Szövegírás - Vevőül beszélünk!

Online marketing szövegírás, weboldalakra, ütős bemutatkozó anyagok, tartalommarketing és blog 10+ év SEO tapasztalattal és gazdag referenciával.
Marketing szövegírás: jó kommunikációval jobban lehet eladni
Ha szövegírót, meggyőző és kreatív szövegírással foglalkozó céget, szakembert keresel, annak legtöbbször nyomós oka van: több bevételt szeretnél. Nézzük meg, hogyan működik ez a gyakorlatban:
Megírnád, vagy megíratnád, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá
Elakadtál a weboldalad, webshopod szövegeivel és új támpontokat keresel
Jobbat szeretnél a jelenleginél: egyszerű tartalomgyártó helyett rutinos írót
Marketinges szakmabeliként inspirációt, partnert keresel, szövegírást tanulnál
Szeretnék bővebb információt kérni

Munkánk nem leütésszámra megy, hanem mindig az adott projektet árazzuk be. Korrekt feltételeket kínálunk: minőségi, egyedi szöveget írunk elérhető áron több javítási körrel, garanciával, titoktartással.

Tartalomjegyzék

A szövegírás, más néven a copywriting az alapja minden működő marketingnek

A marketing során mindig egy korábban, a stratégia kidolgozása során meghatározott célért, célokért dolgozunk, és mindig ezen célokhoz választunk technikákat. A  copywriting a marketing egyik alapja.

Az ember éhezik a kommunikációra és a számára hasznos ismeretekre

A célközönséged igényli a közvetlen kommunikációt, a gyors problémamegoldást. Türelmetlenné vált, és lényegretörően akar a megoldáshoz jutni. Nem elég információt adni nekik – hasznos, releváns, korszerű ismereteket akar.
A webszövegírást annyira tudja “majd a titkárnő” megoldani, amennyire weboldalt készíteni, közösségi médiás jelenlétet vinni vagy bemutatót tartani – aki minderre hatékonyan, profiként képes, aligha fog személyi asszisztensként az árnyékban maradni.

A legfontosabb azonban, hogy mindez reklámpszichológiai munka is, mivel a szövegeidnek akármiről is szólnak – lelkük van.

Meg kell szólítania a célcsoportot, az ő problémájára, vágyaira, szándékaira kell rezonáljon

Marketinges szakkifejezéssel ez a célcsoport, a buyer persona számára való szövegalakítás. Minél jobban ismerjük, annál pontosabb a célzás. Ki ő, mi a gondja, mitől tart, milyen az anyagi helyzete, hol van, hova akar jutni? Van-e gyereke, állata, kocsija? – a végsőkig finomítható,  sok apró részből fog összeállni az üzenet megfogalmazása.

Mit jelent a szövegírás a marketingben

Mit jelent a meggyőzés és mik az eszközei? - frappáns hirdetési szövegek

A szövegírás legfontosabb alapelve, hogy mindig a réspiacnak szól. Minden piac réspiac, hiszen nem mindenkinek adunk el. meg kell találni és meg kell célozni a potenciális célközönséged.

Frappáns hirdetési szövegek: megtaláljuk és kiemeljük a jó dolgokat, előnyöket.

Néha nem is gondolnád, mi minden lehet előny egy laikusnak! Nem elég jónak lenni, azt el is kell tudni mondani! Az érhető, pozitív stílus, a letisztult és következtess üzenet sikeresebbé tesz. Okot kell adni a vásárlásra. Néha már annyi is elég, ha egy jó történetet hall, hiszen a történetmesélés nagyon erős marketingeszköz.

A közhiedelemmel ellentétben a frappáns szöveg nem azt jelenti, hogy írunk egy-két sort, aztán mindenki venni fog. Csodák nincsenek, de kiteszteléssel kitartó ötleteléssel és szövegíró munkával meg lehet találni azt, amelyik a legjobban fog működni.

Storytelling szövegírás a marketing lelke

A tartós eredmények mögött a marketingben mindig egy sikeres történet bontakozik ki. Jó dolgokat jól elmondani a megfelelő embereknek – ez a storytelling marketing, amellyel meg lehet ma hódítani a piacot.

Minden cégnek megvan a maga története, a tiednek is. Ha még nincs, épp itt az ideje megalkotni és elkezdeni a kommunikálni a piac felé.

Amikor nem a SEO a legfontosabb

Ilyen esettel is sokszor találkozunk: ez azt jelenti, hogy az adott tartalmat nem a keresőkből jövő forgalomra alapozzák. Lehet egy kampány céloldala, vagy olyan tartalom, amire nem lenne túl nagy keresés, de aki eljut, arra szabjuk rá. Amikor még nem volt, vagy nem volt ekkora szerepe az online kereséseknek, az emberek akkor is vásároltak.

A klasszikus marketing szövegíró, reklámszövegíró eszköztárnak csupán része az, hogy keresőkifejezéseket is használunk. E mellett mindig számtalan érzelmi, sürgetési, vágykeltési eszköz áll a rendelkezésünkre a hatékony és bevételszerző, elköteleződést hozó, márkaépítő kommunikációhoz. A te vevőidet mi fogja meg?

SEO szövegírás, kulcsszóra optimalizált webszovegek

A SEO szövegírás dióhéjban

Ha a SEO elsődleges szempont a webszöveg megalkotásánál, vagy egy tratalomstratégia megtervezésénél, akkor az egész folyamat kulcsszókutatással kezdődik. Megnézzük, mire és hogyan keresnek az emberek, milyen weboldalak, illetve milyen tartalomtípusok vannak elöl. Általában az első 5 helyezés a döntő, ebből jól le lehet képezni azt, hogy mit preferál az algoritmus. Ez nem elvolt dolog, a keresési szándékot próbálja minél jobban megválaszolni.
Konkurenciakutatás – hogyan lehetek jobb a többieknél?

A SEO szövegírás rendkívül kompetitív terep, konkrétan a napi versenyről szól. Írás előtt mindig alaposan tájékozódunk, ez fontos része a munkánknak, csakúgy, mint a szövegkörnyezet, a konkurenseid üzeneteinek áttanulmányozása, hiszen a vevőd velük is találkozik. Ekkor tudunk téged jobbá tenni.

szövegírás, irásos marketing kommunikáció

A szolgáltatás típusú weboldal szövegei

Weboldal szövegírás kapcsán a szolgáltatási szektor, legyen az építőipar, B2C vagy B2B terület, nagyon gyakran bíznak meg szövegírót. Aki jó szakember, az nem biztos,hogy el tudja mondani, meg tudja írni, hogy az el is adjon. Egy jó cégbemutató, bemutatkozó  oldal minden vállalkozásnak kell.

Egy alapos kulcsszókutatás nélkülözhetetlenk

A szolgáltatások, szolgáltatók jelentős része a keresőből, illetve fizetett Google Ads-ból, PPC-ből szerez ügyfeleket, így a szolgáltatáshoz kapcsolódó megfelelő kulcsszavak, keresési kifejezések ismerete kritikusan fontos.

Példaként említhető egy kártevőirtó cég, aki az állatokat szakszerűen nevezi, az emberek mégis a népies nevükön keresik. Vagy egy magánorvos, ahol a betegségek latin neve helyett a köznapi kifejezéseket is használni kell valamilyen formában, ha hirdetni akarjuk.

Hogy épül fel egy szolgáltatásközpontú weboldal szövege?

Mindig azt kell átgondolni közösen, hogy üzletileg mi a legfontosabb. Maga az oldal szerkezetét kell úgy kialakítani és megírni, hogy a főbb szolgáltatások és termékek, márkák, vagy egyedi jellemző külön URL-en legyenek. Ez a SEO miatt is hasznos és így a hirdetések is gazdaságosabban futtathatók.

A főoldal, a rólunk és szolgáltatások mellett esetleg egy akciós ajánlat aloldal is jól jöhet, amelyet csak szezonálisan kapcsolunk be.

helyi vállalkozások és ingatlan marketing anyagainak írása

Lokális (helyi) marketing: ingatlanos, vendéglátás, bolt, szalon weboldal szövegírás

A lokális, vagy helyi marketing fontos eleme, hogy legyen weboldala a helynek: ez nem csak a találati listán való megjelenést szolgálja, hanem számos olyan előnye lehet, például étlap, árlista egyes szolgáltatások, kiegészítő termékek leírása, bemutatkozás, videók beágyazása, képek.
A szerkezete legyen egyszerű

Címlap – ez a fő szolgáltatás, összefoglaló. A rólunk részben lehet írni arról, miért jó neki ha eljön. nem csak magunkról kell beszélni.

A látogató fejében csupán két kérdés motoszkál: mi hasznom van nekem ebből? és Megbízhatok-e benned? – ha erre a kettőre megvan a válasz, a többi már menni fog.

Aloldalak – egyes szolgáltatásoknak érdemes külön oldalakat kell létrehozni és figyelni arra, hogy a kapcsolati adatok és a nyitvatartás jól láthatóak legyenek. Egy beágyazott térkép is jól jöhet.

Local marketing során sokan a Facebook oldalukra gondolnak csak – szerintem marketing szempontból alapvető, hogy legyen egy saját domainen tartott weboldala a cégnek. Erre pedig kell jó írott tartalom, kép, sőt egyéb marketing eszköz is, például egy okos automatikus foglalási rendszer. Jól hangzik? Beszéljünk!

webshop marketing szövegírás minden tartalomtípus webáruházak számára

Webshop, és direct response szövegírás

A webshopok esetében a szövegírás már rég többet jelent, mint 500 leütéses dömping szövegeket adni leírásként, elcsépelt frázisokkal teletömve. Te elhiszed, hogy a tizenhét majdnem azonos rúdporszívó mindegyike innovatív, megkönnyíti a takarítást és tisztaságot varázsol a lakásba, és csak színében meg árcímkéjében tér el egymástól? -nem, ennél több kell.

Sok minden megváltozott azóta, hogy minden üzlet “tégla és habarcs” volt. A te e-kereskedelmi weboldalad tartalmának el kell adnia, értéket kell közvetítenie.

A tartalommarketing stratégia nélkül csak az éterbe dobált szavak, képek és videók kuszasága, amely az általános háttérzaj részévé válik, és semmit nem tesznek az adott vállalkozás sikeréhez hozzá.

Termékleírás, kategóriaszöveg, landing page

Bár ez különböző iparágak esetében változhat, az e-kereskedelmi tartalomírás több összetevőből áll:

  1. Rendszeres rövid e-mail kommunikáció, amelyet egy levelezőlistára küldenek. Ezeket “csepegtető kampányoknak” is nevezik.
  2. A webes keresések vonzására optimalizált blog, weboldal és e-kereskedelmi honlap tartalma.
  3. A vállalat által ellenőrzött oldalakon megjelenő közösségi média posztok.
  4. Vendégtartalmak mások tulajdonában lévő blogokon vagy médiaoldalakon.

Nem annyira a blogbejegyzések és a landing page-ek megírása a lényeg, mint inkább a termékek pontos leírása. Az online áruházadatfelkereső vásárlóknak bizalmat kell érezniük az webshop és a termékek minősége iránt.

Így lesz hatékony a webshopok szöveges tartalma

A legfontosabb, hogy lehetőleg minden termékhez egyedi leírás szülessen, amelyek mindegyike három kérdésre válaszol:

  1. milyen problémáját oldja meg az ügyfélnek
  2. milyen gyorsan/tartósan/biztonságosan oldja meg a problémát
  3. milyen kiemelt technikai paraméterekkel rendelkezik

Ez alól egy kivétel van, amikor a termék önmagában is “eladja magát”, mert akkor csak a technikai paraméterek kellenek. Ide soroljuk azokat a szükséges eszközöket, amelyeket a szakemberek napi szinten használnak a munkájukhoz.

Egy 5W-os, 60W-os izzót helyettesítő OLED világítótestnek kell a hatékony webshop szöveg. Egy csomag százas szögnek, vagy tizenkettes anyának elég a tulajdonságait felsorolni.

okos és maradandó cégbemutató szöveg

Ütős bemutatkozó anyagok írása

Ma már elsődleges, ha valaki keres, azt a neten fogja kezdeni. Az ügyfeleid már a huszonegyedikben járnak, ahol a szövegírás az egyik alapja a működő marketingnek. A nem működőre pedig ki áldoz pénzt?

Ennek az egyik legjobb példája a weboldal RÓLUNK része. Meglepően sokan olvassák el, ezt hőtérképekkel, illetve analitikával jól lehet követni. Soha ne a tényleges cégtörténetet írd le, hanem csupán egy nagy kérdésre adj választ:

Ki vagy te és miért vagy jó neki?

A vevőid nem rád kiíváncsiak, hanem arra, hogy megbízhatnak-e benned annyira, hogy képes leszel megoldani a problémáikat.

Az évek során többször is találkoztunk azzal a felkiáltással, hogy “minek nekem webszövegírás, majd a titkárnőm megírja, amit kell”. Tudja, hol vannak ezek a cégek most? Tedd félre a Fortune 500-as listát, inkább a “Futottak Még” szóróanyagban keress.

A marketing szövegírás gyakran csak blog írás

A blog írás izgalmas titkai

Céges blogra a legtöbb vállalkozásnak szüksége lenne, de se idő, sem pedig megfelelő személy nincs rá.  Most nézzünk egy rövid összefoglalót milyen haszna lehet egy jól kitalált, megfelelően előkészített tartalomstratégiának

A blog írás kiváló SEO eszközA cikkeket, blog típusú friss tartalmat kedvelik a keresőbotok.
A blog készítés szakértővé teszMeg tudod mutatni a tudásod sokoldalúságát.
Egy blog mindig hírértékűNaprakész anyagokkal ott tudsz lenni a szakma elsői között. Diktálj, ne kövess!
Remek hírlevél alapanyagVégre nem kell töprengened, csak kiküldöd a cikked levélben.
A blog social témák sorát adjaEgy cikket akár részleteiben is posztolhatsz, máris megvan a napi ötlet.
Copywriter magyarul szövegíró a reklámok világában

Nálunk milyen marketing szövegírás szolgáltatásokat találsz?

Vannak hosszú távon, tartós eredményt hozó szövegek, SEO cikkek, tartalommarketing rendszerek és vannak kampányszövegek, amik rövid távon dobják meg az eladást. A forgalmi forrás szerint változhat a stílus.

Webáruház

Weboldal és webshop szövegezés, átírás  10+ év tapasztalat szinte bármely témában, gazdag referenciákkal.

Webshopoknak»

Tanácsadás

Tudni szeretnéd, hogy kik a valódi konkurenseid? Mit kell tenned hogy okosan beelőzz, több vevőd és bevételed legyen?

Tartalmi SEO

Okos technikák, taktikák melyekkel a találati lista elejére jutsz. Kulcsszó- és konkurenciakutatás, cikkírás, seo blog.

weboldal features kép-5

Hogyan lehet megbízni valakit, hogy jól írjon?

Sokan kételkedve kérdezik, hogyan tudunk az ő szakterületükről írni, külsősként?
Tudnod kell, hogy a marketing szövegíró nem a terület szakembere, hanem azt tudja hogyan érdemes jól kommunikálni.

A szövegíró bizalmi szakma – sokan nem szeretnék, ha kiderülne, hogy a szövegeiket nem ők maguk írják. Vállaljuk a diszkréciót és megbízásunk része a titoktartás is.

A minőségi szövegíró munka fontos része a témába való betanulás. Mi kérdezünk és kérdezünk. vannak bevált kérdéssorok, mondjuk úgy interjúk, melyek nyomán meg lehet írni akár egy bonyolultabb szöveget is.

A legfontosabb dolog pedig az, hogy nélkülözhetetlen a Te szaktudásod, hogy a kapott az anyagokat szakmai szemmel nézd át. Ragaszkodni kell hozzá hozzá, mert így kapod meg azt a többletet, azt a pluszt, amitől a te céged hangja lesz. Hiteles, szakszerű és nagyszerű. Amikor írunk, sosem felejtjük el, hogy szavainkon át TE beszélsz hozzájuk.

Árazásunkról: mindig egyénre szabottan, gyorsan és pontosan adunk ajánlatot

Bármennyire is szeretnél itt most látni szövegírás árakról szóló listát, az sajnos nem ilyen egyszerű. Az időt árazzuk be, amibe az adott projekt kerül. 

Azt szeretnénk, ha az adott szöveg eladna, így nem köteteket akarunk megtölteni, hanem akár egy mobilkérenyő nézetnyi helyen vagy nagyon rövid idő alatt is eredményt elérni.

Meglehetősen jó becsléssel dolgozunk, több száz témát írtunk már, így gyorsan, pontos árat tudunk adni.

Mennyiség helyett a minőség a lényeg

Mindig a téma ismeretében adunk vállalási árat. Nem igényelhet ugyanannyi munkát egy építőipari SEO blogcikk, egy webshop tartalom átgondolt felépítése, egy egyedi IT megoldás, vagy orvosi téma. Konkurenciakutatás, kulcsszókutatás, keresési szándék megértése, célcsoport stílusa – érdemi marketing munka így nehezen képzelhető el.

Annyit kell írni, amennyi hatásos

Ha 2 frappáns sor kell egy mobilra optimalizált oldalon, akkor annyit. Ha egy tíz oldalas esettanulmány, vagy blogcikk ad el valamit, akkor annyit fogunk írni.

Megsúgom, hogy igazán jó rövid szöveget írni nehezebb.

Latolgatod, hogy érdemes-e a szövegírást másra bízni?

Miért fizess olyasmiért, amit talán magad is meg tudnál csinálni, ha lenne rá időd? (Vagyis kellene, de nem szeretnél vele foglalkozni.)
Te jobban értesz ahhoz, amit csinálsz – mi a szövegíráshoz, a dolgok jó kommunikációjához értünk, így a közös munkával rövidebb idő alatt sokkal sikeresebb leszel.

Az idő pénz és a rossz szöveg a legdrágább.

szövegírás szolgáltatás tapasztalt szövegíró segítségével minden cégtípusra

Szövegírás próbamunka és referenciák

Igen, írhatunk próbaszöveget

Ez egy döntő érv lehet mellettünk. Ha eljutottunk az ajánlatadásig, de az elfogadás és leszerződés előtt meg szeretnél bebizonyosodni arról, hogy valóban azt a stílust és szövegminőséget adjuk, amit keresel, írunk egy rövid anyagot pontos egyeztetés szerint.

A próbamunka a bizalom megerősítésére szolgál és nem feltétlen része a vállalásunknak. Ha tenderanyagot szeretnél, akkor azt előre egyeztetjük.

Ezt javítjuk is 2 körben, ugyanúgy, ahogy a normál munkákat. Ha nem fogadod el, akkor nem kell kifizetni és nem jelent semmiféle kötelezettséget.

Ha elfogadod, felhasználod, ez lehet a munkánk egyik első darabja.

A próbamunkát, mint lehetőséget alapesetben csak blogcikkre és csak 50.000 Ft rendelési összeg felett biztosítjuk.

Kérésre mutatunk referenciákat

Mivel eddigi online marketing munkánk során szinte mindent archiváltunk, szinte bizonyos, hogy van olyan téma, szövegtípus, ami valamennyire közel áll ahhoz, amivel te foglalkozol, vagy amilyet szeretnél.

A referencia szövegekről

Azt kell tudni, hogy mindig az adott megrendelő ízlését tükrözi, vagy célzottan íródott, így nekünk mondhatni nincs stílusunk. Szeretjük az eredetit mutatni, azt, amit és ahogy leadtuk és elfogadták. Ez azért is jó, mert látod, hogy nagyjából mit és hogyan adunk le.

Friss, aktuális szövegíró referenciák
Természetesen mindig vannak friss, élő anyagok is, melyekhez adunk linkeket, de a kampány véget ért, a cég megszűnt – számos oka lehet annak, hogy már csak az írott anyag van meg.
5 ok, amiért minket válassz