Szövegírás | Online Marketing Blog - Digitalpixel
Tervezők vagyunk és megvalósítók. Elhozzuk számodra a híreket adigitális marketing, online marketing világából. Nézz be hozzánk!
marketing, online marketing, honlapkészítés, webfejlesztés, szövegírás, SEO
2873
page-template,page-template-blog-large-image-with-dividers,page-template-blog-large-image-with-dividers-php,page,page-id-2873,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Blog

A legfrissebb adatok szerint szinte nincs olyan iparág, vagy terület, ahol a mobilos felhasználók aránya ne lenne ugyanakkora, esetenként még nagyobb, mint a desktopon keresőké.A szöveg a felhasználói élmény része lettKülönösen igaz ez a B2C weboldalakra, vagyis azokra, akik célcsoportja a lakosság. Mindenki kezében ott...

A piackutatásban és a marketing felmérésekben van egy kérdés, amitől viszketni kezdek. Ebben a cikkben a személyes véleményemet mondom el arról, miért nem tenném fel ezt soha senkinek. Az az érzésem, hogy valahogy belekerült a szakmai köztudatba, és azóta kiirthatatlan részét képezi a kérdőíveknek.  Kiváncsi...

Amikor keresőoptimalizált szövegírás a téma, ez a kérdés az elsők között merül fel, így erről fog szólni ez a cikk. Amikor egy honlap, vagy webshop tartalomírását vállaljuk el, az egyik fő kérdés részünkről a célok ismertetése után, hogy vajon honnan fognak jönni a látogatók az...

A “szófosók” számára a net valóságos paradicsommá vált, mert a képernyő nem fogy el úgy, mint a papír. Mások számára pedig rémálom az üres képernyőn számonkérően villogó kurzor. Az igazság félúton van. Könnyű sokat beszélni a semmitől, de egy jó és átgondolt tartalommarketing kampány hosszútávon...

Mit lehetne mesélni a termékemről? Sokan kérdezték már tőlem, hogy mennyit számíthat az, hogy írunk a termékről egy cikket, vagy csak általánosságban beszélünk a cég előnyeiről. Azt érdemes látni, hogy a szövegírás alkalmas arra, hogy meséljünk, hogy megszólítsuk az olvasót. A web egy nagyon semleges, mondjuk...

Hogy érdemes nekikezdeni a hatékony szövegírásnak?Wordpress oldal nagyon sokféle van, rengeteg lehetőséget kínál, ám ezt szöveges tartalommal sokan nem tudják jól feltölteni. Gyakori hiba, hogy már elkészül az oldal, feltettük a grafikát, kicsinosítottuk a sablont, aztán ott állunk, hogy na, ide kellene valamit írni is…...

Jelentős változás várható, igaz, egyelőre csak teszteli a kereső, hogy a találati oldalra részletesebb, több tartalom kerül ki. Ezt úgy érik el, hogy az eddigi max. 50-60 leütés hosszú címsorok (title) helyett ezentúl kb. 70 karakternyi cím is megjelenik. Eddig, ha hosszabb volt a címsor,...

Sok DM levelet, hírlevelet írunk, és a munkánk hatékonyságát szeretnénk forintosítani. Pontosan hány forintot is hozott az adott hírlevél kampány? Az online marketinget azért szeretem, mert erre tudunk válaszolni, míg ha ugyanaz print hirdetésben jelenik meg, akkor nagyobb a becslések szerepe. A hírlevél hatékonyságának több mérési lehetősége...

Amikor tartalommarketingről tartottam egy workshopot egy ügyfelünknél, többen furcsállva kérdezték: vajon tudnék olyan céget, vagy iparágat mondani, akinek nem javasolnám?Fogas kérdés, azóta is többször eszembe jut, mivel – ezt akkor is mondtam – nem tudok. Szerintem nincs olyan iparág, vagy tevékenység, amivel kapcsolatban ne lehetne...

Sokan kérnek minket üzleti kommunikációs, bemutatkozó levél írására, egy olyan univerzális levélre, amit el lehet küldeni minél több potenciális partner számára, és működik is.Nem szoktam elsőre nemet mondani, inkább megbeszéljük, mi az a hatás, amit egy ilyen küldeménytől vár, és utána egyeztetjük, hogyan is lehetne...

A honlap szövegírásában, és hatékony működtetésében nem lehet pusztán a kreativitásra és az elképzelésekre hagyatkozni. A data-driven marketinget nem is olyan régen szinte a fekete mágia szintjén emlegették, ma pedig már a napi munkánk része. Online marketingesként rengeteg adatot lehet begyűjteni, ezeket rendszerezni és jól...

A szövegírás egyik legfontosabb kritériuma az, hogy ami felkerül a weboldalra, az a helyesírási szabályoknak megfelelő legyen. Sajnos nagyon sok oldalon hemzsegnek a hibák, magyartalan fordulatok, ami nem vet jó fényt a cégre. Marketing szempontból sem előnyös, ha a cég online kommunikációja nem figyel a...

Marketing szövegíróként is azt látom, hogy a jelen válaszai a múltban felmerült kérdésekre születtek. Nézzük végig a folyamatot, ami a klasszikus újságírástól és reklámszövegírástól a SEO szövegíráson át vezetett a tartalommarketingig.ÚjságírásA szövegírói munkámat a hagyományos médiában kezdtem, mint újságíró, nyomtatott lapoknál, magazinoknál. Amikor cikket írtunk,...

A SEO szövegírás és a marketing szövegírás ebben teljesen egységes álláspontot képvisel. A látogatónak, olvasónak azt kell adni, amit keres, de úgy, hogy a te érdekeidet is kiszolgálja. Érdemes vevői típusokra, célcsoportokra eltérő szövegezésű anyagot írni, hiszen mindegyiknél más lehet a fő szempont a döntés...

Egy marketingkampány megbeszélése során tették fel nekem a címbeli kérdést. A válaszom röviden az, hogy meglehetősen nagy részben, de ezt a témát több irányból is körül kell járni. Legfontosabb megérteni azt, hogy a keresőoptimalizálás egy folyamat, nem egyszeri, rövid történet.Egy oldalt nem lehet "jól megseózni" aztán...

Online marketing szövegírás szempontból is érdekes a történet az elmúlt héten egy kézműves sajtokat árusító cég vezetőjével szövegírásról, hirdetésről beszélgettem, aki azt mondta, hogy ezeket a különleges sajtokat, házias készítményeket piacokon, vásárokon lehet élőben, kóstoltatással értékesíteni. Vajon leírható egy íz, vagy éppen más a fő...

Mit tehetsz, ha nem akarsz ásító arcokat látni a pódiumról?Itt az új év, itt az ideje, hogy erre is figyeljünk, hiszen minden prezentációs lehetőség remek alkalom arra, hogy ismertebbek lehessünk, használjuk személyes marketingeszközként.Menjünk el minél több helyre, lássanak, ismerjenek! De hogyan, és hol legyünk hatékonyabbak?Szövegírás...

Vajon az oldaladat csak Te szereted, a Te büszkeséged, vagy mások is így gondolják, és ez bevételt is hoz neked? Ha azt hiszed online könnyebb eladni, mint egy valódi üzletben, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy amíg a „sarki plázába” betérők átlagosan fele vesz is valamit, addig...

Szövegíróként gyakran találkozom az olyan megkereséssel, hogy adjak egy mintaszöveget szórólapra, és csak bele kell tenni a többit. Elgondolkodtam - vajon létezik olyan szuperszöveg, ami kész sablonként bármire ráhúzható? Amit egyszerűen online szórólap mintaként le lehet tölteni?Beletenni a címet és telefonszámot és rohanni fognak rá a...

A 15 éves születésnapját ünneplő Google új keresési feltételrendszert helyezett üzembe. Az algoritmus frissítésekről, ezek mennyiségéről már írtam, a Pingvin és a Panda több oldal számára hozott jelentős változásokat. De vajon miben is más az új kis kolibri, a "hummingbird algorithm"? Megváltozott a keresés A világban az internetes...

Marketing szövegíróként megtanultam, hogy az emberek valójában szeretnek tanulni, szeretik az oktató jellegű tartalmakat, bármennyire is utáltak annak idején iskolai órákon ülni. A keresőszavakkal megtömött üres locsogás nem reklámszövegírás, a felhasználókat egyáltalán nem érdekli, a tömör, tájékoztató jellegű információkból álló oldal sem tartja ott túlságosan az...

Szövegírást rendelni elsőre különösnek tűnik. A napokban beszélgettem egy cégvezetővel, aki eddig házon belül oldotta meg a szövegeit, de erre egyre kevesebb ideje maradt, így kerültünk mi a képbe. A hölgy megosztotta velem az aggodalmait, hogy vajon ha külsős szövegírótól kér anyagot, hogyan tudja ellenőrizni a...

Bizonyos értelemben, úgy tűnik, hogy UFO vagyok, ha tartalom marketingról beszélek szimpla újságírás, vagy webszövegírás helyett. Pedig állítólag mindig a nagyobb olvasottság, az érdekesség lenne a cél – nem lehet minden sorral direktben eladni.Újságíró kollégák régebben néha rossz szemmel néznek, ha a tartalomírás kerül szóba:...

Friss adatok: ennyien olvasnak ma egy átlagos hírlevelet Érdekes és friss felmérés eredményeihez jutottunk hozzá az e-mail marketinggel kapcsolatban. A felmérés készítőjének Krem Attilának külön köszönet! Egy Webgalambot használók részére kiküldött kérdőív segítségével nem csak arra vonatkozóan kaphatunk adatokat, hogy a kis- és középvállalkozások mennyire tudatosan használják...

Egy speciális eset kapcsán szeretnék a hatékonyság mérésről beszélni egy kicsit. Sok DM levelet, hírlevelet írunk, és a munkánk hatékonyságát szeretnénk forintosítani. Pontosan hány forintot is hozott az adott hírlevél kampány? Az online marketinget azért szeretem, mert erre tudunk válaszolni, míg ha ugyanaz print hirdetésben jelenik meg,...

A vállalkozások részéről egész sor érvet hallani, miért nem írnak blogot. Némelyik első hallásra ésszerűnek tűnhet, mások badarságnak. Van, aki nem olvas blogot, így nem látja, mekkora előnye származhatna belőle, más egyszerűen nem tudja elképzelni, miről írhatna minden héten, vagy rendszeresen, megint más úgy gondolja, hogy...

A hatékony honlap alapja a jó tartalom írása, sőt folyamatos frissítése. Hiába indul el sikeresen egy oldal, szép, dizájnos, tetszik a közönségnek, de a legtöbb esetben gyorsan elakad. Lássuk be, a folyamatos cikkírás, szövegírás nem könnyű feladat, sőt nem is kampányszerű. Legyünk hitelesek, érdekesek, naprakészek,...

A keresőoptimalizált szöveg jól átgondolt tartalmi és szerkezeti felépítést kíván. Erről viszonylag szerény a magyarul is hozzáférhető irodalom. Szeretném a gyakorlatban is igazolódott ismeretekkel bővebben is kifejteni ezt a területet, és érthetően elmondani azt, hogy ez a fajta szöveg miben különbözik attól, a hogyan hagyományosan...

Amikor szöveget írok weboldalakra, vagy DM levelek írásával foglalkozom, hajlamos vagyok néha elkóborolni az online marketing és a keresőoptimalizálás részleteiben. Az alapokhoz azonban érdemes visszanyúlni, hiszen a hatékony szövegírás a nyomtatott hirdetések világában kezdődött. Most egy klasszikust idéznék: 1958-ban, McGraw-Hill alkotta meg ezt a...

A szövegírás-szolgáltatást nem túl sokféle módon lehet mérni, összesen három lehetőségről tennék említést. Karakterárban, óradíjban vagy projekt sikerdíjban. Bármelyiket is vesszük alapul, ott tartunk, hogy a megrendelő részére végső soron az igazi eredmény a lényeges. A szövegírói szolgáltatásról írtam az előző bejegyzésben és sok kérdést...

A szövegírás érdekes szolgáltatás, sokan művészetnek, sokan egyszerű iparnak tartják, de olyanok is vannak, akik elképednek azon, hogy ilyesmivel egyátalán emberek foglalkoznak. Nos, azt hiszem, akiknek már megfordult a fejében, hogy weboldaluk, marketing anyagaik szövegét nem saját maguk, vagy valamely kollégájuk, írja meg, de reklámügynökségekhez sem...

A honlap tulajdonosoknak két fő problémája szokott lenni, mikor szövegíróhoz fordulnak, vagy kevés a látogatójuk, vagy túl sok, de nem vásárol. A látogatók számának növelésére remek eszköz például az apróhirdetés, viszont arról kevés szó esik, hogy mi van akkor, ha jönnek ugyan csőstül a látogatók,...

Szövegíróként eddig szinte csak a szövegírásról beszéltem, pedig roppant fontos a tartalommarketing, vagyis egyéb tartalmi elemek rendszere is, hiszen látogatóinkat informálni akarjuk elsősorban. Azt szeretjük, és abban bízunk, amit ismerünk, tehát a webes tartalom létrehozásakor alkalmazkodnunk kell a különböző tanulási stílusokhoz.Tévedés lenne azt hinni, hogy minden ember...

A honlapszövegírás csak akkor segít hatékonyabbá tenni az eladást, ha megtalálja azt a hangnemet, és állításokat, amire vevő a célközönség. A hangnemen túl azonban van még egy dolog, ami nagyon fontos, és nem árt, ha tisztában vagyunk vele. Vajon mi lehet az, amit ha nem veszünk...

A hatékony szövegírás aranyszabálya mobilra – a kevesebb több! Egyre több felhasználó zsebében lapul nagyképernyős okostelefon, és közösségi oldalak mellett egyre nagyobb arányban internetes böngészésre is használják. Ez azonban megváltozott szövegírás technikákat kíván. Mik a mobil szövegírás kritériumai?Legfontosabb a tömörség és a nagyon precíz szerkezet....

Szeretnéd növelni értékesítést? Szeretnél erősebb és tudatosabb márka identitását? Még több feliratkozót a hírlevél listádra? Több rajongót a Facebook oldaladra? Ez a poszt kissé hosszabbra sikeredett, mit egy hagyományos blogbejegyzés, de remélem megbocsájtjátok, a tartalom sűrűsége kárpótol a vele töltött időért. A szöveget természetesen több amerikai oldal...

Az adott weboldal célját kell meghatározni ahhoz, hogy tisztázzuk a kérdést. Ennek meghatározása szövegíráskor az első feladat, bár tudom, hogy ez elsőre furcsán fest, hiszen minden weboldal tulajdonos „tudja”. A pontosítás után látni fogjuk a feladatokat, melyek elvégzése után már a konkurenciánk fogja feltenni...

Az egészség az a téma, amiben mindenki érdekelt, éppen ettől válik nehéz és összetett feladattá írni róla. Nagyon sok iparág számára aktuális, az utóbbi hetekben sok megkeresést kaptam rá.Nem csak orvosok, természetgyógyászok, táplálékkiegészítő forgalmazók, hanem biztosítás-befektetés témájú oldalak, magazinok, sőt éttermek is fontosnak tartják....

A facebook marketing nem könnyű, nem lehet félvállról venni, mert elég csak egyszer hibázni: a az ügyfelek szkeptikussá válnak, és nem kapsz második esélyt, ha az első jó benyomás lehetőségét elpuskázod. Nem kétséges, hogy mindenki faragni akarja a költségeket. Gyakran fordulnak hozzám olyan kéréssel, hogy...

Az a cél, hogy rólunk szóló cikkek olvasott helyeken jelenjenek meg, és lehetőleg tartalmazzanak kulcsszavas linket a weboldalunkra. A cikkmarketing segítségével nagyon értékes, érdeklődő látogatókat kaphatunk. Hogyan kezdjünk hozzá?A cikkmarketing problémája a legtöbb weboldal tulajdonos számára az, hogy kevesen tudnak összefüggően és szerkesztetten megírni egy legalább...

Egyre többet hallani arról, hogy az internet sokak számára szinte csak a közösségi oldalakon való részvételt jelenti. Nosza, ha ott vannak az emberek, akkor a cégünknek is ott kell lenni! Ez igaz lehet, de nem minden esetben.Vegyük sorra a jellemzőbb hibákat:1. A stratégia és a...

A Google egy hónapja indult új algoritmus változtatása természetesen, nem csak a jópofa mackó. Hatalmas változás lesz ez a minőségi szöveges tartalom felé, hogy kiszorítsa a jó keresési eredmények közül a manipulált és értéktelen tartalmat. Van erre egy jó szó: tartalomfarm. (content farm) Hallottál már...

Olyan elem, hivatkozás, amelyre kattintva egy másik dokumentumhoz, oldalhoz, szövegrészhez, videóhoz, stb. jutunk. A link szövege mindenképpen tartalmazzon kulcsszót, ez keresőoptimalizálás miatt fontos. ...

Érkeztetési oldal, ahová a hirdetésből érkező látogató jut. Érdemes külön kialakítani, hogy optimalizáljuk a hirdetés szövegével. Itt jut szerephez a sales szövegírás. A landing page szövegezése szinte külön műfaj. (Vagy művészet?) ...

Keyword - minden, amit az emberek a böngésző ablakába begépelnek, ha keresnek. A szövegíráskor a megfelelő kulcsszavak használata kötelező! Kulcsszavakat az oldal meta leírásában is megadunk. A jó kulcsszavak kiválasztása az online marketing szövegírás alappillére....

A weboldal tulajdonosa által megfogalmazott cél, ami lehet a vásárláson túl, feliratkozás, továbbküldés, bizonyos számú aloldal megtekintése. Itt jut óriási szerephez a jó szöveg, ami elvezeti a célig a látogatót!...

A webszövegben a HTML eszközeivel súlyozzuk a mondanivalót, tagoljuk és fontossági sorrendet állítunk fel. Címek, alcímek, bekezdések, stb. Ez nem mindig van összefüggésben a szöveg valódi betűméretével, de keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos. Egy jól kialakított weboldal szövegírása többek között a H tagok 1-7-ig való elhelyezési...

Olyan hírlevelet szeretnél küldeni, ami célba is talál? Fűzd szorosabbra kapcsolatod vevőiddel, érdeklődőiddel! Elérjük, hogy szinte várják a leveleidet.DM levél írását, listaépítést és teljes kampánytervezést vállalunk kiküldéssel is. Ha jól csináljuk,akkor aranybánya lehet! Több ügyfelünknek szinte a DM levél a kizárólagos vevőforrása! Heti rendszerességgel adnak el...

Tartománynévnek lehet fordítani. Két részből áll, pl cégnév.valami. (.hu, .com, .net, .org, .info, satöbbi.) Szövegileg az egyik legfontosabb része a weboldalnak, hiszen lehet maga a brand, vagy cégnév, illetve lehet kulcsszavas, azaz a legfontosabb tevékenységnév. ...

Szövegíró. Marketing szövegek, értékesítési és reklám szövegek, hirdetések, szlogenek kiagyalója. Lehet marketingszakember, újságíró, ötletgazda, akinek a szövegírás a szakmája. (Én is copywriter vagyok)...

Tartalom. Szöveg, képi elemek, videók, letölthető fájlok. A jó tartalom vonzóvá és hatékonnyá tesz. Tartalom létrehozása a webszövegírás is. ...

Márka. Tudatosan felépített kommunikációval és megjelenéssel, kialakított termék. A brandépítés - azaz valami különleges és egyedi többlet, ami a termékhez kapcsolódik - egyik legfontosabb része a jól eltalált szlogen és a többi szöveges információ....

Partnerprogram, melyben a résztvevők a program termékét vagy szolgáltatását ajánlják, és az ajánlásból származó jövedelemből jutalékot, vagy egyéb előnyöket kapnak. A kommunikáció módja legtöbbször az eredeti kampányhoz kötött....

A Google hirdetési alkalmazása. Többnyire csak akkor kell fizetni, ha rákattintanak a hirdetésre, de lehet megjelenésalapú beállítás is. Alkalmazása egyszerűnek tűnik, de nagy körültekintést és gyakorlatot kíván, hogy valóban gazdaságos legyen. Szövegírása sebészi pontosságot kíván. Csak megfelelő landing oldallal együtt hatásos! ...

Search Engine Optimalization Keresőoptimalizálás. Olyan tevékenység sorozat, amin a weblap találati előnyét javítja....

Szövegírás szempontjából kulcskérdés, hogy releváns tartalmat állítsunk elő. Vagyis a témához illő, odavaló, passzoló, a dolgokat körbejáró, az eredeti mondanivalóval szorosan összefüggő egyedi írásunk legyen.Releváns tartalomban a téma kulcsszavai kb. 2-4%-os sűrűségben szerepelnek. A kevesebb több. Tisztázzuk - mire is jött a látogatónk?Az olvasó...

Egy szövegről sok minden eszébe jut az embernek, de ez a jelző aligha - kivéve, ha valaki keresőoptimalizált szövegírásra adja a fejét. Weboldalunk szövegét nem lehet jó ötletek lementett és összemásolt darabkáiból összerakni. Az olvasónak információt, élményt adhat, de a weboldalnak olyan kárt okoz, ami nem...