Szövegírás | Tartalommarketing stratégia tippek 2019-re
A tartalommarketing is folyamatosan változik és fejlődik, ezért következzen néhány tipp melyekkel naprakészen tarthatod stratégiádat. Nézd meg most!
tartalommarketing,
16025
post-template-default,single,single-post,postid-16025,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Tartalommarketing stratégia tippek 2019-re

Napjainkban az online marketing alapja egyértelműen a kiváló minőségű egyedi tartalom. Létrehozásakor az elsődleges cél, hogy érdekes és hasznos legyen, ezáltal megragadja az online közönség figyelmét, és látogatókat vonzzon a weboldaladra, mely által az értékesítésedet is növelheted.

A megfelelő tartalom segítségével formálni tudod látogatóid véleményét az egész vállalkozásoddal kapcsolatban, és választ adhatsz felmerülő kérdéseikre vagyis értéket közvetítesz feléjük.

A tartalommarketing is folyamatosan változik és fejlődik, ezért következzen néhány tipp melyekkel naprakészen tarthatod stratégiádat.

Készíts kulcsszókutatást

Néhány szövegíró úgy véli, hogy nem kell a keresőoptimalizálással (SEO) foglalkozni, hanem minőségi tartalmakat kell létrehozni. Ők azonban nem veszik figyelembe azt, hogy a tartalomnak eredményesnek is kell lennie. Ennek eléréséhez pedig minden létrehozott tartalomnak, néhány kulcsszót is meg kell céloznia. Ráadásul mit sem ér a minőségi tartalom, ha nem tudjuk azt tárgyilagosan összehasonlítani más tartalmakkal.

Ennek az egyik legnyilvánvalóbb módja például a Google algoritmusának rangsorolása. Magyarán minőségi tartalmakat kell létrehoznunk, megfelelő keresőoptimalizálással (SEO) vegyítve. Ehhez pedig először meg kell találnunk a megfelelő kulcsszavakat, és ennek alapján elkezdeni a tartalmunk létrehozását.

Tartalommarketing tervezés

Tartalommarketinggel sok új vevőd lehet

Tedd vonzóvá a tartalmadat

Ez az egyik legfontosabb szempont. A felhasználók figyelmét elsősorban az által ragadhatod meg, hogy a tartalmaid a magas minőségük mellett, különböznek attól, amit más oldalak kínálnak nekik. Hasznos, ha felkeresed versenytársaid weboldalát, és megnézed ők milyen stílusban írnak. Nyugodtan írhattok ugyanarról a témáról, azonban mindig maradj egyedi és írj a saját stílusodban.

 

A közönségedet célozd, nekik írj

Egy cikk megírása során bizonyos szempontokat figyelembe kell venned. A legfontosabb kérdés: kik az olvasóid? Oda kell figyelned arra, hogy a célközönségedet milyen típusú és tartalmú témák érdeklik, mik keltik fel a figyelmüket.

Gondold át a következőket:

  • milyen témákat olvasnak?
  • mik a problémáik, amire választ keresnek?
  • milyen platformokat kell használnom, hogy elérjem őket?

Ezen kérdések megválaszolásával gyorsan és egyszerűen megtudhatod, mely témákkal és hogyan tudod felkelteni a felhasználóid figyelmét.

Egyedi tartalmakat készíts

Mindenképpen egyedi legyél, mert ez a hitelességed alapja. „A stílus maga az ember” tarja a mondás, és ezt ebben az esetben úgy kell érteni, hogy hozd létre a vállalkozásod „egyedi hangját” is.

Óriási az igény a felhasználók részéről a sokszínűségre, szeretik, amikor nem minden oldalon ugyanarról és ugyanolyan stílusban olvashatnak. Napjainkban már szinte mindenki azt keresi, hogy egy vállalkozás számára érthetően és könnyen feldolgozható formában tegye közzé a számukra is hasznos tartalmakat.

Megfelelő képeket használj

„Egy kép többet mond ezer szónál” vagyis egy jól megválasztott képpel vagy illusztrációval a tartalmadat még vonzóbbá teheted az olvasóid számára, még jobban felkelted az érdeklődésüket.

A vállalkozások többsége által használt stock fotók helyett törekedj az egyedi, saját képek használatára illetve vedd figyelembe a trendeket, melyek szerint manapság az illusztrációk, cinemagráfiák kiemelten népszerűek.

Hasznosíts újra a régi tartalmaidat

Rengeteg időt és energiát takaríthatsz meg azáltal, hogy a régi tartalmaidat időről időre újra közzéteszed, természetesen kibővítve és korszerűsítve.

Azt nem is említve, hogy ezáltal az olvasóid látni fogják, hogy te az adott témával már foglalkoztál, és megmutatod neki, hogy az eltelt időben mi változott, mi az ami már nem aktuális és mi az ami kiállta az idő próbáját. Ezáltal a hitelességedet is növeled a szemükben.

A Google is értékeli a rendszeresen megújított tartalmakat és a frissített cikkeket előrébb sorolja.

Vendégblogolás

A vendégblogolás több szempontból is hasznos számodra. Az egyik fontos szempont, hogy segítségével értékes, az oldaladra mutató linkekre tehetsz szert, ezáltal nem csak a keresőoptimalizálásban (SEO) érhetsz el sikereket, hanem új felhasználók is megismerik a weboldaladat.

A másik fontos szempont, hogy látogatóid látni fogják, hogy más weboldalak közzéteszik a cikkeidet, ebből pedig arra következtetnek, hogy számukra is értékes a tartalmad. Ezzel pedig tovább növelheted a hitelességedet.

Podcastok és videók beágyazása

Napjainkban egyik fontos trendje, amire érdemes odafigyelni, hogy a rendszeres blogolás mellett megjelent a podcastok létrehozása és közzététele is. A podcastok az írott tartalom fontos kiegészítőívé váltak. A podcastok segítséget nyújtanak abban, hogy egy cikket részletesebben elmagyarázzunk, ráadásul ezeket a tartalmakat más tevékenység, például vezetés közben is hallgatni tudják a felhasználók.

A Youtube és más videómegosztók videóinak beágyazása pedig segítséget nyújt egy téma könnyebb megértésében. Ha egy kép többet mond ezer szónál, a videóra már szavak sincsenek. Ráadásul egy a cikked közben megnézett videó, növeli az oldaladon töltött időt, ami pedig a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából pozitív tényező.

Közösségi média használata

A különböző közösségi média felületek használata elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Használatukkal új felhasználókat érhetsz el, és növelni tudod a meglévő felhasználóid elköteleződését az irányodba.

Az új tartalmaidat minden esetben tedd közzé az összes általad használt felületen, ezáltal olvasóid azonnal értesülnek róla, és ha mindent megfelelően csináltál, akkor el is fogják olvasni őket.

Keresőoptimalizálás (SEO) és keresőmarketing (SEM)

Mindkettőre kiemelt figyelmet kell fordítanod, hiszem mindkettő a weboldalad láthatóságát növeli és ezáltal új látogatókat vonzanak az oldaladra. A keresőoptimalizálás (SEO) egy hosszútávra szóló és lassan eredményt hozó ingyenes eszköz; miközben a keresőmarketing (SEM) egy gyorsan eredményt hozó azonban fizetett hirdetéseket is magában foglal.

Mindkettő használata fontos és eredményes eszköz a weboldalad láthatóvá tételében, ezáltal az eredményeid növelésében.

Prezentációk létrehozása és közzététele

Annak előre mozdításában, hogy tartalmaid népszerűek lehessenek a közösségi médiában, hozz létre a cikkeidből rövid és figyelemfelkeltő prezentációkat és töltsd fel őket erre szakosodott weboldalakra, például a SlideShare.com-ra. A prezentációdban folyamatosan hivatkozz a weboldaladra, ahol a témában részletesebben is tájékozódni tudnak!

Majd ezt a diavetítést oszd meg az összes közösségi média profilod segítségével. A rövid és szép prezentációk felkeltik a felhasználók figyelmét és segítségükkel eljutnak a weboldaladra. A hab a tortán, hogy a hitelességedet is növeli a használatuk.

A felhasználókat érdeklő kérdésekre adj választ

Az ügyfél elégedettség elérésének egyik legjobb módja, amennyiben eleve egy olyan kérdésre adsz választ a tartalmaiddal, melyek sokakat foglalkoztatnak. Az felhasználók ezáltal elköteleződnek irányodba, ráadásul az adott témának a szakértőjének is fognak tartani.

A kérdések megválaszolása nem kizárólag a tartalmaid által fontos, hanem például az ügyfélszolgálatodon feltett kérdések szempontjából is. Amennyiben például a Facebook-on keresztül érkezik hozzád egy kérdés, azt gyorsan és kellő alapossággal kell megválaszolnod.

Tartalom remarketing

A tartalom remarketing segítségével, azoknak a felhasználóknak, akik valamilyen oknál fogva nem tudták befejezni egy cikked elolvasását, segítséget nyújtasz abban, hogy lehetőségük legyen végigolvasni. Vagyis a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy visszatérjenek a weboldaladra és befejezzék az egész cikk elolvasását.

Összefoglalás

Az elmúlt években a tartalommarketing stratégiák alapvetően nem változtak, hanem egyre jobban bővül az eszköztár, ami a tartalom célba juttatásához és a felhasználók számára könnyen emészthetővé teszi őket.

Azonban a legfontosabb szempont, még mindig ugyanaz: Egyedi és minőségi tartalmat kell létrehozni!