Szövegírás árak 2024.

A marketing szövegírás árak többféle módon adhatók meg: óradíjban, karakterárban, szavak árában, óra- vagy projektdíjban. Ha ezt a cikket olvasod, annak két oka lehet:

  1. szakembert keresel, aki olyan tartalmat tud készíteni neked, ami elad és a keresők is szeretik,
  2. vagy magad is ezzel foglalkozol és a szövegíró árak témában épp piackutatást végzel.

Bármelyiket is vesszük alapul, ott tartunk, hogy végső soron az eredmény a lényeges. Ha van eredmény, akkor a szövegírás árak szinte eltörpülnek mellette. Van erre egy jó megállapítás:

 „SOSEM AZ ÁR MAGAS, HANEM AZ ÉRTÉK ALACSONY” (Jim Edwards)

Ha a részletekre most nem akarsz figyelmet fordítani, akkor kattints a tartalomjegyzékben az ártáblázat linkjére, vagy görgess le nyugodtan az oldal aljára, ott lesz a komplett és frissített lista.

Szövegírás ár, szövegíró árak és gondolatok arról, hogyan lehet anyagilag  kiszámolni.

Ha már ezt a bekezdést olvasod, az azt is jelenti, hogy érdekel a téma, nem pusztán a számokat keresed. Ebben a cikkben elmondom, hogy több, mint 10 éves tapasztalattal ezen a piacon mit látok és az AI használatával milyen új irány bontakoziik ki. 

Karakteráras szövegírás, vagy szavak száma szerinti árazás a jobb?

Sokan először a szövegírás árak után érdeklődnek, de addig nem tudunk árat mondani, amíg nem ismerjük a projektet. Van erre egy hasonlatom: egy házat ő itt és most mennyiért építene fel? Ekkor jön a visszakérdezés, jó, de milyet? – hát én is ezt kérdezem a szövegről, hogy árat tudjak kalkulálni. 

Mi alapján árazunk be mi egy szövegírói feladatot? – projektet és időt veszünk alapul.

A karakteráras szövegírás legnagyobb hibája az, hogy a mennyiséget helyezi előtérbe a minőség helyett. Aki így gondolkozik, az  nem a mondanivalóra, a hatásra fókuszál, pusztán betesz valamennyi kontent-et az adott helyre.

A minőségi szövegírás ár esetében a leütések száma nem jelent többet, mint az adott írás terjedelmének mutatása.

De ettől függetlenül ide tartozik szerintem a  kreatív gondolkozás, az összefüggések meglátása, sőt idegen nyelvű forrásanyag megértése is.

A leütéses, vagy szavak szerinti árazás főként a kezdők ismertetőjele. Olyan szövegíró, aki pár hete még teljesen más szakmában dolgozott és anyagi okokból kipróbálja magát, csak a mennyiséget tudja mércének mondani.

Ő fix karakterárat fog számolni függetlenül attól, hogy egy ipari szoftverről, vagy épp a műszempilla trendekről kell írnia. Nem ért hozzá, de „beárazza a leütéseit”. Mennyi egy szó ára? Vagy mennyi egy A/4 oldal szöveg ára? – biztos gyorsan meg tudja mondani, de azt, hogy az a bizonyos tartalom milyen szerepet fog betölteni, az már nem fontos.

Az ő helyzetüket fogják megnehezíteni az AI szövegíró programok, mivel a gép gyorsan – és hihetetlenül jó hatásfokkal képes átlagos, vagy kicsit az alatti kontent mennyiséget produkálni, így a szövegírás árak ebben a szegmensben zuhanóban vannak.

A minőségi, kreatív, emberi munka ára pedig megtartotta a pozícióját, sőt egyre inkább felértékelődik.

A ChatGPT és egyéb AI szoftverek a szövegíró árakra is hatást gyakoroltak

Nem lett ingyenes, inkább egy hatalmas szűrónek tekintjük a minőségi, reklámszövegírás és a géppel is elvégezhető monoton tucatszövegek között. Sokan vélik úgy, hogy maguk is meg fognak birkózni a szövegírással, ha kipróbálják, esetleg vesznek egy-két tudásanyagot. Tapasztalat szerint azonban a legnagyobb hibát nem az íráskészség hiánya jelenti, hanem az, hogy belülről látod a céged, túl régóta vagy benne. egy külsős, friss szemmel, vevőközpontúan néz rá. 

Használunnk-e AI programot? – Ezt mostanában gyakran megkérdezik. igen, nagyban megkönnyíti a munkánkat, ám ez nem jelenti azt, hogy teljes mértékben a gépre hagyatkoznánk. Az élőmunka nem spórolható meg, így ettől olcsóbb nem lesz a szöveg, ám valamivel gyorsabban készül el.

Cikkírás árak, egy PR cikk ára

A szövegírás ár a ráfordított idővel és tudásszinttel arányos. Okos vagy,  jó szakember, jó cégnél – akkor szerintem a számodra elérhető legjobb szövegírót kell megtalálnod, hogy ezt elmondja a nagyvilágnak. Olyat, aki a maga szakmájában épp olyan jó, mint te a tiedben.

Ha túl kevésre jön ki az óradíja, sokkal alacsonyabb, mint a tied, akkor kezdj el gyanakodni. A szövegíró az esetek többségében alkotó, szellemi munkát végez, nem gyorséttermi kisegítő.

Egy kisebb cikk megírása, megszerkesztése is 1-2 órát igényel. Egy nagyobb lélegzetű, normális cornerstone SEO cikk elkészítése (10.000-15.000 leütés terjedelmű, utánajárós, kutatást igényló szöveg) cikk kb. 4-5-6 órás, vagy akár egy teljes napi rendes, kreatív munka. 10+ év szerkesztőségi és reklámszövegírói gyakorlat mondatja mindezt.

A szövegíró árak hogyan mérhetők időben?

A marketing szövegírás ára mindig a belefektetett időről és tudásról szól, illetve a téma nehézségével arányos. Mi mindig fix időkerettel és árral dolgozunk, amit nem lépünk túl. Ha előre látszik, hogy több a feladat a kalkuláltnál, akkor azt mindig külön egyeztetjük.

Mennyi a céges blogírás ára?

Ha szövegíró egyben kiszervezett céges blogger is, akkor az rendszeres megbízás esetén több és jobb tartalmat fog jelenteni a megbízójának. Nyilván beletanul, kiismeri a piacot, a célközönséget és ez a szövegek javuló minőségén ez meg fog látszani.

Folyamatos munka mellett az ilyen típusú marketing szövegírás keretösszegben történik, ekkor mindkét félnek nagyobb mozgástere van. Tapasztalatunk szerint a blogírás ára bőségesen megtérül. Van olyan cikkünk, amely pár hónap alatt vezető organikus forgalmat hozott a webshopnak és több milliós árbevétel generálásában vesz részt mind a mai napig! 

Egy blog heti 1-2 cikke, vagy havi pár cikk ára könnyen és gyorsan kalkulálható.

Nem lehet a kettőt egy árban mérni. A blogírás ára tehát attól függ mi az elvárásod, mennyi munkát kell beletenni: lehet egy egyedi vállalatirányítási alkalmazás, vagy IT, prémium ingatlan, esetleg speciális ipari témád – nyilván ez több időt és hozzáértést igényel. 

Az egyszerűbben definiálható szövegek az életmód, mindennapi lakossági szolgáltatások.

Azonban az elvárásaid a legfontosabbak: mert egyszerű témáról is lehet nagyon magas színvonalon írni, illetve bonyolultnak tűnő dolgokat felületesen érinteni.

Minden a célpiacod igényétól, tudásszintjétől és elvárásaitól függ. A lényeg az, hogy a blogcikkek forgalmat hozzanak, illetve betöltsék a szerepüket az értékesítési folyamatodban.

Értékesítési szövegírás árak, üzleti szövegírás tisztán és hatékonyan a mindennapi forgalomért

SZÖVEGÍRÁS ÁRAK 2024.

Amit ebben a táblázatban találsz, az  NEM MINŐSÜL AJÁNLATTÉTELNEK. Csak egyéni, írásban adott árajánlatadás után dolgozunk.

Egy témában csak egy ügyfelet fogadunk, így ha arra már van megbízásunk, lehet, hogy el kell utasítanunk a felkérést. Áraink alanyi adómentes, vagyis áfa nélküli számlával a következők:

Marketing szövegírás árlista

Szövegírás ára, óradíj magyar nyelven24000 /óra
Szövegíró óradíj angol nyelven80 €-tól
Klasszikus, hosszú landing szöveg, reklámszöveg írása79.000
1-2 képernyős rövid landing írása42.000
Landing felírató oldal + 5 hírlevél240.000
Landing oldal + rövid e-book, csali240.000
Landing oldal kompletten szöveg+ weboldalkészítés250.000
Landing oldal + rövid e-book, csali+levelek kampányegyedi
Landing oldal A/B tesztelésselegyedi
E book árak (e-book, whitepaper, témától, terjedelemtől függ, akár tördeléssel is)88.000+áfa-tól

Bemutatkozó anyagok árai

Bemutatkozó levél 1 dbnem vállaljuk
Bemutatkozó levelek 3-4 célcsoportra hangolva85.000
Bemutatkozó prezentáció (ppt 20 diával, jegyzet alapján)150.000
Bermutatkozó oldal “rólunk”35.000+áfa
Bemutató katalógus szöveg (print)89.000+áfa (egyeztetés szerint)

Weboldal szövegírás árak

Weboldal szövegírás URL-ek szerint egyszerű téma25.000+áfa-tól
Weboldal szövegírás URL-ek szerint közepes, utánajárós35.000+áfa-tól
Weboldal szövegírás URL-ek szerint nehéz (IT, ipar, Jog)egyedi
Weboldal komplett szövegezése kedvezőbb projektáron
Webáruház tartalmat szinte mindig csomagban kalkulálunk

Webshop szövegírás árak

Webshop termékleírás (termékoldali szöveg)3500
Webshop termék landing (hosszabb, részletesebb, )38.000
Webshop kategóriaszöveg

4000+áfa-tól

Webshop szövegírás komplex, kedvezményes projektáron, nagyobb mennyiségegyedi
Tartalommarketing és social elemek

Blogírás árak, SEO cikkírás, posztolás, hírlevél árak

0
Cikkírás ára egyszerű téma 21.00
Blogcikk ára közepesen nehéz téma 25.000
Cornerstone, nagy SEO cikk ára 69.000
Havi rendszeres blog csomag ára kedvezőbb  egyedi
Facebook, Instagram, LinkedIN posztolás egyedi
Hírlevél készítés, heti, havi email ára 21.000

Komplett marketing csomag árat a feladat és a költségkeret ismeretében egyedi összeállításban készítünk.

A weboldal, webshop tartalmi stratégiáját, a SEO munka tervezését és komplett kivitelezését is vállaljuk. Ebben nem pusztán a szövegírás ára van benne, hanem teljes folyamatok egy kézben tartása.

Sokmindent elmondunk pontosan, látod, milyen értékek mentén haladunk. Ez az oldal nem pusztán a szövegírás árak bemutatásáról szól. Most rajtad a sor, beszéljük meg, hogyan tudjuk növelni a bevételed, milyen eredményeket szeretnél elérni?