Szövegírás | Tartalommarketing mókuskerék: mi a fenéről írjak már megint?
16171
post-template-default,single,single-post,postid-16171,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Tartalommarketing mókuskerék: mi a fenéről írjak már megint?

Elfogyott a témád és már semmi új nem jut az eszedbe? Gondolkozol azon, miről érné meg írni? Nézed a konkurens oldalakat és azt látod, hogy mindenki termelékenyebb, kommunikatívabb nálad. Látszólag pezseg az élet, de neked leült a kezdeti lelkesedésed és elhúzott melletted még az a zöldfülű is, aki jóval később kezdte a szakmát, mint te.

Amikor tartalommarketingről esik szó, mindenki annyira ért hozzá legalább, mint a gyermekneveléshez, vagy a focihoz. Annyi mindent hallottam már…

Előbb utóbb azonban mindenki eljut a holtpontra, vagyis kifogy az ötletekből. Mi a fenéről írjak már megint? – Kezdődik a gyötrődés, hiszen minden csapból folyik, hogy rendszeres, jó minőségű, releváns tartalmat kell adni. Mindig. Mindenáron. Senkit nem érdekel, hogy találod ki, honnan szülöd elő, de legyen, mert csak így nyerhető el a láthatatlan nagyhatalom, a Google kegye, talán előre sorolja az oldalad.

Úgy érzed, mintha egy soha véget nem érő tartalommarketing mókuskerékben lennél, fellélegzés és megállás nélkül.

A jelenség nem csak hazai, világviszonylatban ismert. A Content Marketing Institute egyik cikkében Robert Rose beszélt a “tartalomfáradtságról” (content fatigue)
Sosincs vége, nem lehet befejezni. Többre, egyre többre van szükség. Egy cég tartalommarketingese egyszerűen azt mondta:“Szó szerint kifogytunk az ötletekből. Egyszerűen elkezdtük újrahasznosítani a régi ötleteket, kiégett és fáradt vagyok…”

Ezt én is sokszor hallottam már a legkülönfélébb iparágak, cégek marketingeseitől, cégvezetőktől.

Először is, vegyünk egy mély levegőt, és lassítsunk kicsit a tempón. Gondoljuk végig azt, hogy milyen gyakorisággal látogatja meg az oldalunkat a keresőrobot. Ez egyszerűen ellenőrizni tudjuk (ha nem épp mi magunk állítottuk be) a Google Search Console fiókban.

A publikálás intenzitása pusztán a “Google miatt” pihenhet – biztos hogy a legtöbb helyen heti, kétheti egy cikknél több nem kell. Mielőtt még felháborodnál: igen, vannak kivételek, vannak olyan oldalak, ahol ennél intenzívebb tartalommarketing vezet eredményre.

Most jön a nagy mítoszrombolás:
a Google NEM úgy részesíti előnyben a friss tartalmad, ahogy a legtöbben szeretnék. Az új tartalom, a legfrissebb blogcikk nem kerül automatikusan a találati listák első helyére. De gondolom ezt már te is tapasztaltad, ám a lemaradástól való félelem erősebb volt.

Mindent megteszel, mert úgy érzed, hogy “kell” egy új cikk. Marketingesként írsz blogot, Facebook posztokat, Instagram képeket vadászol, csalianyagokat szerkesztesz, hiszen mindig is ezt csináltad.

Most azt mondom, írj akkor, ha van mondanivalód, könnyebb lesz a dolgod. És még valami, ami a legfontosabb: 100% -ban fókuszálj azokra a csatornákra, amelyek ténylegesen konvertálódnak, és engedd el azokat, amik csak az energiádat forgácsolják széjjel és kiégéshez vezetnek.

Mindig vannak és lesznek is divatok a marketingben – mindig lesz egy guru aki esküszik, hogy neked csakis erre, vagy csakis arra a csatornára kell figyelni, hiszen az a menő, “mindenki azt csinálja, mindenki ott nyomul manapság”.

Kérdem én, a te vevőid hol nyomulnak?

Ha a YouTube-videók nem hoztak konverziókat – nézd át, vágasd újra. Ha sok pénzt és erőt toltál mondjuk az Instagram oldaladba, de semmi konverziót nem hozott, vegyél vissza az intenzitásból.

A jó tartalommarketing alapja a mérés
Nem megérzésből dolgozunk. A mérésedbe pedig a segített konverziókat és a konverzióhoz vezető utat is számold bele! De ezzel most túl sok ajtót nyitottam ki, térjünk vissza a céges bloghoz.

Ha a tartalmaid minősége romlik, mert túl sokat írsz – akkor szerkeszd újra, írd át akár a régebbi tartalmaidat is. Ha van egy sikeres cikk, ami nem konvertál, nézd át – vajon a jó közönséget céloztad-e be vele? Frissíts, írj hozzá, húzd meg.

Fókuszálj arra, ami nyereséges, ami vevőt hoz, vagy a márkádat építi.

Persze, furcsának érezhető átolvasni a régebbi anyagokat. Sokan vannak úgy, hogy azt mondják: na, én ehhez nem tudok már mit hozzátenni. Nincs erre időm, nem tudom mit akarnak hallani, én ezt mondtam, ha nem tetszik, hát ez van.

Külsős tartalommarketing tanácsadó

Ekkor jó, ha egy külsős szem, egy külsős marketinges álláspont kerül a képbe, egy olyan tartalommarketing tanácsadó nézi át az írásokat, aki nincs benne nyakig az adott témában.
Te sokszor azért nem látod, mert elvesztél a részletekben, ebben élsz évek óta. Ebből nehéz kimozdulni. Nem is kell, hiszen olyan szakmai tudás birtokában vagy, ami hihetetlenül értékes.

Az átalakítás folyamata néha kaotikus. De a végeredmény csodálatos lesz, hiszen a szakmai ismereted a hitelességed hihetetlen erő tud lenni egy profi tartalommarketinges kampányban.

Miről érné meg írni?  – Beszéljünk most és nézzük meg, hogy a következő szezonod indulására milyen ütős tartalom kell, ami megdobja az eladásaidat!

Keress, beszéljünk marketing szövegírás témákról, céges blogról, webszövegekről, Analytics-ról, vagyis mérhető eredményekről!