A marketing szövegírás árak többféle módon adhatók meg: óradíjban, karakterárban, szavak árában, óra- vagy projektdíjban. Ha ezt a cikket olvasod, annak két oka lehet:
- szakembert keresel, aki olyan tartalmat tud készíteni neked, ami elad és a keresők is szeretik,
- vagy magad is ezzel foglalkozol és a szövegíró árak témában épp piackutatást végzel.
Bármelyiket is vesszük alapul, ott tartunk, hogy végső soron az eredmény a lényeges. Ha van eredmény, akkor a szövegírás árak szinte eltörpülnek mellette. Van erre egy jó megállapítás:
„SOSEM AZ ÁR MAGAS, HANEM AZ ÉRTÉK ALACSONY” (Jim Edwards)
Ha a részletekre most nem akarsz figyelmet fordítani, akkor kattints a tartalomjegyzékben az ártáblázat linkjére, vagy görgess le nyugodtan az oldal aljára, ott lesz a komplett és frissített lista.
Ha már ezt a bekezdést olvasod, az azt is jelenti, hogy érdekel a téma, nem pusztán a számokat keresed. Ebben a cikkben elmondom, hogy több, mint 10 éves tapasztalattal ezen a piacon mit látok és az AI használatával milyen új irány bontakoziik ki.
Karakteráras szövegírás, vagy szavak száma szerinti árazás a jobb?
Sokan először a szövegírás árak után érdeklődnek, de addig nem tudunk árat mondani, amíg nem ismerjük a projektet. Van erre egy hasonlatom: egy házat ő itt és most mennyiért építene fel? Ekkor jön a visszakérdezés, jó, de milyet? – hát én is ezt kérdezem a szövegről, hogy árat tudjak kalkulálni.
Mi alapján árazunk be mi egy szövegírói feladatot? – projektet és időt veszünk alapul.
A karakteráras szövegírás legnagyobb hibája az, hogy a mennyiséget helyezi előtérbe a minőség helyett. Aki így gondolkozik, az nem a mondanivalóra, a hatásra fókuszál, pusztán betesz valamennyi kontent-et az adott helyre.
A minőségi szövegírás ár esetében a leütések száma nem jelent többet, mint az adott írás terjedelmének mutatása.
De ettől függetlenül ide tartozik szerintem a kreatív gondolkozás, az összefüggések meglátása, sőt idegen nyelvű forrásanyag megértése is.
A leütéses, vagy szavak szerinti árazás főként a kezdők ismertetőjele. Olyan szövegíró, aki pár hete még teljesen más szakmában dolgozott és anyagi okokból kipróbálja magát, csak a mennyiséget tudja mércének mondani.
Ő fix karakterárat fog számolni függetlenül attól, hogy egy ipari szoftverről, vagy épp a műszempilla trendekről kell írnia. Nem ért hozzá, de „beárazza a leütéseit”. Mennyi egy szó ára? Vagy mennyi egy A/4 oldal szöveg ára? – biztos gyorsan meg tudja mondani, de azt, hogy az a bizonyos tartalom milyen szerepet fog betölteni, az már nem fontos.
Az ő helyzetüket fogják megnehezíteni az AI szövegíró programok, mivel a gép gyorsan – és hihetetlenül jó hatásfokkal képes átlagos, vagy kicsit az alatti kontent mennyiséget produkálni, így a szövegírás árak ebben a szegmensben zuhanóban vannak.
A minőségi, kreatív, emberi munka ára pedig megtartotta a pozícióját, sőt egyre inkább felértékelődik.
A ChatGPT és egyéb AI szoftverek a szövegíró árakra is hatást gyakoroltak
Nem lett ingyenes, inkább egy hatalmas szűrónek tekintjük a minőségi, reklámszövegírás és a géppel is elvégezhető monoton tucatszövegek között. Sokan vélik úgy, hogy maguk is meg fognak birkózni a szövegírással, ha kipróbálják, esetleg vesznek egy-két tudásanyagot. Tapasztalat szerint azonban a legnagyobb hibát nem az íráskészség hiánya jelenti, hanem az, hogy belülről látod a céged, túl régóta vagy benne. egy külsős, friss szemmel, vevőközpontúan néz rá.
Használunnk-e AI programot? – Ezt mostanában gyakran megkérdezik. igen, nagyban megkönnyíti a munkánkat, ám ez nem jelenti azt, hogy teljes mértékben a gépre hagyatkoznánk. Az élőmunka nem spórolható meg, így ettől olcsóbb nem lesz a szöveg, ám valamivel gyorsabban készül el.
Cikkírás árak, egy PR cikk ára
Ha megkérdezik, mennyibe kerül egy cikk írása, akkor a terjedelem és a téma ismeretében már pontos árat lehet adni. De ez mégis mi alapján kalkulálható? – nagyjából a ráfordított időmennyiség alapján, ami az adott téma feldolgozásához és kommunikálásához kell.
Ez azt is jelnti, hogy van annyi írásgyakorlata a szövegírónak, hogy tudja mi éri meg neki, ha PR cikk árát kell mondania.
A szövegírás ár a ráfordított idővel és tudásszinttel arányos. Okos vagy, jó szakember, jó cégnél – akkor szerintem a számodra elérhető legjobb szövegírót kell megtalálnod, hogy ezt elmondja a nagyvilágnak. Olyat, aki a maga szakmájában épp olyan jó, mint te a tiedben.
Ha túl kevésre jön ki az óradíja, sokkal alacsonyabb, mint a tied, akkor kezdj el gyanakodni. A szövegíró az esetek többségében alkotó, szellemi munkát végez, nem gyorséttermi kisegítő.
Egy kisebb cikk megírása, megszerkesztése is 1-2 órát igényel. Egy nagyobb lélegzetű, normális cornerstone SEO cikk elkészítése (10.000-15.000 leütés terjedelmű, utánajárós, kutatást igényló szöveg) cikk kb. 4-5-6 órás, vagy akár egy teljes napi rendes, kreatív munka. 10+ év szerkesztőségi és reklámszövegírói gyakorlat mondatja mindezt.
A szövegíró árak hogyan mérhetők időben?
A marketing szövegírás ára mindig a belefektetett időről és tudásról szól, illetve a téma nehézségével arányos. Mi mindig fix időkerettel és árral dolgozunk, amit nem lépünk túl. Ha előre látszik, hogy több a feladat a kalkuláltnál, akkor azt mindig külön egyeztetjük.
Mennyi a céges blogírás ára?
Ha szövegíró egyben kiszervezett céges blogger is, akkor az rendszeres megbízás esetén több és jobb tartalmat fog jelenteni a megbízójának. Nyilván beletanul, kiismeri a piacot, a célközönséget és ez a szövegek javuló minőségén ez meg fog látszani.
Folyamatos munka mellett az ilyen típusú marketing szövegírás keretösszegben történik, ekkor mindkét félnek nagyobb mozgástere van. Tapasztalatunk szerint a blogírás ára bőségesen megtérül. Van olyan cikkünk, amely pár hónap alatt vezető organikus forgalmat hozott a webshopnak és több milliós árbevétel generálásában vesz részt mind a mai napig!
Egy blog heti 1-2 cikke, vagy havi pár cikk ára könnyen és gyorsan kalkulálható.
Nem lehet a kettőt egy árban mérni. A blogírás ára tehát attól függ mi az elvárásod, mennyi munkát kell beletenni: lehet egy egyedi vállalatirányítási alkalmazás, vagy IT, prémium ingatlan, esetleg speciális ipari témád – nyilván ez több időt és hozzáértést igényel.
Az egyszerűbben definiálható szövegek az életmód, mindennapi lakossági szolgáltatások.
Azonban az elvárásaid a legfontosabbak: mert egyszerű témáról is lehet nagyon magas színvonalon írni, illetve bonyolultnak tűnő dolgokat felületesen érinteni.
Minden a célpiacod igényétól, tudásszintjétől és elvárásaitól függ. A lényeg az, hogy a blogcikkek forgalmat hozzanak, illetve betöltsék a szerepüket az értékesítési folyamatodban.
SZÖVEGÍRÁS ÁRTÁBLÁZAT 2023.
Amit ebben a táblázatban találsz, az NEM MINŐSÜL AJÁNLATTÉTELNEK. Csak egyéni, írásban adott árajánlatadás után dolgozunk.
Egy témában csak egy ügyfelet fogadunk, így ha arra már van megbízásunk, lehet, hogy el kell utasítanunk a felkérést. Áraink frissültek 2023-as évre.
Marketing szövegírás árak
Szövegírás ára, óradíj magyar nyelven | 19.000 ft+áfa/óra |
Szövegíró óradíj angol nyelven | 80 €+áfa -tól |
Klasszikus, hosszú landing szöveg, reklámszöveg írása | 79.000+áfa-tól |
1-2 képernyős rövid landing írása | 39.000+áfa-tól |
Landing felírató oldal + 5 hírlevél | 140.000+áfa-tól |
Landing oldal + rövid e-book, csali | 140.000+áfa-tól |
Landing oldal kompletten szöveg+ weboldalkészítés | 250.000+áfa-tól |
Landing oldal + rövid e-book, csali+levelek kampány | egyedi |
Landing oldal A/B teszteléssel | egyedi |
E book árak (témától, terjedelemtől függ) | 79.000+áfa-tól |
Bemutatkozó anyagok árai
Bemutatkozó levél 1 db | nem vállaljuk |
Bemutatkozó levelek 3-4 célcsoportra hangolva | 85.000+áfa |
Bemutatkozó prezentáció (ppt 20 diával, jegyzet alapján) | 150.000+áfa-tól |
Bermutatkozó oldal “rólunk” | 25.000+áfa |
Bemutató katalógus szöveg (print) | 89.000+áfa (egyeztetés szerint) |
Weboldal szövegírás árak
Weboldal szövegírás URL-ek szerint egyszerű téma | 25.000+áfa-tól |
Weboldal szövegírás URL-ek szerint közepes, utánajárós | 35.000+áfa-tól |
Weboldal szövegírás URL-ek szerint nehéz (IT, ipar, Jog) | egyedi |
Weboldal komplett szövegezése kedvezőbb | projektáron |
Webshop szövegírás árak
Webshop termékleírás (termékoldali szöveg) | 3500+áfa-tól |
Webshop termékleírás (hosszabb, részletesebb, landing szerű) | 30.000+áfa-tól |
Webshop kategóriaszöveg |
4000+áfa-tól |
Webshop szövegírás komplex, kedvezményes projektáron, nagyobb mennyiség | egyedi |
Blogírás árak, SEO cikkírás, posztolás, hírlevél árak
Komplett marketing csomag árat a feladat és a költségkeret ismeretében egyedi összeállításban készítünk. |
A weboldal, webshop tartalmi stratégiáját, a SEO munka tervezését és komplett kivitelezését is vállaljuk. Ebben nem pusztán a szövegírás ára van benne, hanem teljes folyamatok egy kézben tartása.
Sokmindent elmondunk pontosan, látod, milyen értékek mentén haladunk. Ez az oldal nem pusztán a szövegírás árak bemutatásáról szól. Most rajtad a sor, beszéljük meg, hogyan tudjuk növelni a bevételed, milyen eredményeket szeretnél elérni?