Szövegírás minta csekklista

Tartalomjegyzék

reklamszovegiras mintaVajon az oldaladat csak Te szereted, a Te büszkeséged, vagy mások is így gondolják, és ez bevételt is hoz neked?
Ha azt hiszed online könnyebb eladni, mint egy valódi üzletben, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy amíg a „sarki plázába” betérők átlagosan fele vesz is valamit, addig egy webáruház látogatóinak jó, ha átlagosan 2 %-a jut el a fizetésig…

Ezzel a hatpontos webes marketing szövegírás ellenőrző listával a legtipikusabb hibákat és tévedéseket tudod ellenőrizni a weboldaladon:

1. KÖZÉRTHETŐ SZÖVEGÍRÁS

A vevőnek írtad-e az oldalt, hogy megértse, Róla szóljon, vagy olyan szaknyelvet használsz, amit csak a szakmabeliek értenek pontosan? A címsorok legyenek figyelemfelkeltőek, hiszen ez adja el a tartalmat. Gondold át, hogy a Te címsoraiddal megvennék-e az emberek mondjuk a napilapjukat? Nézesd át minél több kívülálló emberrel, ha valaki nem ért valamit, akkor gondold át, hogy lehet javítani rajta!

2. ELADÁS, KAPCSOLAT

Ha eladsz, ott van-e a jól látható megrendelőgomb a termék közelében, vagy külön kell keresgélni a kapcsolat oldalon, hogyan is lehet hozzájutni? Ha közvetlen telefonhívásra vársz, akkor minden oldalon ott van-e a számod, pl. a fejlécben, vagy egyéb jól látható helyen?

3. OLVASHATÓSÁG (a szövegírás alapja)

Ugye szabad szemmel is jól lehet olvasni az oldalad? Használj megfelelő betűmértet. Folyamatos szöveget ne írj díszes, talpas betűkkel. Kerüld el a fél képernyőnél hosszabb sorokat, a sűrű szedésű, ömlesztett szöveget, a színes alapon alig eltérő másik színnel szedett szövegeket. (pl. világoskék alapon halványzöld betűk…)

4. EGYEDISÉG

Ne használj máshonnan vett szöveget, még akkor sem, ha tetszik. Ha jó vagy, azt saját magadnak kell elmondanod. Ellenőrizd, hogy minden tartalmad egyedi legyen. Másolj be a Google keresőablakába egy-két mondatos részt a kérdéses szövegből középtájról. Ha szó szerinti több találatot kapsz, akkor sürgősen cseréld le.

5. ÖSSZEILLŐ DOLGOK (relevancia)

Egy weboldal egy témáról szóljon. Ha foglalkozik a család pl. ingatlanközvetítéssel és klímaszereléssel is, akkor csinálj erre két, vagy több külön oldalt. Ügyelj arra, hogy ne legyenek nem összeillő dolgok egy weboldalon belül. Ha blogolsz, akkor is tartsd magad a témához, mert elpártolnak az érdeklődők, akik csak a fő témára jönnek. Nézd át az oldalad és szelektálj a tartalomban!

6. CÉL: Mi a legfontosabb üzeneted?

Vajon azzal találkozik-e az olvasó azonnal, vagy eldugtad egy aloldalra, és a főoldalon sablonos köszöntő frázisokat és a céged történetét taglalod-e? Tudd, hogy mit akarsz tőle, és egyszerre, egy oldalon csak egy dolgot kérj! Nézd meg, van-e olyan oldalad, ahol egyszerre akarsz eladni, hírlevélre feliratkoztatni, e-bookot letöltetni, klubkártyát árulni, akciós napra meghívót küldeni, stb…

Összefoglalás
Ha ezt a hat pontot komolyan végiggondolod, átnézed a weboldalad, akkor máris nagyon sokat tettél a hatékony kommunikációd felé. Van azonban még valami: az oldalt magát is át kell nézni, hogy technikai akadály se álljon a látogatók útjába, mert hiába szuper a szöveg, ha mondjuk lassan tölt be az oldal, és elunja magát közben a vevő és odébbáll.

Szövegíráskor csak egy szeletről beszélünk, de mindig a kampány teljességét kell nézzük.
A sikered érdekében érdemes lépned most. Ha ez kevés, akkor személyesen is kérdezhetsz marketing tanácsadás keretében.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot