Működő keresőmarketing varázsszó

Megosztok egy rövid és gyors titkot, amivel kimutathatóan hatékonyabb egy webshop kategória leírása, illetve Google AD hirdetése, keresőmarketing kampánya. Egy rövid formula, ami bárhol működik, ahol terméket, termékkört, pótalkatrészt hirdetünk, például dinamikus kulcsszó beillesztéssel.

VARÁZSSZÓ 1. “Nálunk van!”
VARÁZSSZÓ 2. “Azonnal raktárról”
VARÁZSSZÓ 3. “Nézze meg!”

Miért működik? – mert rövid és pontos.

Egy, mert keres, és kíváncsi, hol lehet mondjuk 16″-os felnire traktorgumit kapni. Kimondatlanul is benne mozog a kérdés, amire azonnal, megnyugtató választ kap. Ha megnézzük egy alapos kulcsszókereséssel, mire is keresnek és hogyan, akkor kiderül, hogyan is keresik azt, amire hirdetni szeretnénk, amivel el akarjuk érni a célpiacot.

Aki így keres, az már tudatos vevő, annak konkrétumokra van szüksége. Öreg hiba lenne, ha itt problématudatról kezdenénk beszélni, mert az már “túlgondolás, túlírás lenne.” Sokan mégis beleesnek abba a hibába, hogy a keresőmarketing konkrét keresésekre is körülményesen akarnak válaszolni.

Most akkor ne írjuk érzelmesen?

Ne akarjuk meggyőzni, hogy mi vagyunk a legjobbak számára? Dehogyisnem!
Pont erről szól, a belső bizonytalanság eloszlatásáról: X dolgot keresel és pont nálunk van! Igen, a konkurenciánál is van, de ő nem írja ki, hogy van.

Tudom, hogy triviális, de érdemes leírni, mert az agyunk a legkisebb erőfeszítés elvén működik. Van? = OK. Máris működik a keresőmarketing varázsszó hatása.

Marketing szövegíróként egyszerűen kell gondolkozni

Ezt a kifejezést egyébként a hazai reklámok közül használta sikeresen egy beltéri festékes cég a “Gondoljon egy színre – Nálunk van!”  kampányában, ami a maga letisztult egyszerűségében szerintem zseniális érzelmes és személyre szabott képi üzenetek sora volt mind a sajtóban, mind pedig a plakátokon.

Visszatérve a webshop hirdetésre – a döntési pillanatot kapjuk el, így és esélyes, hogy kattintani fog, ha átbillentjük a holtponton.

De mi a második működési titok?
Nekünk nem probléma, azonnal megkapja a kért cuccot. Igen, ez is meggyőzés, a gyorsaság és az egyszerűség gyakorlati megfogalmazása. Ó, hát csak levesszük a polcról és máris a tied!

A harmadik meg a jól bevált call to action, vagyis felszólító formula, méghozzá annak is egy “puhább, alkalmazkodóbb” változata.

A keresőmarketing szöveg a helyzethez igazodik

A “Nézze meg” kifejezés nem jelent elkötelezettséget, így tudatalatt könnyebben megléphető elsőre, mint a “rendelje meg”. A végső döntést a legjobb helyen, vagyis a webshopban hozatjuk meg vele, ahol nem zavar be a többi konkurens hirdetése már. Tehát az így megírt hirdetés feladata annyi,  hogy elhozza a céloldalra, belépjen a boltba.

Ott történik meg a valódi konverzió, tehát ha a termékoldal és a hirdetés összhangban van, akkor az élmény folyamatosan vezeti a célunk felé.

Egy böngészőben lehetetlen vásárlási döntésről beszélni, meg talán erőszakosabb, tukmálósabb is, hiszen csak nézelődik, nem?