keresőmarketing tanácsadás és audit, szövegírás előtt

3 működő keresőmarketing varázsszó

Tartalomjegyzék

Megosztok egy rövid és gyors titkot, amivel kimutathatóan hatékonyabb egy webshop kategória leírása, illetve Google AD hirdetése, keresőmarketing kampánya. Egy rövid formula, ami bárhol működik, ahol terméket, termékkört, pótalkatrészt hirdetünk, például dinamikus kulcsszó beillesztéssel.

VARÁZSSZÓ 1. “Nálunk van!”
VARÁZSSZÓ 2. “Azonnal raktárról”
VARÁZSSZÓ 3. “Nézze meg!”

Miért működik? – mert rövid és pontos.

Egy, mert keres, és kíváncsi, hol lehet mondjuk 16″-os felnire traktorgumit kapni. Kimondatlanul is benne mozog a kérdés, amire azonnal, megnyugtató választ kap. Ha megnézzük egy alapos kulcsszókereséssel, mire is keresnek és hogyan, akkor kiderül, hogyan is keresik azt, amire hirdetni szeretnénk, amivel el akarjuk érni a célpiacot.

Aki így keres, az már tudatos vevő, annak konkrétumokra van szüksége. Öreg hiba lenne, ha itt problématudatról kezdenénk beszélni, mert az már “túlgondolás, túlírás lenne.” Sokan mégis beleesnek abba a hibába, hogy a keresőmarketing konkrét keresésekre is körülményesen akarnak válaszolni.

Most akkor ne írjuk érzelmesen?

Ne akarjuk meggyőzni, hogy mi vagyunk a legjobbak számára? Dehogyisnem!
Pont erről szól, a belső bizonytalanság eloszlatásáról: X dolgot keresel és pont nálunk van! Igen, a konkurenciánál is van, de ő nem írja ki, hogy van.

Tudom, hogy triviális, de érdemes leírni, mert az agyunk a legkisebb erőfeszítés elvén működik. Van? = OK. Máris működik a keresőmarketing varázsszó hatása.

Marketing szövegíróként egyszerűen kell gondolkozni

Ezt a kifejezést egyébként a hazai reklámok közül használta sikeresen egy beltéri festékes cég a “Gondoljon egy színre – Nálunk van!”  kampányában, ami a maga letisztult egyszerűségében szerintem zseniális érzelmes és személyre szabott képi üzenetek sora volt mind a sajtóban, mind pedig a plakátokon.

Visszatérve a webshop hirdetésre – a döntési pillanatot kapjuk el, így és esélyes, hogy kattintani fog, ha átbillentjük a holtponton.

De mi a második szövegírási titok nyitja?

Nekünk nem probléma, azonnal megkapja a kért cuccot. Igen, ez is meggyőzés, a gyorsaság és az egyszerűség gyakorlati megfogalmazása. Ó, hát csak levesszük a polcról és máris a tied!

A harmadik titok

A jól bevált call to action, vagyis felszólító formula, méghozzá annak is egy “puhább, alkalmazkodóbb” változata.

 

A keresőmarketing szövege a felhasználói élményhez igazodik

A “Nézze meg” kifejezés nem jelent elkötelezettséget, így tudatalatt könnyebben megléphető elsőre, mint a “rendelje meg”. A végső döntést a legjobb helyen, vagyis a webshopban hozatjuk meg vele, ahol nem zavar be a többi konkurens hirdetése már.

Tehát az így megírt hirdetés feladata annyi,  hogy elhozza a céloldalra, belépjen a boltba, a webshopodba.

Ott történik meg a valódi konverzió, tehát ha a termékoldal és a hirdetés összhangban van, akkor az élmény folyamatosan vezeti a célunk felé.

Egy böngészőben lehetetlen vásárlási döntésről beszélni, meg talán erőszakosabb, tukmálósabb is, hiszen csak nézelődik, nem?

A keresőmarketing szövegírás egyszerű és letisztult

Nem lehet hosszú, több soron át tartó összetett mondatokban írni. A felhasználó azonnali válaszokat vár. Ezt sokan türelmetlenségnek nevezik. Szerintem pedig csak célszerűség és józan ész: miért kellene bármennyivel többet írni, ha már megvan a lényeg?

Ez a cikk azért fejti ki kicsit részletesebben a témát, mert akkor leszel sikeres, ha megérted a vevőid, látogatóid érdeklődési helyzetét. Gondolj ilyenkor saját magadra – vajon én akarok regényeket olvasni, ha mondjuk egy pótalkatrészt keresek? -nem.

Ha a saját magad viselkedését megérted, akkor tudsz segíteni a látogatóknak is. Amikor Google Ads szöveget írunk, akkor pontosan ebbe a helyterbe kell tenni az agyunkat. A hirdetési szövegek hosszát itt találod a Google Ads súgóban.

De van még egy titok: a lényeggel kezdd a mondatot. Ha a fő keresőmarketing kifejezéssel indítasz, jobb eséllyel fogják észrevenni a hirdetésedet. Miért? mert az olvasó agy keresőmódban van, szelektálja a szöveget. A keresett szó a fókusz, arra sokkal jobban figyel, mint bármi másra. A keresőmarketing szövegírás titka kicsit pszichológiai is. Ha tudom, hogyan észlel a szeme, úgy alakítom a szöveget, hogy hamarabb hatással legyen.

Nagyon kis mikroszekundumokon is múlik mindez. Ha a szövegíró tudja, mit, miért és milyen sorrendben ír, akkor a varázsszavak valóban működni is fognak.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ezeket is érdemes elolvasni

Szórólap minta szöveg készen

Szövegíróként gyakran találkozom az olyan megkereséssel, hogy adjak egy mintaszöveget szórólapra, és csak bele kell tenni a többit. Elgondolkodtam – vajon létezik olyan szuperszöveg, ami kész sablonként bármire ráhúzható? Amit egyszerűen online szórólap mintaként le

Elolvasom a bejegyzést »

DM levél, hírlevél

A hatékony hírlevél még mindig az egyik legerősebb marketing eszközünk. Az elmúlt csaknem 10 évben több ezer hírlevelet írtunk és szerkesztettünk, így a hírlevelezés evolúcióját is végigkövettem. A kezdeti “mindegy hogy mit de írni kell”

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot