási alkalmazás, vagy IT, prémium ingatlan, esetleg speciális ipari témád – nyilván ez több időt és hozzáértést igényel.
Az egyszerűbben definiálható szövegek az életmód, mindennapi lakossági szolgáltatások.
Azonban az elvárásaid a legfontosabbak: mert egyszerű témáról is lehet nagyon magas színvonalon írni, illetve bonyolultnak tűnő dolgokat felületesen érinteni.
Minden a célpiacod igényétól, tudásszintjétől és elvárásaitól függ. A lényeg az, hogy a blogcikkek forgalmat hozzanak, illetve betöltsék a szerepüket az értékesítési folyamatodban.
SZÖVEGÍRÁS ÁRAK 2024.
Amit ebben a táblázatban találsz, az NEM MINŐSÜL AJÁNLATTÉTELNEK. Csak egyéni, írásban adott árajánlatadás után dolgozunk.
Egy témában csak egy ügyfelet fogadunk, így ha arra már van megbízásunk, lehet, hogy el kell utasítanunk a felkérést. Áraink alanyi adómentes, vagyis áfa nélküli számlával a következők:
Marketing szövegírás árlista
Szövegírás ára, óradíj magyar nyelven | 24000 /óra |
Szövegíró óradíj angol nyelven | 80 €/óra |
Klasszikus, hosszú landing szöveg, reklámszöveg írása | 79.000 |
1-2 képernyős rövid landing írása | 30.000 |
Marketing kampány stratégiai útvonal megtervezése | 145.000 |
Landing oldal + rövid e-book, csali | 240.000 |
Klasszikus landing oldal kompletten szöveg+ weboldalkészítéssel | 250.000 |
Landing oldal + rövid e-book, csali+levelek kampány | egyedi |
Landing oldal A/B teszteléssel | +30% |
E book készítés árak (e-book, whitepaper, témától, terjedelemtől függően) | 80.000+áfa-tól |
Bemutatkozó anyagok árai
Bemutatkozó levél 1 db | nem vállaljuk |
Bemutatkozó levelek 3-4 célcsoportra hangolva | 85.000 |
Bemutatkozó prezentáció (ppt 20 diával, jegyzet alapján) magyar, vagy angol nyelven |
150.000 |
Bermutatkozó oldal “rólunk rész” megírása | 35.000 |
Személyes újságírói interjú alapján PR cikk írás | 85.000 |
Weboldal szövegírás árak
Weboldal szövegírás URL-ek szerint egyszerű téma | 25.000-től |
Weboldal szövegírás URL-ek szerint közepes, utánajárós | 35.000-től |
Weboldal szövegírás URL-ek szerint nehéz téma (IT, ipar, Jog) | 45.000-től |
Weboldal komplett szövegezése kedvezőbb | projektáron |
Webshop szövegírás árak
Webshop termékleírás (termékoldali szöveg) | 3500 |
Webshop termék landing-szerűen (hosszabb, részletesebb, ) | 38.000 |
Webshop kategóriaszöveg SEO szempontból |
4000+áfa-tól |
Webshop szövegírás komplex, kedvezményes projektáron, nagyobb mennyiség | egyedi |
Blogírás, SEO szövegírás árak
SEO blog árak:
Komplett marketing csomag árat a feladat és a költségkeret ismeretében egyedi összeállításban készítünk. |
A weboldal, webshop tartalmi stratégiáját, a SEO munka tervezését és komplett kivitelezését is vállaljuk. Ebben nem pusztán a szövegírás ára van benne, hanem teljes folyamatok egy kézben tartása.
Sok mindent elmondunk pontosan, látod, milyen értékek mentén haladunk. Ez az oldal nem pusztán a szövegírás árak bemutatásáról szól, hanem a keresőoptimalizálásról is.
Most rajtad a sor, beszéljük meg, hogyan tudjuk növelni a bevételed, milyen eredményeket szeretnél elérni?
KAPCSOLAT