Szövegírás ár, szövegíró ár

Szövegírás árak 2020.

Tartalomjegyzék

A marketing szövegírás ár gyakorlatilag háromféle módon adható meg:

Karakterárban, óradíjban vagy projektdíjban. Bármelyiket is vesszük alapul, ott tartunk, hogy a megrendelő részére végső soron az igazi eredmény a lényeges. A szövegíró szolgáltatásról írtam az előző bejegyzésben és sok kérdést kaptam azóta, hogy vajon ez a felkészülés és a ráhangolódás a témára mennyire látszik meg a szövegem minőségén. Mit és mennyiért lehet elvárni?

Sokan vélik úgy, hogy maguk is meg fognak birkózni a szövegírással, ha vesznek egy-két tudásanyagot vagy egy rövidebb szemináriumot. Tapasztalat szerint azonban a legnagyobb hibát nem az íráskészség hiánya jelenti, hanem az, hogy belülről látod a céged, túl régóta vagy benne. egy külsős, friss szemmel, vevőközpontúan néz rá. 

Mennyibe kerül egy weboldal szöveg megírása?

A szövegíró munkadíja a reklámköltség fontos része. Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy mi alapján lehet árazni egy szöveg megírását, illetve mi alapján tudod megmondani, hogy egy szövegíró munkája drága-e vagy olcsó? – de kezdjük az elején.

Lehet, hogy van, akinek drága, de ez azt jelenti, hogy az ő munkaideje olcsóbb, mint a szövegíró ideje. OK. De az is lehet, hogy nyomasztónak találja azt a gondolatot, hogy fizessen másnak olyasvalamiért, amit véleménye szerint ő is el tud készíteni, csak neki kellene látni.

Karakteráras szövegírás

Itt a leütéseket árazzák be. Az a gond vele, hogy nem lehet minőséget várni érte. Hogyan is lehetne ugyanannyiért írni különböző tudásszintet igénylő témákról? Erre is van egy sztorim: régen egyszer valakinek karakteráras szövegírás ajánlatot adtam és az illető vissszakérdezett. “A leütés árában a szóközöket is számolom vagy csak a szavakat?” – Erre azt válaszoltam, hogy természetesen, ha a szóközöket nem kéri, akkor nem kell kifizetni. Leadáskor kiveszem a szövegből valamennyit, kap egy szép nagy tömör szövegtömböt és majd utána ő maga oda és annyit space-t tesz be a betűk közé, amennyit jónak lát. Erről ennyit 🙂

A karakterárban elég nagy a szórás a 0,3 Ft-tól akár 10 forint is lehet. De gondoljuk azt is végig, hogy milyen minőséget kaphat ezért? Egy balett előadást sem a táncosok lépéseinek számával értékelünk. Sőt…

Cikkírás ár, egy oldal szöveg ára

Itt a terjedelmet árazza be a szövegíró. Vagyis mégsem annyira. Itt már változik az ár a témák szerint jobb esetben. Ha megkérdezik, mennyibe kerül egy cikk, akkor a terjedelem és a téma ismeretében már pontos árat lehet adni. De mi alapján kalkulálható? – nagyjából a ráfordított időmennyiség alapján, ami a témához kell.

És innen már csak egy lépés az, hogy a szövegírás ár a ráfordított idővel és tudásszinttel arányos. Okos vagy,  jó szakember, jó cégnél – akkor szerintem a számodra elérhető legjobb szövegírót kell megtalálnod, hogy ezt elmondja a nagyvilágnak. Olyat, aki a maga szakmájában épp olyan jó, mint te a tiedben.

Ha túl kevésre jön ki az óradíja, mint a tied, akkor kezdj el gyanakodni. A szövegíró az esetek többségében alkotó szellemi munkát végez, nem gyorséttermi kisegítő. Egy kisebb cikk is 1-2 órát igényel. Egy nagyobb lélegzetű, normális cornerstone SEO cikk elkészítése (8 oldalas) cikk kb. 4-5-6 órás rendes munka. Ha valaki ennél kevesebbet mond, ott valami nem stimmel. 10+ év szerkesztőségi és reklámszövegírói gyakorlat mondatja mindezt.

Mennyi a reális szövegíró óradíj?

A szövegíró expertek óradíjának felső határa nemzetközi piacon a csillagos ég. Viszont azért ennyi, mert valamiért mégiscsak megéri, nem? – de ne szaladjunk el túlzottan, maradjunk hazai  vizeken.

A marketing szövegírás ára mindig a belefektetett időről és tudásról szól, illetve a téma nehézségével arányos. Óránként 10.000 – 20.000 forint szerintem reális hazai KKV ár a témától függően. (Persze minden szövegíró úgy áraz, ahogy tud.) Mi mindig fix időkerettel és árral dolgozunk, amit nem lépünk túl. ha előre látszik, hogy több a feladat a kalkuláltnál, akkor azt mindig külön egyeztetjük.

Mennyi a céges blogírás ára?

Ha szövegíró egyben kiszervezett céges blogger is, akkor az rendszeres megbízás esetén több és jobb tartalmat jelenthet. Nyilván beletanul, kiismeri a piacot, a célközönséget és ez a szövegek javuló minőségén is meglátszik. Folyamatos munka mellett a szövegírás keretösszegben történik, ekkor mindkét félnek nagyobb mozgástere van.

Egy blog heti 1-2 cikk, vagy havi 1-2 cikk ára könnyen kalkulálható.

A blogírás ára tehát attól függ mi az elvárásod, mennyi munkát kell beletenni: lehet egy egyedi vállalatirányítási alkalmazás, vagy IT, prémium ingatlan, esetleg speciális ipari témád, vagy egyszerűbben definiálható életmód, mindennapi lakossági szolgáltatások. Nem lehet egy árban mérni. A havi blogra szánt keret változatos, mint ahogy az elvárások is.

A marketing szövegírás projektáron, csomagáron

Azt várod, hogy majd valaki feltesz egy 3 oszlopos táblázatot, hogy kis szövegcsomag, nagy szövegcsomag, meg ultraplusz ultimate szövegcsomag…

Próbáltam, hidd el, nem megy. Vagy neked lesz drága, vagy nekem nem éri meg. Vagy nem az és nem úgy lesz benne ahogy szeretnéd. A szövegírás ára még aznap megtudható, egy napon belül küldünk ajánlatot.

Adok hozzá egy gyors segítséget, ezeket a precíz árazáshoz mindenképp tudnunk kell:

  • Milyen típusú szöveg? (cikk, weboldal, hírlevél, bemutatkozó anyag, stb.)
  • Mi a téma, melyik weboldalra, vagy hova szeretnéd?
  • Mit vársz el a szövegtől?
  • Mikorra szeretnéd?

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

A tartalom evolúciója

Marketing szövegíróként is azt látom, hogy a jelen válaszai a múltban felmerült kérdésekre születtek. Nézzük végig a folyamatot, ami a klasszikus újságírástól és reklámszövegírástól a SEO szövegíráson át vezetett a tartalommarketingig. Újságírás A szövegírói munkámat

Elolvasom a bejegyzést »

Link

Olyan elem, hivatkozás, amelyre kattintva egy másik dokumentumhoz, oldalhoz, szövegrészhez, videóhoz, stb. jutunk. A link szövege mindenképpen tartalmazzon kulcsszót, ez keresőoptimalizálás miatt fontos.

Elolvasom a bejegyzést »

Brand

Márka. Tudatosan felépített kommunikációval és megjelenéssel, kialakított termék. A brandépítés – azaz valami különleges és egyedi többlet, ami a termékhez kapcsolódik – egyik legfontosabb része a jól eltalált szlogen és a többi szöveges információ.

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot